posily_do_teamu

Obří drážní požár u Hustopečí nad Bečvou. Vlak vykolejil, cisterny se dlouho nedaří uhasit

Hořící železniční cisterny u Hustopečí nad Bečvou. Zdroj: Hasiči SŽHořící železniční cisterny u Hustopečí nad Bečvou. Zdroj: Hasiči SŽ

Hasiči zůstanou na místě přes víkend.

Odebírat
Upozornit na
guest
239 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ČD krachgo

Jen nechápu, proč ten vlak bral v Hustopečích na 1.SK. Os 93215 už byl pryč, zpoždění neměli, tak proč? Ví někdo?

Petr Hlavička

Šílená katastrofa. Takové neštěstí se stane jednou za desetiletí. U nás se snad od války nic podobného nestalo.

Avlaky

Vectron je budamaru, to se Odosu nejem za mašinu pěkně prodraží

Avlaky

Najem

kade

Tak mašina nejeví známky poškození. A přesněji řečeno Vectron je RSLease, Budamar ho má v nájmu. A jistým specifikem je, že ODOS Cargo je na konci většinově součástí Budamaru, i když ano, je to jiný subjekt.

HAL9000

Od „vedle“:
Obří požár cisteren s benzenem. Hasiči zůstanou do neděle, vlaky neprojedou týdny.
Z DEZA kamsi… že by to na tom kousku tak rozpálil, aby už v HnB vyskočil na zhlaví…?
Jsem zvědavý, co nakonec vyleze. Každopádně – těžký průšvih :-/

Petr Šimral

Přes 4 km a na klesání…
Kontejnerový NEx 1500 tun…
1 minuta – 30 km/h
2 minuta – 62 km/h – 660 metrů
3 minuta – 90 km/h – 2000 metrů

Lukino

No asi je štěstí, že v tu chvíli nejel nějaký osobák z druhého směru.
Jak vůbec tohle funguje, má SŽ nějaké smlouvy se stavebními firmami, že jim tam naletí ihned po nějaké takové havárii a začnou okamžitě pracovat?

Karel Mio

Dopište prosím do titulku “nad Bečvou”, takhle je to na první dobrou dost matoucí.

Hřebíček

A smažte informaci, že hořela lokomotiva. To už bylo vysvětleno, že požárem zasažena nebyla.

rogo01

Stačí změnit citaci: „… hořela lokomotiva,“ jak mylně uvedl mluvčí HZS.

Znalý

Z ONJ před chvílí vyjel tahač s vyprošťovacím tankem drážních hasičů. Čeká je dlouhá cesta…

Huh

Přitom by stačilo objednat jeřáb, ani by nemusel přes celou republiku… Ale je třeba propálit naftu a trochu více to tam rozorat 😁

Gwann

Jeste ze jste poradil

Huh

No tak troleje jsou dole, kdepak je problém? Je to tam krásně rovné, stejně jako najeli hasiči by to zvládl i ten jeřáb…

Stráťa

Tady už hlavně není kam spěchat.

Přípravář

ale přeci Svobodo-Eichlerovi hasiči obecně jezdí ke každému pšouku, ať jsou čárky

John

Diik za info.Tocil to někdo?

Petr

Ještě štěstí, že po silnici.

hsnm

Není vyprošťovací tank taky v ČT?

none

A jeste pocet vagonu… Lehlo to asi komplet, krome te duchaplne odpojene lokomotivy
https://x.com/hasici_olomouc/status/1895484342241259875

Petr

Psalo se 17 vozů a 15 hoří, ale kdo by to počítal. 🙁

No

Hořící ložené kotle

riperi

A kde je pan ministr? Kde je generál SŽ, kde je ředitel SŽ OŘ Ostrava? Ptám se já. Asi ví, proč tam s ohledem na kancerogen nejezdit . . . Celá tato MU (nehoda) je však skutečně obrovité neštěstí pro nás všechny.

nowas

Co by tam dělali? Zavazeli?

Přípravář

Tak v Pardubicích reportér Kupka byl… zajímavé, že tady ne,….

none

Tak je to dobre, hasici to tady ctou. https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/pozar-cisterna-benzol-vlak-hustopece-nad-becvou-hasici-trat.A250228_115830_olomouc-zpravy_slv

K haseni pouzivaji penu a maji dychaci pristroje. Jeste ze jim to tady par lidi poradilo 😀

Marek

Já nechápu, jak mohl někdo na SŽ a ČD předpokládat obnovení provozu dnes kolem 20:00, nebo k zítřejšímu dni.

Jaaa

Protože to nemuselo chytnout celý?

