U Lednice vykolejil nostalgický vlak Českých drah, vozy skončily kolmo k trati

Vykolejený historický motorák na trati do Lednice. Pramen: Drážní inspekceVykolejený historický motorák na trati do Lednice. Pramen: Drážní inspekce

Drážní inspekce škody předběžně odhadla na dva miliony korun (1 milion vlak, 1 milion trať).

166 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cestovník Lakomý

Z textu:
České dráhy na trať nasazují historické vozy BDtax029 a Btax025, v čele vlaku byla lokomotiva řady 720 (Hektor).

Z fotek vidím „Hurvínka“. Alias Motorový vůz M131
Tak co tma vlastně bouralo??

Ondra770

Dva vleky od hurvínka tažené hektorem.

Jaroslav

Podle toho že jeden vagon je kolmo k trati a druhý vykolejený předkem a lokomotiva podle článku zůstala na kolejích, tak bych soudil, že souprava byla tlačená. To by znamenalo, že první tlačený vůz vykolejil a než souprava zastavila tlak druhého vozu ho postavil kolmo ke kolejím. Lokomotiva zůstala na kolejích protože stihla zastavit. To mě vede k otázce. Na nádraží v lednici není možné objíždění soupravy že byla tlačená?

Neonym

Na mapy.cz je zrovna ze včerejška fotka soupravy https://mapy.cz/s/katovusebe

Pája

12:23? Tak to je foceno nedlouho před nehodou.

Pája

Podle zprávy DICR.CZ se MU stala 12:30. Takže to foto je patrně shodou okolností chvíli před jejím vznikem.

Team

Bouralo😁😁😁😁😁

Anonymus

Zase CD. Hroznej statni moloch. Vyhodit tolik zbytecnych lidi tam a usetri se chybejici desitky, ne-li stovky miliony korun…

jackbrno

A něco k věci bys napsat nechtěl?

Petr

Také zkusím spekulovat. Nezapojená průběžná brzda a vyvalený jeden pás po kterém to vyšplhalo.

Tomasek

jjj taky jsme si rikal, ze tam bude nejaka chyba, kdyby ne tak Hektor sel ven taky

jackbrno

To jsou dost hloupé spekulace, bez zapojené průběžné brzdy se vůbec jezdit nesmí.

Pája

Podle této teorie by se to mohlo odehrát i se zapojenou brzdou. Přibrzdit přídavnou jen mašinu jde přece i tak.

Petr

A jak daleko ještě dojel ten Hetor?

Pája

Jen kousek, ale v tuhle chvíli nevím, jestli se zastavil samočinně průběžnou, nebo byl zastaven přídavnou po zásahu strojvedoucího.

Pietro

Nemyslíš přímočinnou?

Pája

Přímočinnou nás jednu dobu učili jako přídavnou lokomotivní brzdu. Takže ano, přímočinnou.

Martin

To je divný, před asi 3 lety s námi uvízla v zimě Regionova, poslali druhou soupravu Regionova, aby nás odtáhla. A zapojili to pravě tak, že brzdila jen ta první, prázdná… Měli pak pochopitelně problém na ledu vyjet mirné stoupání a naopak zabrzdit ve stanici za klesáním. Ta druhá, mrtvá Regionova byla plná lidí.

Pája

Jste si úplně jistý, že ta „mrtvá“ Regina nebyla zapojená na brzdu? Brzda ve Vámi popisovaném případě funguje i na vzduch z kompresoru té první jednotky. Sice jí to nafoukat o něco dýl trvá, ale brzdí to docela rozumně.

jackbrno

Jsem si zcela jistý, že takto to fakt nebylo. Pokud nemá mašina/vagón poškozené potrubí průběžné brzdy, tak není žádný důvod, aby to nezapojili celé a nebrzdilo to. A kromě toho je to přísně zakázáno, natož ještě s lidmi. Netuším jak jsi přišel na to, že ta druhá nebrzdila?

doom

Jo tak proto jsme včera v lese v Lednickovaltickém areálu potkali hasičskou Tatrovku 🙂

