U Kdyně se srazily dva vlaky, zraněných je přes dvacet. Vlak nedobrzdil ve stanici, mluví se o zarostlých kolejích
Srážka osobního vlaku s nákladním v Kdyni. Foto: HZS Plzeňského kraje
Osobní vlak vyrazil proti služebnímu vlaku.
Aspoň je o jeden šukafon menej. Tie sračky nemajú na koľajniciach čo hľadať!
Co tak začít radit u vás na východě, posledně co jsem tam jel, tak jsem si připadal jako v Asii.
Ja som naposledy išiel trasu Prešov – Bratislava popri Hnilci a Hrone. S prestupmi v Kysaku, Banskej Bystrici a Zvolene. Vystriedal som Bdtmee (úroveň ako v ázii možno z pohľadu priestoru na nohy – vozeň evidentne pre krátkych ľudí), 861 „Dunihlav“ bol pohodlný, prekvapivo tichý (a to som bol priamo nad jedným motorom), Bee s pekným kupé pre šiestich (v pohode) a nakoniec som dobrovoľne išiel do vo Zvolene pripojeného starého Béčka v kombinácii plyš na sedáku + koženka na operadle (ale aspoň bol vozeň čistý, vrátane toalety), lebo som si tam mohol ľahnúť a podriemať. Nepripadal som si ako… Číst vice »
Ještě že jel ten Baťoh krátkým čumákem napřed, opačně by tu protijedoucí 810 možná ani neviděl…
Možná by to tak bylo lepší.
Zajímavá by byla výpověď strojvedoucího vlaku 17542, který ve Kdyni zastavoval před vlakem 17544.
Co by bylo zajímavé na výpověďi strojvedoucí předchozího vlaku? To že jel standardně po 1 staniční koleji, která je ošuntovaná a v klidu by zabrzdil ve stanici?..tady je jasně problém v neudržovaní 2 staniční koleje, na kterou MIMOŘÁDNĚ musel motorák a když píšu musel tak musel kvůli výstupu cestujících, kteří musí být blíže budově
V článku se ale píše, že strojvedoucí se pokoušel brzdit ještě před stanicí, kde došlo také k prvotnímu bloknutí kol. Jistě na 1. dopravní koleji se to dalo adhezně ustát, ale jde o to, aby se přihlásilo více kolegů, kteří s tamějším smýkáním měli problém! Pokud se neudržuje 2. dopravní kolej (jak píšete), tak na ni neměla být ani stavěna vlaková cesta! Způsob křižování „motoru“ s „traktorem“, který má jen jeden vůz mohl proběhnout bez potřeby mít osobní vlak blíže ke staniční budově, ale to už je známe „kdyby“.
Ohledně křižování: u měřícího vlaku je obvykle požadavek jízdy po 1. SK
Sice to jsou Novinky.cz, ale o čem se „šušká“, tak začíná vylejzat na povrch:
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/motorak-letel-vzduchem-popsal-strojvedouci-srazku-u-kdyne-40335989
S jakým vysvětlením asi přijde SŽ? Správa alibismů určitě najde vinu někde jinde 🙂
Fakt bylo použití rychlobrzdy u fíry toho kocoura nejlepším řešením?
Ano, bylo. Fyzika platí i na dráze. Nárazová rychlost byla díky tomu menší (energie se v případě nárazu sčítá z obou rychlostí).
Já jsem spíš narážel na to, že kdyby tam nezastavil, tak se možná minuli.
Už tady někdo připomenul toto drama z roku 2009?
https://www.youtube.com/watch?v=caM9aQZSIys
Kolej byla po postřiku jako ve Kdyni.
U nás bylo spíš drama v Lipové Lázně, kdy taky jel vlak smykem z kopce dolů a projel stanicí, projel stůj a jel dál na trať, kde to zastavil asi po 3km, ale naštěstí byla trať volná…jenže to Nova nenatočila, nebyl nikdo mtvý, ani nic rozbitýho a nebo jízda motorového vozu 843 z Harrachova 80tkou, kdy se taky projížděly zastávky a lidi měli trochu v kalhotech, než to zastavilo…
Jo, ale ta 843 svištěla dolů z jiného důvodu než je adheze, jiného hlavního důvodu. Ale jinak ze stejného sviští z kopců kolem Liberce, Rumburka, Šumperka, Olomouce a Krnova.
Adheze, moc lidí netuší o čem to je, težko jí určit, vzorec vznikal empericky, ale strojvedoucímu je uloženo její hodnotu, zhoršenou míru předpokládat. No někdy to i jde, někdy, častěji ne. Jak totiž předpokládat, že ve stanici, zastávce parta pověřená SŽ kosí trávu a vy jste tím pádem v ř.ti, nebo, že pred vás pustili Muvku s postřikovačem?
Pokud se nepletu, tak tam snad byla namrzlá brzdová čelist. A tomu bych se nebránil říkat „adheze“ byť nejde o styk kolo-kolejnice, ale o styk čelist-kolo.
A podle mě taky špatné chování brzd – je aktivováno nouzové brždění, tak se odpojí EDB. (Bez ohledu na to, zda dochází k překročení meze adheze, nebo by EDB pomohla)
Stav mezi kolem a brzdovou deskou je klasické tření, třecí síla. Na sjezd z kopce tam existuje zvláštní ustanovení, tuším nařizuje vypnout EDB zcela. Modifikovalo se i složení brzdových desek. A spíš než vlastního sjezdu, kopec to pouze umocnil, je to problematika namrzání ohřátého brzdového kotouče při brodění sněhem, nebo lepením zvířeného sněhu, prašanu. Na povrchu kotouče se vytvoří led a pak při přitlačení brzdové desky nedojde ke tření, tedy nebrzdíte. Brzdit začnete, až led odtaje, což jste o kilometr dál než jste chtěl. Nicméně to neznamená, že až led odtaje a začne se skutečně brzdit, nepřeroste to pro změnu… Číst vice »
Společným jmenovatelem toho videa ze Splitu a Kdyně je provedený postřik koleje. U Kdyně určitě nebyl hlavní příčinou, ale vliv mít mohl. Byl to podle Vás i případ Lipové?
Tak mě napadlo, zabránilo by tomuhle ETCS? Předpokládám že ne – i ETCS by bylo nad zábrzdnou křivkou..
Tryskomyš když se rozjede není k zastavení.
Dokud bude toto vedení na OŘ Plzeň včetně šedé eminence Ing. K. tak to bude pokračovat…
Sedadla vypadají mimořádně pevně. Jak je možné, že při obdobných nehodách v ostatních vlacích nedošlo k vytržení a tak velkým škodám (viz. Regioshark)? Bezpečnost neplatí pro všechny vlaky?
Upevnění je vždy poplatné době vzniku vozidla, v případě variací 810 jde defakto o čtyři šrouby na klasickou sedací lavici s koženkou, nebo semišem. Když už jsou modernější bude to maximálně o něco málo šroubů víc.
Podle mne je podstatné, zda v době střetu na sedadle někdo seděl, či nikoliv, samozřejmě úhel nárazu a jeho mohutnost, součtová rychlost …. .
Vemte si, že na lavici pro tři lidi držené čtyřma šroubama může sedět i více jak 300 Kg, kdežto na jednom křesílku relativně pouze třetina.
Tady nešlo o čistě čelní náraz, bylo to pod úhlem, tudíž „měkčí“ na deformace skříně (účastnila se převážně jen levá strana) a pravděpodobně to proběhlo i za nižší rychlosti, než v Perninku.
Je celkem jedno, který – cyd měl být na kolejích, základ je, že tam nebyl a jeden myšák je po smrti. Plaťák s mrtvolou dorazil ve 21.15 do domovského depa. Čest jeho památce.
Trochu se divím, že se s tím tahají do hnízda.
Takže kolegové, můžeme očekávat v další novelizaci naší skvělé D1, že strojvedoucí při jízdě proti Stůj, musí počítat za jakéhokoliv počasí, se zhoršenými adhezními podmínkami a může dojít ke skluzu H.V. To je výsměch, podle fotek na takovém poli provozovat dráhu.
Tohle už tam v podstatě je a taky se kdysi učilo, že při skluzu je potřeba co nejdříve obnovit otáčení kol, pískovat a znovu se pokusit brzdit, ne to zavalit a koukat jak letím 150m sáněma, tím spíš s tak skvělým vozidlem 21, století, jako je Regiomouse. Zarostlou štreku, coby šlendrián Sabotéra Železnic tím rozhodně neobhajuju…
Jo souhlas
ABS tohle umí. Jenže jsme technologicky v roce 1977.
Čímž neobhajuju nedovolené pěstování sena v kolejišti.
ABS (resp. PTSM nebo cize WSP, nejsme na silnici, ale na kolejích) umí jen to, co mu dovolí adheze. Takže nelze jednoznačně tvrdit, že zde by pomohlo.
Je známo několik případů, kdy ani PTSM na celém vlaku nepomohly a vlak návěstidlo projel.
A v roce 1977 PTSM už dávno existovaly – v ČSR se první PTSM použily tuším na vozech Aa ze Smíchovské Tatry už v padesátých letech, na části vozů určené pro mezinárodní provoz s rychlostí 140 km/h.