Poručík Mazurek

Protože na dispečink nejspíš přišla první informace „požár na trati, zásah HZS“. Podobné hlášení obvykle znamená doutnající vagon od vajglu v kabině WC, nebo hořící suchou trávu kolem trati. Tak tam dali obvyklou lhůtu 6 hodin, na běžné požáry to stačí. Kdo nebyl na místě, tak v tu chvíli ještě netušil, že je tam hromada a požár vysoce hořlavé chemikálie. Po bitvě je každý generálem…

Ekolog

“Vtipny” je , ze jeden takovy pozar vyprodukuje tolik skodlivin co vsechna auta v EU za 10-15 let. Co na to ekosilenci? Zakazou zeleznici?

Matěj Šedivý

Hmmmm. K tomuhle bych chtěl asi vidět čísla.

Poručík Mazurek

Žádná nejsou, ale tvrdí to Sputnik, tak je potřeba ruské žvásty aktivně šířit dál a nezatěžovat se ověřováním informací.

Huh

To je ale blbost, co jste právě vypustil… Množství paliv spotřebavané za JEDEN je o řád(y) vyšší než tenhle „vláček“…

FR 8519

Pokud průměrné auto v EU najede 15k km ročně a má spotřebu 6l / 100 km tak ročně spálí 900 litrů benzínu, při hustotě 700 kg/m3 je to nějakých 630 kg, za 10 let tedy 6,3 tuny. Tady hoří 900 tun, takže asi jako 143 aut. Jsem netušil jaká je vzácnost potkat v Evropě auto. A pokud snad budem počítat jen benzen, tak toho je v benzinu asi 5 %, takže máme v EU jen 2 860 aut?

Petr Hlavička

A co ropné požáry, havárie tankerů?

Os5600

Podle Grappu je obnovení provozu plánovaného na 5.3.2025 ve 23:00, jestli to stihnou takto rychle dát dokupy tak teda před SŽ smekám. Protože vzhledem k únikům a kontaminaci okolní půdy to je na odbagrovaní zasažené půdy. Nehledě na to, že ze svršku nic moc nezbylo. Kolejnice i trakční vedení se rozteklo.

Jířa

3.3 na můj vlak ukončení mimořádnosti 23,59 zatím ale do 5.3 bych to nevylučoval. Ale první info do večera či během zítřka mě taky zaskočilo.

Os5600

I tak je to velmi optimistický termín, vzhledem ke kontaminaci půdy pod tratí i v jejím okolí.

Pavel

To je na kompletní rekonstrukci.

Erik85
Petr

Doufám,že se někdo zamýšlí nad tímto druhem přeprav. Asi by to chtělo nějak snížit rizika.

Kubrt

Konkrétní návrhy?

Petr

Podle Tv se to stalo na výhybkách ..co tedy omezit rychlost přes výhybky?

Kubrt

Co takhle počkat na závěry šetření, z nichž se dozvíme, co bylo příčinou nehody?

petr

Nereším příčinu….stat se muže cokoliv,vetsinou to s cim nikdo nepocita…ale jak omezit nasledky?jeste ze se to stalo mimo obydlená mista. tohle stat ve meste..ani na to nemyslet.

Al de Baran

Výhybky zrušit!

Matfyzák

Ja bych zrusil rovnou ty vlaky, spolu s tema internetama

A. O.

Mohl byste to poradit projektantům železniční infrastruktury. Po 6 letech studia by je to bez vás určitě nenapadlo…

Petr

Pravděpodobně měl omezenou rychlost přes výhybky nařízenou.

Petr

Ale Vaše si přečtu rád .

Miro Novak

porad je bezpecnejsi, kdyz je to na kolejich, nez na silnici!

Jířa

Váš návrh na bezpečnější přepravu. No tak navrhujte, jsem zvědav co z vás vyleze.

petr

omezit pocet vozu? radit mezi cisterny jiné vozy?

Ondra

„Jak DHL nad Brnem…“

Gwann

Vozit kamionem je fajn napad.

rogo01

Potrubí Valmez – Ostrava?

M 474 003

Když může být potrubí z Kralup do Litvínova???

petr

Dobře minusy. asi je tedy vse spravně nastaveno…proč se tedy toto stalo?

Adam Ř

To přece nevíme, proto je blbost teďka vymýšlet opatření. Až se to vyšetří, tak to pod příslušným článkem můžeme produkovat pořádně. Jenom pár možných příčin, z nichž každá mi zcela laicky přijde pravděpodobnější než že někdo špatně spočítal maximální rychlost jízdy po výhybce: nedodržení maximální rychlosti, závada vozu způsobená nedostatečně častou údržbou, závada vozu způsobená odfláknutou údržbou, sabotáž vozu, sabotáž trati, přehození výhybky pod vlakem, závada trati A to je jen to, co mě napadlo teď z hlavy. A pokud to byl kterýkoliv z těchto důvodů, tak by snižování povolené rychlosti bylo k ničemu a akorát by to zbrzdilo a… Číst vice »

Pavel

Jak byste to chtěl vozit? Kamionem?

Někdo

Aktualně (16:05 ) se na cenu ČD mimořádností píše 23:59 , takže to bude do zítřka.