Jaaa

Jejda, to je zbytečné škody. 🙁

xyz

Už před bezmála 14 lety, když Dobrá správa vydala seznam „nerentabilních tratí“ (ve skutečnosti vůbec nešlo o rentabilitu, která ze své definice je poměrem mezi výnosy a náklady; kritériem byla roční tržba na poplatcích za dopravní cestu nad 1 mil. Kč bez ohledu na délku tratě a náklady na údržbu), zaujalo mě, že tam vůbec nebyla lednická trať. Přitom ty tržby při sezónním provozu musely být nižší. Zato se tehdy povedlo odstřelit mj. netolickou trať i za cenu zrušení dosavadního celoročního provozu, vč. blahé paměti vyjádření, že „trať je ve špatném stavu a nebylo by efektivní ji opravovat“. Už tehdy… Číst vice »

Kuba2

Je to sice těžce mimo téma, ale netolická trať má natolik mizerné trasování, že jakékoliv nářky nad zastavením osobní dopravy tam považuji za naprosto nemístné.

xyz

Mně naopak relace Netolice – ČB částečně (ne zcela) připomíná relaci Hustopeče – Brno.

Nicméně jak píšete – je to mimo téma.

Mmch. jestli dobře počítám, tak lednická trať má 41 provozních dnů v roce a k tomu 8 párů spojů, takže 328 úhrnných spojů za rok – hm, taky jen těsně nad „konzervační limit“.

xyz

** Pardon, samozřejmě 8 spojů (= 4 páry).

Jiří Kocurek

Hustopeče-Brno má především funkční IDS. Jinak Hustopeče mají 6400 obyvatel, Netolice 2600.

xyz

… a z Hustopečí do Brna vede dálnice, na rozdíl od cesty z Netolic do ČB.

Však píšu, že jde jen o částečnou podobu.

P. S. Počet obyvatel sám o sobě neukazuje „potenciál vyjížďky“, který z měst s dostatečnou nabídkou služeb (pracovních míst, škol, úřadů atd.) je nižší než z byť méně lidnatých míst, odkud se ale za mnohým z uvedeného musí dojíždět (což píšu obecně, tzn. ne nutně pro tento případ).

král j

Je velmi pravděpodobné, že svůj díl viny mají i České dráhy (nebo ČSD, jak je na vozech uvedeno), které asi v rámci nějakých pochybných úspor zde zrušily každodenní provoz. V Lednici žije jistě spousta lidí, kteří by do Břeclavi jezdili vlakem. Tak jsou odkázáni jen na autobusy.

Mattoni Bílé hrozny perlivá

Ano, až na to že tím autobusem jsou tam rychleji než vlakem

Frantisek X

Třeba není rychlost jediným kritériem, a pak – i s tím by se dalo trochu něco dělat, kdyby se chtělo. Tam bude ta potíž.

John

No to m si nejsem tak úplně jist.Proskakani Břeclavsku kruhaky taky chvíli trvá….

malejjarda

Z Lednice do Břeclavi je na silnici nějaký kruhový objezd? To je mi novinka. 😀
Autobus jede asi poloviční dobu a obslouží i Charvátskou Novou Ves a Poštornou.

Pája

Když byla zrušena pravidelná osobní doprava, bylo mnohem míň aut než dnes a ty kruháče snad nebyly vůbec. To ještě jezdil i bus tam, kde je dnes v BV park.

Michal Bartoníček

Tu dopravu do Lednice někdo objednává a platí. Dopravce v závazku veřejné služby nepřestane jezdit jen tak, že se mu nechce.

Leinad

Neobjednání není zákaz jezdit. (A tahle trať snad není přeplněná, že by osobní komerce čekala o moc déle, než v prazském uzlu)

jackbrno

Neobjednání není zákaz, ale který dopravce bude dotovat provoz na nerentabilní trati? Proč by to měl dělat?

jackbrno

To by tam SŽ musela nejprve udělat pořádnou trať, protože dojíždět po tom tankodromu denně do práce, to by nedal nikdo.

Jiří Kocurek

„Tak jsou odkázáni jen na autobusy.“

A to je nějaký problém? Jízdní doba je 16 minut.

Pepo

Naprosto stejná tzv. Zážitková železnice je i z Uhřic do Krumvíře. 70% pražců je naprosto ztrouchnivělých, šrouby v nich nedrží a jdou vytáhnout lehce rukou. Absolutně nechápu, že na ty koleje může vyjet vlak a kdo nevěří, ať se přijede podívat. Je otázkou času, kdy tady přibude stejný článek.