A má teda 810 instalováno PTSM, aby se kola při brždění nezablokovala a bylo tak dosaženo efektu, o kterém píše pejan?
Ale jo, PTSMB. (protismyková manipulace brzdičem. 🙂
Jo aha. Něco jako zabezpečovací zařízení, které pracovník zapne a ono potom zabezpečuje. Poté ho pracovník vypne. Samo o sobě nebezpečný stav nerozezná.
Ale to je běžné u všech zařízení, že ho nejdřív někdo zapne, ono pracuje (během čehož rozeznává např. ty nebezpečné stavy), a nakonec ho zase vypne.
Je to tak i s ETCS.
Ne, já myslel ručně ovládaný přejezd, který nedetekuje blížící se vlak. Vlakvedoucí vystoupí, „zapne“ zabezpečení a vlak projede. Poté vlakvedoucí „vypne“ zabezpečení.
Nemá. Ono totiž stojí peníze… 🙁
Tím pádem je irelevantní, že PTSM již vymyšleno bylo. Ostatně PZB bylo vymyšleno již dávno před rokem 2000, ale z důvodu absence nezabránilo nehodě v Perninku.
Indusi / PZB = 1934.
Spíš mě napadlo, jestli by tady pomohly magnety. Třeba ty „šroty z Německa“ (řada 845) Mg brzdu mají. Ale většina brzdného účinku (obzvlášť při nízkých rychlostech) stejně vzniká třením mezi trámcem a kolejnicí a vířivé proudy mají jen doplňkový účinek. Je tedy otázka, jestli by tu trávu s rosou ještě víc rozmydlily nebo naopak odhrnuly s tím, že aspoň zadní nápravy by už trochu brzdit mohly.
Buď ujištěn, že magnety za této situace fungují a jako neadhezní brzda jsou řešením. Problém je, jak je aktivovat v rychlosti 40Km/hod, jak je případně v nouzi schodit ručně ovladačem někde na pultu – viz jednotky Desiro, nebo jak je aktivovat za situace smyku, kdy řídící počítač je přesvědčen že vozidlo stojí a dokonce aktivuje parkovací brzdu.
U Desir byl problém opačný, na podzim to chlapci používali na zastávkách v lese více než je záhodno a docházelo k poruchám na přejezdech.
Mno nepomohly, dá se vymodelovat situace, kdy vlak s PTMS narazí ve větší rychlosti, než a) vlak kterému se kola netočí, b) vlak kde strojvedoucí/brzdaři dávkují brzdy ručně?
Autem s ABS se mi někdy na suché silnici povede s gumováním zastavit dříve než s ABS.
Přiznám se, že občas vozím vlaky i na trati, kde je sklon krásných 42 promile, kolejnice rezaté (přes týden se nejezdí), i tráva tam místy je a je tedy pravda, že za deště je to velice „zajímavé“. Musí se s tím ale počítat (rychlost na spádu je pouze 20 km/h) a jestli se mohu ostatními strojvedoucími podělit o zkušenosti, tak lze říci jen toto: Nesnažte se za žádných okolností při skluzu vlak zcela zabrzdit, ale naopak úplně odbrzděte a jakmile se kola začnou otáčet, velice mírně snižte tlak v hlavním potrubí a jedete li na sklonu, snažte se akorát udržet… Číst vice »
Technicky souhlasím, chápu. Odporuje to však současné a letité legislativě, kterou nikdo nezměnil a v tomto ohledu se o to ani nesnaží.
Dokážu si představit pocit toho strojvedoucího, věděl že je problém, předpokládal projetí kolem návěsti stůj, možná i rozřez výhybky a vykolejení, do toho se objevila překážka v podobě vjíždějícího vlaku. Fuj, takové stupňování napětí a stresu.
Dát rychlobrzdu a pryč, trošku ho obdivuji, že zůstal jako kapitán do okamžiku střetu na svém místě jako kapitán
Jenže to, co píšeš, vede akorát k tomu, že ani cca 330 metrů od jazyků krajní výhybky k odjezdovému návěstidlu ve Kdyni nestačí zabrzdění, nestačí ani dalších 50 metrů i po projetí odjezdového návěstidla k tomu, aby se zabrzdilo bez kolize s průjezdným profilem průběžné koleje. Pořád se tu hovoří o simulátorech, tak si na tři možné simulátory, kde jsou sklony okolo 40 promile a je to tam v pracovní dny mimo provoz, ukažme: V Čechách jsou toto tratě Velké Březno – Zubrnice a Česká Kamenice – Kamenický Šenov a na Moravě je to Bruntál – Malá Morávka v úseku… Číst vice »
Jak je to vůbec s formální odpovědností? Protože pro případy rizika a ohrožení, třeba to hrozící projetí návěstidla, je zde nouzová (rychločinná brzda), která ale pochopitelně nijak účinek brzd ve smyku nezlepší. Jinými slovy, bude drážní inspekce po nehodě/MU obdivovat jemné šudlání s brzdou ve snaze zkrátit brzdnou dráhu? A nakonec stejně někdo vypočítá, že smykem by to zastavilo 0,75 m dříve a byla to chyba?
Požadují zavedení rychločinné brzdy.
Viz diskuze.
Že jo, myslel jsem si to.
Ale ano, pochopil si dobře, smykem můžeš projet klidně ne desítky, ale stovky metrů.
A to si vem, že určitá skupina nových strojvedoucích má smůlu na zácviky v létě, pak zkoušky a hurá do ostrého provozu na podzim a v zimě, bez zkušeností, zkoušky máš, tak plav, nebo se utopíš.
Pokud si teoreticky představím vlak se správně serizenou protiskluzovou, vážně pomůže odbrždění všeho? Nestačí odbrdit ty nápravy, které se netocí? Pokud má vůz navíc magnety, není lepší je nechávat?
Když je protismyk, tak protismykuje jen zablokovanou osu, klasicky čtyři osy, čtyři ventily protismyku, jde ale i pro celý podvozek, tedy jeden ventil na dvě osy.
Na voze magnety fungují, na 810 nejsou, ani ten protismyk.
Jako strojvedoucí jsem začínal na posunu, kde se s řadou 725, později 742 a taky 771 posunovaly celé nákladní vlaky brzděné jen lokomotivou. To byla dostatečná škola smyslu a pokud jste „obul“ mašinu, tak vám to dali turnusáci hezky sežrat. Dneska to vleze na solo motor a nezastaví asi s tím….
Prováděčku na Rybník – Lipno jsem měl taky…38 promile
U 810 lze i kola roztočit opačně. Ale to už jsem generál po bitvě.
Fakt? To mi uniklo. Jak to uděláte?
Teoreticky v okamžiku stojících kol změnit směr půjde, když nebude, nepředpokládám, zároveň přenos výkonu = N/J v Neutrálu. Jenže to má další aspekty: Když se povede kola opět odbrzdit, což vyžaduje svůj čas a tím pádem i dostatečnou dráhu, kola, respektive jedna náprava, ktera je hnaná se začne odvalovat ve směru jízdy a to rychlostí skutečnou, klidně i 60 až 80 a v průšvihu i více km/hod a tomu odpovídajícima otáčkama. Za tohoto stavu, ale změněného směru jízdy, který se na 810 mění na nápravové převodovce dojde podle mě k opačnému chodu kardanky, což samomo sobě způsobí v prevodovce 2M70… Číst vice »
Tak už snad jedině arrester hook, který používají při přistání na letadlových lodích (a brzdit o pražce, zde rozorat tu trávu).
Tak při stojících kolech ve smyku změnit směr půjde 🙂
Tento pokus jsem učinil kdysi s žigulíkem na zledovatělém fotbalovém hřišti, s mezistupněm zatažené ručky ve vyšší rychlosti a pak zařazenou zpátečkou během klouzání vpřed. Potvrdil jsem si předpoklad, že brždění zpětným hrabáním celkové brzdné účinky zhoršuje, protože potřebujete naopak obnovit kontakt a adhezi, ne ještě zvyšovat rozdíl ve smyku.
To se sice říká, a snažit se můžeš, pro vyšetřovatele ale není vůbec důležité, že si se snažil, byť je to technicky relevantní, ale to, že v případě, kdy strojvedoucí zjistí, že nezastaví na požadovaném místě, nebo že se nedostavuje požadovaný brzdný účinek musí zavést rychločinné brzdění. Dále pak minimálně u ČD platí, že, když se zavede rychločinné brzdění, musí se ponechat do zastavení, tedy v žádném případě neodbržďovat.
Netvrdím, že to tak dělám a že nevím co chceš říct, jenom že na tomhle ustanovení se pak láme chleba a už se tak nespočetněkrát i stalo.
Máš pravdu i když technicky je to nesmysl…U toho ustanovení jsem se vždycky smál v okamžiku, kdy tam tuším stojí, že až použiješ rychlobrzdu, máš zavalit ještě přídavnou a potom jít utahovat ruční brzdy… to psal někdo, kdo nemá o brzdách na žaleznici ani šajnu…
Nebylo by nejlepší tu trať z Poběžovic do Janovic n. Ú. úplně zrušit? Myslím, že Chodové by se bez vlaku klidně obešli, kdyby byl nahrazen autobusy.
