Turnov čeká velká sláva pro fanoušky vozů 810. Akce Kolej-klubu připomene padesát let od prvního prototypu
Motorový vůz M152.0 turnovského Kolej-klubu. Foto: Kolej-klub
Součástí oslav bude i zkouška, kolik lidí se do jednoho vozu vejde.
V Japonsku, tam jsou oshiya, pěchovači cestujících a vlaky plné na 300%
>kolik lidí se do jednoho vozu vejde
Riskují, že se jim vůz zlomí v půlce 🙂
810 většinou dojela. A pokud to byli turnusové stroje byli opečovávány čistá mechanika co zachránila mnoho lokálních tratí.
Čistá hydromechanika a taky to má svých much dost.
A KŽC se některou svoji 810 neprezentuje?
Bude tam jejich M152.0517, kterou si od KŽC pronajímá spolek Dopravní retroakce z.s.
Škoda, že nebude Velbloud, stroj s nejzajímavějším životem.
M 152 to bylo označeno protože tam vešlo 152 lidí, takže nějaké zkoušky jsou zbytečné 😀 😀
No ale dost se vejde, pamatuji jednoho zimního dne před mnoha lety po 10 ks na stanovištích, 4 na wc, samozřejmě stojící mezi sedačkami, ale jelo se, nikdo nečekl ani slovo, bylo hodně sněhu, busy nevyjely vůbec a my bez Baafxu, na Smržovku bychom s ním tehdy nevyjeli. Dnes by se všichni po….
Pokud by na sraz všechny ty 810 dojely jako historická vozidla, tak by to bylo přesně, jak to má být. Nicméně, kdyby (zejména) ČD neměly, asi by se na mnoha tratích dnes nejezdilo. Na druhou stranu v Miláně a Lisabonu taky jezdí stařičke tramvaje. Pojďme to pojmout podobně 🙂
Já se těším na dobu až bude retro jízda ve stejně staré DB628, které je k vidění v Turnově dnes jako moderní vozidlo a budeme ho vídat minimálně dalších 10 let.
Stará je jako poslední kusy 810 a technicky o kus dál.
Padesát let M 152o by se mělo připomenout minutou ticha.
Popřejme Kolek -klubu hodně energie do podobných akcí, je to skvělá myšlenka připomenutí “ dělníka“ dráhy.
A všem negativistům – zvedněte zadky od klávesnic a přijeďte se podívat, nebo se alespoň mrkněte na jízdní řády, protože třeba Cidlina je super místo. Ale ono vydržet den bez USB chce odvahu:) Nebo můžete zorganizovat něco “ lepšího“ 🙂
Přesně tak, ať si to někdo zkusí ve volném čase zorganizovat a pak kritizuje…
Zorganizovat dobrou akci chce mnoho sil, sebezapření, nadšení a mraky času. A když se povede, stejně se najdou údi, kteří vám zdemolují nebo alespoň řádně zesviní soupravu, tisíce šotoušků, co si nikdy nekoupí jízdenku, ale budou prudit, že nemají fotečku atd.
Po akci se x týdnů dostáváte z toho, co akce způsobila, ale nepoučíte se a za čas plánujete další.
Rekord v krátkém autobusu byl 237 lidí.
https://imgur.com/BADf07s Ano, Majáles na KPPV
to je na Strahově, než prasklo okno nebo je to jiná akce?
Něco podobného pamatuji jako NAD v Hradci Králové. Nacpali tam tuším 2 rychlíky a 3 osobáky. Cca 20 let zpět. Výtečný zážitek. Trasu cca 25 km to jelo asi hodinu a půl.
No, já jednou nacpal do sedmistovkové Karosy 216 lidí plus tlustého šoféra… A jelo se:o)
Proč tak dlouho? Takové stoupání nebo kolona?
Tipuji že i přeplněný by se za městem mohl rozjet.
Tak krom toho, že to moc nejelo, tak na sebemenší nerovnosti to akutně hrozilo urváním podvozku.
Na Strahově to nebyl Majáles ale Kolik kusů v autobusu
No neviem. Zo zatatymi zubami som ochotny pripustit, ze mozno existuju fanusikovia typu 810, ale neverim, ze sa takych masochistov najde dost na to, aby ten bazmeg zaplnili co i len z tretiny.
Ta zruda na kolejích má fanoušků relativně dost.
Faktem je, že je součástí historie a pomohla zachránit provoz na nejedne lokalce.
Občas ke škodě veřejné dopravy jako takové.
