Tunel Vladimira Putina a Donalda Trumpa. Rusko navrhuje propojení Čukotky a Aljašky
Budování tunelu. Ilustrační foto: BBT

Rusko navrhuje, aby tunel postavila společnost Elona Muska.

Rusko navrhuje, aby tunel postavila společnost Elona Muska.
Jak by mohla vybudovat tunel pod Beringovou úžinou země, která není schopná za 30 let vybudovat ani metro v milionovém Omsku či Krasnojarsku (nemluvě o mostu přes Lenu či Ob) 🙂 viz článek https://ferohrabal.blogspot.com/2025/10/tajemne-omske-metro-aneb-sibirska-cerna.html
Já nevím, ale to se ti ruSSáci začali předhánět, kdo z nich je hloupější?
Ani Trumpeta snad není tak blbý, aby Rusákovi ulehčoval cestu na americký kontinent.
Obávám se, že bohužel je. Svědčí o tom mnohé.
Lihoš chtěl kanál, Trump Mont Rushmore, vítězný oblouk a/nebo tento tunel?
Za osm let? To by bylo rychlejší jak dálnice z Bratislavy do Košic (která mimochodem stále není dokončená a bůh ví kdy bude :-D).
Stavba diaľnice Bratislava – Košice (D1) sa začala v roku 1972.
Tunel Čuka a Geka
Společnost, která nikdy nic pořádného nepostavila má stavět takovou megastavbu. Dobrá komedie.
Za mořem zjistili, že začínají být po surovinovém čínském embargu problémy. Suroviny jsou potřeba stále. Proto se Trump chová k k Rusku jak se chová. Sibiř, kde je téměř celá Mendělejova tabulka je holt velké lákadlo a vybudování tunelu je toho logickým důsledkem. Tohle je pro USA přednější, než nějaká válka a posílání Tomahawků na Rusko. Kontrola nad zdroji je možná buď násilným obsazením nalezišť, anebo na základě dohod a kšeftů. Toho jsme teď svědky.
Vybudování tunelu není logickým důsledkem vůbec ničeho. Jenom nějakého Putinova vlezprdelku popadl amok a chce se zviditelnit na totálním nesmyslu, tunelu odnikud nikam.
Aj Putler aj Trump patria pod drn. To je maximum co mozu spravit pre tento svet. Mozu ich pochovat spolu v tom tuneli. Moze byt ak kratsi
Vrtěti psem. Klasické odvádění pozornosti od skutečných problémů.
Přesně!! To je návnada jako dělaná na Dumpfovu sebestřednou megalománii.
Všechny tyhle plány vždy ztroskotají když se začnou ptát geologu a stavebních inzenýrů.
Ano, souhlas, myslím, že Beringovým průlivem probíhá tektonický zlom mezi Severoamerickou a Euroasijskou tektonickou deskou. Takže pro tunel velmi špatná informace.
Tohle ztoskotá mnohem dřív, a to na tom, že je to výplod genocidního režimu, který to ani nemyslí vážně.
Já si nemyslím že je to technologický nereálné.
Ale vůbec to nedává ekonomický smysl.
100 km tunel. Fajn.
Pak už bude chybět jen pár tisíc kilometrů kolejí do nějakých míst kde je něco užitečného.
A protože je Rusko nedokázalo postavit za 150 let, tak je určitě nepostaví ani teď.
Nebýt na druhé straně krvelačné rozpínavé Rusko, tak by to byl i dobrý nápad…
Než to někdo nakreslí, což si myslím, že ani nenakreslí, bude tam Čína.
Ten tunel by byl jen 7x dražší než tunel, co se ma stavět u Budějovic?
Ano, to je nápad, hned jak to Musk dokončí, může dostat zakázku na tunel pod Vysočinou… za tuhle cenu může tvořit větší část spojení Praha-Brno a nikdo nemusí protestovat že mu to bude hlučet za barákem a přitom to může vést prakticky naprosto po nejkratší spojnici…
Teda, to by byl termín „hodný“ SŽ – někdy mezi rokem 2034 a 2050…
Projekt tunelu nemůže být ani z půlky tak zaujímavý, jako odpovídající přípojky na asijské i americké straně k nim (hlavně když v Rusku na oblasti velikosti půlky Evropy jsou asi jen tři silnice a to ještě jen v létě a pokud zrovna neprší). Co to tam šňupou?
Naopak, problémy jsou v létě, když rozmrzá permafrost.
Školy na tohle úplně nemam, ale nemá bejt permafrost jakože permanentní a tedy pokud se Gretě nezadaří zakázat brčka a planeta se oteplí? A zrovna v případě projektu tratě do Lhasy se zahříval vlivem změny proudění vzduchu násep pod tratí, permafrost pod ním kvůli tomu roztával a chytrý žlutý muž vymyslel výměníky tepla v podobě tyčí zaražených do ohrožených míst? Ať tak nebo jinak… pořád o důvod víc proč hrozí, že to dopadne jak podle Černomyrdina – chtěli jsme to nejlepší a dopadlo to jako vždycky.
Zkuste to permafrostu říct, on o tom zjevně neví. 😀
Permafrost v Tibete existuje už stáročia.
Když ponecháme stranou Rusko Americké projekty na společnou těžbu v arktických oblastech, tak je to po eurotunelu do Anglie a plánovaném tunelu na Sicilii další podobná stavba která dává smysl ze stany ligistiky.Normální je obchodovat a rozvíjet se, ale historicky do toho vstoupí (v Evropě tak co 60-80 let)nějaká válka.A je jedno na které straně kdo dnes stojí, historicky se to mění, proto jak říkám dívám se na to apoliticky a hlavně technicky.
