obnoveny

Tunely u Vltavské filharmonie získaly povolení EIA. Změní se vestibul metra i celé nábřeží

Projekt Vltavské filharmonie. Zdroj: Dokumentace EIAProjekt Vltavské filharmonie. Zdroj: Dokumentace EIA

Úpravy čeká 840 metrů silnic, 920 metrů tramvajové trati a 817 metrů cyklotras.

Projekt výstavby Vltavské filharmonie, který počítá s kompletní změnou dopravního systému v důležitém uzlu na levém břehu Vltavy, získal souhlasné stanovisko vlivu na životní prostředí. Odbor ochrany prostředí pražského magistrátu však pro vznik stavby a úprav okolí stanovil 22 podmínek.

Projekt zahrnuje kromě vzniku nových automobilových tunelů a přesměrování nájezdových ramp také kompletní přestavbu vestibulu stanice metra Vltavská. Výraznými úpravami projde i vedení tramvajových tratí. Před právě vznikajícím nádražím Praha-Bubny už vznikl nový železniční viadukt, který navázal na ten Negrelliho.

Vltavská je dopravní uzel jak pro automobilovou dopravu, tak pro MHD, pěší a cyklisty. Dopravně se tak musí vyřešit území mezi korytem Vltavy, magistrálou, Negrelliho viaduktem a stanicí metra C, které má výměru 99 890 m2. Úpravy čeká 840 metrů silnic, 920 metrů tramvajové trati a 817 metrů cyklotras.

Auta do tunelů, nový vestibul metra a železniční viadukt. Jak se změní Praha s Vltavskou filharmonií

Podle autorů dokumentace je prioritou nového dopravního řešení odstranění povrchové automobilové dopravy z celého prostoru okolí budoucí budovy filharmonie.

Týkat se to bude zejména směru k řece a k Bubenské třídě, kapacita dopravy by se však snížit neměla.

Jako termín zahájení výstavby se zatím stále uvádí rok 2027, se zprovozněním se počítá v roce 2032.

Hlavním stavebním objektem je vlastní budova filharmonie o třech podzemních podlažích, šesti nadzemních podlažích a mezaninem nad 6. nadzemním podlažím, včetně areálové infrastruktury.

V podzemních podlažích objektu Vltavské filharmonie je navrženo parkoviště pro 198 osobních automobilů a 15 motocyklů, dále je zde umístěna kolárna pro 40 jízdních kol zaměstnanců včetně šaten a hygienického zázemí. V exteriéru jsou umístěny cyklostojany pro 125 jízdních kol návštěvníků, dále jsou pro potřeby záměru navržena 4 stání K+R na ulici Bubenská.

Součástí záměru je i nový hloubený tunel pro automobilovou dopravu vedený stávající stopou silniční komunikace na nábřeží Kapitána Jaroše. Tunel je situován na nábřeží mezi Hlávkovým mostem a Negrelliho viaduktem ve vazbě na nové celkové řešení dopravní situace v souvislosti s realizací Vltavské filharmonie.

Realizace nového nábřeží bude oproti stávajícímu stavu sloužit zejména veřejné pěší a cyklistické dopravě. Nábřeží je navrženo s vazbou na budovu filharmonie vč. její terasy a zajistí zpřístupnění nábřeží veřejnosti rampami a schodišti až k řece a propojí stávající cyklotrasy v území.

Dále je navržena realizace nového vestibulu stanice metra Vltavská, který se ve stávajícím stavu společně s vedením tramvajové trati dostává do kolize s vlastní stavbou budovy Vltavské filharmonie. Vestibul stanice metra Vltavská bude obsluhovat novou výstavbu, přestup z tramvajové dopravy a přestup ze železniční stanice Praha-Bubny.

Tagy stanovisko EIA Vltavská
13 komentářů