Infrastruktura Silnice Stavebnictví

U Humpolce je hotových dalších 7 kilometrů D1 s novým povrchem, omezení v úseku ještě zůstane

Úsek 12 D1 u Humpolce po modernizaci. Foto: Skanska
Úsek 12 D1 u Humpolce po modernizaci. Foto: Skanska
Na dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem dnes společnost Skanska otevře řidičům další část modernizovaného úseku. Dojde ke zprovoznění sedmi kilometrů nového úseku D1 od Humpolce ve směru na Brno. Doprava bude kompletně převedena ve večerních hodinách.

Na dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem dnes společnost Skanska otevře řidičům další část modernizovaného úseku. Dojde ke zprovoznění sedmi kilometrů nového úseku D1 od Humpolce ve směru na Brno. Doprava bude kompletně převedena ve večerních hodinách.

Mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem budou řidiči ode dneška jezdit už jen po novém cementobetonovém krytu. Dalších 7 kilometrů druhého jízdního pásu ve směru na Prahu dokončili pracovníci Skanska v rámci samostatné stavby už v loňském roce,“ uvedl projektový manažer společnosti Skanska Michal Vozdecký.

Ve směru od Humpolce (EXIT 90) pojednou řidiči prvních 7 km po čerstvě zprovozněném pravém jízdním pásu a následně bude provoz převeden do levého jízdního pásu. V celém zhruba čtrnáctikilometrovém úseku D1 od Humpolce po Větrný Jeníkov (EXIT 104) tak bude veden obousměrný provoz v jednom jízdním pásu, a to ve dvou pruzích v každém směru.

Skanska převzala tento úsek po italsko-kazašsko-českém konsorciu, které muselo ze stavby odejít pro neplnění termínu.

V celém úseku by řidiči vzhledem k probíhajícím pracím měli nadále jezdit s maximální opatrností a respektovat přetrvávající omezení rychlosti na 80 km/h. Zachováno zůstává také úsekové měření.

Po převedení dopravy se pracovníci společnosti Skanska pustí do bourání stávajícího betonového povrchu v uzavřeném pásu dálnice, rozšíří zemní těleso a položí nové konstrukční vrstvy, včetně nového cementobetonového povrchu. Pokračují také ve výstavbě dvou nových mostů.

Úplné ukončení stavebních prací souvisejících s modernizací D1 v úseku 12 se plánuje na druhou polovinu příštího roku.

Úsek 12 D1 u Humpolce po modernizaci. Foto: Skanska
Úsek 12 D1 u Humpolce po modernizaci. Foto: Skanska
Odebírat
Upozornit na
guest
57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Legend

A obchvat Prahy, nebo jiných měst? To je výsměch všem lidem. Nazval bych to jinak,ale to by mně blokli. Vesměs se vše blokuje kvůli „zelené vlně“. Ale zajímá třeba někoho z těch zelenáčů zdraví lidí v Litomyšli nebo v Praze v Průhonicích, kde jezdí hlavní doprava přímo skoro centrem, lidem okolo oken. Hlavně, že přežije brouk pytlík a uvidíme, kdo dá víc. I barva do razítka je dnes drahá. A nějací lidé? Ale jděte… Bude líp, ne? A když ne, tak sorry jako…

Eduard

Ono to není o těch jak říkáte zelenáčích, ale o totální neschopnosti státu. O neschopnosti spolupráce mezi kraji, obcemi, ministerstvy. Kde si mnohdy kauzy přehazují jako horký brambor. O tom, že pak danou věc smete ze stolu soud je už výsměch občanů. Nechápu proč rovnou nepozvou odborníky na justici, aby se nemohlo stát, že ŘSD či někdo jiný prohraje soud s Partiky a jimi podobnými kreaturami.

Legend

D 1 by ze zákona měla mít 6 pruhů v každém směru a bylo by po problémech. Možná by se naši chytří odborníci mohli jet podívat třeba do Rakouska, Nizozemí, nebo se inspirovat v Japonsku. Několik dálnic nad sebou, nebo víceproudé dálnice jsou standard. Jinak by se tam totiž nepohnuli. Stejně na to v budoucnu dojde, protože to, co se dělá dnes, se mělo dělat už před třiceti lety. Už i Baťa navrhoval přes Česko dvě dálnice, vrchem a spodem a garantoval celou výstavbu od A do Z za čtyři roky. Už tehdy věděl, že to jednou nebude stačit. Jenže… Číst vice »

Eduard

Tak nějak. Opravdu nechápu proč se D1 rovnou nerekonstruovala jako 3+3. Argument že by bylo potřeba nějaké razítko či něco takového neberu. Stát klidně mohl dát D1 výjimku a bylo by. Jenže takto to dopadne, že sotva proběhne rekonstrukce, tak se bude všechno předělávat.

