kmax

Tunel Vladimira Putina a Donalda Trumpa. Rusko navrhuje propojení Čukotky a Aljašky

Budování tunelu. Ilustrační foto: BBTBudování tunelu. Ilustrační foto: BBT

Rusko navrhuje, aby tunel postavila společnost Elona Muska.

85 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
frhk

Jak by mohla vybudovat tunel pod Beringovou úžinou země, která není schopná za 30 let vybudovat ani metro v milionovém Omsku či Krasnojarsku (nemluvě o mostu přes Lenu či Ob) 🙂 viz článek https://ferohrabal.blogspot.com/2025/10/tajemne-omske-metro-aneb-sibirska-cerna.html

lvy

Já nevím, ale to se ti ruSSáci začali předhánět, kdo z nich je hloupější?

A. Mikulka

Ani Trumpeta snad není tak blbý, aby Rusákovi ulehčoval cestu na americký kontinent.

PetrT

Obávám se, že bohužel je. Svědčí o tom mnohé.

DavidS

Lihoš chtěl kanál, Trump Mont Rushmore, vítězný oblouk a/nebo tento tunel?

aldik

Za osm let? To by bylo rychlejší jak dálnice z Bratislavy do Košic (která mimochodem stále není dokončená a bůh ví kdy bude :-D).

Addams

Stavba diaľnice Bratislava – Košice (D1) sa začala v roku 1972.

Garyn

Tunel Čuka a Geka

Tomáš

Společnost, která nikdy nic pořádného nepostavila má stavět takovou megastavbu. Dobrá komedie.

Cedník

Za mořem zjistili, že začínají být po surovinovém čínském embargu problémy. Suroviny jsou potřeba stále. Proto se Trump chová k k Rusku jak se chová. Sibiř, kde je téměř celá Mendělejova tabulka je holt velké lákadlo a vybudování tunelu je toho logickým důsledkem. Tohle je pro USA přednější, než nějaká válka a posílání Tomahawků na Rusko. Kontrola nad zdroji je možná buď násilným obsazením nalezišť, anebo na základě dohod a kšeftů. Toho jsme teď svědky.

petr.a.novotny

Vybudování tunelu není logickým důsledkem vůbec ničeho. Jenom nějakého Putinova vlezprdelku popadl amok a chce se zviditelnit na totálním nesmyslu, tunelu odnikud nikam.

Alf

Aj Putler aj Trump patria pod drn. To je maximum co mozu spravit pre tento svet. Mozu ich pochovat spolu v tom tuneli. Moze byt ak kratsi

Daniel Jablonecký

Vrtěti psem. Klasické odvádění pozornosti od skutečných problémů.

vlcacisko

Přesně!! To je návnada jako dělaná na Dumpfovu sebestřednou megalománii.

Rudolf Tuček

Všechny tyhle plány vždy ztroskotají když se začnou ptát geologu a stavebních inzenýrů.

Radek Berger

Ano, souhlas, myslím, že Beringovým průlivem probíhá tektonický zlom mezi Severoamerickou a Euroasijskou tektonickou deskou. Takže pro tunel velmi špatná informace.

Pavel

Tohle ztoskotá mnohem dřív, a to na tom, že je to výplod genocidního režimu, který to ani nemyslí vážně.

czhunter

Já si nemyslím že je to technologický nereálné.

Ale vůbec to nedává ekonomický smysl.

100 km tunel. Fajn.
Pak už bude chybět jen pár tisíc kilometrů kolejí do nějakých míst kde je něco užitečného.

A protože je Rusko nedokázalo postavit za 150 let, tak je určitě nepostaví ani teď.

Happy

Nebýt na druhé straně krvelačné rozpínavé Rusko, tak by to byl i dobrý nápad…

tarten

Než to někdo nakreslí, což si myslím, že ani nenakreslí, bude tam Čína.

jirka

Ten tunel by byl jen 7x dražší než tunel, co se ma stavět u Budějovic?