PeterM

Tak určitě 🙂

Nědo

Omlouvám se píse se 3.2 . 23:59, ale pátek by mě vůbec nepřekvapil.

Nědo

(Příští)

Erik85

SŽ už píže že do půlnoci 5.3., ale dle dronových záběrů o tom silně pochybuji…

Viktor Sluníčko

Benzen je silný kancerogen, nemělo by vzhledem k podzemním vodám spíše smysl to nechat hořet? A myslím, že by u všech účastníků byla na místě dýchací technika.

none

Hele… Nevim jaky mas v tomto oboru vzdelani, ale myslim, ze o tom budes vedet min nez ti, co jsou na to skoleni.. Ale zkus tam zajet a poradit jim to.

Jakub

V odbore mam aj vzdelanie a urcite by som im doporucoval tie masky nasadit.

hedonism.bot

Benzen je podle IARC ve skupině 1, takže kancerogen. Co ale hoří, je benzol a o tom v registru není nic… not great not terrible?

rogo01

Benzol bude obsahovat tak 90 % benzenu. Ten zbytek budou jiné kancerogeny.

hedonism.bot

Tak už jsem to našel, benzol je jen starší název pro benzen který nezní tak strašně, takže akorát pro tiskovku DEZA 😀

Adam Ř

dle wiki je benzol buď starší označení pro benzen, nebo je to označení pro kapalinu získávanou z koksárenského plynu (která je tvořena hlavně benzenem)

co z toho bylo v tom vlaku nevím

JanO

Už by to chtělo upřesnit, že lokomotiva nehoří,. zato vagóny že shořely všechny. Na jedné fotce bylo vidět roztavený stožár TV, koleje asi dopadnou podobně.

Chronosphere

Tak to se zřejmě bude závada na výhybce odhalovat dost těžko…

Adam Ř

Pokud by k vykolejení opravdu došlo kvůli závadě na výhybce, tak pravděpodobně ten vlak ještě kus cesty pokračoval (dle fotek stojí na širé trati, zatímco výhybky jsou ve stanici), takže by výhybka mohla být požárem nedotčena

Operator

Podľa tých fotiek z vrtulníku to vyzerá ako keby sa zadná časť vlaku pri vjazde cez výmeny do stanice utrhla a úplne vykoľajila

Petr Šimral

Žádná zadní část vlaku neexistuje. To, co vidíte na fotografiích i videích je celý vlak, 15 cisteren. Jediná věc, která chybí je lokomotiva, která se pravděpodobně utrhla od soupravy a dojela za nádražní budovu cca 600 metrů od soupravy.

Vinkler

Dle starostky Hustopeč byla odvěšena, což je Superinfo.
ps: „utrhla“ – od Vás bych také slovíčko nečekal .. 🙁

Vystoupil

Utrhla se používá běžně…

Vinkler

A kolikrát jste slyšel-viděl že se lokomotiva utrhla??? Já nikdY!!!

Vavrroch

Není to právě všední jev, ale byl jsem jednou svědkem, jak se elektrická lokomotiva při rozjezdu vlaku oddělila od tažené soupravy. A dokonce to nebylo po rozlomení šroubovky, ale po ulomení tažného háku na lokomotivě. Rarita, ale stalo se.

Karel

Přetržení vlaku je oficiální název.

Vinkler

Já snad sednu do auta .. a odjedu těch 15km od mého bydliště .. abych vyfotil tu utrhnutou lokomotivu … Za 10 let mé praxe jsem žádnou utrhnutou loko neviděl …

ps: vidím to na vykolejení vlaku na výměnách … a nouzové odvěšení lokomotivy zkušeného strojvedoucího

none

Ano, tohle bylo v reportazi. Odpojil lokomotivu a odjel s ni.

Vinkler

TAK to beru.

Petr Šimral

Zkuste nám na základě trosek podle leteckých snímků vysvětlit, od čeho se mohl strojvedoucí asi tak odpojit (ne, ty vozy do pozic nenaskákaly výbuchy kotlů) a současně zkuste vysvětlit, jak mohl odjet od soupravy, když s vysokou pravděpodobností byla poškozena trolej…

Tonda Sehnal

Já viděl mnoho Hollywoodských filmů, kde to hlavní hrdina dokázal!
A bylo to v televizi, takže to musí byt pravda!
😀😀

Nědo

Setrvačnot?

Petr Šimral

1 promile klesání. Necelé…

Operator

Aha, takže to trochu pripomína nehodu u Chodové Plané, kde bola prekročená rýchlosť a lokomotívy tiež zostali na koľajach, zrejme vďaka nízko položenému ťažisku, ale vagóny leteli dolu kopcom. Každopádne možná je aj porucha na infraštruktúre, zatiaľ môžeme len špekulovať…

peter.hudec88

Každopádne sa v tej spúšti bude príčina asi hľadať dosť ťažko…

Vinkler

Loko přece sama nedojela 600metrů …… jak dlouho pracujete pro dráhu??? ………

Petr Šimral

Pro dráhu pracuji od 1.7.1986, tedy téměř 37 let.
A lokomotiva brzdící v režimu G bez EDB vám těch cca 600 metrů může klidně ujet.