Michal

Povrch dálnice bude kvalitní. Prý je z hliníku !!

Kalanis

U Humpolce v příkrym kopci…

Whef

Ať už to konečně dodělají a vrhnou všechny síly a prostředky na dodělání D35, když tedy neudělali tři pruhy na D1. Obávám se, že však nebudou peníze, ani se bohužel celé D35 nedožiju. Je otázka, jestli konečně dokončí alespoň D1, obávám se že ten kus u přerova bude minimálně další desetiletka 🙁 To jediné by mohlo trochu odlehčit D1. A ještě obchat prahy, je ktitická věc, ale nikoho to netankuje. Docela mne to štve, že jsme v tomto takový národ diletantů, a že už nás předhánějí i východní státy v budování dálnic a tam produktivita taky není moc vysoká.

Jakub

Nemyslím, že by rekonstrukce D1 nějak brzdilo D35. Navíc na ni nyní staví dva docela dlouhé úseky.

...

Jenže to nestačí.

Jakub

Nestačí, ale můžeme být rádi, že se staví alespoň těch cca 26 km, což je pořád lepší, než kdyby se to stavělo po nějakých 3kilometrových úsecích.

Michael

Do Mohelnice pořád daleko..Kam se člověk po republice podívá, tam jsme ve skluzu co do komfortu cestování (dálnice, obchvaty měst, o železnici nemluvě..), prostě bída..

Eduard

Ono ta D35 není o tom, že bychom neměli dost sil a prostředků na její vybudování, ale o tom, že stát prostě se nedokáže poprat sám se sebou se všemi svými EIA, nařízeními a požadavky. Navíc do nedávna se ani nevědělo kudy že ta dálnice má vést. Navíc do toho odbojní starostové a o profesionálních škodičích typu Patrik či Děti země nemluvě.

Greta

Kdo to je odborný starosta? Ten který hájí zájmy a názory většiny svých voličů?

Eduard

Milá Gréto (jste jak předpokládám žena) omlouvám se za překlep. Myslel jsem odbojné starosty. Takové, kterým vadí, že v katastru jejich obce povede nějaká liniová stavba. Kteří tu stavbu blokují jak se jen dá, jen proto, aby jejich občané měli klid. To, že např. cesta byla mnohem dříve zaplánovaná než domky, které si tam lidi postavili nevadí. Chápu, že starostové mají hájit zájmy svých občanů a přijde mi správné a fér, aby občané dostali kompenzace za to, že jim ubude kus obce. Např. jak se to stalo v Dluhonicích u Přerova.

Jiří Kocurek

Jenže Litomyšl … ten provoz jde středem města. Přesto radnice vymýšlí obstrukce, asi chtějí provoz středem města zachovat za každou cenu. Prý ÚDH.

Greta

Starosta musí dělat co chtějí jeho voliči, jinak dostarostuje a bude nahrazen, a pokud voliči nechtějí dálnici, železnici, lom, most nebo cokoliv jiného, je úkolem starosty a rady být proti a akci zablokovat.

Eduard

Starosta by měl mít hlavně rozum. A ten v Litomyšli jej očividně nemá. Jinak by neblokoval výstavbu té dálnice. Protože co se stane? Provoz bude podstatně hustější než byl doposud. Však by Plzeňští mohli o tom hezky popovídat jaké to bylo, když dálnice končila kousek před Plzní a všichni co jeli kolem jeli přes Plzeň. Je to stejné, jako kdyby se Přerov bránil výstavbě D1, že by vehementně hájil „zájmy“ Dluhonic. Myslím, že mnohem rozumnější než něco nesmyslně blokovat je získat za svůj souhlas nějaké výhody. Ať už vyšší ceny vykupovaných nemovitostí, zřízení nových sportovišť, VO, kanalizace atd….

Greta

Peněz je dost, ani se do roku 2023 nestihnou vyčerpat ty, které nyní Evropská Rada schválila, kapacity firem také jsou. Problém D35 je, že ji řada obcí nechce, nejsou povolení a nejsou vykoupené pozemky.

Eduard

Bohužel. V tomto ohledu máte pravdu. Osobně bych se přimlouval za nějaké celonárodní referendum, ve kterém by občané rozhodli o osudu naší dálniční sítě. Přijde mi špatné, že jedna obec může ostatním blokovat dálnici.

