U Znojma hotovo. Nebezpečná křižovatka na hlavním tahu zmizela, nahradila ji okružní
Nová okružní křižovatka na silnici I/38 u obce Kasárna na Znojemsku. Foto: ŘSD

Přestavba křižovatky zabrala čtyři měsíce.

Přestavba křižovatky zabrala čtyři měsíce.
Proč se rovnou nerealizoval i pruh mimo okružní křižovatku směrem od Vranova na Znojmo??
Nejsou nebezpečné křižovatky, jenom řidiči.
Vedou se diskuze o kruhových křižovatkách. Zeptám se co třeba a nevím jak to pořádně říct česky: RCUT- Restricted Crossing U-Turn, tedy „omezené křížení s otočkou do U“. Je to použité někde v Čechách nebo v Evropě? Otázka je kam to patří (Město, mimoměsto; rovina nebo zvlněný terén atd). Viz https://www.jalopnik.com/1986237/rcut-intersections-cut-commute-times-save-lives/ Někdy na Wiki je to jako https://en.wikipedia.org/wiki/Superstreet otázka, jestli tam musejí být semafory. Je někde v ČR místo a kde je jeden směr prioritní, použito nějaké jiné řešení a než kruháč a Múk o průsečných a stykových křižovatkách se nebavím. Chápu, že odborní projektanti a architekti asi moc dobře… Číst vice »
Omlouvám se za doplnění. Přesnější varianta bez semaforů je spíš tady toto , budu-li to brát přes Wikinu. https://en.wikipedia.org/wiki/Michigan_left Otázka je zábor půdy, intenzity dopravy v místě a další parametry (např. jednoproudá a víceproudá silnice). Jsou na to nějaké tabulky? Určitě se to učí na fakultách :-). Odborníci sem, jak je to s praxí v Čechách! 🙂
Běžně v jižní Americe. Třeba v Brazílii to používá přes 50% dálnic. Rodovia Padre Manoel da Nóbrega
Brazil
Za mě by si tato lokalita zasloužila mimoúrovňovou křižovatku, podobně jako je to na obchvatu Znojma. Bohužel to zřejmě ztroskotalo buď na nedostatku financí, nebo na chybějící vůli. I tak ale považuji nový kruhový objezd za výrazné zlepšení – je rozhodně bezpečnější a přehlednější než původní křižovatka na horizontu, která byla nebezpečná zejména kvůli omezené viditelnosti a nerespektování maximální rychlosti.
Letos v červenci jsem tam byl na dovolené poprvé cestou ze Slavonic a když jsem na tu původní křižovatku cestou do kopce dorazil, tak jsem se utahanej a těšící se na bydlení ve Znojmě, úplně lekl auta najíždějícího z vedlejší od Vranova zprava před sebou. Vůbec nechápu jak se tam mohlo roky jezdit. To musela být samá nehoda. Takže třikrát sláva.
Jak to vypadá u České Třebové??? Tam by mělo být taky brzo hotovo ne jel sem tam před měsícem..
O tomto vím jako o jednom z opravdu velmi mála rozumných, ospravedlnitelných a přínosných KRUHÁČŮ na silnicích první třídy. Dobrá práce. V 80 % ostatních případů je kruháč na jedničce totiž úplný nesmysl. Pro ukázkový příklad idiot**ého kruháče nemusíme jezdit daleko, leží na „zmodernizované“ I/53.
Kruhové obejzdy snižují počet úmrtí při nehodách až o 90 %, počet těžce zraněných až o 75 % a nehodovost samotnou až o 40 % . To, že vám připadají nepohodlné, je ve srovnání s tímto naprosto bezvýzná banalita.
ale co si budem, na múk se taky neumírá zrovna snadno a plynulost je někde jinde. jasně, stojí to prachy navíc, zábor je taky větší, ale kdekoliv, kde se skrz jiné důvody nemusí brzdit v průjezdném směru to díky úspoře paliva dlouhodobě smysl dává.
jasně, tady je na jedný straně ves, kde se stejně jede 50 a v druhém směru mezi citonicema a příměticema na II/408 taky o nic zásadního nejde.