David Peca

Ta sedla:-)

Hřebíček

Systém udává u tohoto vlaku vedle dalších údajů brzdící režim „P“, což je překvapivé, taky bych čekal „G“. Možná se jen někdo upsal…

Petr Šimral

Nikdo se neupsal, to je správně. Předpokládám, že dopravce ODOS má podobný předpis o brzdách, jako máme my a tam se píše:
hmotnost soupravy vozů do 800 tun – všechny brzdy v P (není tento případ).
hmotnost 800 – 1200 tun, lokomotiva v G a souprava vozů v P
hmotnost soupravy 1200 tun a výše (zde už to mívají dopravci různě) – lokomotiva a prvních 5 vozů v G, ostatní v P (to je tento případ, pokud tam bylo 17 vozů).

Václav V

Petře pořád žasnu že máš tu energii tu s některými diskutovat… Argument já to nikdy za 10 let neviděl tak se to nestalo, je k nezaplacení 😁😁😁 Stejně jako znát okamžitou příčinu vykolejení vozů (jízda jiným než přímým směrem, škoda že při jízdě přímým směrem v Hustopečích svítí 100 km/h a něco) Jinak pro upřesnění předpisy o brzdách z hlediska hmotnosti soupravy nejsou všude stejné. A to nemluvím o sousedních státech. Jo a ne každý vlak dojede z Opatovic do Maloměřice výběhem. Takové prázdné autovozy… A výběhem až na Dolní aniž bych překročil rychlost? No nevím nevím… Možná u loženky… Číst vice »

Petr Šimral

Ahoj. Ano, my máme loženky a velmi nízké jízdní odpory. Ostatně na to vznikla i nejedna vědecká práce a jízdní profil S-DFJP. I proto máš v každém normativu hmotnosti napsáno, že všechny kontejneráky s podvozky Y25 jsou v T4 bez ohledu na jejich nápravovou hmotnost.
A protože máme těsné soupravy, tak mi to vyšlo.

Příčina nehody je po zveřejnění snímku z termovize v následujícím článku na tomto webu jasná. Vysoká rychlost. V rychlosti 40 km/h by ty vozy nedocestovaly tak daleko.
Otázkou je, zda to byla chyba strojvedoucího, nebo brzdy nebo zabezpečovačky.

vapa

Pokud je tam trať do stanice ve spádu, není problém.

Gwann

Nebrdzdici vlak dojede z Opatova na Brno dolni. Info P. Simral

Petr Šimral

Nikoliv nebrzdící, ale vlak jedoucí výběhem. To je dosti podstatný rozdíl.

nowas

Kolem 20. hodiny, ale kterého dne?

Průvodce původní Aleš

Vypadá to, že doktorka Peková se nechala zaměstnat na zeleznici. Tohle snad nemůže nikdo myslet vážně…

Fíra z leknutí

Také jsem se pobavil, to snad nemysleli vážně.

Karel Mio

To je jak ten znamy Reaganuv vtip o SSSR: Zigulika si muzete vyzvednout za 10 let. A rano nebo odpoledne? Vzdyt je to za 10 let, co na tom ted zalezi? No rano ke mne prijde instalater.

Kilinger Jaroslav

Tak a nejdůležitější starostí DÚ teď bude zda na stanovišti byly “ Pokyny RID“ a kdy měl strojvedoucí školeni 😊.
A čekám že se redaktoři , ideálně CNN Prima N. ,budou zajímat , zda by ETCS…….

Sériový jezdec

řekl bych, že pokyny RID asi shořely spolu s lokomotivou 😅

Mates

Žiadna loko nehorela

X 1

Hlavně dát všem dýchnout! 😄

Jirka P

A proč by se neměli ptát, „zda by ETCS…?“ Pokud je příčinou překročení rychlosti ve výhybkách, tak je odpověď „… určitě ano!“

Petr Šimral

A pokud by příčinou překročení byla nefunkční samočinná brzda vlaku, tak „určitě ne“.

Petr Drozda

A doufáme, že si při případném odpojování lokomotivy vzal helmu a výstražnou vestu/bundu alá posunovači.

Petr Frýdlant

Tady bude zastaven provoz na několik dní. Už teď se ví o rozsáhlém poškození žel. svršku, trakční vedení je na celém nádraží kompletně na zemi. Několik sloupu šlo k zemi včetně bran. Poškozeno je i zab.zař.

MichaelP

No já bych to spíš viděl na týdny…

Lysimachia

To budou muset dočasně přejmenovat Valachy. Kysucký expres?

LukHo

Já to vidím že se nejdřív začne jezdit v létě a to ještě bůhví když se musí odtěžit i kontaminovaná půda

Georg

Kdy už konečně tu nebezpečnou chemičku někdo zavře? Kdyby tam nestála, tak k žádné nehodě nedošlo, protože by žádný takový vlak nikdy nejel.

