U Lednice vykolejil nostalgický vlak Českých drah, vozy skončily kolmo k trati
Vykolejený historický motorák na trati do Lednice. Pramen: Drážní inspekce
Drážní inspekce škody předběžně odhadla na dva miliony korun (1 milion vlak, 1 milion trať).
Z textu:
České dráhy na trať nasazují historické vozy BDtax029 a Btax025, v čele vlaku byla lokomotiva řady 720 (Hektor).
Z fotek vidím „Hurvínka“. Alias Motorový vůz M131
Tak co tma vlastně bouralo??
Dva vleky od hurvínka tažené hektorem.
Podle toho že jeden vagon je kolmo k trati a druhý vykolejený předkem a lokomotiva podle článku zůstala na kolejích, tak bych soudil, že souprava byla tlačená. To by znamenalo, že první tlačený vůz vykolejil a než souprava zastavila tlak druhého vozu ho postavil kolmo ke kolejím. Lokomotiva zůstala na kolejích protože stihla zastavit. To mě vede k otázce. Na nádraží v lednici není možné objíždění soupravy že byla tlačená?
Na mapy.cz je zrovna ze včerejška fotka soupravy https://mapy.cz/s/katovusebe
12:23? Tak to je foceno nedlouho před nehodou.
Podle zprávy DICR.CZ se MU stala 12:30. Takže to foto je patrně shodou okolností chvíli před jejím vznikem.
Bouralo😁😁😁😁😁
Zase CD. Hroznej statni moloch. Vyhodit tolik zbytecnych lidi tam a usetri se chybejici desitky, ne-li stovky miliony korun…
A něco k věci bys napsat nechtěl?
Také zkusím spekulovat. Nezapojená průběžná brzda a vyvalený jeden pás po kterém to vyšplhalo.
jjj taky jsme si rikal, ze tam bude nejaka chyba, kdyby ne tak Hektor sel ven taky
To jsou dost hloupé spekulace, bez zapojené průběžné brzdy se vůbec jezdit nesmí.
Podle této teorie by se to mohlo odehrát i se zapojenou brzdou. Přibrzdit přídavnou jen mašinu jde přece i tak.
A jak daleko ještě dojel ten Hetor?
Jen kousek, ale v tuhle chvíli nevím, jestli se zastavil samočinně průběžnou, nebo byl zastaven přídavnou po zásahu strojvedoucího.
Nemyslíš přímočinnou?
Přímočinnou nás jednu dobu učili jako přídavnou lokomotivní brzdu. Takže ano, přímočinnou.
To je divný, před asi 3 lety s námi uvízla v zimě Regionova, poslali druhou soupravu Regionova, aby nás odtáhla. A zapojili to pravě tak, že brzdila jen ta první, prázdná… Měli pak pochopitelně problém na ledu vyjet mirné stoupání a naopak zabrzdit ve stanici za klesáním. Ta druhá, mrtvá Regionova byla plná lidí.
Jste si úplně jistý, že ta „mrtvá“ Regina nebyla zapojená na brzdu? Brzda ve Vámi popisovaném případě funguje i na vzduch z kompresoru té první jednotky. Sice jí to nafoukat o něco dýl trvá, ale brzdí to docela rozumně.
Jsem si zcela jistý, že takto to fakt nebylo. Pokud nemá mašina/vagón poškozené potrubí průběžné brzdy, tak není žádný důvod, aby to nezapojili celé a nebrzdilo to. A kromě toho je to přísně zakázáno, natož ještě s lidmi. Netuším jak jsi přišel na to, že ta druhá nebrzdila?
