Údržbu ostravských tramvají 39T si pohlídá Škoda, cena v tendru klesla o 50 milionů

Škoda Ekova podala nabídku jako jediná.
Tramvaje Škoda 39T Dopravního podniku Ostrava (DPO) bude servisovat dceřiná firma výrobce. Společnost Škoda Ekova zvítězila v tendru jako jediný účastník s nabídnutou cenou 121 milionů korun bez DPH. Oproti předpokládané hodnotě klesla cena v tendru o téměř 50 milionů korun. Vyplývá to z profilu zadavatele.
Nikdo další se do soutěže nepřihlásil, a vzhledem k adrese Ekovy tak bude údržba nejnovějších ostravských tramvají probíhat doma v Ostravě, konkrétně v areálu DPO v Martinově, kde sídlí i Ekova.
DPO poptával služby údržby a oprav velkokapacitních tramvají Škoda 39T do konce roku 2029. Plnění má být zahájeno bezodkladně po nabytí účinnosti smlouvy. Předpokládaný objem opravářských služeb a mimořádných oprav za dobu trvání smlouvy představuje 30 000 hodin, maximální objem činí 50 000 hodin.
Předpokládaný plán pravidelné těžké údržby ostravských tramvají Škoda 39T počítá se čtyřmi středními prohlídkami v roce 2025, osmnácti v roce 2026, šestnácti v roce 2027, čtyřmi v roce 2028 a osmnácti v roce 2029. Škodováckých tramvají 39T má DPO ve svém vozovém parku 38. Vyšly na necelé dvě miliardy korun. Většinu zaplatily evropské dotace.
V ostravské Ekově byly části tramvají i vyráběny. Každá tramvaj má 60 míst k sezení a 140 ke stání. Délka vozu je 26,6 metru, maximální výška se spuštěným sběračem je 3,6 metru, hmotnost prázdného vozidla je více než 36 tun, plně obsazeného pak i 56 tun, tramvaj dosahuje rychlosti až 80 km/h.