U budované části Pražského okruhu vznikne obří val. Deset metrů zeminy odstíní křižovatku Dubeč

Vizualizace křižovatky Dubeč. Foto: ŘSDVizualizace křižovatky Dubeč. Foto: ŘSD

Navezení zeminy ze stavby zajistí ŘSD, val pak předá městu k dalšímu navýšení a zalesnění.

Praha se dohodla s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) na spolupráci na stavbě protihlukových opatření v souvislosti s dostavbou Pražského okruhu mezi D1 a Běchovicemi a čtyřproudého obchvatu Úval prostřednictví přeložky silnice I/12.

Rada města schválila smlouvu o výstavbě obřího valu, který má odstínit hluk z mimoúrovňové křižovatky Dubeč a ochránit tak okolní běchovickou zástavbu.

Křižovatka Dubeč. Foto: ŘSDDálniční přeložka silnice I/12 mezi Běchovicemi a Úvaly. Zdroj: ŘSD

S ŘSD uzavře magistrát po schválení zastupiteli dohodu, v rámci níž ŘSD zajistí stavbu valu na pozemcích města. Ten pak předá Praze do vlastnictví a město val následně dále navýší a zalesní.

Zemní val bude podle smlouvy v patě široký 45 — 160 m a vysoký minimálně 10 metrů nad hranou zpevnění přilehlé větve MÚK Dubeč. Základ bude vytvořen ze zeminy vytěžené při stavbách na okruhu a přeložce I/12.

V rámci obchvatu bude suverénně nejvyšší, další plánovaný u MÚK Říčany bude mít jen čtyři metry, podobně velké budou i chystané gabionové zdi a protihlukové stěny, kde se počítá s maximální výškou 6 metrů.

Pro městem plánované vybudování kompenzačního opatření je nutné změnit technologii založení zemního valu a zabezpečit celý svah vyztuženou konstrukcí, aby se minimalizoval vliv budoucího kompenzačního opatření města na stavby ŘSD,“ uvádí se ve smlouvě.

To podle smlouvy vyžaduje vytvoření nadnásypu, který urychlí konsolidaci zemního valu. Na zmíněná kompenzační opatření město zatím nemá společné povolení, val převezme do svého majetku až po dokončení obou dopravních staveb. Na stát pak město naopak převede některé pozemky pod budovaným okruhem.

Zatímco úsek okruhu se už od loňského roku staví, u obchvatu Běchovic a Úval se dokončuje výběrové řízení na zhotovitele a stavba má začít letos v létě. Zprovoznění se očekává na konci roku 2027 společně s novým úsekem D0.

Obě stavby budou sdílet zmíněnou křižovatku Dubeč. Ta napojí na nově budované úseky Štěrboholskou radiálu a existující část okruhu od Černého Mostu. Křižovatka bude obsahovat 8 nových větví, tři vratné jednopruhové a dvě dvoupruhové. „V posledních dnech zde již práce po zimě začaly naplno, ve směru od radiály k Černému Mostu za čerpací stanicí MOL bagry skrývají ornici a na několikametrových haldách jsou vidět velké kameny,“ popsal pro Zdopravy.cz čtenář.

Největší díra české dálniční sítě se zacelí. Po desetiletích tápání začala dostavba Pražského okruhu

Tagy D0 511 Běchovice - D1 Dubeč I/12 Běchovice - Úvaly Magistrát hlavního města Prahy
24 komentářů