Vzhledem k provozovaným vozidlům a stavu tratě dle fotek usuzuji, že je to celkem zajímavý návrh. A autobusy v linkové dopravě se pravidelně obnovují.
I autobusy bourají a rozhodně ne málo. Tak to pak zrušíte autobusy, že….
projel sem 80% tratí v česku a trať klatovy-domažlice je v mých top 3 nejhezčích tratích
Docela zajímavá slova zvolila reportérka na ČT1, když popisovala, že hasiči odstranili „dvacetitunový ocelový kolos“. 😀
Ty střepy 810 nemají na kolejích už co dělat ! Hlavně, že se to akorát nalakuje a nalepí se na to Regiomouse !
proc!? cesi to maji radi. tedy majorita
Majorita vlakem nejezdí a je jí to jedno. Ty co tím musí jezdit se většinou snaží co nejrychleji si dopravu zařídit jinak a zbývá pár tisícovek, která s tím nic neudělá.
Tohle není chyba 810
Pískování a ABS by možná trochu pomohlo.
Pořád lepší 810, než výdobytky z německých šrotišť. Možná ne pro strojvedoucí, rozhodně ale pro cestující.
To mi ukažte jeden výdobytek z německého šrotiště, který je pro cestující horší než toto. Napadají mne jen nákladní vozy.
Například 654, extrémně nepohodlná a extrémně hlučná zoufalost vhodná tak na desetimintové cesty, nic víc.
No nevím, co takhle dezíra, myslim, že 642, nebavím-li se o ošoupanosti. Sedačky velmi tvrdé bez opěrky hlavy, ale i rukou a bez stolečku. Kafe z automatu do vlaku – nesmysl. Jestli pokrokem je prosklenost a neustálý vítr z klimatizace od stropu na mou holou hlavu, tak prosím. Za tu díru mezi nástupištěm a dveřma asi dezíro nemůže, ale tak si pokrok nepředstavuju.
Tak to určitě ne, jakýkoli německý „šrot“ je pořád technicky vyspělejší, než pojízdné vozidlo ČD :))
To je vidět, že jste v těch německých šrotech ještě nejel. Já s tím bohužel občas musím jezdit u nás na Šumavě. Nikdy mne nenapadlo, že pro mne bude příjemným svátkem, když čas od času dorazí pohodlná 810 nebo 816.
Jako cestujícího mne ani v nejmenším nezajímá technická vyspělost. Pro mne je podstatné pohodlí a to třeba 654 nenabízí ani omylem. Od dob, kdy tyto strašnosti od GW tramwejn dorazily na Šumavu, se snažím raději jezdit všude autobusem. Což ve všední den jde, o víkendu bohužel ne.
Jel jsem v plno šrotech ČD. Copak tam jezdilo pohodlného? Humus koženky a Brýlovec? Řada 645 už vůbec není šrot, je to vozidlo vyrobené před 20 lety o tom by se ČD mohlo zdát a rekonstruované před 4 lety. Není ale podstatné, co vy považujete za pohodlné, to kdejakej vymatlanej šotouš považuje třeba 810…
No je vidět, že fakt nevíte vůbec, o čem mluvíte. Přál bych Vám v 654 Regiosprinteru z německých příměstských tratí zažít třeba hodinu cesty. Utrpení. Proti tomu je svezení 810, 814 nebo 816 naprostým luxusem a opravdu to není jen můj názor.
Píšete o nějaké řadě 645, ta asi neexistuje. Existuje 845, tu ale opravdu posuzovat nemohu, pokud jsem si všiml, tak tu možná mají tak 2 soupravy, jezdí s nimi málokdy. S tím jsem jel náhodou jen jednou.
Nebylo by to poprvé kdy to na strojvedoucího hodí podle „nejlepšího vědomí a svědomí“. Odbory by se měly konečně vzpamatovat a ne jenom kecat.
Odbory musí řešit režijky.
Tak jak to ta SŽ tentokráte papírově vyřeší? …Že by novýma rozkazama podle rozhledových poměrů z důvodu rosy a nečistoty v kolejích, nebo padajícímu listí?…..Nebo údržbou…????…..Ty fotky jsou, jak z vlečky a ne ze státní dráhy….Hrůza…chudáci fíři.
Možná by si měl fíra projít trať před výkonem a seznámit se s aktuálními poměry……
To mínus je asi nepochopení ironie…..
Správná skutečně ironická odpověď by byla: však to není ironie. Ale to by už někoho šlehlo.
To je ironie?
Však v Mariánkách fíra měl seznání z doby před změnou TTP, a nevěděl že „rychlost 95“ znamená „očekávej rychost 30.“
Přesně, od toho mají normu pracovní doby 36 hodin týdně a mezi směnami přerušení
Jako s kánoí na jezu. Před stanicí zastavit, projít si ji pěšky a rozhodnout se, jestli je to sjízdné, nebo jestli je lepší to přes stanici přenést.
No a teď jsem mírně perplex z vyčíslené škody…
Škody na motoráku jsou předběžně vyčísleny na 4,2 milionu, na lokomotivě, která táhla měřící vůz, půl milionu a na kolejích 50 tisíc. „Teprve budeme zjišťovat, jestli nevznikla škoda i na měřícím voze, kde jsou citlivé přístroje,“ uvedla mluvčí správy železnic Radka Pistoriusová.
Ale psal to Blesk tak nevím no
4,2 je cena za to, co tam jelo je tak 60 000 pří 20tunách a třech korunách za kilo . Na měřícím voze bude ranec jen za revize po nehodě .
MInulý měsíc po ránu.Stejná stanice,stejná kolej(méně využívaná 2),stejný směr jízdy.Vjezd 40 a výstraha.Celý zpocený za pomoci písku a přerušovaného brzdnění jsem zastavil v úrovni odjezdového návěstidla v poloze stůj.Protijedoucí MUV-ka už tenkrát byla ve stanici.2-ma výpravčím jsem říkal,že by stou pastvinou v kolejích se mělo něco dělat,Bohužel jen ústně,hlašení jsem nenapsal.
Ahoj.
Kdybys ho napsal, nic by se nezměnilo, ale dalo by se jim to alespoň omlátit o hlavu…
Kdyby to řekl přes nahrávanou vysílačku, dala by se o hlavu mlátit záznamem komunikace? 🙂
Chyba, ale to jistě víš, kolega si to nemusel prožít taky a hůř. Vnitřně Tě trošku chápu, ale je to přesně situace, kdy jeden mydlí schody jinému svojí nečinností, kdo ale nebojoval dvacet, třicet let v kuse s větrnými mlýny, tak to nemůže pochopit. Nyní i mladí co přicházejí plni elánu, ho až na světlé výjimky po nejdéle dvou letech opouštejí a to jakmve vztahu k hlášenkám vůči SŽ, tak i vůči vlastnímu podniku ať již OCP, nebo OCÚ. Tohle zákonitě musí vědět i mlčící federace, nyní v časáku oslavujíc jedmoho v tomto ohledu šikulu. Tolik změn co SŽ musela… Číst vice »
Od čeho máte Cech? Abyste chodili na výlety?
To je bohužel ono, umíme pěkně frflat, ale přece to nebudu psát, ještě by to mohl někdo brát jako udání. 🙁
Za tohle měl autor ještě problémy. Prostě jsme v Čechách 🙁 https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/koleje-uvolnene-srouby-zeleznice-nehoda-szdc-strojvudce-drazni-urad-tochovice.A180831_100627_domaci_hell
No jenže se není čemu divit. Za mých mladších let byli lidé kteří trať procházely a vše kontrolovali a i případně toto podotahovali. Dnes by se těmto lidem musel dát plat který se dát nechce takže se nedivme.
Ale měl jste to napsat.
Takový stav vídám občasně na některých nádražích, ale i úsecích tratí – bohužel je to smutná realita.
Takový stav vídám občasně na některých nádražích, ale i úsecích tratí – bohužel je to smutná realita.
Pesticidem? Tak snad herbicidem, ne?
To máte jedno. Herbicid sice způsobí, že rostliny dál neporostou, ale klouzavost přerostlé trávy za vlhka neodstraní.
Herbicid způsobí že za tři – čtyři dny rostliny chcípnou a uschnou. Předpokládám že uschlá tráva se za sucha rozjezdí a ani za vlhka tolik neklouže jako čerstvá.
Předpokládáte špatně. Klouže.
Rozdrcená travní semena + voda. Nebo jinak: Rozemleté obilí + voda. Čili těsto.
V Angli se kdesi stalo, že čerstvě postříkali a pak bylo bum, protože to klouzalo.
Ve zprávách na ČT1 ve 12 hodin informace o stavu a dojetí na místo nehoďáku z Prahy.
Tak snad do toho znovu nekřápnou, už není ranní rosa ansvítí sluníčko, protože už se stalo, že když byla špatná adheze a vlak třeba nevyjel do kopce, tak mu poslali na pomoc další lokomotivu a ta to pro změnu nedobrzdila a uváznutý vlak ještě navíc nabourala, nejedmou.
