Úleva pro RegioJet i Alstom. První nové lokomotivy TRAXX mohou jezdit s ETCS
Lokomotiva TRAXX MS3 RegioJetu a nádraží Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
S výhradním provozem skončí na vlacích na Ostravsko dočasně Peršingy.
Jinde čtu, jak se množí ruské sabotáže infrastruktury, včetně železniční. Například oba velké výpadky v Německu i Francii jsou dílem ruských sabotérů.
Jak se na toto připravuje SŽ?
Vždyť o tom je článek. Připravuje se tak, že testuje výpadky i bez přispění ruSSkých záškodníků…
Ruským sabotérům byly odebrány kleště, aby nepřestřihli lana v drátovodu.
Ještě si nikdo nevšiml, že mezi 1200 výpadky byly 3 dílem sabotéra.
Jenom 3 ze 1200, tak to je vpohodě. Hákovnice mají podobnou „úspěšnost“: Než 1000 vlaků projede, jeden se dozajista chytí.
Jinak teda jeden byl omezeně příčetný (ten s letáky) a druhý býval zaměstnancem ČD (mazač). Pokácených stromů bylo víc, totéž šutry na kolejích.
PS: Je vcelku jedno, jaká technologie je nasazená, jde hlavně o to, aby útočník vyhodnotil riziko jako příliš velké pro něj, že ho chytí a bude zle. Výše trestu se odvíjí od motivu pachatele a poškozovat majetek České republiky, aby to pomohlo Rusku, to smrdí vlastizradou.
Byl tu článek jak si SZ chce postavit nějaký nový centrum, kde se budou dívat na kamery
Poznámka pro redakci: Regiojet má 162, ne 163.
At jede na Brno všude leze na železnici.
Jaká bude budoucnost řady 162 po předělání na 362 a instalaci ETCS? Linka R8 nebo využití v nákladní dopravě nebo pronájem jiným dopravcům? A budou uvažovat o doplnění zabezpečení i pro Polsko a Maďarsko?
na R8 momentálně stačí + záloha R23
Jsem laik, tak se omlouvám za případné hloupý dotaz. Nerozumím potřebě schvalovat ETCS…myslel jsme, že když se jedná o celoevropský standard odpadne potřeba schvalovat pro jednotlivé státy a lokomotivy.
Na každé lokomotivě/jednotce musí
být ETCS systém separátně schválen ( z důvodů jiného zapojení, vazeb na řídící
systém, zázn. jednotku, integrace na Mirel a jiné zabezpečovače. Samozřejmě samotné ETCS ma svoje zařízeni a různé „baseline“ varianty. A tím, že je to nové a do toho to Alstom měnil HW za jiný (na lokomotivách původně Bombardier byl jiný systém ETCS), musí se to vše schvalovat znovu.
Jedna věc je tedy mít schválen systém ETCS jako „generické řešení“, další je pak nutné mít to schválené na konkrétní loko.
Snad to k vysvětlení takto stačí.
Na nových lokomotivách je stále stejný HW – ebicab 2000. Změnou je nový SW.
Bohužel původní myšlenka byla hezká. Ale pak by jste nepotřeboval hromadu úředníků na jednotlivých dražních úřadech a ministerstvech dopravy.
Ale kecy. Je rozdíl standard a implementace.
Není vůbec nevídané – a zvlášť ve vysoce specializovaných aplikacích – že samotný standard je otevřený, ale jeho konkrétní implementace podléhá schvalování, aby se mohla používat, nebo i jen označit patřičným logem. A obvykle to má docela dobrý důvod.
Obvykle nová aplikace dokáže načíst data ze starší aplikaci. Problém vidím v tom, že původní záměr byl, uděláme ETCS, které bude jednotné v celé Evropě a bude se jezdit na koridorech pouze na ETCS bez ostatních národních systémů. Místo toho každý stát zavádí systém ETCS individuálně s daným zabezpečovačem. Druhá věc je, že výrobce vyrobí kamion, autobus, auto a při splnění standardů (bezpečnost, emise) získá certifikaci a vyrábí totožná vozidla do celého světa. Na železnici vyrobí lokomotivu, jednotku, dva roky se provádí schválení typu, pak se řeší kam teoreticky všude může a kde bude schválená. A když udělá výrobce úpravu,… Číst vice »
„a vyrábí totožná vozidla do celého světa“
To není až tak pravda, USA a EU se v tomhle dost liší. Už například blinkry, ty mají v USA červené, nikoliv oranžové. Při individuálním dovozu to budete muset předělat.
Ano. A v EU se třeba nesmí prodávat auta bez ABS a airbagu, s divně umístěnými reflektory atd. Proti dráze to ale nic není samozřejmě.
To je ta zásadní chyba, že je přípustné aby se implementace v jednotlivých zemích byla různá. Jednotný systém má znamenat, že mezi jednotlivími implementacemi nesmí být rozdíl, nesmí nic chybět, ale ani přebývat.
Ja osobne teda predpokladám že aj LS90, LS06, Mirel VZ1 v01, v02, v03 alebo v04 atď. boli nejakým spôsobom schválené a nepredpokladám že prišiel výrobca zabezpečovača len tak prišiel za správcom infraštruktúry a povedal mu že jeho zariadenie je určite kompatibilne s infraštruktúrou a určite bude fungovať správne bez akých koľvek testov a schvaľovacieho procesu a hneď dostal povolenie
Pro jednotlivé lokomotivy (lokomotiví řady) je potřeba schválení, protože se jedná o zásah do řídícího systému té oné lokomotivy.
Sice se to tváří jako JEDNOTNÝ evropský zabezpečovač, ale každý stát má svou verzi
Nemá.
To, že je někde nasazená jiná baseline verze neznamená, že se od standardu nějak odklání. S tímto konkrétním případem to ale navíc ani nijak nesouvisí.
Nabízí se otázka, proč se to tedy musí schvalovat v každé zemi zvlášť. Nebo dosud nemohl TRAXX s touto palubní jednotkou jezdit pod ETCS nikde?
Traxx 3MS nemohl dosud jezdit pod ETCS nikde. Měl však typové schválení co se týče hardwaru, tedy dělá jen zkoušky kompatability nového softwaru které původně verze 1.0 nesplnila. Nyní dělá zkoušky kompatability a stability verze 1.5 a v blízké budoucnosti snad i verze 1.2.
A v každé zemi zvlášť se to dělat nemusí, typové schválení většinou získá pro všechny země kde může automaticky, samozřejmě pak na základě zkušebního provozu může o schválení v té zemi přijít. Traxx 3MS Má schválení ve všech zemích kde regiojet jezdí, jediné co nemá je schválené je ETCS. Nový software musí projít určitou dobu zkušebnín provozem u nás a poté na základě slibného průběhu schválí okolní země provoz i na jejich území.