U Jeleního příkopu se opraví unikátní oblouky. Tramvaje tam nepojedou tři týdny, výluka čeká i Smíchov
Chotkova ulice a tramvaj Škoda 15 T ForCity. Pramen: ROPID![Chotkova ulice a tramvaj Škoda 15 T ForCity. Pramen: ROPID](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/01/Chotkova.jpg)
![Chotkova ulice a tramvaj Škoda 15 T ForCity. Pramen: ROPID](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/01/Chotkova.jpg)
V pražské tramvajové síti se jedná o unikátní místo. Oblouk s velmi malým poloměrem doplňují kontraoblouky.
Trasování linek během výluky v Chotkově nepovažuji za zrovna vhodné řešení. Spojení na hrad zůstane pouze linkou 32 s vyhlídkovou trasou a sníženou kapacitou o více než 75% oproti běžnému stavu (na 32 budou zřejmě sóla ve standardním intervalu oproti páteřní 22 v soupravách, plus 23 je taky něco navíc). Břevnov bude mít přímé spojení s centrem delší, méně pohodlné a opět se sníženou kapacitou. Možná by neuškodilo zvážit dočasné prodloužení linky 176 na Malovanku, což by mohlo zajistit spojení Karlova náměstí rychleji než linkou 6, případně částečně nahradit ztracenou kapacitu (výluka probíhá i mimo prázdniny, navíc P6 je má… Číst vice »
Taky jsem nikde v ČR neviděl tramvaje projíždět oblouky tak tvrdě, jako v Praze. Nezískávají tím nic, ale opotřebení to musí zhoršovat zásadně. Pražská mentalita samozřejmě káže nechovat se šetrně, protože peněz nekonečno – zbytek země na to Praze vždy nedobrovolně vydělá.
Je s námi pražská mentalita nyní v místnosti?
Ano, má ji pod postelí.
to je dané i situací ve městě , leckde ty koleje jsou úplně na knop a větší oblouk je tam nemožný ..
Zrovna tyhle oblouky jsou na hraně a tramvaje jimi jezdí pomalu.
Vas komentář je slušně řečeno velmi trapný. Očividně nic o Pražské mentalitě nevíte.
Souhlasím, přesto jsem občas ve druhém voze soupravy zažíval stavy, kdy některý z řidičů jako by měl jen ten první. 🙂 Asi nebyl z Prahy…
podobne zakomplexovane jedince, to aby clovek pohledal.
Mám dojem, že na Moravě jich je celkem hojnost.
v projektování pozemních komunikací se tomu, co je zde krkolomě popisováno jaklo „oblouk s velmi malým poloměrem, na jeho obou koncích s vyrovnávacími kontraoblouky“, říká točka. doporučuji používat tento jednoduchý a pro osoby trošku technicky políbené snadno srozumitelný termín.
samozřejmě v tuzemské kolejařině je to těžký atyp, o tom není sporu.
Ano, přesně tak!
Já se tedy klidně přiznám, že technicky políbený jsem, ale pojem točka mi v této souvislosti nic neříká. Do pojmu technika spadají i věci dost vzdálené od dopravních staveb 🙂
osoby políbené znalostmi o technicko-projekční stránce dopravní cesty samozřejmě. od projektanta silnoproudých rozvaděčů (například) nebo od stechnologa vstřikování plastů nelze tuto znalost spravedlivě očekávat, ale ti zase asi plně nedocení točku na dráze.
Přičemž těchto osob je v republice asi 50,,,
přidal bych několik nul. všichni absolventi stavebních průmyslovek a dopravních průmyslovek (a výše) měli nějakou dotaci předmětu dopravního stavitelství a s točkou se setkali.
(mimochodem, správná točka má ještě přechodnice a mezipřechodnice a konstruovat ji je trošku vyšší dívčí)
Když se zadá slovo „točka“ do vyhledávače, tak to najde spíš odkazy na jakýsi raketový systém nebo pozinkované potrubí. Stačí ale hledat výraz „točka oblouk“, aby to našlo Serpentina na Wikipedii, v ČSN 73 6100-2 termín „6.2.24 točka“, nebo aspoň křížovkářský slovník … 😉
Asi bych to v počátcích nazval jiným slovem než takovým nelogicky obecným. V Plzni se točka říká obratištím.
ano, možná se drobně liší slang ševců a lidová mluva kaštanů od normových termínů používaných při projektování.
Podobné řešení existovalo na bývalé tramvajové trati Jablonec-Rychnov v Kokoníně. Tam se tomu říkalo ‚podkova“.
V principu chápu, ale přesto: Není tento pojem (více či méně oficiálně) vyhrazen, coby formální ekvivalent pro obecně výrazně rozšířenější „sepentiny“, čistě pro beton/asfalt (resp. trasování té komunikace obecně)…?
Tuší někdo, kterého mostu v Nádražní ulici se demontáž týká (jsou dva)?
Je do budoucna v plánu zachovat severnejší most
(https://mapy.cz/zakladni?source=base&id=2525711&x=14.4080787&y=50.0652929&z=18), nebo se s výstavnou zruší kolejové napojení a most zde nebude?
Předpokládám, že půjde právě o tenhle severní.
Kdyby se demontoval ten druhý, tak je ze Smíchovského nádraží konečná stanice… což bude brzy kvůli stavu mostu přes řeku tak jako tak 🙂
A dává smysl na místo něj montovat nový? Také to vidím na severní, ale ve včerejší prezentaci od DPP je naplánovaná i montáž nového zelezničního mostu (https://praha.eu/documents/d/praha/opravy_rekonstrukce_dpp_2025, slide 8).
Špatný předpoklad – bude se demontovat ten jižní (přesněji řečeno nyní pouze jeho severní polovina), protože je zahrnut do přestavby žst. Smíchov.
Děkuji.
Nevíte, zda má severní most v tuto dobu ještě nějaké využítí? Nejsou koleje, které na něj ze Smíchova směřovaly, už vytrhané?
Nejen koleje a nejen ze Smíchova. 🙂
Před časem se psalo že ho město chce využít jako součást nové cyklosterzky pžes řeku. Jen má být nově v nové poloze. A to snášení poloviny mostu se týká i toho druhého přes Hořejší nábřeží. Až bude tahle strana hotová tak se stejnym spůsobem bude dělat druhá tj kolej ze Smíchova na Vyšehrad.
A na třetí kolej, kterou je v plánu vecpat na most pod Vyšehradem, příprava nebude?
Bude.
Je na tom tak špatně, nebo je záměrem rozšíření na kýžené tři koleje, nebo obojí?
Ikonické místo milovníků tramvají . Nikde v Praze se snad nedá tak krásně vidět zadní část soupravy z přední tak jako v Chotkově případně fotit tramvaje “ shora z chodníku “ . Ale potřebovalo to jako sůl …