Taky by to mohli už jít posekat a vyhrabat, ale zase by tím vlastně poničili důkazy 🙂
To se dá nabourat postrkem? 😀
Ok, chci tlačit 5km/h a tlačím 10, to udělá bum(v osobním vlaku lidí zanadavaji že se lekli), ale souprava snad je odbržděná a čeká na postrk 😀
Díky za fotky. Podle zpráv z rádia jsem si to neuměl dost dobře představit.
Zrovna dneska dneska asi pred 2 hodinama. Hmm uz dloho se nestala zadna nehoda. Dnes…
Taky jsem si ráno ve vlaku říkal, že se dlouho nic vážného na železnici nestalo…
Mohl bych poprosit redakci aby ty aktualizace přidávala jako každý jiný zpravodajský server jako extra odstavec na začátek článku nebo na konec a zprávu nechala v původním znění. Protože takhle když se něco změní tak aby člověk půlku informací četl zase 4x
Takhle to není možné, pak to nemusí dávat zcela smysl. ale na konec textu připíšeme, co jsme aktualizovali.
A.co takhle označit změny?
Kdo už článek viděl, uvidí po reloadu vyhozenou větu jako škrtnutou, změny a novinky boldem.
To je úplně jiný styl psaní článků. Třeba Simon Hradecky na http://www.avherald.com/ ho používá. Ke každé letecké nehodě napíše jen jeden článek a do toho pak (klidně i několik let) připisuje odstavce, pokud se objeví nějaká nová informace. A články se řadí tak, že nejčerstvěji editovaný je nahoře.
V sobotu v žst.litomerice h.n. vlak ažd projel návěstidlo s návěsti stůj a ponicil zaražedlo kusé koleje
Řidič nepřizpůsobil rychlost vozidla stavu a povaze vozovky.
Jenže i tenhle paragraf pokračuje: … “vyjma okolností, které mohl předvídat a předpokládat”. Sorry, ale když je sucho, svítí sluníčko, tak mě fakt nenapadne, že se mi to sklouzne po nějaký blbý trávě. To, že někdo něco něčemu nepřizpůsobil, je v tomhle konkrétním případě alibismus a snaha svůj bordel házet na někoho jiného…
Ano, ale jen když se to hodí. Napříkald předvídání ujetých vagonů vyskočených na výkolejce nepatří mezi tyhle okolnosti. Podle některých má řidič povinnost kvalifikovaně odhadnout, zda ty vagony zastaví před přejezdem nebo nikoliv.
Ještě mi dlužíte výpočet v jiné diskusi a už děláte chytrolína zde!
Já Vám nic nedlužím, žádný obchod jsem s Vámi neuzavřel. A pokud jste nepochopil nadsázku, protože nic jiného už v dnešní situaci nelze aplikovat, pak sorry jako.
Podívejte se laskavě, komu je určena moje reakce. To je to malé modré jméno ve druhém řádku. Pokud ani teď nechápete, pak sorry.
Předvídat, že po kolejích může jet vlak, i když nesvítí světla, se učí v každé autoškole.
A zastavit PŘED přejezde a rozhládnout se. Blbé je, když při zastavení PŘED přejezdem řidič nevidí na trať.
Ale jo já to beru. Slovinské železnice jsou přeci alibistický podnik již z podstaty, viz. třeba ty rozkazy o zhoršené povětrnostní situaci. Když prší, také Vám někdo když vyjedete autem z domu dává rozkaz o tom, že na silnici budou padat větve, stromy atd. A tím, že jste takový rozkaz dostal, jste vlastně sám sebe obžaloval, usvědčil a odsoudil.
Obávám se, že tak úplně nerozumím vašim myšlenkovým postupům: když jedu autem v noci za silného větru, tak jedu prostě pomalu, abych stihl zastavit před neosvětlenou překážkou (už se mi to párkrát hodně vyplatilo). Jenomže auto si řídím sám, nikdo mi nestanovil žádné jízdní doby, nemusím odpovídat na dispečerák a zdůvodňovat zpoždění. Kdežto strojvedoucí má spousty různých povinností, jednou z nich je dodržovat jízdní doby. A právě tuhle povinnost z něj řízení provozu tím rozkazem, co se vám tak nelíbí, snímá. Mně to přijde naopak pozitivní: „fíro, ruším ti povinnost jet včas, věnuj se tomu jet bezpečně, na jízdní doby… Číst vice »
V Německu se mi ještě nestalo, že by byl na jednokolejné trati uskutečněn současný vjezd křižujících vlaků. To v Rakousku jsou větší střelci..
V Německu jsou běžně současné vjezdy protisměrných vlaků na jednokolejné trati možné; nutnou podmínkou je, že mezi návěstidlem, u kterého končí vlaková cesta jednoho vlaku, a ohroženým námezníkem, za kterým vede vlaková cesta druhého vlaku, je dostatečná prokluzová vzdálenost, na které vás Indusi zastaví.
„Tráva neroste enem za vodú, tam kde klatovští strojvůdci jedú“ Z přiložených fotek je stav kolejnicových pásů jednoznačně nepříznivý pro adhezi a vypovídá to o úrovni údržby tratí provozovatelem SŽ, který investuje nemalé prostředky na stejnokroje. Osobní vlak č. 17544 ve stanici Kdyně zastavil pro nástup a výstup cestujících s minutovým pobytem. Před zahájením úkonů pro odjezd vlaku ze stanice měl strojvedoucí vidět návěst dovolující jízdu na odjezdovém trpasličím návěstidle. Pokud na něm svítilo červené světlo, neměl vlak rozjíždět. Kdyby se strojvedoucí dohodl s výpravčím na popotažení cestou posunu k odjezdovému návěstidlu, musel jet tak, aby bezpečně zastavil cca 10… Číst vice »
Chtěl zastavit, ale nepovedlo se a ne že se rozjížděl
Pokud strojvedoucí na zastrostlé dopravní koleji č. 1 od vjezdu do stanice Kdyně nedokázal zastavit (ztratil kontrolu nad jízdou vozidla), pískoval, střídavě odbrzďoval a brzdil, aby dostal kola do adhezního stavu a nepadařilo se mu to na vzdálenosti od vjezdového zhlaví k odjezdovému návěstidlu, které následně minul a v rychlosti cca 40 km/h se srazil s protijedoucím nákladním vlakem, pak se Vám omlouvám, protože to mění situaci. Nechtěla bych tuto hororovou situaci zažít. Prokáže-li se popsané, vzroste můj dosavadní strach cestovat vlakem.
Jel po dopravní koleji č. 2. Ta byla zarostlá neb se o ni starala „dobrá správa“.
Takže SŽDC nemusí udržovat koleje sjízdné. Stačí aby strojvedoucí jezdili krokem, max 10 km/h.
Ano, každý provozovatel musí zajišťovat provozuschopnost!!! Pokud SŽ a dozorující orgán považují trať (viz uveřejněné foto) za sjízdnou, pak je asi sjízdná. Kdybych se vžila do role strojvedoucího a chtěla se ze směny vrátit domů zdravá a živá, pak bych na takových kolejích jezdila i těch 10 km/h a psala hlášenku za hlášenkou. Každý strojvedoucí s praxí, který uvidí zveřejněné fotky, okamžitě zbystří a přemýšlí, jak by se zachovalo lehké kolejové vozidlo (ř. 810) na vlhké travině v rychlosti 40 km/h s přitaženým BP na tlak v brzdových válcích cca 1 Bar. Nepřemýšlí, on to rovnou cítí. Bloknutí kola je… Číst vice »
Jenomže, když jedu na vlečku, tak s tímto stavem kolejiště počítám.
Ale i vlečka má být v řádném stavu. Vídávám na vlastní oči naprosto čisté a ošetřené vlečky. Někde to jde a jinde to nejde.
Jestli byla stanice ošetřena pesticidem, tak to vyhubilo leda houby (doslova), a ne rostliny. Na ty se používá herbicid.
Proti houbám je fungicid, pesticid je proti rostlinným škůdcům a herbicid je proti rostlinám samotným. Pokud to ošetřili pesticidem, tráva byla zdravější a lépe rostla.
Ještě nutno dodat, že dochází k pravidelnému hnojení, přestože ve stanici nelze. Viceméně se jedná o hydrponické pěstování – štěrk, voda, hnojivo.
Ještě hůř, v článku o hledání dopravců na poslední chvíli citují Berounského: „…podmínky nastavené ministerstvem dopravy diskriminují České dráhy. Podle něj jde například na požadavek uzavřeného systému WC, který motorové vozy 843 nemají, na rozdíl od 845 Arrivy.“
Takže je vlastně potřeba hnojit, jinak je to diskriminace…
Blbec, jistě, dobře mi tak. Myslel jsem na ten obrat s houbami a nemyslel dál. Ale podstatou byl rozdíl mezi ničením rostlin samotných a jejich škůdců.