Jo tak proto jsme včera v lese v Lednickovaltickém areálu potkali hasičskou Tatrovku 🙂
Jejda, to je zbytečné škody. 🙁
Už před bezmála 14 lety, když Dobrá správa vydala seznam „nerentabilních tratí“ (ve skutečnosti vůbec nešlo o rentabilitu, která ze své definice je poměrem mezi výnosy a náklady; kritériem byla roční tržba na poplatcích za dopravní cestu nad 1 mil. Kč bez ohledu na délku tratě a náklady na údržbu), zaujalo mě, že tam vůbec nebyla lednická trať. Přitom ty tržby při sezónním provozu musely být nižší. Zato se tehdy povedlo odstřelit mj. netolickou trať i za cenu zrušení dosavadního celoročního provozu, vč. blahé paměti vyjádření, že „trať je ve špatném stavu a nebylo by efektivní ji opravovat“. Už tehdy… Číst vice »
Je to sice těžce mimo téma, ale netolická trať má natolik mizerné trasování, že jakékoliv nářky nad zastavením osobní dopravy tam považuji za naprosto nemístné.
Mně naopak relace Netolice – ČB částečně (ne zcela) připomíná relaci Hustopeče – Brno.
Nicméně jak píšete – je to mimo téma.
Mmch. jestli dobře počítám, tak lednická trať má 41 provozních dnů v roce a k tomu 8 párů spojů, takže 328 úhrnných spojů za rok – hm, taky jen těsně nad „konzervační limit“.
** Pardon, samozřejmě 8 spojů (= 4 páry).
Hustopeče-Brno má především funkční IDS. Jinak Hustopeče mají 6400 obyvatel, Netolice 2600.
… a z Hustopečí do Brna vede dálnice, na rozdíl od cesty z Netolic do ČB.
Však píšu, že jde jen o částečnou podobu.
P. S. Počet obyvatel sám o sobě neukazuje „potenciál vyjížďky“, který z měst s dostatečnou nabídkou služeb (pracovních míst, škol, úřadů atd.) je nižší než z byť méně lidnatých míst, odkud se ale za mnohým z uvedeného musí dojíždět (což píšu obecně, tzn. ne nutně pro tento případ).
Je velmi pravděpodobné, že svůj díl viny mají i České dráhy (nebo ČSD, jak je na vozech uvedeno), které asi v rámci nějakých pochybných úspor zde zrušily každodenní provoz. V Lednici žije jistě spousta lidí, kteří by do Břeclavi jezdili vlakem. Tak jsou odkázáni jen na autobusy.
Ano, až na to že tím autobusem jsou tam rychleji než vlakem
Třeba není rychlost jediným kritériem, a pak – i s tím by se dalo trochu něco dělat, kdyby se chtělo. Tam bude ta potíž.
No to m si nejsem tak úplně jist.Proskakani Břeclavsku kruhaky taky chvíli trvá….
Z Lednice do Břeclavi je na silnici nějaký kruhový objezd? To je mi novinka. 😀
Autobus jede asi poloviční dobu a obslouží i Charvátskou Novou Ves a Poštornou.
Když byla zrušena pravidelná osobní doprava, bylo mnohem míň aut než dnes a ty kruháče snad nebyly vůbec. To ještě jezdil i bus tam, kde je dnes v BV park.
Tu dopravu do Lednice někdo objednává a platí. Dopravce v závazku veřejné služby nepřestane jezdit jen tak, že se mu nechce.
Neobjednání není zákaz jezdit. (A tahle trať snad není přeplněná, že by osobní komerce čekala o moc déle, než v prazském uzlu)
Neobjednání není zákaz, ale který dopravce bude dotovat provoz na nerentabilní trati? Proč by to měl dělat?
To by tam SŽ musela nejprve udělat pořádnou trať, protože dojíždět po tom tankodromu denně do práce, to by nedal nikdo.
„Tak jsou odkázáni jen na autobusy.“
A to je nějaký problém? Jízdní doba je 16 minut.
Naprosto stejná tzv. Zážitková železnice je i z Uhřic do Krumvíře. 70% pražců je naprosto ztrouchnivělých, šrouby v nich nedrží a jdou vytáhnout lehce rukou. Absolutně nechápu, že na ty koleje může vyjet vlak a kdo nevěří, ať se přijede podívat. Je otázkou času, kdy tady přibude stejný článek.
njn tam to nema kdo osetrit – soukroma zeleznice a tecka.