Tomasek

njn tam to nema kdo osetrit – soukroma zeleznice a tecka.

Petr

Kdo je provozovatelem dráhy Čejč – Uhřice? Podle internetu je to prý Railway Capital… se divím, že zrovna tihle si toto dovolí

jackbrno

Jelikož nikdo nedošel k úhoně, dá se lehce zažertovat pro odlehčení. Doufám, že dráhy nasadily na náhradní dopravdu alespoň nějaké historické autobusy, ne novější, než Š 706 RTO 🙂 Jak by k tomu přišli cestující, kteří si zaplatili výlet starými neklimatizovanými dřevěnými vagóny a místo toho by jeli moderním klimatizovaným busem 🙂

Vlastimil Kocurek

Po každé nehodě „se těším“ na komentář ve stylu, nic se nestalo.
Hurrááá, tady je to hned jako první, dokonce se nad tím dá zažertovat.

jackbrno

Bohužel jsi nepochopil pořadí řazení příspěvků. To je odspoda, takže můj komentář opravdu nebyl ani zdaleka první…

Apollo 17

Místo autobusu nasadily ČD 5 automobilů Škoda 1 000 MB. Pro 15 cestujících to byl zážitek. 🙂

Pája

Hlavně pro ty, co museli pěšky. 1000MB je tak pro 4 dospělé lidi a musí mít řidiče.

Frantisek X

Tři cestující krát pět automobilů, tolik jich tam prý bylo. Jiná věc je pět řidičů a celková spotřeba v podstatě už na úrovni autobusu.

Jadris

Spíš by mne zajímalo,jak dojedu autobusem na Lednice – rybníky 😀

Pája

Těžko 😃

O.K.

Tak tam zrovna úplně v pohodě. Zákaz vjezdu není zeď a cesta tam vede solidní.

jackbrno

Přestup na člun náhradní dopravy? 😀

Jiří Kocurek

Od Apolla pěšky.

malejjarda

Když je výluka trati na Znojmo, taky se nejezdí do Bořího lesa, ale zastavuje se jen v Poštorné u kostela.

xyz

Však právě podobně starý bus jezdil loni jako NAD namísto „hurvínkovic přívěšáku“ do Malé Morávky, když tam Dobrá správa udělala 3,5týdenní výluku zrovna v letním období, ve kterém jako jediném tam jezdí i os. vlaky.

T_t

Tak zrovna tam za to SŽ relativně nemohla, projekčně to bylo připravené na období mimo, jenže byl problém se zásadním odběratelem-výrobcem v Bruntálu, který je odkázaný na vlečku, která jde vyloučit jen v době podnikové dovolené…a i tak se mezinárodně (jen a pouze) v rámci přípravy hledalo řešení, jak to udělat co nejkratší a na co nejméně víkendů…. prověřovaly se řešení i v rámci dodavatelů a přerušení výroby….že to nedopadlo optimálně víme, ale původní verze byla většinu prázdnin, takže se povedl poloviční zázrak….

xyz

… a proto výluka trvala 3,5 týdne, přesto na 4 víkendy (od pátku do „přes-přes-přespříštího pondělí) a i týden po jejím začátku sice byl na příslušném přejezdu zákaz vjezdu aut, ale přejezdová konstrukce tam byla a přejížděly přes ni.

Lysimachia

Tak doufám, že ta náhradní doprava byla alespoň RTO, ať je to nostalgie za nostalgii.

Jirka Karny

Údržba Správy železnic bude jistě na úrovni. Dle zdrojů shnilé pražce a trať naprosto v dezolátním stavu. Zkrátka stará dobrá SŽ. 😉

Miroslav

Pozor, v této diskuzi se objevuje plíseň jménem „Martin“, který ihned jde po lidech kteří s odůvodněním spekulují o vadné infrastruktury vlastněné SŽ. Martin se na vás okamžitě nalepí a začne diskutovat o (nesmyslné) technické závadě na soupravě.

Martin

Sice tu píše ještě druhý člověk stejným nickem, ale jelikož bezesporu mluvíš o mě, tak ti na rovinu říkám, plíseň si řeš mezi svými prsty na své noze.

Miroslav

„plíseň si řeš mezi svými prsty na své noze.“
Kterou tam naštěstí nemám.