Pesticidy nazýváme celou skupinu chemických prostředků k ochraně kulturních plodin nebo ploch v zemědělství, zahradnictví, sadařství, lesnictví nebo komunálních službách. Herbicidy – slouží k ničení nežádoucích plevelů a rostlin. A to plošně (totálně vše) nebo selektivně (např. dvouděložné v jednoděložných). Insekticidy – slouží k hubení nežádoucích škůdců. Fungicidy – slouží k likvidaci plísní a houbových chorob. Pro pana Kučeru a jeho kolegy z DI. Herbicid Roundup. Slouží k plošné (totální) likvidaci nežádoucích rostlin. Aplikuje se na list, kterým poté proniká až ke kořenům a rostlinu tak zlikviduje. Dá se aplikovat i preventivně. Tedy po zasetí kulturní plodiny se provede aplikace… Číst vice »
Pesticid je obecné označení pro herbicidy, fungicidy, insekticidy a další „-cidy“.
Viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Pesticid
Omyl, pesticid je pojem všem ostatním uvedeným pojmům nadřazený, tj. jde o souhrnné označení prostředků proti všem druhům škůdců. Pesticidy jsou herbicidy – proti nežádoucím rostlinám/plevelům, fungicidy – proti houbám a plísním, insekticidy – proti hmyzu, rodenticidy – proti hlodavcům atd., celkem se pesticidy kategorizují do nejméně 12 druhů označených zvláštními pojmy.
On už to tu někdo napsal dřív, omlouvám se, nevšiml jsem si… 🙁
Pesticid je obecné označení pro herbicidy, fungicidy, insekticidy a další „-cidy“.
Viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Pesticid
Takže 1x salátová jízda.
Zvláštní, že opět se nehoda stala ČD a ČD-C.
Je z toho krásně vidět, jaké pracovní podmínky mají fírové u soukromníka a jaké u ČD.
Jestli to nebude i tím, že o tyto „lukrativní“ trati nemají soukromníci moc zájem.
Soukromníci mají zájem o vše, co je kraji dotované
Naprostý nesmysl co jsi napsal.
Loni se zrušilo výběrové řízení o které měly zájem ČD a ARRIVA. ARRIVĚ se však některé požadavky zdály příliš přísné (https://plzensky.denik.cz/zpravy_region/soutez-na-vlaky-se-odklada-20191111.html).
A proto jako první začal RJ „vyzobávat rozinky“ na dálkových spojích, že? Tydýýýt
RegioJet jede , funguje , stará se , dostává nové lidi do vlaků . Jezdil bez dotací. Proto jezdil tam , kde se to mohlo vyplatit. ČD mělo dotace i na trati PH-OV a prodělávala. Dnes , po xx inflaci a zdražení vstupů včetně mezd jezdí za cca polovinu a vydělává ? Hm , asi ne. Dotuje to z dotovaných tratí , kde s jezdí za náklady s přiměřeným ziskem . A kraje i MD jim jdou na ruku .Dřív to byla pohodička . A teď se do toho tlačí kde kdo a s lepšími stroji . Ty rozinky jsou… Číst vice »
Nesmysl, Když začal RJ jezdit, tak hlavním argumentem modrých bylo, že „vyzobává rozinky“ a že na dálkové dopravě mezi Prahou a Ostravou vydělává každý, že má jezdit na lokálce. Když jezdí na lokálce, tak zase jezdí za fuj fuj dotace a to umí taky každý…
Pořád je to o nějakých percentuálních výkonech. Až to bude 50 na 50, tak pak s může srovnávat.
Kdyby to bylo 50 na 50, tak Modrý gumy budou srát granule, to by bylo řevu, ale proč ne… 🙂
A taky to bude tím že nájedouu nejvíce kilometrů
Takže mají nejvíc zkušeností .
Jo jo. První člověk, který vyšetřil během pár hodin jasnou příčinu nehody a hned se s námi dělí o svá moudra…
Hmmm, pesticid. Skvělé, to je ta železnice ale fakt přátelská k životnímu prostředí, to by srdce zaplesalo. Přitom už dnes existují technologie likvidace plevelů, které jsou nejen čistší, ale i levnější, třeba pára.
Tak takovou technologii použitelnou na železnici bych chtěl vážně vidět 🙂
Něco jako tři štokři na výrobu páry a čtvrtý na pohyb a trávě je to jedno 🙂
Si pletete zámkovou dlažbu na náměstí s železničním svrškem pane kolego.
Pary nevyjizdi, protoze nebezpeci pozaru…
Jak to měli ti Chorvati? Ti taky ošetřovali nějakým postřikem a pak jim na tom proklouzala snad MUVka. Někde je i video.
Tady je. https://www.youtube.com/watch?v=caM9aQZSIys
akorát že to nebyl herbicid ale nějaký retardér hoření což prý byl „kapalný pryskyřičný roztok na bázi vody“
ono tam na tý jejich polopoušti jim toho asi v kolejích moc neroste 🙂
Ve skutečnosti spíš herbicid
Herbicidy jsou jednou podskupinou pesticidů.
Diskutovat o příčinách je blbost. Nechejte to odborníkům DI. Nicméně ten nepořádek na železnici je neúnosný.
Tam určitě není zámkovka a modré zábradlí. Tam by ten Váš nepořádek hned vynikl.
Zastavit na nepojížděné koleji může být dost problém (natož když je navíc zarostlá). Zajímalo by mne, v jakém stavu jsou dvojkolí toho motoráku.
Podle mne se jednalo o mimořádné křižování (osobní vlaky se tam křižují 1x denně a nevím jak tam vypadá nákladní provoz), při kterém osobák nejel na obvyklou 1. kolej, ale na zarostlou 2., případně 3. (nevím kde je začátek trati). Na 1. kolej jel ten měřící vlak z bezpečnostních důvodů.
Nikoliv z bezpečnostních, ale z technologických důvodů. Diagnostika se v těchto stanicích provádí jen u rovné koleje. I kvůli rychlosti. Nemaj rádi ani výstrahu.
Casey kouká a oči ho boleji,vidí vlak v tý samý koleji…
světlo na konci tunelu bývá na čele protijedoucího vlaku
Pořád ještě nikdo nezveřejnil, zda zastavil a pak se rozjel, to je mi divné. Dost důležité pro problematiku současných vjezdů. Nebylo-li dříve přímo u koleje odj. návěstidlo, nebylo toto povoleno. Stačilo zrušit např. manipulační kolej, za kterou tak nějak na souběhu bylo, a už se bezpečnost zastavení vlaku tak zvýšila, že současné vjezdy byly povoleny. To taky o něčem vypovídá.
Po zhlédnutí fotografií s jasným záběrem temena kolejnice mohu říct jen to, že pokud padla rosa, tak by byl problém se vůbec rozjet, natož zastavit… (vlastní zkušenost, potom už to nezachrání ani písek)
A rosa ráno byla….
Podle fotografií vjížděl pracovní vlak z tratě na “zarostlou kolej”.Osobní vlak odjížděl z “čisté – nezarostlé” staniční koleje.Tudíž na brždění vlaků tráva na fotografiích neměla žádný vliv.Tímto ovšem neomlouvám odpovědnost a reálný stav tratí spravovaných SŽ.
Podle našich zdrojů jela 810 také po zarostlé, vzhledem k vykolejení není fotka úplně průkazna. To ukáže vyšetřování.
Z fotografií na Novinkách je opravdu vidět,že výhybka pod 810 byla postavena ze “zarostlé” koleje.
Nákladní vlak jel na kolej, která na fotkách není zřetelně vidět (tedy na tu nejvzdálenější od staniční budovy) a osobní vlak opravdu jel po té zarostlé koleji, kterou vidíme na fotografiích.
No možná „čističi“ vyčistili špatnou kolej.
Čo by robil Os na nezarastenej manipulačnej kolaji s výkolajkou?
Nič
Měřičák jel na 1.SK, možná byla zarostlá taky, ale to nejhorší bylo pod 810…
Prosím Vás o detailnější studium fotek. Dopravní koleje jsou vidět dvě, obě jako, prase zarostlé, po údržbě :).
Ta vaše čistá je kolej manipulační, krytá výkolejkou a je zrzavá, tedy po ní hodně dlouhomnic nejelo, byť námmstačí, že nic nejelo dneska!
Ta „čistá“ kolej je rezavá jak liška. Řekl bych, že tudy nejspíš nejel. Ta kolej mi spíš přijde jako manipulační, nikoliv dopravní. Jsem ale znalce tamních poměrů.
Nebylo tomu tak, díval jste se špatně. Pracovní vlak měl postaveno na přímo po 1. koleji, osobní na 2. kolej, která byla zarostlá.
Ono se stačí jet podívat, jakou pěknou louku si SŽ pěstuje mezi Miloticema n/O a Bruntálem. Už se těším, jak si tam budeme klouzat.
Už ten bordel fakt zavřete.
Je na SŽ, aby bordel zavřela, vyplatila dopravcům kompenzace, než dá dopravní cestu do pořádku.
Nebo to zavřela úplně pokud nemají kapacity na to udržet to sjízdné. Což ale stejně neovlivní to aby někdo koukal po červených.
Tohle bylo sjízdné až moc.
Snad skluzné? Sáně v létě…..
To ale zavání systémovou chybou managementu SŽ a kontrolního MDČR.