Kdo je provozovatelem dráhy Čejč – Uhřice? Podle internetu je to prý Railway Capital… se divím, že zrovna tihle si toto dovolí
Jelikož nikdo nedošel k úhoně, dá se lehce zažertovat pro odlehčení. Doufám, že dráhy nasadily na náhradní dopravdu alespoň nějaké historické autobusy, ne novější, než Š 706 RTO 🙂 Jak by k tomu přišli cestující, kteří si zaplatili výlet starými neklimatizovanými dřevěnými vagóny a místo toho by jeli moderním klimatizovaným busem 🙂
Po každé nehodě „se těším“ na komentář ve stylu, nic se nestalo.
Hurrááá, tady je to hned jako první, dokonce se nad tím dá zažertovat.
Bohužel jsi nepochopil pořadí řazení příspěvků. To je odspoda, takže můj komentář opravdu nebyl ani zdaleka první…
Místo autobusu nasadily ČD 5 automobilů Škoda 1 000 MB. Pro 15 cestujících to byl zážitek. 🙂
Hlavně pro ty, co museli pěšky. 1000MB je tak pro 4 dospělé lidi a musí mít řidiče.
Tři cestující krát pět automobilů, tolik jich tam prý bylo. Jiná věc je pět řidičů a celková spotřeba v podstatě už na úrovni autobusu.
Spíš by mne zajímalo,jak dojedu autobusem na Lednice – rybníky 😀
Těžko 😃
Tak tam zrovna úplně v pohodě. Zákaz vjezdu není zeď a cesta tam vede solidní.
Přestup na člun náhradní dopravy? 😀
Od Apolla pěšky.
Když je výluka trati na Znojmo, taky se nejezdí do Bořího lesa, ale zastavuje se jen v Poštorné u kostela.
Však právě podobně starý bus jezdil loni jako NAD namísto „hurvínkovic přívěšáku“ do Malé Morávky, když tam Dobrá správa udělala 3,5týdenní výluku zrovna v letním období, ve kterém jako jediném tam jezdí i os. vlaky.
Tak zrovna tam za to SŽ relativně nemohla, projekčně to bylo připravené na období mimo, jenže byl problém se zásadním odběratelem-výrobcem v Bruntálu, který je odkázaný na vlečku, která jde vyloučit jen v době podnikové dovolené…a i tak se mezinárodně (jen a pouze) v rámci přípravy hledalo řešení, jak to udělat co nejkratší a na co nejméně víkendů…. prověřovaly se řešení i v rámci dodavatelů a přerušení výroby….že to nedopadlo optimálně víme, ale původní verze byla většinu prázdnin, takže se povedl poloviční zázrak….
… a proto výluka trvala 3,5 týdne, přesto na 4 víkendy (od pátku do „přes-přes-přespříštího pondělí) a i týden po jejím začátku sice byl na příslušném přejezdu zákaz vjezdu aut, ale přejezdová konstrukce tam byla a přejížděly přes ni.
Tak doufám, že ta náhradní doprava byla alespoň RTO, ať je to nostalgie za nostalgii.
Údržba Správy železnic bude jistě na úrovni. Dle zdrojů shnilé pražce a trať naprosto v dezolátním stavu. Zkrátka stará dobrá SŽ. 😉
Pozor, v této diskuzi se objevuje plíseň jménem „Martin“, který ihned jde po lidech kteří s odůvodněním spekulují o vadné infrastruktury vlastněné SŽ. Martin se na vás okamžitě nalepí a začne diskutovat o (nesmyslné) technické závadě na soupravě.
Sice tu píše ještě druhý člověk stejným nickem, ale jelikož bezesporu mluvíš o mě, tak ti na rovinu říkám, plíseň si řeš mezi svými prsty na své noze.
„plíseň si řeš mezi svými prsty na své noze.“
Kterou tam naštěstí nemám.
