Turbouň, Dinopark a Galaxík. Po Opavě začaly jezdit nové česko-turecké trolejbusy
Jde o nejlevnější trolejbusy za posledních dvacet let na českém trhu.
Městský dopravní podnik Opava (MDPO) zařadil tento týden do provozu tři nové trolejbusy T’CITY 36 Tr od Škody Electric. Opava bude s Ostravou zřejmě na dlouho posledním městem, kde tyto trolejbusy budou jezdit.
Dopravce udržel svoji tradici a každé nové vozidlo v opavské MHD získalo jméno na základě návrh žáků základních škol. Trojice nejnovějších vozidel získala jména Turbouň, Dinopark a Galaxík.
Jde o trolejbusy, které mají karoserii od turecké sesterské společnosti Škody Temsa. Podle posledního vývoje může být Opava i posledním městem, kde tyto trolejbusy jezdí: Škoda se po experimentu s tureckým výrobcem vrací ke spolupráci se SOR Libchavy a Solarisem, stejný model už v žádné soutěži nenabídla.
Škoda Electric se stala vítězem soutěže na dodání tří nízkopodlažních trolejbusů pro MDPO loni v květnu. První tendr kvůli diskriminačním a nezákonným podmínkám zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Opakování přineslo nejnižší cenu za dvanáctimetrový trolejbus na českém trhu od roku 2004.
V soutěži byl ještě SOR Libchavy. Cena v soutěži výrazně klesla: proti odhadovaným 11,33 milionu korun za vozidlo nabídla Škoda 8,49 milionu korun. SOR nabídl 9,05 milionu korun za jeden trolejbus. Když v Opavě soutěžili trolejbusy shodných parametrů v roce 2019, jeden vyšel na 11,52 milionu korun. Podle dostupných informací byly naposledy tak levné trolejbusy na českém trhu v roce 2004 při soutěži v Pardubicích.