Slovo systémová chyba je ale pro pana ministra TABU 🙂
Myšleny i silnice s prakticky každodenním chaosem? 😉
Na silnicích je trošku jiný hukot a trošku jiná koncentrace dopravy. Na kolejích stačí dvě lokomotivy v okruhu 30 kilometrů a je z toho hned šrot.
tráva a rosa = neovladatelný vlak
ANO, jen doplním tuze vysoká tráva a na dopravní koleji!
Poděkování patří dobré správě za vypěstování takové trávy…..nepotřebuje ředitel seno pro králíky?
Kdo z nás Čechů není chovatel, ani inspektor nebyl výjimkou, a proto měl pro oba zápasící pochopení. Aby zabránil dalšímu sporu, všechno mlíčí zabavil, neboť měl doma malochov statných českých strakáčů a své služební cesty rád spojoval s cestou za krmením
https://www.youtube.com/watch?v=mx42CwcZMSY
Listí a rosa je taky dobrý, potom se divíme kolik toho je obutého
Je třeba poslat trampy, ať nohama stíraj rosu na kolejích.
Zapracovat do katalogu prací a PKS, nové pracovní zařazení Tramp obchůzkář, pracovní náčiní huňaté ponožky, tarifní třída TS 6.
Ts 5 by mohla stacit, trampici jsou skromny….
Venezuela, pardon Maláčová, říkala, že když je deficit 500miliard, tak už nás pár miliard navíc nevytrhne.
Stačí deka a rum, teda vlastně tuzemák.
Jak mají železniční dopravci pojištěno?
Mají obdobu povinného ručení kterým se hradí škody druhým?
Mají pojištěna vozidla, aby dostali nějakou pojistku za poškození svých vozidel?
A nebo je pojistka tak nákladná (drahá), že je vyhodnoceno nepojišťovat?
Zrovna účetní hodnota šukafonu asi moc nebude.
U vasnivych sotousu by se dal prodat i za miliardy. A ja sotous nejsem btw.
Dopravci mají povinně pojištění odpovědnosti při provozování drážní dopravy. Pravidelně drážnímu úřadu dokládají jeho trvání. Když jsem se v tom ještě kdysi vrtal, tak tam bylo minimum tuším 10 nebo 30 milionů, nabídky pojišťoven byly (h)různé, ale utáhl to i spolek.
Pojištění vlastního majetku už je věcí dobrovolnou u každého dopravce.
tak to není zrovna moc když minimum povinného ručení pro auto je 35/35 mega (hmotné škody celkem / škoda na zdraví každého poškozeného) a ještě pojišťováci straší jak tu druhou částku hravě přešvihnete když z mladého manažera s milionovými přijmy uděláte do 80 let ležáka…
Těch 35 milionů je málo a mělo by to být zvýšeno. Viz srážky kamionů s vlaky na přejeudech se škodou v řádu až stovek milionů. Kamiony jsou přitom bez vyjímky pojištěné tou nejlevnější možnou pojistkou s plněním 35 mega.
vychází to z nařízení EU
a jinak – výjimka ne vyjímka
Ano, podobně jako výhybka, nikoli vyhýbka – mnemotechnická pomůcka pro šotouše.
„V pravidlech 1941a 1957 byla kodifikace samohláskové kvantity upravována tak, aby se příliš nerozcházela se skutečnou ustálenou výslovností. Podle našeho mínění nynější kodifikace označování kvantity u samohláskových písmen v domácích slovech (!!) celkem vyhovuje. Ovšem krajové rozdíly ve výslovnosti trvají i nadále, i když v menším rozsahu než v minulém (19.) století. V západních Čechách je možno slyšet např. vyhýbka, vyhýbkář, vyjímka, vypůjčka, vyšívka apod., kdežto Pravidla vyžadují od r. 1903 jen podoby s první slabikou dlouhou a druhou krátkou. V pravidlech 1902 je ještě výhybka i vyhýbka, stejně tak ve Wenzlově Ukazateli, tam je pouze vyšívka aj. Bylo by… Číst vice »
Pokud šukafon vyjížděl a projel stůj, nemá tráva na věc vliv kromě možná poslední šance na záchranu.
Úprava vegetace je postřik RoundUpem, to tu trávu neposeče 😛
Uvidíme, předpokladem je zjistit, zda vůbec zastavil, podařilo se mu zastavit.
Ty fotky jsou velká paráda, mají slušnou důkazní hodnotu. Kdo nikdy neprojel smykem několik desítek metrů díky minimalní adhezi tak to nepochopí. Klasika podzimního spadu listí, ale, zde je to nános traviny obohacené ranní rosou = pod tlakem kola vytvoří dokonalé mazivo a už se jede šmírem. Tvrzení o odjíždejícímmvlaku jenhnačně zavádějící, protože je potřeba určit, kdy a zda vůbec vjíždějící vlak zastavil, zvládl zastavit. I z fotodokumentace je vidět, že ty vlaky na sebe musely dost dobře vidět, strojvedoucí na sebe viděli, ale když jedete smykem moc s tímmudělat nemůžete, nebo můžete, ale stojí to čas a další ujetou… Číst vice »
Souhlas, navíc tu 810 brali odbočkou, měřičák jel na 1SK. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že konkrétní vlak a trať, která je celý rok +/- více či méně podobná (ano na podzim to klouže), se dokáže třeba jen jednou za rok, a třeba jen na pár hodin, změnit na něco, po čem se jezdit nedá. Nevím, zda byla příčinou špatná adheze, ale v Domažlicích bylo při zemi +6, a rel. vlhkost cca 96%. Místo střetu, je navíc asi jen 100m za místem, kde 810 zastavuje pro nástup a výstup cestujících. Ale mohlo být vše i jinak, (sluníčko tam ráno svítí… Číst vice »
Nejlepší kolej v té dopravně je paradoxně kolej nejspíš manipulační, krytá výkolejkou, ta je čistá, ty dopravní koleje jsou naprosto hrozné, takto nevypadají ani zastávky a tady je to ve stanici, dopravně s kolejovým rozvětvením slouźící k řízení jízdy vlaků.
ETSC nemá ABS? 🙂
ETCS ne, protismyk má vozidlo, ale funkční jen za určitých okolností a u některých strojů se při samostatné jízdě dokonce vypíná, protože už fungoval i když neměl 🙂
Neblbněte, takové výdobytky na železnici…
Není to ETSC ale ETCS.
Podle mě za to jednoznačně múže strojvedoucí, protože si do práce nevzal sekačku na trávu. Očekávám nové opatření SŽ, kdy se tato povinost strovedoucích bude kontrolovat při jejich nástupu do služby.
Ano, mohla by to byt povinna vybava hdv
V rámci modernizace šukafonů bude žací lišta montována místo sněhového pluhu, který stejně není potřeba když je to globální oteplování….
No chce to zlepšovák, protože prostá žací lišta to poseká ale bude to ležet na kolejích, takže ještě něco, co to vyhází pryč, fukar nebo koš na trávu.
Očekávám v této věci další osobní dopis s logem SŽ od pana Jasenčáka, o potřebě strunovek na hnacích vozidlech.
Ne vážně, tohle není senzace a ojedinělý stav, náhoda, toto je trvalý stav regionální železnice pod vládou SŽDC, SŽ!
By mne zajímalo, zda by po projetí tím měřičákem bylo zapsáno v závadách, v protokolu o kontrole tratě, ten stav zarostlé trati.
Vy se smějete, ale ještě za ČSD bylo strojvedoucím doporučováno vozit na stanovišti pilu…
Na Moldavu ve výstroji 810 když to ještě fungovalo, rámová pila byla 🙂
To vyjádření s trávou v kolejišti, to fakt na seriózní web nepatří, bez uvedení zdroje.
Jako i ty fotky?
Označení zdroje jako hasiči Plzeňského kraje na fotkách nestačí?
Fotky ze zásahu
Už je to řada let, ale v Roztokách nás uhnuli na křižování s nákladem od Rakovníka na kolej, na které léta stály správky a pár dní před tím je odtáhli. I když jsme vyjížděli pod 40 km/h tak na tom bordelu nešlo s lehkým vlakem zastavit a měli jsme docela sevřeno. Ten námezník se blížil fakt nepříjemně rychle.
Jojo, Dobrá Správa se k tomu ale postavila čelem (nebo zadnicí?), a všechny tyhle koleje, co se daly občas použít zrušila, případně i s nádražím (hned vedle Městečko:-) ) Takže nám na křižování na téhle trati zbyly většinou jen 2, a ty se stihnou ošoupat:-)
Příšerné, další důvod vyměnit ČD v Plzeňském kraji v běžícím výběrovém řízení, myslím, že i stupeň bezpečnosti vozidel a bezpečí, které poskytuje daný dopravce by mělo hrát roli.
Doufám, že kraj vybere dobře!
Škoda jen, že se do žádného z minulých a současných výběrových řízení ještě nikddy žádný takový dopravce nepčihlásil. Jen jestli ve Vaší úvaze není nějaká chybka vloudilka.
V mé prvé větě je také chybka vloudilka. Nepřihlásil…
Už znáte průběh a výsledky, tak to jste dobrej.