Váš jediný argument je doslova stáří těch vozů a nic víc, přitom staré soupravy (je jedno jestli jsou udržované či ne) tu jezdí hodně dlouho a také ve velkém, kolik nehod bylo způsobeno kvůli vadné údržbě na starém vozem?
Zjistěte si to sám Martine, jelikož jste ten super „expert“ který musí bránit SŽ.
Stačí mít jiný názor a hned je diskutující plíseň. Tomu říkám diskuse.
Pražce v místě MU můžete nazvat jak chcete, ale osobně bych neměl odvahu se jich a ani SŽ zastávat.
Já se jich nezastávám, mě vadí předčasné soudy. Navštívil jste třeba trať Mělník-Mšeno před rekonstrukcí? To byl teprve masakr.
Jak Mšenka souvisí s tratí na jihu Moravy? Tady je část pražců měněných.
Na takových tratich se výborně uplatní i výzisk z koridorů. Ale v místě MU bylo ještě něco, co kdysi bylo dřevo. Kdysi…..Před dávnými časy se v depu zprovozňovala odstavená M240 právě pro tuto trať a už tehdy byla ta štreka víkendová a pražce nic moc. A jinak buďme rádi za Hektora. Taky to mohla být T466 a dorazit ten místy chatrný svršek úplně.
Jste prostě plíseň 😆 Nehod kde projela loko a přes roztažený svršek se vysypali vozy pár bylo.
Ježiš, vysypaly vozy samozřejmě.
#mynic
Tohle je opravdu skoda jizda s Hurvinkem byla zazitek
Hurvínkovi se nic nestalo. Nebyl v soupravě. Na fotkách jsou přívěsné vozy.
Kolej se roztáhla horkem jako most ve Všenorech?
Je to v lese ve stínu. Takže nejspíš ne.
Ředitel SŽ se nejspíš spletl v desetinný čárce … 🙂
On se k této události vyjadřoval ředitel SŽ?
https://www.youtube.com/watch?v=CX1MwNEpYZc&pp=ygUKZ3ltcGwgbW9zdA%3D%3D
Není snad dne, aby na dráze nedošlo k nějaké havárii nebo vážnému incidentu. Snad by se všechny jízdy jmenovat Dobrodrużné. Aby se to lépe prodávalo – anglicky Adventure Trips.
Není snad dne, aby na silnicích nedošlo k nějaké havárii nebo vážnému incidentu. Snad by se všechny jízdy jmenovat Dobrodrużné. Aby se to lépe prodávalo – anglicky Adventure Trips.
Není snad dne ,aby si u nás na chodnících a pěšinách někdo nezlomil nohu nebo se nesrazil s kolemjdoucim.Snad už jen opuštění domu je možno považovat za dobrodružné….anglicky Adventure Trips.
Není snad dne, aby v domácnostech nedošlo k nějaké havárii nebo vážnému incidentu: únik vody z přívodní hadice pračky, opaření horkou vodou, pořezání nožem při krájení zeleniny, pozření čisticího prostředku. Snad by se všechny domácí práce měly jmenovat dobrodružné. Aby se to lépe prodávalo – anglicky Adventure Home Work.
A čože by sa nevykolajil? Veď v Ladničke sú zamrznuté a namrznuté kolaje!!!!!! Dostal proste šmyk!!!;
Nebuď blb a klidně dej ještě víc vykřičníku, srandisto.
Jestli nebrzdil jen tím hektorem a nevytlacil ty vozy.
Hektor je logicky tezsi nez vozy! Ja si myslim, ale je to jen teorie, ze bylo neco spatne na vozech. Pokud by se prodadl prazec/rozlomil a povolil kolejnici tak spise pod tezsi veci nez pod lehkym vozem.
Zvlastni je, ze Hektor je tak daleko od vozu….
Nicmene kazdy tu vinni SZ tak uvidime co prinese vysetrovani.
Přesně tak, navíc to byl čtvrtý spoj toho dne a druhý víkendový den. Navíc uprostřed sezony a ne začátkem května, kdy tam tato souprava začala jezdit. Logicky bych taky čekal že do štěrku spadne těžká lokomotiva.
