Turkish Airlines připravují expanzi v Polsku, chtějí začít létat do Katovic i Krakova
Boeing 737 MAX 8 v barvách Turkish Airlines. Foto: Anna Zvereva / Wikimedia Commons
Polské expanzi tureckého dopravce se do cesty může postavit v minulosti uzavřená bilaterální dohoda.
Bilaterální dohoda mezi PL a TR je letitá, platí od roku 1974, ale vzhledem k době vzniku je docela progresivní. Především, už v době vzniku nebyla limitována pouze na LO a TK, ale počítala s možností designovat více dopravců, což bylo v té době velmi neobvyklé. Nikde v ní ale není určeno, že by na dané lince musely lety provozovat obě společnosti zároveň, ono to by také nedávalo moc smysl. Navíc tato dohoda počítá dokonce s tzv. 5. svobodou pro LO za IST/ESB do Damašku a Káhiry a naopak, pro TK do Stockholmu a Kodaně (za splnění určitých podmínek). Pokud… Číst vice »
Ne, nemusí na dané lince provozovat lety obě společnosti zároveň, ale druhá strana musí se záměrnem první strany souhlasit.
Trošku jsem to ještě v textu upravil aby to bylo pochopitelnější.
Omlouvám se, ale smlouva je formulována tak, že jakmile jedna strana ve smyslu uzavřené smlouvy písemně designuje dopravce na linku a druhá strana takovou designaci obdrží, tak v případě, že jsou naplněny podmínky uvedené ve smlouvě, tak bez dalšího zdržení budou poskytnuta příslušná přepravní povolení designované letecké společnosti. Takže pokud je designace podána v rámci rozsahu dohodnutého ve smlouvě, další souhlas není potřeba.
Smlouva pochopitelně upravuje i možnost přepravní povolení odmítnout nebo omezit, a to v případě, kdy budou pochybnosti o vlastnické struktuře designovaného dopravce, nebudou dodrženy příslušné zákony a předpisy nebo podmínky dohodnuté ve smlouvě.
Super, z Ostravy 1 hod jízdy, pohodové zaparkování u soukromníků, na skákající úseky dálnice jsme již naučeni našimi „Hurvínky“. Hurá do světa a do pohody.
Již se nebudeme stresovat, zda vlakem dojedeme do Prahy, byť pojedeme spoj předem.
Ti, co situaci s ostravským letištěm zavinili, jsou tzv. „Za vodou.“, Jeden z mnoha „architektů“, je držitelem „Čestné legie“.
Tošenovský – Lukša – Zátorský.
aaa, opet ty pohadky, jak puvodni vedeni kraje znemoznilo linky do ostravy?
Ostrava ani nezvlada naplnit jednu sitovou linku do Varsavy, takze evidentne tam potencial neni. Pohadky o zastupech aerolinek, kterym se hazeli klacky pod nohy a tak skoncily v Katovicich jsou nesmysly. Az Ostrava ukaze, ze zvladne uzivit alespon jednu feedovaci linku bez dotaci, potom mozna budu verit v nejaky minimalni potencial ostravskeho letiste.
Mají zajímavou síť spojů prakticky po celé Asii a Africe většinou s přestupem v Istanbulu. Otázka je jestli se to cenově vyplatí včetně cesty na polská letiště…
Vetsine ceskych cestujici se asi vic vyplati cesta na prazske letiste, ledaze by nevyhovovaly ty dva lety za den.
Českým logicky. Moravským Vídeň, Katovice…
No, nevyplatí. Většině obyvatel ČR se vyplatí spise využít velké mezinárodní letiste s mnoha denními spoji a širší nabídkou destinací, ať už je to VIE, MUC, BER nebo KRK než regionální letišťátko v Praze, odkud je pár spojů na velká letiště v Evropě a to je tak asi vše. .. Pokud je to i o chlup rychlejší spojení do Prahy, tak to spolehlive neguje právě ten přestup…
Regionální letistatko? Tsk třeba zrovna KRK je o řád jinde než PRG co se počtu cestujících i nabídky týče. Rozhodně bych využil cestu možnost letět z Prahy s přestupem ve významným hubu v Evropě, než se drkotat vlakem, autem, jakkoliv do MUC nedej bože Berlína ví dokonce KRK
regionalni letistatko v praze, a krakow velkoletiste? 🙂
teda, to musi byt komplex
On to nezapomene takto napsat v každém příspěvku, že PRG je regionální letiště, takže asi ano. Hlavně ten Berlín tomu dává opravdu na frak.
A všechna větší města bývalého SNS, severní Amerika a 20 mil.megapole Istanbul… To by byla linka pro Brno, když to nejde na západ!