Greta

To je nesmysl, každá obec je samosprávná jednotka a může blokovat či prosadit cokoliv ve svém katastru všemi zákonnými prostředky. V referendu se mohou a měly by se rozhodovat celostátní záležitosti typu přistoupení k EU, aby je nikdo nemohl následně rozporovat. Aby občané Sokolova rozhodovali o dálnici okolo Litomyšle je nonsens.

Eduard

Nonsens je to, že doposud nemáme kvůli nejrůznějším potížistům a neschopnosti eráru si s nimi poradit kompletní nejen dálniční síť. Ani železniční síť není v takovém stavu v jakém bychom ji potřebovali a přáli si mít. Ano je to nesmysl že kde jaká horní dolní může blokovat výstavbu liniových staveb. Viz D0, kde se některým nelíbí, že jejich katastrem povede dálnice. Myslím, že je přirozené a demokratické, že většina lidí o něčem rozhodne. Třeba o tom, že kolem Litomyšle povede dálnice navzdory tomu, že se to některým místním nelíbí.

Jan

Referendum radši ne, to už lépe kvalifikovaní a nezávislí odborníci. Nejen že lidi nedokážou pořádně zvážit pro a proti všech možných variant, oni si ani nechtějí zjišťovat detaily, aby se mohli zodpovědně rozhodnout. S tím se pak dá jednoduše zamávat PR akcí podle toho, jaký kmotr bude chtít vydělat. Viz stálý podíl 30% voličů, kteří žerou Prchalovi příspěvky v mediích.

Eduard

To referendum jsem myslel na celostátní úrovni. Protože pokud se budeme bavit o dálniční síti, tak tu už máme jak doufám dávno vyprojektovanou.Vytrasovanou a předpokládám, že se na těch projektech podíleli od ekologů počínaje přes hasiče a místními konče. Předpokládám, že se něco takového děje. Prostě mi strašně vadí neschopnost státu urychlit přípravu výstavby nejen liniových staveb.

jirka

když vidim tu fotku, nechápu proč to tedy celé nepředlali rovnou na 3 pruh? místa je tam ještě dost

Jakub

To nechápe nikdo.

Greta

Já roce chápu.

vědmák

Protože kdyby se rozšiřovalo na 3+3 pruhy tak by zábory stavby vylezly z pozemků ŘSD a celá stavba by vyžadovala územní rozhodnutí. Navíc takto je to bráno jako „modernizace“ a EU na to dá peníze, kdyby se rozšiřovalo, tak je to bráno jako „rekonstrukce“ a dotace by nebyly. Můj osobní názor je, že 12,5m pro provoz na jednom pásu v režimu 2+2 je málo.

Eduard

A jaké problém je pro stát to územní rozhodnutí urychleně vydat? Myslím, že žádné. Protože, když se chce, všechno jde.

Greta

Není to potřeba.

svojsin

Greta: Že vy jste z tzv. Dopravního webu, že?

Greta

Ten neznám, co to je?

Sebik udh

Protože by to stále více peněz a času. Bohužel si nikdo neuvědomil, že hlavní tepna srdcem Evropy nebude stačit.

Eduard

To je logické, ale myslím, si že by to zas nebylo o tolik moc peněz a času. A hlavně měli bychom důležitou dopravní tepnu nadimenzovanou tak, že pokud by byla potřeba jakákoliv rekonstrukce, či by se objevil jakýkoliv problém, tak není složité udělat s tříprůhové dálnice 2+2.

svojsin

Jsem dnes asi unaven z práce.Mohl by někdo jednoduše napsat, jestli bude v popisovaném úseku možné, aby např. autobus předjel plazící se přeložené nákl. auto, nebo nebude?

svojsin

Od zítra

notfake

nebude:
“ V celém zhruba čtrnáctikilometrovém úseku D1 od Humpolce po Větrný Jeníkov (EXIT 104) tak bude veden obousměrný provoz v jednom jízdním pásu, a to ve dvou pruzích v každém směru“

svojsin

Tedy zbytečný článek, pokud ten vopruz nebude reálně o nic lepší.

Jirka

Bude to méně drncat, ale jinak to bude stejné.

...

Tak to je vážně velký pokrok.

Tomáš V.

Mluvte za sebe. Já jsem si nechal udělat nově podvozek, a rozhodně mu nemám v plánu zkrátit životnost na desetinu na zbylých, dosud nevybouraných panelech D1. A ano, jezdím sice jedním z nejobyčejnějších aut u nás, ale na to ho mám prostě asi až moc rád.