Všichni okamžitě odsuzují hnusné pražce, nevidí, nebo nechtějí mezi nimi vidět ty světlé vyměněné, ale nikdo už se nedívá třeba ,,pod sukni“ těm hezky natřeným CDlm/BDlm/Btax…
Vina může být pochopitelně jak na vozidle, tak i na trati, ale je potřeba počkat na ohledání, nebo ještě lépe závěr šetření!
Naopak, já bych čekal, že to co těžká lokomotiva způsobí a díky hmotnosti ustojí, mohou na tomtéž lehké vozy snadno vyletět.
Poškození svršku se mohlo třeba vypružením projevit až po opuštění místa těžkou lokomotivou.
V každém případě je mi líto vozů i těch co je opečovávají.
Dejme tomu, ale proč až teď, po dvou a půl měsíci provozu?
To nevím 🙂
To už tak bývá, že něco funguje a najednou se to nečekaně pokazí. Blbý, co? Dokonce i tratě se takto kazí. Navíc velká vedra, mezi tím prudké lijáky. Samozřejmě je možná i příčina na straně soupravy. Ale proč až teď, po dvou a půl měsíci provozu?
Tohle máte jako pera u starých T815. Večer to šofér odstaví normálně, přijde ráno a ona je nakřivo. Kovové rupnutí bylo v noci a nikdo ho neslyšel.
To že ta trať je tam v otřesném stavu ví každý, kdo se tam někdy byl projet. V obloucích to házelo, jako by koleje ani nebyly do oblouku, ale rovné a jen ohnuté styky. Samozřejmě s nadsázkou, ale v některých místech to tam bylo fakt tragické.
Takhle historicky tratě často házely i v 19. a 20. století. Třeba to byla součást zážitku. 🙂
Ta souprava je na 19. století až moc nová. Starší by to chtělo. Ideálně kombinované vozy 1. a 2., další 3. a 4. třídy. A mašinu hezky otevřenou, bez budky 😉
Už ani ten Hurvínek nechce jezdit po kolejích…*
Akorát, že tam žádnej Hurvínek není…
Hurvínek jako hnací vozidlo ne ale přípojné vozy za hurvínka ano.
Když se podívám na ty shnilé dřevěné pražce, tak se nedivím.
Ja bych to hned nehazel na SZ – trat Breclav – Lednice je pod pravidelnou udrzbou a kontrolou. Pod stavem trate je jiste nekdo podepsany. Je divne, ze Hektor zustal a kolejich daleko od vozu..
Taky to mohla byt technicka zavada na vozech. Tezko soudit.
Vse dukladne bude setrit DI a s chuti si prectu pak zaverecnou zpravu!
Tak do roka a do dne.
Vaše odborná kvalifikace je jaká, že vůbec neberete v potaz možnou technickou závadu na vozech 65-70 let starých ?
Stačí se podívat na fotky.
To je stejná kvalita vyšetřování, jako když ve Velkých Losinách upálili čarodějnici protože na ní našli pihu …
Fotky jsou tak ,,kvalitní“ že na nich není vidět lokomotiva T435.040, která ÚDAJNĚ měla zůstat na kolejích, což vaši teorii o shnilých pražcích cupuje jako domeček z karet. Na fotkáích jsou pouze dva přívěsné vozy.
Tady ve videu je i hektor.
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-historicky-vlak-vykolejil-u-lednice-40480136#utm_content=freshnews&utm_term=vykolejen%C3%AD%20vlaku&utm_medium=hint&utm_source=m.search.seznam.cz
No minusujete sice hezky, ale první info z trati bylo takové, že pod vlakem praskly pražce.
,,pod vlakem praskly pražce “ ale lokomotiva projela a zůstala na koleji? se nemůžete divit že dám mínus 😀
Pokud praskne praze. Či i jen uchycení kolejnice k mému půd druhým podvozkem vozidla, tak to může logicky dokázat jet dál, ale následující vozidlo/a mají prasklinou či posunutím kolejnice překážku v další jízdě po ní
Těžší, větší setrvačnost… Klidně mohla ještě projet a vypadnout až lehké vozy.