Váš jediný argument je doslova stáří těch vozů a nic víc, přitom staré soupravy (je jedno jestli jsou udržované či ne) tu jezdí hodně dlouho a také ve velkém, kolik nehod bylo způsobeno kvůli vadné údržbě na starém vozem?
Zjistěte si to sám Martine, jelikož jste ten super „expert“ který musí bránit SŽ.

Martin

Stačí mít jiný názor a hned je diskutující plíseň. Tomu říkám diskuse.

Pája

Pražce v místě MU můžete nazvat jak chcete, ale osobně bych neměl odvahu se jich a ani SŽ zastávat.

Martin

Já se jich nezastávám, mě vadí předčasné soudy. Navštívil jste třeba trať Mělník-Mšeno před rekonstrukcí? To byl teprve masakr.

Pája

Jak Mšenka souvisí s tratí na jihu Moravy? Tady je část pražců měněných.
Na takových tratich se výborně uplatní i výzisk z koridorů. Ale v místě MU bylo ještě něco, co kdysi bylo dřevo. Kdysi…..Před dávnými časy se v depu zprovozňovala odstavená M240 právě pro tuto trať a už tehdy byla ta štreka víkendová a pražce nic moc. A jinak buďme rádi za Hektora. Taky to mohla být T466 a dorazit ten místy chatrný svršek úplně.

Huh

Jste prostě plíseň 😆 Nehod kde projela loko a přes roztažený svršek se vysypali vozy pár bylo.

Huh

Ježiš, vysypaly vozy samozřejmě.

Pepa

#mynic

Josef Masek

Tohle je opravdu skoda jizda s Hurvinkem byla zazitek

zwi

Hurvínkovi se nic nestalo. Nebyl v soupravě. Na fotkách jsou přívěsné vozy.

Honza V.

Kolej se roztáhla horkem jako most ve Všenorech?

malejjarda

Je to v lese ve stínu. Takže nejspíš ne.

Michal Tvrdý

Ředitel SŽ se nejspíš spletl v desetinný čárce … 🙂

Karl vB.

On se k této události vyjadřoval ředitel SŽ?

Karel Poláček

Není snad dne, aby na dráze nedošlo k nějaké havárii nebo vážnému incidentu. Snad by se všechny jízdy jmenovat Dobrodrużné. Aby se to lépe prodávalo – anglicky Adventure Trips.

asdfasdfasdf

Není snad dne, aby na silnicích nedošlo k nějaké havárii nebo vážnému incidentu. Snad by se všechny jízdy jmenovat Dobrodrużné. Aby se to lépe prodávalo – anglicky Adventure Trips.

Padre

Není snad dne ,aby si u nás na chodnících a pěšinách někdo nezlomil nohu nebo se nesrazil s kolemjdoucim.Snad už jen opuštění domu je možno považovat za dobrodružné….anglicky Adventure Trips.

Chleba Nakup

Není snad dne, aby v domácnostech nedošlo k nějaké havárii nebo vážnému incidentu: únik vody z přívodní hadice pračky, opaření horkou vodou, pořezání nožem při krájení zeleniny, pozření čisticího prostředku. Snad by se všechny domácí práce měly jmenovat dobrodružné. Aby se to lépe prodávalo – anglicky Adventure Home Work.

Igor Černák

A čože by sa nevykolajil? Veď v Ladničke sú zamrznuté a namrznuté kolaje!!!!!! Dostal proste šmyk!!!;

Hon

Nebuď blb a klidně dej ještě víc vykřičníku, srandisto.

Sisimako

Jestli nebrzdil jen tím hektorem a nevytlacil ty vozy.

Tomasek

Hektor je logicky tezsi nez vozy! Ja si myslim, ale je to jen teorie, ze bylo neco spatne na vozech. Pokud by se prodadl prazec/rozlomil a povolil kolejnici tak spise pod tezsi veci nez pod lehkym vozem.
Zvlastni je, ze Hektor je tak daleko od vozu….

Nicmene kazdy tu vinni SZ tak uvidime co prinese vysetrovani.

Martin

Přesně tak, navíc to byl čtvrtý spoj toho dne a druhý víkendový den. Navíc uprostřed sezony a ne začátkem května, kdy tam tato souprava začala jezdit. Logicky bych taky čekal že do štěrku spadne těžká lokomotiva.