SYN

Ano, to je nápad, hned jak to Musk dokončí, může dostat zakázku na tunel pod Vysočinou… za tuhle cenu může tvořit větší část spojení Praha-Brno a nikdo nemusí protestovat že mu to bude hlučet za barákem a přitom to může vést prakticky naprosto po nejkratší spojnici…
Teda, to by byl termín „hodný“ SŽ – někdy mezi rokem 2034 a 2050…

hedonism.bot

Projekt tunelu nemůže být ani z půlky tak zaujímavý, jako odpovídající přípojky na asijské i americké straně k nim (hlavně když v Rusku na oblasti velikosti půlky Evropy jsou asi jen tři silnice a to ještě jen v létě a pokud zrovna neprší). Co to tam šňupou?

Vít Jůza

Naopak, problémy jsou v létě, když rozmrzá permafrost.

hedonism.bot

Školy na tohle úplně nemam, ale nemá bejt permafrost jakože permanentní a tedy pokud se Gretě nezadaří zakázat brčka a planeta se oteplí? A zrovna v případě projektu tratě do Lhasy se zahříval vlivem změny proudění vzduchu násep pod tratí, permafrost pod ním kvůli tomu roztával a chytrý žlutý muž vymyslel výměníky tepla v podobě tyčí zaražených do ohrožených míst? Ať tak nebo jinak… pořád o důvod víc proč hrozí, že to dopadne jak podle Černomyrdina – chtěli jsme to nejlepší a dopadlo to jako vždycky.

tarten

Zkuste to permafrostu říct, on o tom zjevně neví. 😀

Addams

Permafrost v Tibete existuje už stáročia.

jarek

Když ponecháme stranou Rusko Americké projekty na společnou těžbu v arktických oblastech, tak je to po eurotunelu do Anglie a plánovaném tunelu na Sicilii další podobná stavba která dává smysl ze stany ligistiky.Normální je obchodovat a rozvíjet se, ale historicky do toho vstoupí (v Evropě tak co 60-80 let)nějaká válka.A je jedno na které straně kdo dnes stojí, historicky se to mění, proto jak říkám dívám se na to apoliticky a hlavně technicky.

SYN

Tak ano, smysl by to nějaký dávalo, ale jen si vzpomeňte nakolikrát se dělal ten „channel tunnel“ tj. kolik konsorcií zkrachovalo dřív než stačili vůbec kopnout do země… a to má ten tunel „jen“ 38km čili jenom třetinu tohoto přes Beringa… Muskova tunelovací společnost doposud v Las Vegas ukázala „inovaci“ v tom že postavili jediný (nikoliv dva paralelní) extrémně malý tunel (průměr lehce přes 2m) mezi třemi stanicemi, z nichž ovšem ty „krajní“ dvě jsou nadzemní, čili zase minimalizace výrubu – podzemní stanice jen jedna, žádné větvení, v podzemí jezdí manuálně (řidičem – taxikářem) ovládaná vozidla Tesla… zatím „celá“ dvě… Číst vice »

A. Mikulka

Taky je potřeba se podívat, jaké oblasti spojuje Chunnel a jaké by spojoval tonneľ imeni Putina i Trampa.

Petr

Suroviny se daj vozit i lodí. Zejtra můžou začít. Není potřeba čekat desítky let na tunel.

Addams

Čas sú peniaze. Loďou to trvá 2 týždne, vlakom by to trvalo 2 dni. (orientačne)

Pedro72

V přepravě rud a kalů záleží doslova na každé minutě – iron(y) alert 😀

petr.a.novotny

Supr nápad! Z pohledu logistiky to sice maličko hapruje 😉
Ale když se přidá čtyřproudová stezka pro sobí spřežení z Jakutsku až k moři a překladiště sob-vagon uspořádané hrana-hrana na Ruské straně; a na americké straně překladiště z vlaků na lodě, aby si to mohli rozvézt po pobřeží, tak to půjde.
Jen se obávám, že náklady na soby a překladiště nejsou započítané do plánovaných nákladů.

Josef

Když teda sci-fi tak sci-fi. Až ten tunel bude hotový, tak bude Russku 1435 mm nebo v USA 1520 mm?

mgr.pavel

Navrhuji kompromisních 1477.5 mm! Tak si nebude moct stěžovat ani jedna strana 😀

Filip

splietku

Tomáš B

Ruské megalomanství v praxi

xyz

A také protiřečení si.