Jakože se zlomilo kolo? Nebo celá náprava? 🙂
Počkal bych, až bude známá příčina. DI jezdí namísto z toho důvodu, že nadálku to zjistit nejde. Možností je hodně, jejich kombinací ještě víc.
Nula zraněných, aspoň že tak. I ta „krabička“ snad půjde opravit.
Zajímalo by mě kdo je správce té tratě? Toho bych hnal k odpovědnosti za případné zranění cestujících .
Žádné zranění ale nebylo. Nebo jste taky jeden z těch jednodušších jedinců, co si jeb přečtou titulek a honem vyrazit se svým spravedlivým rozhořčením do diskuze?
Vaše odborná kvalifikace je jaká, že vůbec neberete v potaz možnou technickou závadu na vozech 65-70 let starých ?
Jen tak na okraj ,tažené vozy při vykolejeni se nikdy nepostaví napříč, souprava musela být sunutá, pak stačí
překročení rychlosti a je o malér postaráno.
Přesvědčujete nás o tom, že souprava byla sunuta, ačkoliv nebyla?
Od kdy tam jezdí sunuté soupravy? Na konečné v Lednici se souprava vždycky objíždí. Přece by to nesunuli takový kus…
Ano, objíždí a tak to bylo i nyní. Hektor na kolejích, odpojen? Postavení tažených vozů po nehodě neodpovídá mechanice chování tažených vozidel.
Hektor na kolejích, odpojen? Postavení tažených vozů po nehodě neodpovídá mechanice chování tažených vozidel.
jenže pokud první vůz sedl na pražce, prudce se přibrzdil, zatímco druhý do něj setrvačností tlačil. To snad fyzice odpovídá, ne?
V patnacti lidech uz to skoro mohli nahodit zpet na koleje 😂
Jeste ze to jelo tak pomalu a zustalo stat na kolech a je z toho jen zazitek s fotkama..
První odhad škody milion na vozech a milion na trati. Takže to asi není jen zážitek s fotkama.
A ten milion na trati je že ty shnilé pražce vymění za nové? (jenže tam náklady nevznikly tou nehodou).
To bude asi tou kvalitní údržbou SŽ (:
Vaše odborná kvalifikace je jaká, že vůbec neberete v potaz možnou technickou závadu na vozech 65-70 let starých ?
Na fotkách můžete vidět stav koleje po které jel vykolejený vlak, to že tam jezdí pouze v sezóně není výmluva na špatnou údržbu.
Stav lednické trati znám moc dobře a fotka není relevantní podklad pro posouzení stavu koleje. Minimálně se někdo podepsal pod pravidelnou kontrolu tratě, takže asi tak.
Taky na fotkách není vidět to, že se do některých úseků lednické trati v minulých letech masivně investovalo, navzdory tomu že na ní dvě třetiny roku není vůbec žádný provoz.
Ale chápu, že národním zvykem je rovnou odsoudit SŽ, místo toho aby se počkalo na závěry šetření.
https://m.youtube.com/watch?v=nShGL3orau0
Dobrý je tam jeden komentář o tom jak jel na v kabině Hurvínka a jak to mega házelo, takže tady to vypadá, že to hodilo trochu víc než běžně.
Tak jestli se tam investuje jako do trati Kralovice-Mladotice tak se nedivím ničemu.
Na fotkách vůbec není vidět lokomotiva T435.040, která ÚDAJNĚ měla zůstat na kolejích, což vaši teorii o stavu trati poněkud vyvrací. Na fotkách jsou pouze dva přívěsné vozy. Proto znovu píšu, že nějaká fotka není podklad k tomu dělat nějaké závěry.
Těžká loko zůstala na glajzách pane chytrý.
Je to jako když se vám splaší přívěs za autem,protože je lehčí.Lokomotiva je těžká, takže nevyskočí tolik co lehčí vagonky za ní.