Všichni okamžitě odsuzují hnusné pražce, nevidí, nebo nechtějí mezi nimi vidět ty světlé vyměněné, ale nikdo už se nedívá třeba ,,pod sukni“ těm hezky natřeným CDlm/BDlm/Btax…

Vina může být pochopitelně jak na vozidle, tak i na trati, ale je potřeba počkat na ohledání, nebo ještě lépe závěr šetření!

Cikcak

Naopak, já bych čekal, že to co těžká lokomotiva způsobí a díky hmotnosti ustojí, mohou na tomtéž lehké vozy snadno vyletět.
Poškození svršku se mohlo třeba vypružením projevit až po opuštění místa těžkou lokomotivou.

Cikcak

V každém případě je mi líto vozů i těch co je opečovávají.

Martin

Dejme tomu, ale proč až teď, po dvou a půl měsíci provozu?

Cikcak

To nevím 🙂

jackbrno

To už tak bývá, že něco funguje a najednou se to nečekaně pokazí. Blbý, co? Dokonce i tratě se takto kazí. Navíc velká vedra, mezi tím prudké lijáky. Samozřejmě je možná i příčina na straně soupravy. Ale proč až teď, po dvou a půl měsíci provozu?

Pája

Tohle máte jako pera u starých T815. Večer to šofér odstaví normálně, přijde ráno a ona je nakřivo. Kovové rupnutí bylo v noci a nikdo ho neslyšel.

jackbrno

To že ta trať je tam v otřesném stavu ví každý, kdo se tam někdy byl projet. V obloucích to házelo, jako by koleje ani nebyly do oblouku, ale rovné a jen ohnuté styky. Samozřejmě s nadsázkou, ale v některých místech to tam bylo fakt tragické.

Jaaa

Takhle historicky tratě často házely i v 19. a 20. století. Třeba to byla součást zážitku. 🙂

Pája

Ta souprava je na 19. století až moc nová. Starší by to chtělo. Ideálně kombinované vozy 1. a 2., další 3. a 4. třídy. A mašinu hezky otevřenou, bez budky 😉

Roman Marek

Už ani ten Hurvínek nechce jezdit po kolejích…*

Martin H.

Akorát, že tam žádnej Hurvínek není…

Ladislav

Hurvínek jako hnací vozidlo ne ale přípojné vozy za hurvínka ano.

Radek

Když se podívám na ty shnilé dřevěné pražce, tak se nedivím.

Tomasek

Ja bych to hned nehazel na SZ – trat Breclav – Lednice je pod pravidelnou udrzbou a kontrolou. Pod stavem trate je jiste nekdo podepsany. Je divne, ze Hektor zustal a kolejich daleko od vozu..
Taky to mohla byt technicka zavada na vozech. Tezko soudit.

Vse dukladne bude setrit DI a s chuti si prectu pak zaverecnou zpravu!

Radek

Tak do roka a do dne.

Martin

Vaše odborná kvalifikace je jaká, že vůbec neberete v potaz možnou technickou závadu na vozech 65-70 let starých ?

Radek

Stačí se podívat na fotky.

Martin

To je stejná kvalita vyšetřování, jako když ve Velkých Losinách upálili čarodějnici protože na ní našli pihu …

Martin

Fotky jsou tak ,,kvalitní“ že na nich není vidět lokomotiva T435.040, která ÚDAJNĚ měla zůstat na kolejích, což vaši teorii o shnilých pražcích cupuje jako domeček z karet. Na fotkáích jsou pouze dva přívěsné vozy.

Joe

No minusujete sice hezky, ale první info z trati bylo takové, že pod vlakem praskly pražce.

Martin

,,pod vlakem praskly pražce “ ale lokomotiva projela a zůstala na koleji? se nemůžete divit že dám mínus 😀

Milan

Pokud praskne praze. Či i jen uchycení kolejnice k mému půd druhým podvozkem vozidla, tak to může logicky dokázat jet dál, ale následující vozidlo/a mají prasklinou či posunutím kolejnice překážku v další jízdě po ní

jackbrno

Těžší, větší setrvačnost… Klidně mohla ještě projet a vypadnout až lehké vozy.

jackbrno

Jakože se zlomilo kolo? Nebo celá náprava? 🙂

Jiří Kocurek

Počkal bych, až bude známá příčina. DI jezdí namísto z toho důvodu, že nadálku to zjistit nejde. Možností je hodně, jejich kombinací ještě víc.