Vícekrát jsem po 24. 2. 2022 od různých zastánců Ruska četl, jak prý invaze na Ukrajinu je vlastně „válkou Ruska s USA, ale na jiném území“.

Takto to vypadá, že Rusko s USA je docela zadobře, tak dle té teze by se Rusové mohli z Ukrajiny stáhnout, ne? 🙂

xyz

… a už před těmi 3 lety jsem nechápal další prorusácké tvrzení, že „Rusko muselo zasáhnout, protože Ukrajina (údajně) usilovala o členství v NATO, čímž se samo Rusko cítilo ohroženo“.

Přičemž v té Beringově úžině jdou od sebe pár km přímo Rusko s USA.

A stejně tak např. ruská Kaliningradská oblast je už 21 let „sevřena“ dvěma státy NATO – Polskem a Litvou.

A… reálně žádné ohrožení z toho pro Rusko není (no ovšem, když je NATO obrannou organizací, což je to písmeno „T“ v jeho názvu).

Mistral

Nezpochybňuju zbytek komentáře, ale v jakém smyslu souvisí slovo “treaty” jakkoliv s obranou?

Addams

Rusko susedí priamo so zakladajúcim členom NATO – Nórskom a teraz už s mnohými ďalšími členmi.

mgr.pavel

Nově i americké, bude to zrkátka úžasné a nejlepčí a celé pozlacené, tak jak to Doník má rád.

Joe

Nj, my jsme měli jako sen bláznivého starce DOL, tihle starci musí snít o něčem větším, vhodném jejich úrovni. Šašci.

Aleš

My jsme měli sen ohledně tunelu z Jižních Čech na Istrii 🙂
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tunel_na_Jadran

xyz

Jo, to bylo podobně utopické jako DOL.

Ale IMHO méně než ta spojnice Ruska s USA vč. navazujících tratí.

Krysa 350

„Tato zpráva není apríl“, to se mi ohromně líbí.

tarten

Ten si to představuje jak Putin třídenní speciální vojenskou operaci.

Addams

Obří projekty / Megainženýrství 01 #02 (D): Tunel pod Beringovou úžinou: http://www.dailymotion.com/video/xj37yd (CZ, 2009).

Addams

Pri rychlosti zmen nazoru Oranzove opice na Putlera (3 x denne) bych to s tim nadsenim pro tuhle stavbu neprehanel.

Addams

„Nastal čas udělat více a poprvé v historii lidstva propojit kontinenty“ – Beringova uzina se dala kdysi projit „suchou nohou“ – az pozdeji se zem „propadla“ pod hladinu more a vznikl pruplav s 2 ostrovy.

Radek Janata

Ano, a v té době se přesně tudy dostali první lidé z Asie do Ameriky.

Addams

Ani ne. Severni Amerika se oddelila od Asie, Jizni od Afriky – i s lidmi (nebo jejimi predchudci).

Filip Jirsák

Akorát že v době toho oddělení kontinentů ještě neexistovali ani primáti.

IBM

…průliv…

Addams

OK. Máš recht. Pruplavy jsou umele stavby.

Janči

Konečne by sa dalo dostať priamym spojom z Washingtonu na Pchjongjangšskú hlavnú stanicu. Dreams comes true.

Dejf

To se dá v klidu už teď hned, jenom osedlat toho oře nebude úplně snadný. Myslím že mu říkají minuteman….

Ondřej Wagner

No jo, potom bychom mohli dopravovat zboží až Rusko skončí s agresi po železnici třeba z Prahy až do New Yorku přes 😁. Ale jistě by se našli i takoví železniční nadšenci, kteří by to absolvovali nějakými rychlíky.

Addams

Nekteri blazni jezdi vlakem do Vladisostoku jiz davno.

Addams

… Vladivostoku …

Luděk Štěkala

Ze všech věcí, co se nestanou, se tahle nestane ze všeho nejvíc.

Dejf

Jako škoda že jde dát jen jedno + 😀

Klabavátor

Na druhou stranu – je to taková blbost, že by se toho mohl někdo chytit.

Hoermalmeister

Ty technologie Muskovy společnosti, které pomůžou snížit náklady jsou co? Sibiřské gulagy, ignorace bezpečnostních předpisů a náhrada kolejí asfaltem? Nebo co?