To slovo na v tady prosím nepoužívejte, vyvolává zlé duchy.
Nostalgy konkurence zřejmě vrací úder 😂…. Hlavně, že se nikomu nic nestalo…
Tak doufam, ze stanoviste nebylo plne lidi srandicky hahaha hihihi a pak ejhke kde mam vozy 🙂
podle fotek je Hektor celkem dost od vozu 🙂 co Marecek Plochy jel aspon na misto nehody nebo je doma v Plzni a neresi to jako vsechno ostatni?
Zabránilo by nehodě ETCS 😯?
asi ne, ledaže by k nehodě došlo vlivem překročení nejvyšší dovolené rychlosti.
Zabrání návěstidlo lomu kolejnice?
… jaký dotaz, taková odpověď.
Vaše odpověď je ovšem hloupější než dotaz. Takže: byla příčinou nehody překročená rychlost? Pak by ETCS nehodě zabránilo. Tak kroťte prosím svoje invektivy.
Byl-li by vlak zastaven, aby nevjel ložený D4 na trať A1… tož tak.
to si děláte srandu, ne? Neztrapněte se víc, než dosud a počtěte si o funkcích ETCS 🙂 Nebo vy už víte, že na trati C3 nesmí jet lokomotiva a vozy s přechodností A?
Já myslím, že si dělá srandu, protože tyhle srovnávací dotazy jak b lynto bylo ETCS, se řeší poslední dobou před zavedením ETCS často.
Pokud by bylo návěstidlo ovládané kolejovým obvodem, tak ano, zabránilo by nehodě, neboť by spadlo na stůj, lom kolejnice se chová stejně, jako když vlak obsadí obvod. To jen tak mimochodem.
Návěstidlo ne, ale pokud jsou klasické kolejové obvody, tak by tam nic NEMĚLO vjet. Počítače náprav lom nezjistí.
Ale ty jsou na lokálkách jen u přejezdu ne na šire trati, tam ostatně nejsou ani návěstidla vyjma AH nebo výhyben.
každý lom se kolejováým obvodem taky nezjistí. To je jen báchorka šířená staromilci.
Tak samozřejmě když se budou kolejnice vodivě dotýkat.
Hahaha asi těžko.
Zabránilo! Náklady na instalaci by zcela jistě znemožnili provozování takovéto výletní dráhy a k nehodě by tedy nikdy nemohlo dojit 😉
BDtax tam rozhodně nejezdí
Ale nasazují, po staru je to BDlm a Blm.
BDtax029 je dnešní označení pro dřívější BDlm, to samé Btax025 – Blm
Podle webu ČD je řazení BDtax029+Btax025. Ale podle fotek, co kolují po netu, tam byly dva Clm.
Podle fotek, co kolují po netu tam bylo Clm a CDlm.
Tak to pardon za nepřesnou informaci, tak detailně jsem typ vozu nestudoval, spíš jsem zíral, že to není zrovna banální vyskočení jednou nápravou.
https://tinyurl.com/lednice20240714
Vzhledem k průměrné cestovní rychlosti vlaku 27 km/h (12 km/ 27 min) jsou ty dva vozy pěkně rozházené.
https://www.cd.cz/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/files/k253-od-2024-06-09.pdf
jaké Clm, když to má na bočnici vozovou třídu 2?
Původně to byly Clm – vozy 3. třídy. S GVD 1956/57 byla 1. třída zrušena (stejně už na vnitru roky neexistovala) a dvě nižší třídy povýšeny o jednu nahoru: ze 2. se stala 1., ze 3. se stala 2. Takže se z Clm administrativně stal Blm, i když fyzicky se na vozech vůbec nic nezměnilo.
Správně. proto nevykolejil Clm, ale Blm, když je o už 2. vozová třída.
Vy jste viděli na fotkách 3.třídu ?
Jaký BDtax to na fotce vypadá jako tzv HURVÍNEK.
Je to k němu přívěs, tak jak by měl vypadat???
Jako Mánička.
A táhl je Spejbl?