El Barto

To bychom mohli pozavírat rovnou všechny průmyslové podniky…

Dalibor

Všechny ne. Valašsko dlouhodobě deptá pouze Babišova DEZA

Sériový jezdec

doufám, že je to ironie

Huh

Někteří lidi jsou tak hloupí… Asi si myslí, že ta hromada plastů, barev apod. co nás obklopuje vzniká v Tescu? 🤪

Průvodce původní Aleš

Kdyby tam naši předci nepostavili železnici, tak se to také nestalo. Btw.ten příspěvek jste psal na počítači z přírodního dřeva?

kuna

Dočkáš se brzo, Green Deal a ESG to už zařídí.
Pak to budem dovážet z poza oceánu a šance na nehody budou ještě větší.
Ale hlavně že jsme zachránily planetu.
🙂

Nose Peak

Jestli je řeč o té chemičce co myslím, tak tu nezavře nikdo. Leda by se něco stalo s tím člověkem, kterýmu to nepatří…

troglj

Mluví z vás nepochopení podstaty GD. ESG je pouze reporting – firmy reportují, co dělají pro ochranu životního prostředí, společnost a jak fungují uvnitř s cílem tyto procesy zlepšit. Green Deal je primárně závazek dosáhnout klimatické neutrality v roce 2050 (tj. zanedbatelnému vlivu člověka na klima, návrat k přirozeným klimatickým cyklům) a na to navázaný soubor legislativních opatření. Ty schvaluje Evropský parlament, Evropská rada a často se to ještě překlápí do národní legislativy (tedy náš parlament). Co si do parlamentů zvolíme, takovou legislativu máme. Cíle GD jsou za mě správné, cesta, jak jich dosáhnout, by měla být více motivační a… Číst vice »

Jirka P

Máte sice pravdu, že ESG je „pouze“ reporting, ale zrovna to je pro Evropu neskutečně škodlivá věc, která by se měla zrušit, případně zakázat. Protože ten „pouhý“ reporting má velmi tvrdý vliv na věci jako investice. A tím, jak je ESG prolezlé bankovním systémem, je strašně těžké se ho zbavit, což jsme viděli v posledních letech na zbrojním průmyslu v souvislosti s válkou na Ukrajině. Navíc je to často postavené na hlavu (jedno z nejvyšších hodnocení u nás má ČEZ). I v souvislosti s GD, Evropa bude potřebovat víc flexibility a rozhodně ne to, aby kádrovala firmy podle toho, kdo… Číst vice »

Oldřich Sládek

….. píše anonymní hrdina od klávesnice. Teda, spíš nevzdělaný trouba. 😉

Karel

A do Ostravy, kam jel ten vykolejený vlak, byste jel kudy?

Hamták

Tak v r. 2020 DEZA otrávila řeku Bečvu pod závodem, teď zas její produkty vzduch , půdu a vodu nad fabrikou. I když za tohle třeba nemůžou. Součástí je karcinogenní benzen, ale většina toho shoří.

Kubrt

Benzol je pro Dezu surovina.
Ale stavět to do tohoto světla je nesmysl.

B0R1S3K

🤡

Antti Pesonen

Hlavně, že dle ISOŘe byla cílem Ostrava a ložené vozy do Borsodchemu… Ale může za to DEZA.

jkandja

Co tam bylo za lokomotivu?

Antti Pesonen

383 223 zápůjčka od Budamaru. Ohněm nepoškozená, dojela do stanice. Je to vidět v reportáži na ČT. Naštěstí dojela, takže fíra by měl být OK.

Hamtak

Trochu trolim, no. DEZA je drsná fabrika, byl jsem tam na exkurzi. Takže jel benzol ze Slovenska do Ostravy tudy? Nebo odkud a opravdu kam a čí vagony? Dává smysl jet z nějaké koksovny do DEZY třeba.

Kubrt

Spekuluju: jeslti to jelo od Valašského Meziříčí do Borsodchemu, nabízí se, že ve vozech byl benzen (výrobek Dezy), nikoliv benzol (mají szejný UN 1114). V Borsodchemu se z benzenu dělá anilín.

Hamtak

Tak to by dávalo smysl. Tak schválně kudy teď budou jezdit odklony cisteren. Každopádně fuj katastrofa.

182-097

Tak jeden vlak ze Lhotky teď jede přes Holešov do Hulína. Tam se dá ale čekat taky minimálně ještě kumulace PHM do Čepra v Osíčku, a hlavně tam ráno od pěti do devíti, a pak od oběda do večera neprojede skrze pendlující osobku ani kolo…

ČD krachgo

Vn IDS Cargo jela přes Holešov

182-097

Benzen z Dezy do Ostravy na Borsodchem.
Surový benzol jezdí opačně do Lhotky z koksoven, jeden vlak mi měl zrovna teď odjíždět z Polska, ale vlivem vzniklé situace zůstal na koksovně.