Jiří Kocurek

Nula zraněných, aspoň že tak. I ta „krabička“ snad půjde opravit.

Petr Hlaváček

Zajímalo by mě kdo je správce té tratě? Toho bych hnal k odpovědnosti za případné zranění cestujících .

MaT

Žádné zranění ale nebylo. Nebo jste taky jeden z těch jednodušších jedinců, co si jeb přečtou titulek a honem vyrazit se svým spravedlivým rozhořčením do diskuze?

Martin

Vaše odborná kvalifikace je jaká, že vůbec neberete v potaz možnou technickou závadu na vozech 65-70 let starých ?

Zdeněk

Jen tak na okraj ,tažené vozy při vykolejeni se nikdy nepostaví napříč, souprava musela být sunutá, pak stačí
překročení rychlosti a je o malér postaráno.

Martin Kovář

Přesvědčujete nás o tom, že souprava byla sunuta, ačkoliv nebyla?

jackbrno

Od kdy tam jezdí sunuté soupravy? Na konečné v Lednici se souprava vždycky objíždí. Přece by to nesunuli takový kus…

Martin Šmikmátor

Ano, objíždí a tak to bylo i nyní. Hektor na kolejích, odpojen? Postavení tažených vozů po nehodě neodpovídá mechanice chování tažených vozidel.

Martin Šmikmátor

Hektor na kolejích, odpojen? Postavení tažených vozů po nehodě neodpovídá mechanice chování tažených vozidel.

Martin

jenže pokud první vůz sedl na pražce, prudce se přibrzdil, zatímco druhý do něj setrvačností tlačil. To snad fyzice odpovídá, ne?

none

V patnacti lidech uz to skoro mohli nahodit zpet na koleje 😂
Jeste ze to jelo tak pomalu a zustalo stat na kolech a je z toho jen zazitek s fotkama..

Průvodce původní Aleš

První odhad škody milion na vozech a milion na trati. Takže to asi není jen zážitek s fotkama.
A ten milion na trati je že ty shnilé pražce vymění za nové? (jenže tam náklady nevznikly tou nehodou).

Cargo

To bude asi tou kvalitní údržbou SŽ (:

Martin

Vaše odborná kvalifikace je jaká, že vůbec neberete v potaz možnou technickou závadu na vozech 65-70 let starých ?

Miroslav

Na fotkách můžete vidět stav koleje po které jel vykolejený vlak, to že tam jezdí pouze v sezóně není výmluva na špatnou údržbu.

Martin

Stav lednické trati znám moc dobře a fotka není relevantní podklad pro posouzení stavu koleje. Minimálně se někdo podepsal pod pravidelnou kontrolu tratě, takže asi tak.

Taky na fotkách není vidět to, že se do některých úseků lednické trati v minulých letech masivně investovalo, navzdory tomu že na ní dvě třetiny roku není vůbec žádný provoz.

Ale chápu, že národním zvykem je rovnou odsoudit SŽ, místo toho aby se počkalo na závěry šetření.

Radek
Radek

Dobrý je tam jeden komentář o tom jak jel na v kabině Hurvínka a jak to mega házelo, takže tady to vypadá, že to hodilo trochu víc než běžně.

Luboš Beneš

Tak jestli se tam investuje jako do trati Kralovice-Mladotice tak se nedivím ničemu.

Martin

Na fotkách vůbec není vidět lokomotiva T435.040, která ÚDAJNĚ měla zůstat na kolejích, což vaši teorii o stavu trati poněkud vyvrací. Na fotkách jsou pouze dva přívěsné vozy. Proto znovu píšu, že nějaká fotka není podklad k tomu dělat nějaké závěry.

Klemovak

Těžká loko zůstala na glajzách pane chytrý.

Radek

Je to jako když se vám splaší přívěs za autem,protože je lehčí.Lokomotiva je těžká, takže nevyskočí tolik co lehčí vagonky za ní.

rogo01

To slovo na v tady prosím nepoužívejte, vyvolává zlé duchy.

