U Čelákovic pojedou vlaky poprvé po nové trati, vznikly dvě přeložky
Práce na trati Mstětice - Čelákovice. Foto: mstetice-celakovice.cz

Nové přeložky mají délku téměř tři kilometry, došlo k narovnání trati.
Nové přeložky mají délku téměř tři kilometry, došlo k narovnání trati.
No až na to, že po jedne z těch přeložek se jezdí už nejméně rok. Možná téměř dva…
Ví prosím někdo, o kolik minut se zkrátí jízda vlaků díky tomuto modernizovanému úseku?
M*stětice – Čelákovice a zpět z kabiny řidiče – duben 2025 https://www.youtube.com/watch?v=z4B7MeELKc4&t=13s
Denně po té trati jezdím z Lysé do Prahy a denně je nějaké zpoždění. Pět až deset minut skoro každý vlak. Trať je v rekonstrukci již pátý rok, tedy nehotová, ale rychlíky na Hradec Králové tam už vrátily, aby situaci ještě více komplikovaly. Po jednokolejných úsecích je těžké tolik vlaků protáhnout.
Vmax tam bude ještě několik let 100 km/h.
Proč by mělo, Stavba ETCS Praha- Milovice, se už realizuje.
Od zítra? Dneska jsem jel Čelákovice – Praha a měli jsme +54 minut. Pravda, jeden vlak nepřijel vůbec a ten druhej měl +14. Ale je fakt že ta kolej vypadá dost hotově. Ostrov v Mstěticích je komplet, rozplet na vjezdu Čelákovic se mi připravenej uplně nezdál, ale bať….inu, dráhy. Pořád nevím, proč chce Boreček zdražovat, běžně jezdím na 171 a tam to bude podobně zpozděně rozkopaný ještě mnoho let… tak nevím, za co platit víc, spíš by měli kompenzovat zpoždění…
Proč se zdražuje ? Protože snad kromě ceny nafty rostou náklady ve všech kapitolách rozpočtu a kraj nefinancuje jen veřejnou dopravu. Kdyby trať 171 nebo 221 procházela rekonstrukcí před deseti lety, měl by jste stejný kydy. Že někde probíhá rekonstrukce není argument proto, aby jste jezdil zadarmo.
Zpoždění by ani tak nevadilo – Mě ale vadí ta OBROVSKÁ ŠPÍNA V AUTOBUSE 324 KDE SE NEDÁ SEDNOUT ANI NA JEDNU SEDAČKU!!!! – https://www.youtube.com/watch?v=9P6tXP6WZe8&t=41s
SORRY — BUS 342 Praha-Nádraží Veleslavín – Slaný
Tak snad se tam do doby instalace zabezpečovače nic nesrazí…
Stavba pěkná, nechci být hnidopich, ale už by to chtělo přerušit praxi, že se ETCS instaluje dodatečně roky poté, co jsou koleje připraveny na vyšší rychlost…
Tato praxe možná bude narušena v úseku Karlštejn – Beroun.
Uničovka šla do provozu rovnou s ETCS.
To je ale v celorepublikovém měřítku ojedinělý úkaz, ve více ohledech…
To teda nešla, celkem dlouho se tam jezdilo bez ETCS a motorově.
Ty máš nějaké pozitivní signály? Já ne…
Ta iuz se opustila tak před čtyřmi lety, nesmíte zapomenout že tato stavba se projekcne připravovala před rokem 2020.
Proč tam tu trať vlastně původně postavili s takovou zákrutou? Terén to nevyžadoval a navíc tohle byla hlavní trať a ne lokálka.
Domnívám se, že trať obloukem obcházela cihelnu, která tam asi stála dříve. Dnešní depozitář NTM stojí na skládce, která vznikla zasypáním vytěžené cihlářské hlíny.
..zasypáním obrovské jámy po vytěžené cihlářské hlíně, skládka byla v provozu ještě v 60.letech 20.století.