Poručík Mazurek

K odhadům na dobu trvání opravy trati si dovolím připomenout, že benzol je toxický, tudíž se bude muset odtěžit kontaminovaná zemina. Což může být i pěkných pár metrů do hloubky. Takže budeme spíš mluvit o týdnech než dnech.

Flek

Na zánovní trati..

El Barto

Tady bych počkal na víc informací, problém mohl vzniknout ve stanici Hustopeče nad Bečvou, které jsou ještě postaru.

Flek

Na úvodní fotce je jasně vidět, že je to otevřená trat.

El Barto

„Zdroj obeznámený s místem podle fotografií odhadl, že k vykolejení zřejmě došlo na výhybkách na jednom z konců stanice.“ https://domaci.hn.cz/c1-67635580-u-hranic-na-morave-vykolejil-nakladni-vlak-s-cisternami-skoncilo-to-bezprecedentnim-pozarem

Ale samozřejmě, je to jen odhad.

Adam Ř

Místo, kde vlak zastaví, může být i docela kus od místa, kde vykolejení začalo. Zvlášť pokud vykolejí třeba poslední vůz dlouhého těžkého vlaku a ještě si toho třeba strojvedoucí nevšimne a nezačne hned brzdit

Plecháč

No brzdit to začne samo, když se vlak roztrhne.

Adam Ř

To sice jo, ale on se nemusí roztrhnout hned při vykolejení. Klidně může zadní vykolejený, ale stále připojený vagón vléci třeba kilometr a u toho nebrzdit, naopak aktivně motory táhnout

Jan

V Hustopečích se modernizovalo jen zhlaví a pak trať na Valmez, proto to z fotek vypadá dosti nově, ale stanice je opravdu postaru

Radek

„Postaru“ je elektromechanika?

Libor

Nebo klidně první generace ESA11. Narozdíl od releovek a elektromechanik má ten počítačový šmejd životnost jen okolo dvaceti let.

Pasta

V 16 hodin jo. Ale nejdřív tak v pondělí.

Roman

Nějaké pondělí v roce 2026

JanO

Kolik vozů je tak asi venku = v ohnisku požáru? Podle obrázků z pole 5-6, mašinu nevidno, snad je opravdu dál.

Smutny pohled

Dle hasičů na síti X, hoří 5 vozů.

none

15 vagonu, kazdy 60 tun.

David Peca

Pevně věřím a přeju si, že kluk z mašiny je v pořádku. A že hasiči vše zvládnou ve zdraví.

El Barto

Mašina je v bezpečí, odjela dostatečně daleko, tak snad je OK i strojvedoucí.

micat1

Strojvedoucí by měl být bez zranění.

Kolvrat

Strojvedoucí to způsobil, jel příliš rychle do odbočky.

Stanley

A to víte jak??

Lada

Možná to kočíroval, když to tak dobře ví… takoví už zde v diskuzi také byli… Že něco po… a pak to tady ještě komentovali…

X 1

Děkujeme za informaci.
Drážní inspekce odvolána. Viník nalezen. Vyšetřování skončilo.

Kolvrat

Vyšetřování zjistí výrazné překročení rychlosti, kdy namísto rychlosti 40 km/h pro jízdu do odbočky jela souprava 80-100km/h.

Plecháč

A jak je možné, že lokomotiva zůstala na kolejích?

David Peca

Bez jakýchkoliv spekulací se mrkněte na nehodu u M. Lázní, kdy jede dvojice lokomotiv vyšší rychlostí do oblouku, ale díky níznému těžišti zůstane, na rozdíl o ložených vozů na kolejích. Takto to může být. Vůz se překulí, těžiště je vysoko.

Chleba Nakup

Měla na kolech suchý zip

Jan

Lokomotiva je relativně těžká a má stabilní těžiště. U cisteren je ta fyzika dost jiná. Jak se ta kapalina pohne tak se poloha těžiště dost mění.

none

Cisterna neni duta nadoba.

Jirka P

Tak aniž bych chtěl podporovat spekulace, tak to, že lokomotiva zůstala na kolech a vagony vykolejily, je celkem normální. Mašiny zejména tím, že mají mnohem níž těžiště, drží na kolejích mnohem lépe. Ostatně i u Mariánek lokomotivy normálně projely, až cibule vykolejily.
A tím, že vagony vykolejily prakticky přímo při přejezdu z 2. na 1. kolej, je ten Kolovratův scénář dost možný.

ČD krachgo

Lokomotiva má trafo a nízko těžiště, rozhoupaná cisterna se obulí hned, Mašina se urvala, i když brzdila, tak už ne s EDB, protože napětí vypadlo hned jak spadly dráty a tak, brzděné jen kotoučovou brzdou dojela až do stanice….