Izvornjak

Kdyby někoho zajímalo, jak Muskovy tunely dopadly ve Vegas: https://youtu.be/VPjODKUxV5g

Jan Tichavský

Myšlenka zrychlit tunelování byla dobrá. Dělat menší tunely proč ne. Ale zabili to tím, že tam jezdí jednotlivá auta po jednom cestujícím a jednom řídiči, místo minibusů s autonomním řízením. Tím klesla kapacita tunelu na směšně nízkou úroveň.

Michal Němčanský

K tomuto jsem narazil na tento vtip: Co se stane když zkombinujete rasistického miliardářského chlapce, vágní chápání dopravních systémů s hromadou ketaminu? Boring Company…

mgr.pavel

112 km vyrubat za 8 let a stálo by to 8 miliard dolarů a v den otevření budou lítat pečení holubi a nastane světový mír.

Jasně.

SYN

Projekt, jehož každý jeden z hlavních parametrů je minimálně „fraglich“ pokud ne rovnou „impossible“…

Tomáš Záruba

Jé, o tom už jsem dlouho neslyšel! 🙂
Ale jo, Trump, Musk, Putin… tak to jsem bez obav.

Kdyby se to náhodou bralo seriozně, tak možná větší problém než samotný tunel(y) bude těch asi 2,5 tisíce km z Čukotky do Jakutska, a bez zajímavosti by nebyl asi ani názor Kanady (byť tam by to asi mohlo být v rovině „za USA peníze cokoli“).

Kubrt

A co ty tisíce kilometrů navazujících tratí na obou kontinetech? A jaký dopravní problém tato akce vyřeší? Eh co, o to zjevně vůbec nejde, vracíme se mentálně někam o 80 let tomu nazad, abych použil stylově rusismus.

Radek Janata

Tohle není vůbec nový nápad. Akorát to většinou bylo prezentování jako spojení Číny a USA. A smysl to dává, toho zboží se přepraví mezi Čínou a USA docela dost.

Kubrt

Zboží se přepraví hodně, ale za jakých okolností by tato cesta byla pro přepravce výhodnější, než lodní doprava? Jen pro ilustraci, vykládat kontejnery z lodí na západním pobřeží a pokračovat vlakem přes hory je ekonomicky zajímavé jen pro oblasti na západ od Mississippi (zhruba), jinak se vyplatí projet Panemou a vykládat na východním pobřeží.

SYN

Ano, neboli když už to jednou je na lodi naloženo, vychází líp dojet do přístavu co nejbližšího, než jet daleko po kolejích… a zde by se sice potencionálně nemuselo vůbec překládat, zato by to bylo kua dlouhý kus po kolejích… a převážně totální divočinou.

Modré zábradlí

Tunel Donalda Trumpa. To si myslím, že tomu kašparovi úplně stačí (a netřeba ho ani dostavět…).

ngthrn

… a pak je Musk přesvědčí, aby tam nerosty místo vlaků vozily Tesly.

Addams

Jestli vydrzi -60’C a uvezou ty miliony tun / litru zbozi, tak mozna …

Petr

Dobrý. A k tomu tak 5 tisíc kilometrů tratí na každý straně aby se ten tunel napojil na zbytek sítě…

Addams

Kdyz vyresi vystavbu tunelu, tak napojeni na dalsi koleje uz bude „brnkacka“.

Vojtech

to se vyřeší za pochodu 😉

Zlámalík

To byl ale večírek!
Tunel Seikan v Japonsku je sotva poloviční a na dnešní peníze by stál okolo 30 miliard USD, tak to budou chlapci muset přitlačit. Jedině, že by The Boring Company najala ruské mužiky.
A nakonec se ukáže, že tunel je jen spojnice Ruska s – opět ruskou Aljaškou 😀

Martin

Naprosté směšné peníze když se podíváme na to kolik tady stojí studie a vyhozené peníze díky chybám v zákonech a možnosti terorizovat nás dětmi země apod.

SYN

To ano, jsou uvedené úplně směšné peníze, za které (skoro) nikdo nevěří že by to byli schopní realizovat…

Addams

V Číne je jeste levnejsi … 😵‍💫☹🤕👎