Martin

Nostalgy konkurence zřejmě vrací úder 😂…. Hlavně, že se nikomu nic nestalo…

Tomasek

Tak doufam, ze stanoviste nebylo plne lidi srandicky hahaha hihihi a pak ejhke kde mam vozy 🙂

Tomasek

podle fotek je Hektor celkem dost od vozu 🙂 co Marecek Plochy jel aspon na misto nehody nebo je doma v Plzni a neresi to jako vsechno ostatni?

Kačák

Zabránilo by nehodě ETCS 😯?

Martin

asi ne, ledaže by k nehodě došlo vlivem překročení nejvyšší dovolené rychlosti.

Jiří Kocurek

Zabrání návěstidlo lomu kolejnice?

… jaký dotaz, taková odpověď.

Martin

Vaše odpověď je ovšem hloupější než dotaz. Takže: byla příčinou nehody překročená rychlost? Pak by ETCS nehodě zabránilo. Tak kroťte prosím svoje invektivy.

Jiří Kocurek

Byl-li by vlak zastaven, aby nevjel ložený D4 na trať A1… tož tak.

Martin

to si děláte srandu, ne? Neztrapněte se víc, než dosud a počtěte si o funkcích ETCS 🙂 Nebo vy už víte, že na trati C3 nesmí jet lokomotiva a vozy s přechodností A?

Litovel

Já myslím, že si dělá srandu, protože tyhle srovnávací dotazy jak b lynto bylo ETCS, se řeší poslední dobou před zavedením ETCS často.

Libor

Pokud by bylo návěstidlo ovládané kolejovým obvodem, tak ano, zabránilo by nehodě, neboť by spadlo na stůj, lom kolejnice se chová stejně, jako když vlak obsadí obvod. To jen tak mimochodem.

M 474 003

Návěstidlo ne, ale pokud jsou klasické kolejové obvody, tak by tam nic NEMĚLO vjet. Počítače náprav lom nezjistí.

Ghv

Ale ty jsou na lokálkách jen u přejezdu ne na šire trati, tam ostatně nejsou ani návěstidla vyjma AH nebo výhyben.

Martin

každý lom se kolejováým obvodem taky nezjistí. To je jen báchorka šířená staromilci.

M474003

Tak samozřejmě když se budou kolejnice vodivě dotýkat.

Zdeněk

Hahaha asi těžko.

Radek

Zabránilo! Náklady na instalaci by zcela jistě znemožnili provozování takovéto výletní dráhy a k nehodě by tedy nikdy nemohlo dojit 😉

Tukan

BDtax tam rozhodně nejezdí

M152

Ale nasazují, po staru je to BDlm a Blm.

JirkaK

BDtax029 je dnešní označení pro dřívější BDlm, to samé Btax025 – Blm

Šejdr

Podle webu ČD je řazení BDtax029+Btax025. Ale podle fotek, co kolují po netu, tam byly dva Clm.

Pipa95

Podle fotek, co kolují po netu tam bylo Clm a CDlm.

Šejdr

Tak to pardon za nepřesnou informaci, tak detailně jsem typ vozu nestudoval, spíš jsem zíral, že to není zrovna banální vyskočení jednou nápravou.
https://tinyurl.com/lednice20240714

Karl vB.

Vzhledem k průměrné cestovní rychlosti vlaku 27 km/h (12 km/ 27 min) jsou ty dva vozy pěkně rozházené.
https://www.cd.cz/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/files/k253-od-2024-06-09.pdf

Martin

jaké Clm, když to má na bočnici vozovou třídu 2?

Šejdr

Původně to byly Clm – vozy 3. třídy. S GVD 1956/57 byla 1. třída zrušena (stejně už na vnitru roky neexistovala) a dvě nižší třídy povýšeny o jednu nahoru: ze 2. se stala 1., ze 3. se stala 2. Takže se z Clm administrativně stal Blm, i když fyzicky se na vozech vůbec nic nezměnilo.

Martin

Správně. proto nevykolejil Clm, ale Blm, když je o už 2. vozová třída.

Klemovak

Vy jste viděli na fotkách 3.třídu ?

Petr Hlaváček

Jaký BDtax to na fotce vypadá jako tzv HURVÍNEK.

M 474 003

Je to k němu přívěs, tak jak by měl vypadat???

Chleba Nakup

Jako Mánička.

Pája

A táhl je Spejbl?