Znám, samozřejmě. On totiž nejméně v Evropě žádný takový dopravce neexistuje.
Hm, ale u soukromníků jezdí také strojvedoucí. Možná né úplně stejní, tam bych to rozdělil na 2 kategorie:
a) pružní, schopní, případně ambiciózní a znechucení od ČD
b) ti co po různých problémech od ČD odešli, nebo odejít museli
No a ČD mají vše od „a“ k „b“ + mezi tím, ale průměr je zhruba stejný.
Tedy tohle asi řešení není.
Leda že bychom porovnali počet MÚ k ujetým vlakokilometrům, ale to by pravděpodobně k výměně dopravce ČD neukázalo…
No a zabezpečovač mají na těchto tratích VŠECHNA vozidla podobný: něco musím pravidelně mačkat, a koukám abych viděl…
O dopravní cestu, koleje, se ale nestará dopravce, ale stát skrze Ministerstvo Dopravy a zřízení Správy Železnic, provozovatele dráhy, vše z našich daní, stejně jako v případě ŘSD na silnicích a dálnicích.
Dopravci si pak akorát na tom natlučou, ať je jím kdokoliv.
Ano můžete mít na moderním vozidle protismykové zařízení, nebo neadhezní kolejnicouvou brzdu, magnetickou brzdu, to má ale svoji funkčnost omezenou minimální rychlostí pro spuštění činnosti a v případě protismykového zařízení, nic proti němu, je nutné uvést, že i za cenu prodloužení brzdné dráhy o předem nejasnou hodnotu, což v tomto zdokumentovaném případě srážce nezabrání.
pokud je na koleji „kašička“ tak klouže i magnet.
Ano za toto formální dělení firem jsem rád, drobné zlepšení přineslo, ale doba se už dávno posunula. Čím méně centrálního státu, tím lépe.
Skaza zeleznic si za pouziti a vlastne i nepouziti necha dobre zaplatit.
Copak, ty jsi jsi nějaký ultras zaměstnanec nePOVEDu? Že napíšeš takový blábol ?
To nejspíš nebyla chyba ČD ale Správy železnic. Vyměníte tedy Správu železnic? Nekomentujte věci, kterým nerozumíte.
Stejný majitel, jiná dcera, žádný rozdíl v organizaci.
V této větě máte pravdu, jedno je státní organizace, druhé akciová společnost vlastněná státem . Obojí podléhá svým způsobem řízení MDČR, a to samé ministerstvo pak své firmě nedává nebo dává práci. ČESKO !
Dělení přineslo řadu nových křesel, horší až nemožnou komunikaci, přetahování se o odpovědnost, zkrátka ráj na zemi. 🙁
V místě, kde je naprosto dostupné internetové mobilní připojení je to v 21 století trochu smutná zoufalá věc.
ETCS není řešení.
Ne není, když už jedete smykem, tedy brzdíte, ale díky téměř nulové adhezi vám kola stojí a vy kloužete setrovačností po kolejnici namazané směsí traviny namočené rosou.
Pamatuješ na Ivana? To byl hrdina! Jak skočil s granátem pod tank a řval: „Za stranu a za lidi!“ No jo on ale on řval „Zasraný náledí!“
Jak, prosím, souvisí naprosto dostupné internetové mobilní připojení se smykem kola na kolejnici?
pokud odesíláte dostatěk dat proti směru jízdy a tyto data se zárověň zhmotní… něco jako reaktivní brzda
Nic, že mu prostě pošlu povolení na konkrétní úsek a bez toho se třeba nerozjede, nebo mu tamzačne řvát tlakson.
Jakože mobil by ten vlak zastavil?
Vhozenej pod kola? Těžko 🙂
To může říct generace, co už nezná N5110 🙂
No tak ten i když vypadal jak tvárnice, by taky moc parády nenadělal. 🙂
A co teprve Motorola d160, když se vysunula anténa a čtvrtkilový telefon se za ni roztočil, byl z toho skvělý obranný, popř. útočný prostředek.
Pomůže zkvalitnění výcviku strojvedoucích.
Pomůže zásah ministra dopravy směrem k SŽ a kontrole údržby dopravní cesty! Tak jako na fotkách to vypadá na řadě míst, stačí se jít projet mimo koridory. No hlavně že jsou ale peníze na natírání zábradlí, co na tom, že zrezlého a neobroušeného, samozřejmě na modro, jen aby to na oko vypadalo při nadcházejícím výročí tratě. „Potěmkymova“ vesnice hadr.
Opatrně ! Mezidobí, kdy ministr jde spát a kdy vstává…nesmí vycházet jako záporné číslo !
Těmto diskuzím by mohlo zabanování některých trollů jako jste vy. Nevím co vy děláte ale řekl bych že u dráhy nejspíše nepracujete a na sezení v kanclu vy sám nepotřebujete jakýkoliv výcvik. V takovém případě se musíme pak vrátit do dob Socializmu aby strojvedoucího nemohla jít dělat jen tak nějaká fajnovka.
Další 810 pryč. Asi by chtělo začít pracovat na obnovení výroby. Normy se ohnou…
Vždycky to můžete udělat jako se to dělá u tramvaje, na papíry staré se udělá „rekonstrukce“ ve skutečnosti je to nové vozidlo. Prostě šukafon navždy!
Vanizace osmsetdesítky…? Píšu námět do Parsu 🙂
Spíš vyrábět úplně nové. Nějak tajně.
MLČ !!! Už ani….
No ne. Si tu narvem sto miliard do lokálkové sítě a mezitím tam nebude čím jezdit.
Na těch deskách se studií proveditelnosti obnovy výroby bylo jak kráva razítko DŮVĚRNÉ…a on to tady troubí … Jako by se nechumelilo… počkejte až nachumelí 😥
Doufám, že bude kladně posouzena výměna primárního vypružení za vzduchové měchy po vzoru nákladní kamionové dopravy 🙂
Pak už jenom přidat další motor a kompresor, nebo se vrátit namísto vakuového WC k prosté trubce směrem do kolejí.
To všechno dáme do řídícího vozu a možná i něco navíc.
Existuje. Jmenuje se Esmeralda.
Když už jsem si myslel, že se teď zbytek týdne bude řešit jen koronavirus, tak si zase o pozornost řekla i železnice:)
A možná i díky bohu. už covid byl zase únavný. Naštěstí do ČD se bude spousta lidí ochotně navážet vždy. Těch 20 zraněných z toho ale asi radost nemá a já taky ne.
Takže už se tu mažou komenty, kritické vůči redakci? To jste začali brzy, pánové.
Jsi na soukromem webu. Pokud chces bojovat za svobodu psat ho*na, tak si to delej na svem webu.
Za posledních 13 hodin nebyl smazán jediný komentář. Alespoň nelžete!
Ta tráva by v tom mohla být. Měřák by měl jezdit vždy do rovnýho, takže osobník mohl být uhnut na nějakou nepoužívanou kolej.
Ale proč se ten osobní vlak vůbec od nástupiště rozjel? Byl vypraven – a jak? A „pískoval“ strojvedoucí, když viděl, že jede „proti Stůj“ a smeká se mu to?
Strojvedoucí ze stanice odjížděl, projel odjezdové návěstidlo. Zcela logicky tedy nemohl projet celý obvod stanice bez možnosti zastavení. V místě nehody jel podle prvotních odhadů maximálně 40 kilometrovou rychlostí. K údržbě vegetace podél tratě došlo naposledy 3. 9.. Fotografie nehody i návěstidla máme k dispozici na tiskovém. Marek Illiaš Správa železnic
Můžete prosím poslat?¨
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/09/kdyne2.jpg
moc pěkná údržba
Co chcete, kvalitně hnojená trať. Takhle to mají šotoušci rádi.
Ne, to je biodráha….
V mejlu máte fotku toho, jak to ve stanici skutečně vypadá a jak je viditelné návěstidlo.
Pěkně zdravím. Hlavně ukliďte šéfa. Proboha, hlavně ať nic neříká. Alespoň týden.
Novinářům řekněte, že je u holiče.
Nebo v karanténě….to bude taky uvěřitelné…
Za tu jakoby údržbu tratě místně odpovědné vyhodit ihned , spolu s nimi toho co vymyslel tento systém a protože jsou zraněni ředitel SŽ by měl odstoupit sám a teď . Tam nejsou vidět ani pražce a pokud bylo takto vidět i to návěstidlo
. K údržbě vegetace došlo 3.9….., člověče pokud toto napíšeš a pošleš fotky jak to v místě vypadá a nestydíš se za to co zastupujes jsi opravdu člověk na svém místě . Jen se nediv , že ti nikdo nevěří a nemá tě rád .
K údržbě došlo zálivkou-:)
Údržba vegetace = od slova „udržet“ vegetaci? Tak to se fakt povedlo…
Jste si jist že odjížděl, nebo spíše nechtěně projížděl, protože vaše úvaha že nemohl projet celý obvod stanice bez možnosti zastavení spočívá na mylném předpokladu alespoň střední hodnoty adheze, která ale díky stavu dopravní koleje není relevantní.