Dokládám i mapu z archivu ČÚZK (r.1947)
https://ags.cuzk.cz/archiv/openmap.html?typ=lms&idrastru=WMSA08.1946.BRAN79.10172&bz=-718602.53,-1039371.95
Ona ta delší trasa byla výhodnější i pro snížení stoupání.
Původní plány na vedení trati byly přes Brandýs nad Labem či Jirny. Tehdy s tím obce nesouhlasily. Proto vede trať přes Čelákovice, kde je velký oblouk, aby směřovala do Lysé nad Labem. Přeložka tento oblouk odstraní a trať napřímí. V Čelákovicích jsme šťastní, že přes nás tato trať vede a za původní nesouhlasy obcím děkujeme🙏🏻. Jinak by Čelákovice bez železnice stěží měly tolik obyvatel… Příměstská železnice zvyšuje atraktivitu našeho města a tomu jsme skutečně rádi🙂.
V Brandýse a v Jirnech tehdy učinili opravdu strategické rozhodnutí! Dodnes jim tam žádná hlavní trať železnice nenarušuje klidný život. Podobně v Kaplici před 200 lety místní konšelé vyhnali jakéhosi pana Gerstnera, který jim tam chtěl natáhnout koňskou dráhu z Budějc do Lince, s odůvodněním, že by to byla nekalá konkurence pro místní formany. Díky tomu železnice dodnes nemůže kaplickým formanům konkurovat a kaplické nádraží je 5 km od města.
Spíše je otázkou proč se pak výstavba v Kaplicích neposunula směrem k nádraží á la „Tenkrát na Západě“. ? 🙂
Na mapě z 19. stol u kaplického nádraží nic není. Dnes okolo něj stojí vesnice.
Těch několik domů nazýváte vesnicí? „Kaplice nádraží“ je spíš jen trochu větší samota.
Asi 50, možná 60 čísel popisných, dětské hřiště, obchod, několik firem. Chybí kostel. Logicky.
To samé se říká i o Vysokém Mýtě. Tam si ale nejsem jistý, jestli je to vůbec pravda. Každopádně kdyby bylo Mýto na koridoru, tak by to byla pro místní velká paráda.
Takových míst je kde díky železnici si města vyměnila důležitost, vemte si města jako Kutná Hora, Chrudim, Vysoké Mýto, Litomyšl, Lanškroun, Moravská Třebová, versus Kolín, Pardubice, Choceň, Ústí nad Orlicí, Česká Třebová, Svitavy. Ty první byly dříve Okresní některá i královská města a dnes….
Vysoké Mýto odneslo spíš asi nechuť Litomyšle, na které vydělala vlastně trasa podle Tiché Orlice a i Česká Třebová.
No, resit jestli to byla hlavni trat nebo lokalka v 19 stoleti 🙂
faktm je, ze podle mapy nekdy z konce 19 století tam ta trat uz je s oblouckem, ale krom trati tam neni nic. zadna zastavba, ani fabrika .. prazdno.
Byla to odbočka do Prahy z hlavní trati Vídeň – Děčín. Hlavním cílem ÖNWB bylo spojení Vídně se Saskem.
Je to i kvůli terénu, ještě před rekonstrukcí zst Čelákovice tam byla krajina trochu níže, během stavby se tam nalezlo plno zeminy a suti.
Ty rychlosti se předpokládají se zavedením ETCS?
Jo ták, já tam po dlouhé době jel rychlíkem a divil jsem se, že po trati na 140 z Čelákovic do Lysý se ten vlak plouží 100. (Jo, moderní vagón, nová rovná trať = „ploužení“ stovkou.)
No hádal bych, že když to bude teď celý, že už tam to ECSV brzo dají, ne? GSM tam je, a v mapách SŽDC mají plán tam zavést výhradní provoz od 12.12.2027.
Ano. Které tam samozřejmě s touto stavbou instalováno nebylo.