Dopravci Lidé Železnice

U Českých drah končí dva dlouholetí manažeři, zrušili jim odbory

Vectrony ČD v depu ve Vršovicích. Autor: České dráhy
Vectrony ČD v depu ve Vršovicích. Autor: České dráhy

U široké veřejnosti poměrně neznámá jména, v drážním prostředí naopak velmi známí manažeři, kteří měli významný vliv na vývoj státního dopravce v minulých letech. Vedoucí odboru investic Hana Dluhošová a vedoucí odboru kolejových vozidel Rostislav Novák končí ve svých funkcích.

Představenstvo Českých drah rozhodlo, že jejich odbory zruší, čímž přijdou o práci. I když mají České dráhy přes dvacet různých odborů, jde o personální změny v jedněch z klíčových činností, navíc před chystanými dalšími velkými nákupy vozidel. I proto se mluví o personální změně jako o zásadní.  „Agendy těchto odborů přejdou pod Odbor centrálního nákupu a logistiky, Odbor provozu osobní dopravy a Odbor správy a údržby kolejových vozidel. Cílem je zjednodušení řídicí struktury, centralizace nákupu a zefektivnění přípravy projektů v oblasti obnovy vozidlového parku,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Radek Joklík. Končí také ředitelka odboru vnějších vztahů Lenka Voplatková, podle Joklíka na vlastní žádost.

Jde o první velké personální změny v nejvyšším managementu ČD, které nastaly po příchodu nového předsedy představenstva Václava Nebeského.

Rostislav Novák působí u Českých drah od absolvování Vysoké školy strojní a ekonomické v Plzni, od roku 1997 do roku 2003 byl ­vrchním přednostou DKV Plzeň. Na současném postu je od roku 2003. Měl hlavní slovo při modernizaci vozového parku Českých drah, čelil kritice, že jím navrhované parametry v soutěžích zvýhodňují Škodu Transportation. Hana Dluhošová působí u Českých drah od roku 1994, rok byla i mluvčí dopravce. Její odbor řeší jak samotné parametry soutěží na nová vozidla, tak jejich financování.

Server MotejlekSkocdopole.com dnes upozornil, že má na post ředitele kanceláře Michala Krause (člen představenstva zodpovědný za provoz) nastoupit někdejší ředitelka Dopravního podniku hl. Města Prahy Magdalena Češková. Podle vyjádření Českých drah to ale nenastane. „Členové představenstva se zároveň shodli na tom, že náměstci generálního ředitele nově nebudou mít ředitele kanceláří,“ dodal Joklík.

Není zatím jasné, zda oba manažeři budou dál u Českých drah pracovat. „Další působení dotčených zaměstnanců u Českých drah bude předmětem individuálních jednání. Pracovně právní vztahy nicméně považujeme za důvěrné a nebudeme k nim poskytovat podrobnosti,“ dodal Joklík.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Joseph

Tak zrovna těchto manažerů je škoda. Občas na ČD vidím, že některým lidem dělá problém MS Office a upravit obyčejnou tabulku či text.

Snekacz

Za Rosti Nováka fungovalo plzeňské depo úplně jiným způsobem než za ing. Skřivanové. Přál bych mu vrátit se zpátky na tento post a konečně dát plzeňské depo dohromady jako bylo dříve.

Franta

Po rozdělení dep už není krok zpět. Co to přineslo?? A co je v plzeňském depu špatně nyní?

Vašek M.

Ing. Nováka je škoda. Je to vynikající odborník. Snad pro něj naleznou důstojné uplatnění.

Venca

Vzhledem k jeho věku bude odchod do důchodu nejlepším uplatněním.

Ondra

Takže můžeme do max. půl roku očekávat pí Češkovou na pozici ředitele kanceláře.. 😀 super práce.. podle vzoru Nebeský 😀😀

Anonym

Nějaký plzeňák co by laické veřejnosti vysvetlil o koho jde? Normálně bych byl rád za zužování řad režijních zaměstnanců, ale jak v tom ma prsty Nebeský tak nevím…

Zelig

Hlavně, aby Dráhy nezrušily odbor Stromy u trati.

Hodně štěstí

Stromy u trati řeší maximálně odbor u SŽDC a ne u ČD.

Kryštof Harant

A nově to tam vede nějakej Nastoupil…

AAA

Nastoupil? Dovolil. Očesal, naložil, odvezl, vykázal, debil.

Daniela Machová

Asi jako u DPP Šurovsky a firma Karir do TV říká to Bém já nic atd ale nikdy nepodnikl žádné kroky proti téhle mega trafice. Za Krnacove ho uklidili a teď kdyz jeho strana vyhrála tak se vrátil jak Fenix na post technického ředitele. A jeho koníčky retro linky stojí Prahu miliony!!!!! Pro metro autobusy neudělá nic ale tramvaje …

Radek

Metro ale nemá na starosti Šurovský.

Daniela Machová

Teď už ne protože si nechal hlavně tramvajky aby si tam mohl sotit a ukazovat Karolinku která je velká exibionistka

1a1=11

Až mi z toho nadpisu radostí poskočilo srdce..(OSŽ, FSČR)

Brumla

Tak absolutní souhlas, ovšem největší šmejdi a lemplove se udrží pořád

Rosťa Novák

To je vzpoura! Anarchie!

Pepa z depa

Pořád jich je tam moc.

Radek

Tak Češková, to je v DPP pojem. V negativním.

Jiří Kocurek

Otázka na znalejší: Je ve Straně? Za Husáka se to tak dělalo, dotyčný musel být ve Straně.
Proč se tak blbě ptám? Zda tady máme zpátky normalizaci v plné síle.

AAA

Vedoucí odboru investic Hana Dluhošová

nomen omen?