Akcelerace vozu 810 na takové koleji rozhodně neumožňuje mít na výhybce rychlost 40 km/hod na tak,krátké vzdálenosti po Vámi předpokládaném zastavení v obvodu stanice.
Na snímcích není vidět stopa po použití pískování, což zase ukazuje na technickou závadu na voze 810 – klasika zvlhlo to, nebo nebyl písek v zásobnících.
Tak pane mluvčí. Očekávám jakou vyvodíte svoji zodpovědnost za bezmyšlenkovité se zůčastňování diskuzí na internetových stránkách a uvádéní veřejnost v omyl nepravdivými informacemi. Kopat za zaměstnavatele můžete jen do té míry, že nebudete lhát, abyste poškodil někoho jiného. Na toto se budu tázat i pana ministra. 🙂
Pardon, ministra samozrejme ne. 🙂
Co řeknete teď po aktualizaci informací? Neuvěřitelný…
Podle mě těžko ten šukafon vypálil ze stanice takovým způsobem aby nabral necelých 40km/h před srážkou…..Ale nevím, s tímhle jsem neměl tu čest, nebo tam měl nějaký chiptunning:-) že
Většina aktuálně uvádí, že se sklouznul….Člověk od fochu by měl odhadnout zda je vůbec reálné nabrat takovou rychlost s tímhle na tak krátkém úseku………Ale pokud je někdo výsledkem nějaké „odborné“ školy bez praxe, možná by měl raději mlčet? A nebo mám raději mlčet já?
Teď už je potvrzené že ve stanici nezastavil a celou ji projel ve skluzu. Co na to tedy řekněte teď pane Illiaš?
Ten se už tu neukáže.
Nech ho být . Stydí se a už si to sepisuje. Musí rychle , než to dopise ředitel aby mu to mohl podepsat i z houpající se židle
Dobrý den,
ano máte pravdu, strojvedoucí brzdil po celém obvodu stanice. V době mé reakce v diskuzi jsem pracoval s informacemi, které jsem měl v té době k dispozici. Následně jsme 9. 9. v 12:05 vydali oficiální tiskovou zprávu, ve které jsme konstatovali, že strojvůdce z dosud nezjištěných příčin nedokázal ve stanici zastavit. Za nepřesné informace ze středečního rána se omlouvám.
A je ta spekulace o stavu trati nějak podložená? Má ji tedy smysl zveřejňovat?
Za chvíli budou fotky dokazující, že vlak brzdil.
Tyhle obrázky ještě nic kvalifikovaně nedokazují – bude také nějak (fotograficky) doloženo, zda třeba strojvedoucí „pískoval“, když se mu to smeklo?
Toto vše vám poví záznam z tachografu. Ale fotky prokazují jízdu smykem, nikoliv odvalováním kola po kolejnici, což je relevantní důkaz brzdění, bohužel brzdění, kdy brzdná síla překonala sílu adhezní. Pak je také otázka jakým způsobem byl vlak brzděn, zda brzdou samočinnou, nebo brzdou přídavnou, obojí má jinou reakci, časově lři odbrzdění, ve snaze obnovit odvalování kol. Zde také počítwjte s tím, že jako strojvedoucí, tam nebude sedět do posledního momentu u tlačítka pískování, obzvlášt jestli viděl ten vlak proti – určitě a v nouzi je dán postup, nebrzdí, jede smykem, dát rychlobrzdu a právu je učiněno za dost. Degakto… Číst vice »
Když už nemáte aktuální fotky, tak použít jako ilustraci tragický Pernink je přinejmenším hodně nevkusné, pánové.
Jakou fotku byste si představoval?
Než tohle, tak to raději neutrální obrázek třeba s vaším logem.
Děkujeme za rady:-)
Bude volání po zrušení liberalizace a rodělení ČD, nebo se nám to teď hodí protože se viník dá házet mezi tři státní firmy? Kdyby k rozdělení nedošlo, bylo by hned jasné ve které firmě je vina.
Liberalizace naopak přitáhla zájem lidí o železnici, byla by blbost jí rušit.
Navestidla dáme i na D3,to prý pomůže.Tady je provoz dle D1 a hele-navestidlo nepomohlo.
Jedine co pomuze je zabezpecovacka, ktera automaticky zastavi vlaky…
Jestli tam je tráva na kolejích, tak nezastaví. Pokud si tedy pod ní nepředstavuješ zarážedlo. 🙂
Ona ani ta papírová regiomyš není zrovna etalon pasivní bezpečnosti…
proto se bude znovu reinkarnovat, ať má Škoda Kellner kšeft
Když jste tak moudrý, tak proč nenavrhnete nějaké použitelné levnější řešení?
Na řadě tratí se souběžnou silnicí třeba autobus.
JAK, když to nebrzdí?
Akce šrotovné vstoupila do druhého kola. Ještě, že mají tak staré stroje… Majetková škoda bude účetně 0, ale na pojistném se dobře vydělá.
(Samozřejmě nadsázka a vtip, pro ty co se tu budou chtít nasírat)
Tak v 90 letech takove pripady byly, srazka dvou lokomotiv, ucetne vyrazene, ale skoda se vyuctovala…
Tady to nula nebude, toto byl totiž čerstvě zgenerálkovaný stroj pro 21. století zvaný RegioMouse.
Že stroj pro 21 století xd
22tého se už asi vážně nedožije…
No i když….
Tenhle už asi ne.
Ano, cena laku a nálepek
Není to ten vlak sždc, který má slavnostně na regionální trati na vozidle nainstalován ETCS za 10 mil?
Střetla se 814 ČD s 742 ČD Cargo, ani jedno, pokud vím, ETCS nemá.
*810 (https://benesovsky.denik.cz/galerie/vlakova-nehoda-se-stala-tesne-za-nadrazni-budovou-ve-kdyni.html?photo=4&back=169452671-12527-2)
810 pane
Je to smutné, ale tohle asi nebyl strojvedoucí, který měl za sebou dlouhou šichtu… když se jedná o „diagnostickou soupravu“.
Otázka pro místní strojvůdce: „Používá se nějaká obdoba palubních kamer z auta?“
Těch průjezdů je poslední dobou tolik, že si občas myslím, že by mohla být na chybě funkce těch návěstí, na to by ta kamera odpověděla.
zajímavý, že tady (pokud dobře čtu) vyjel Os kdy neměl a na novinkách to je opačně
Podle informací uvedených v článku ona „diagnostická souprava“ nebyla viníkem nehody.
Novinky.cz: „Strojvůdce servisního stroje podle mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Radky Pistoriusové projel při výjezdu ze zastávky návěstidlem ve chvíli, kdy na něm svítila červená.“
Tady byl po vydání článku pouze jakýsi úvodník s odkazem na tento článek.
Novinky.cz: „Strojvůdce osobního vlaku podle mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Radky Pistoriusové pravděpodobně projel při výjezdu ze zastávky návěstidlem ve chvíli, kdy na něm svítila červená.“
Obdivuhodný blábol – to že by ta odborně snad aspoň trochu kvalifikovaná (za ty roky, kdy takové funkce na drázee vykonává) „tlučhuba“ skutečně řekla? To se ani nechce věřit!
Čo som sa pýtal na kameru, tak aj keby kamera sama ukazovala, že som nespravil chybu ja, tak by som so záznamom nepochodil ani na súde, keďže to nie je relevantný dôkaz. Niektorí kolegovia aj tak kameru používajú. Ale to bude tak možno 0,1% zo všetkých. Čo sa týka diagnostických súprav, tak to netuším. To nepoznám.
V Praze tramvajáci už z většiny kamery používají, takže nějaký smysl to asi má.
»Je to smutné, ale tohle asi nebyl strojvedoucí, který měl za sebou dlouhou šichtu… když se jedná o „diagnostickou soupravu“.« Anebo se měřilo celou noc… Ovšem jestli to vůbec byla diagnostická souprava, zdejší článek tvrdí trochu něco jiného. »Těch průjezdů je poslední dobou tolik, že si občas myslím, že by mohla být na chybě funkce těch návěstí, na to by ta kamera odpověděla.« Nemyslím si – to bychom museli mít i případy, kdy si strojvedoucí chyby všiml a nehodě zabránil. Problémem zůstává spíš to, že od návěstidla u nás nevede žádný „drát“ do lokomotivy – v civilizovaných zemích to řeší… Číst vice »
Mínusy přibývají, ale odpověď na to, jestli používají palubní kamery jsem se ještě nedočetl 🙂 .
Nepoužívají.
Jak kde. My například máme vybavenou většinu traťových lokomotiv, k vidění například zde: https://youtu.be/JzDoroQQXIc
Uvažování Policie vs uvažování DÚ. Policajti už byli vyškoleni soudy. Pro DÚ to může být neschválené zařízení na drážním vozidle.
už zas??? to už tedy přesahuje všechny meze vážení!
Ano, ta tvoje gramatika je vážně šílená.
Dotyčný zřejmě předpokládá, že vlaky byly před nehodou zváženy a jejich hmotnost překročila stanovené meze 🙂
No jasně, a přetížená vlak blbě brzdí 🙂
Jirko, ty jsi stejně borec