Vsak ja jej zasluhy uznavam, aj chapem, ze nie je jej vina ze sudruhovia zarezali radu 860 a musela obsluhovat vykony, na ktore nebola stavana. Ale teda vo mne ani sotousstvo neprebije fakt, ze ta vec a vacsina jej reinkarnacii (Regionovu neviem posudit, nikdy som v nej nesedel) je odpoved na otazku preco necestovat vlakom.
Tak dnes je dobrá už jen jako historické vozítko.
Jezdil jsem 810 celých deset let, stále s jedním vozidlem. Kolik lidí jsem odvezl nevím, ale že by si některý z nich postěžoval, že raději neměl cestovat vlakem opravdu nevím. Naopak, stávalo se mi, že když jsem o svůj vůz pečoval a udržoval ho v čistotě a snažil se o co nejplynulejší jízdu, tam mi cestující poděkovali a pochválili.
Tak ono to obvykle nefunguje tak, že by si lidí chodili strojvedoucímu stetovat, že vlak stojí za ho**o 😀 Lidé obvykle hlasují o (ne)kvalitě vlakové dopravy tím, že jí prostě a jednoduše nepouzivaji a lokálky, kde jezdí 810 a v ní 5 lidí holt jsou odsouzeny k zániku. A sorry, ale opravdu to vidím i na svém okolí, tenhle vůz je prostě symbol, proč hodně lidí by do vlaku v životě nesedla. Co na tom, že to už jezdí minimálně, lidé mají prostě mnohdy cestování s vlakem spojene s nepohodlim právě tohoto vozu.
Jako sorry, ale srovnávat 50 let starý vůz se současnými vozidly v době počítačů je opravdu divné. A nutit lidi aby jezdili 30km/hod 50 let starým motorákem je ještě divnější. A svědčí to o neschopnosti Česka udělat ze železnice smysluplný a pohodlný systém. Oni by pak ti lidi tím vlakem jezdili, toho se nebojím.
Proč ČD nenabídnou cestujícím podobně kapacitní vozidlo se všemi moderními prvky dnešní doby? To už dnes nemáme šikovné konstruktéry?
…a co jsou ty „moderní prvky“? Jinak rychlost jízdy určuje trať ně vozidlo.
Moderní motorák si představuji s klimatizací, pohodlným podvozkem, sedačkami, čistým WC, co nejtišší.
Trať určuje rychlost, to ano, proto vlaky jezdí i 350 km/hod (kam se hrabe autobus) A to že máme pomalé lokální tratě je další z mnoha systémových problémů česka.
Vyhrál jste v Euro Jackpotu? Nebo kde na ty nápady vezmete peníze?
Kde? Asi všude kde se berou peníze na ostatní lokomotivy, vagony a motorové jednotky. V pokladně asi.
Pokud je strojvedoucí v kontaktu s cestujícími-typicky při provozu bez průvodčích-tak si ledacos vyslechne. Takže ono to někde funguje jinak, než píšete. Nepohodlí je pojem relativní, na krátkých ramenech to není zas tak podstatné
Když jedu od rychlíku v noci 810 domů tak sem rád za připoj .. inženýre
Mne tiez takmer nikto nenadaval, ked som kedysi po Bratislave jazdil hrdzavou drnciacou prehrievajucou sa Karosou. Ale to bolo tym, ze vedeli rozlisit za co obsluha moze a za co nie, nie tym zeby im ten zhnity crep nevadil.
Moje 810 nebyla shnilý střep, byla dobře udržovaná a opečováná.
Třeba Valmez kde jsem se ucil mnel nejméně převodovek v opravě .firove mne s Pragou naučili v zácviku krásné řadit.810 je krásně jednoduchy a spolehlivý stroj..dnes už na poslední výkony. Ale když má depo tento stroj jako poslední zálohu když vše zdrchne..proč ne.
Akorát se v něm nedá sedět.
Proč ne? Zvlášť s tím novým polstrováním to není problém. Samozřejmě je to hlavně na lokálky kde se jede tak půl hodiny, někde míň, někde víc a na takovou dálku to nevadí.
Ale byly přece vyrobené za komunistů tudíž se na ně nějaká hloupost musí. 😀 Jinak 810 byl celkem pohodlný vůz. I člověk co delší si měl kam dát nohy. Na rozdíl od vozů typu standler.
Nohy možná, ale ne záda
Přesně! 100x radši tou nejhorší 810, než tou nejlepší RS1 a podobnýma krámama. Podotýkám v zimě, v létě i v dešti.
Soudruzi zařízli? Úplně stejný mýtus, jako u Kyklopů?
Nebo těmi soustruhy myslíte subdodavatele, kteří byli plně zaměstnání ostatní výrobou, a tak jim nezbylo kapacit na výrobu, pro Studénku?