182-097

Tak podle všeho vlak vjížděl odbočkou z druhé traťové na první staniční. A kdo to tam zná, tak ví, co tam je za specifikum.
Nicméně počkejme na vyšetření, těch příčin by tam mohlo být více.

Vid

Jo do rovna je na vjezdu rychlost 100. Nevím proč, když je 100 i tratova přes stanici. Takže mirel do manuálu. A když si fira nevšimne, že tam jako vždy 100 není, tak je průser na světě.

182-097

Přesně tohle jsem myslel.
Ta stovka se tam zavedla jako bezpečnostní pojistka skrze velký propad rychlosti po rekonstrukci přilehlých traťovych úseku, kdy však samotná stanice zůstala v původní podobně.
A když tam nesvítí jako vždycky 100 a volno, ale 40 a volno, tak to může někoho zmást.

Vid

Dobrá pojistka, pokud se ukáže, že to fakt firu zmátlo. Kdo tuhle kravinu vymyslel? To je pekne otravne pri brzdeni do stanice si hrat s mirelem a jeste je tam stahovacka. Pokud by to vykolejilo ve 40, tak by to nebylo tak rozházené. Si myslím,že to je nejpravděpodobnější příčina.

Vid

Propad traťové rychlosti ze 140 na 100 zas tak mimořádný není. Z druhé strany je 130 a tam se myslím jezdi normálně na volno. Pěknou past na strojvedoucí zase SŽ připravila.

Kolvrat

Vždyť mu blikala předvěst, že bude 40ka, pak mu svítěla odbočka 40kou. Co je to za past, že jede vlak do odbočky?
Stejná past jako v Pardubicích?
Dvě návěstidla svítí něco jiného, než jízda do příma plnou traťovou?
Hele, to chce vážně ty kamery na stanoviště, anebo dáme povinnost dispečerovi, aby vždy volal strojvedoucímu, že pojede jinou než traťovou rychlostí…

ČD krachgo

Ano, na každý návěstidlo pověsíme na provázek bloček a tužku a každý strojvedoucí tam potvrdí svým podpisem, že návěsti na návěstidle rozumí,

ČD krachgo

Tak vudím trošku rozdíl, když bliká zelená a nebo žlutá….Ale dneska je na těch mašinách materiál, že nikdy nevíš…

Bubák2003

No pokud bude řádně sledovat trať,tak bude vědět,že nepojede 100,ale 40 podle toho co mu namrká předvěst,že?😉 A nebude spoléhat na Mirela ….Jinak souhlasím,že je to takové prapodivné řešení.

182-097

Samozřejmě, ale ruku na srdce komu se v naší profesi někdy nestalo něco podobného (rutina, chvilkova nepozornost, přehlédnutí návěsti, tam zrovna taky celkem splývající zelené pruhy na vjezdovém návěstidle). Jen to v 99% případů nemá žádné následky.

ČD krachgo

Obdoba Prosenic, vždycky to bylo na spojku 100 a jednou to bylo jen 40 a Rajky se válely až na poli. Jen tam nehořely takový chemický srajdy…

ČD krachgo

No nejspíš to tak bylo. Vlak měl postaveno na 1.SK, takže jel na vjezdu odbočkou a podle svědků jel nepřiměřeně rychle….

PetrD

„Hoří několik vagonů a lokomotiva. Na místě už zasahují hasiči Olomouckého kraje a Správy železnic. Podle informací od velitele hoří několik vykolejených cisteren,“ uvedl mluvčí hasičů Správy železnic Martin Kavka s tím, že vyšetřování probíhá.

Zdroj: https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/pozar-cisterna-benzol-vlak-hustopece-nad-becvou-hasici-trat.A250228_115830_olomouc-zpravy_slv

El Barto

Lokomotiva určitě nehoří, odjela do bezpečné vzdálenosti.

Chleba Nakup

Nehoří, jednou provždy nehoří

David Peca

Těžko říct. Na žádné fotografii lokomotiva nehoří. Snad stihl alespoň zachránit Větroně.

M 474 003

Na tohle můžou hasiči tak z dálky koukat a čekat, až to dohoří.

TVS1210

Dle poslední foto chápu správně, že to nemá cenu hasit a spíše se to nechá vyhořet?

David Peca

Ten sajrajt údajně vodou neuhasíte.

Kubrt

Obecně se kapalné uhlovodíky hasí pěnou, ale tohle konkrétně je asi dost složitá situace.

Adam Ř

A i kdybyste ho uhasil, tak o to víc se ho vsákne. Pokud dokazi zajistit, aby se oheň nešířil, tak pálení je docela šikovný způsob likvidace

Radek Liška

Ano, souhlasím, nejlepší a nejlevnější řešení. Nechat to vyhořet z bezpečné vzdálenosti a chránit okolí.