Ales

V roce 2020 stavět dvouproudou dálnici je lajdáctví nejvyššího kalibru až to bude hotové začne se přemýšlet o tom že by se to mělo rozšířit tak jak se to dělá posledních 20 let v Německu a uzavírky začnou znovu.

Eduard

Tak nějak. Opravdu nechápu proč rovnou nestavěli 3 pruhy a všude tam, kde by to bylo možné, tak rezerva na 4. To, že to jde ukazují Poláci. Ti si rovnou nechávají dostatečný prostor na to, aby v budoucnu mohli své dálnice rozšířit. Nehledě na to, že tam mají 140.

Tomáš Gottschalk

Rozšíření na 3+3 by muselo projít celým EIA šaškecem, výjimkami ze zákona o ochrany přírody a krajiny, zvláště chráněných živočicvhů atd., takže by se začalo stavět za 30 let.

Eduard

A proč jako? Jaký rozdíl je mezi a třemi pruhy? Myslím, že prakticky žádná. Pokud by se chtělo, tak i ta EIA by se udělala rychle. Když se chce, všechno jde. Bohužel u nás se nejde. A i kdyby se to postavilo načerno. Tak co by se stalo? Nic. Jeden úřad by druhému dal pokutu. Nakonec by se to zkolaudovalo a byl by klid. Stejně jak to dělá spousta jiných stavebníků.

Tomáš Gottschalk

Zákon bohužel ty rozdíly vidí. Stát načerno nestaví.

Eduard

V zájmu dobré věci by klidně mohl. Mohl by se vyhlásit nějaký výjimečný stav, něco jako bylo za korony a bylo by. Za mě lepší mít načerno postavené dálnice než žádné. Klidně ať proběhne referendum. Chcete postavit bez stavebního povolení dopadů na životní prostředí a souhlasu místních. Pokud by to lidi schválili, tak by se mohlo začít rychle stavět. Protože takovým tempem se kompletní dálniční sítě a VTR nedočkají ani naši vnuci natož naše děti. O nás ani nemluvě.

Kalanis

Přinejmenším je třeba hluková studie do EIA, pak jsou tam křečci, zelený a jiná havěť. Pak je potřeba dořešit pozemky. No a až po absolvování celého stavebního kolečka lze rozšiřovat. Přidejte při stávajícím tempu byrokracie aspoň 25 let. Nadjezdy upravené už budou.

Eduard

Myslím, že kdyby se opravdu chtělo, tak se současným stavem techniky se všechno dá stihnout do 2-3 let. Mám za to, že v podstatě máme všechny dálnice vyprojektované. Jen je chybí schválit. Protože jak píšete křeček, syslík. Atd. Pozemky se dají vykoupit v cuku letu, zvláště pokud lidem nabídnete adekvátní náhradu.

A A

…protože v pravém pruhu by stejně nikdo nejezdil 🙂

Eduard

Tak to je velký nešvar. Ono policajti raději někde zabukem měří rychlost, ale toto je nechává chladným. Podle mě je daleko horší, když někdo pořád jede prostředním 120 než někdo kdo jede 160 a vzorně se řadí do správného pruhu.

Greta

Až zas zdraží nafta na 38 za litr a zdraží dálniční známky a mýto, bude místa dost i na dvou pruzích.

Eduard

Gréto vy jste opravdu nepřející osoba. Vám by nevadilo, že něco takového by nám všem o hodně prodražilo život? Nehledě na to, že by naše podniky měli oproti zahraniční konkurenci ztížené podmínky pro práci.

Kalanis

Existuje jeden novotvar popisující daný přístup: Greténismus.

Eduard

Svatou pravdu Bratře díš. A ta naše Grata to opravdu dokazuje.

Lukáš

Na co?!? Tedy vyjma okolí Prahy a Brna, tam to ještě jakž takž beru. Priorita by měla být D35, jakmile se tato dokončí, pak 3 pruhy na D1 opravdu nebudou potřeba, ani ve vzdálenějším výhledu. Jen byste vyhodil x miliard do luftu, nic jiného

Eduard

Tady nejde o to, že by se hned museli stavět tři pruhy naráz, ale aby tam rovnou byla rezerva. Kdyby byly potřeba, tak se tam položí asfalt či beton. Podobně jak to dělají Poláci. Ti buď rovnou staví 3 pruhy, nebo si tam nechávají rezervu. Je smutné, že na rozdíl od nás za nedlouho budou mít komplet dálniční síť. A to počátkem 90. let znali jen dálnice, které jim tam zanechali po sobě Němci.

Greta

Nebude, autobus má šířku přes 2,5metru.