Pražec

Většinou má smysl aspoň chladit to, co ještě nechytlo. Ale netuším, jak v tomto případě

víta Klozík

Obnoveni provozu nehrozi

ČD krachgo

Ale jo, vidím to, půl roku tam bude třicítka, po jedné koleji, stahovačka udělají jednu stranu, pak se to přehodí na druhou…a bude to

rzc

Kolik ma asi IQ prumerny hasic, ktery stoji par metru od pozaru benzolu a nenasadi si masku. Rakovine zdar.

Ivan

Kolik IQ má někdo, kdo si nedokáže všimnout, kterým směrem jde kouř?

Jakub

Pri benzole je to skutocne jedno.

Ivan

Ani benzol se nešíří proti větru.
Nemáte zač.

rzc

Pane Ivane, kour z pozaru benzolu je CO a CO2, ale vypary, ktere nejsou videt a jsou silne karcinogenni, jsou tam vsude.

Ivan

Jako že ty výpary půjdou proti větru?? No, neke!!! 😮 😀

Michal Bartoníček

Myslíte, že nevědí, co dělají?

Ivan

„Myslíte“ – Právě, že ne.

Jakub

Vacsina hasicov nedokaze posudit nebezpecnost horenia benzolu.

none

Co delas za profesi? Doufam, ze na tobe nezavisi zivoty ostatnich 😉

none

Prumerne o 48 vic nez ty. Z toho si to lehce dopocitas.

rzc

Pochybuju, ze by meli 190.

Ivan

Takže ani jednoduché počty nezvládáte, no, snad máte aspoň šikovné ruce.

Martin

Ten sloup černého dýmu začíná být znatelně vidět už z Hranic. Těch 16h mi přijde opravdu velmi optimistických.

Vesper

Kdo ty škody zaplatí? Mají drážní dopravci nějaký ekvivalent povinného ručení?

tim

Nemají, bylo by to dražší než platit škody

Petr Šimral

Mají.

Ivan

Pletete si ekvivalent „povinného ručení“ a ekvivalent „havarijního pojištění“.

Michal Michal

Ano mají, ze zákona, min na 50 mil Kč

David Peca

Je to předčasné, ale pan Beránek píše, že to vyskočilo na vekslu.

Lysimachia

Ten titulek mi přijde zavádějící, Hustopeče bez přívlastku označují město na jižní Moravě (drážně Hustopeče u Brna), ne ty nad Bečvou.

jouda

Také jsem se divil, proč u Valašského Meziříčí. Protože Hustopeče nad Bečvou.

Poručík Mazurek

Je to omluvitelná chyba. Kdo to tam nezná, tak neví, které názvy jsou geografické a které drážní. O kousek dál jsou Hranice a místní velmi neradi slyší a vidí, když jim někdo ke jménu města dopisuje „na Moravě“.

Michal Bartoníček

Takže lidé z Hranic v Čechách mají ten dovětek trpět?

Tomáš

V Čechách se netrpí, Čechy je pozitivum. Na Moravě zní pro pražáka už jako v Asii, proto to hraničtí neradi slyší.

B0R1S3K

Pravda, ale zase na Seznamu mají Hustopeče nad Bečvou na Přerovsku. Nevím no. Hustopeče bych jako Přerovsko úplně neoznačil.

Freddy

dovětek na Přerovsku je správný, bere se to podle okresu a Hustopeče nad Bečvou jsou na okraji okresu Přerov

Petr Suchý

Spadají do okresu Přerov, proto se to tak píše.

Roman

Řekl bych že ta 16 h. je velice optimistická. Vše v nejbližším okolí požáru bude na odpis a bude to třeba vyměnit.

Pave69

Nenapsali datum… :-/

El Barto

GRAPP teď píše konec 1.3.2025 6:00, ale ani na to bych si nevsadil, podle fotek spadlo trakční vedení a co zbyde kolem hořící soupravy je otázka, moc toho ale nebude.

Roman

Zítra při troše štěstí začnou odklízet škody, první vlak by snad mohl projet do několika měsíců.

martin

koved píše neprůjezdné několik dní

Smutny pohled

Nejdřív tak v pondělí 🙂

Swarrior

To je jedna věc druhá je kontaminace benzolem a splodinami hoření…..

Huh

Hasiči žádné škodliviny nenaměřili, stačí jen omezit větrání 😀

rodilyslavkovak

a to množství taky nesouhlasí

troglj

Hasiči nenaměřili více než je povolený limit.
Povolený limit ale neznamená bezpečnou koncentraci. To je v případě toxické látky jedině čistá nula. Individuální odolnost jedince k toxikantu má jako skoro všechno v přírodě normální rozdělení, většina je tedy „středně odolná“, ale jsou i extrémy s velmi vysokou a naopak velmi nízkou odolností. Limit pak chrání typicky 99,9% jako u všech obdobných rizik.

Petr

Ten kouř nevadí….ale moje kamna na dřevo,to je pro EU strašný problém.👍

none

Hele…. mas komin? Co se na nej po zatopeni jit podivat?

Petr

Půjdu,hned jak dojedu domu mým nakrmenym TDI👍