Tak ano, smysl by to nějaký dávalo, ale jen si vzpomeňte nakolikrát se dělal ten „channel tunnel“ tj. kolik konsorcií zkrachovalo dřív než stačili vůbec kopnout do země… a to má ten tunel „jen“ 38km čili jenom třetinu tohoto přes Beringa… Muskova tunelovací společnost doposud v Las Vegas ukázala „inovaci“ v tom že postavili jediný (nikoliv dva paralelní) extrémně malý tunel (průměr lehce přes 2m) mezi třemi stanicemi, z nichž ovšem ty „krajní“ dvě jsou nadzemní, čili zase minimalizace výrubu – podzemní stanice jen jedna, žádné větvení, v podzemí jezdí manuálně (řidičem – taxikářem) ovládaná vozidla Tesla… zatím „celá“ dvě… Číst vice »
Taky je potřeba se podívat, jaké oblasti spojuje Chunnel a jaké by spojoval tonneľ imeni Putina i Trampa.
Suroviny se daj vozit i lodí. Zejtra můžou začít. Není potřeba čekat desítky let na tunel.
Čas sú peniaze. Loďou to trvá 2 týždne, vlakom by to trvalo 2 dni. (orientačne)
V přepravě rud a kalů záleží doslova na každé minutě – iron(y) alert 😀
Supr nápad! Z pohledu logistiky to sice maličko hapruje 😉
Ale když se přidá čtyřproudová stezka pro sobí spřežení z Jakutsku až k moři a překladiště sob-vagon uspořádané hrana-hrana na Ruské straně; a na americké straně překladiště z vlaků na lodě, aby si to mohli rozvézt po pobřeží, tak to půjde.
Jen se obávám, že náklady na soby a překladiště nejsou započítané do plánovaných nákladů.
Když teda sci-fi tak sci-fi. Až ten tunel bude hotový, tak bude Russku 1435 mm nebo v USA 1520 mm?
Navrhuji kompromisních 1477.5 mm! Tak si nebude moct stěžovat ani jedna strana 😀
splietku
Ruské megalomanství v praxi
A také protiřečení si.
Vícekrát jsem po 24. 2. 2022 od různých zastánců Ruska četl, jak prý invaze na Ukrajinu je vlastně „válkou Ruska s USA, ale na jiném území“.
Takto to vypadá, že Rusko s USA je docela zadobře, tak dle té teze by se Rusové mohli z Ukrajiny stáhnout, ne? 🙂
… a už před těmi 3 lety jsem nechápal další prorusácké tvrzení, že „Rusko muselo zasáhnout, protože Ukrajina (údajně) usilovala o členství v NATO, čímž se samo Rusko cítilo ohroženo“.
Přičemž v té Beringově úžině jdou od sebe pár km přímo Rusko s USA.
A stejně tak např. ruská Kaliningradská oblast je už 21 let „sevřena“ dvěma státy NATO – Polskem a Litvou.
A… reálně žádné ohrožení z toho pro Rusko není (no ovšem, když je NATO obrannou organizací, což je to písmeno „T“ v jeho názvu).
Nezpochybňuju zbytek komentáře, ale v jakém smyslu souvisí slovo “treaty” jakkoliv s obranou?
Rusko susedí priamo so zakladajúcim členom NATO – Nórskom a teraz už s mnohými ďalšími členmi.
Nově i americké, bude to zrkátka úžasné a nejlepčí a celé pozlacené, tak jak to Doník má rád.
Nj, my jsme měli jako sen bláznivého starce DOL, tihle starci musí snít o něčem větším, vhodném jejich úrovni. Šašci.
My jsme měli sen ohledně tunelu z Jižních Čech na Istrii 🙂
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tunel_na_Jadran
Jo, to bylo podobně utopické jako DOL.
Ale IMHO méně než ta spojnice Ruska s USA vč. navazujících tratí.
„Tato zpráva není apríl“, to se mi ohromně líbí.
Ten si to představuje jak Putin třídenní speciální vojenskou operaci.
Obří projekty / Megainženýrství 01 #02 (D): Tunel pod Beringovou úžinou: http://www.dailymotion.com/video/xj37yd (CZ, 2009).
Pri rychlosti zmen nazoru Oranzove opice na Putlera (3 x denne) bych to s tim nadsenim pro tuhle stavbu neprehanel.
„Nastal čas udělat více a poprvé v historii lidstva propojit kontinenty“ – Beringova uzina se dala kdysi projit „suchou nohou“ – az pozdeji se zem „propadla“ pod hladinu more a vznikl pruplav s 2 ostrovy.
Ano, a v té době se přesně tudy dostali první lidé z Asie do Ameriky.
Ani ne. Severni Amerika se oddelila od Asie, Jizni od Afriky – i s lidmi (nebo jejimi predchudci).
Akorát že v době toho oddělení kontinentů ještě neexistovali ani primáti.
…průliv…
OK. Máš recht. Pruplavy jsou umele stavby.
Konečne by sa dalo dostať priamym spojom z Washingtonu na Pchjongjangšskú hlavnú stanicu. Dreams comes true.
To se dá v klidu už teď hned, jenom osedlat toho oře nebude úplně snadný. Myslím že mu říkají minuteman….
No jo, potom bychom mohli dopravovat zboží až Rusko skončí s agresi po železnici třeba z Prahy až do New Yorku přes 😁. Ale jistě by se našli i takoví železniční nadšenci, kteří by to absolvovali nějakými rychlíky.
Nekteri blazni jezdi vlakem do Vladisostoku jiz davno.
… Vladivostoku …
Ze všech věcí, co se nestanou, se tahle nestane ze všeho nejvíc.
Jako škoda že jde dát jen jedno + 😀
Na druhou stranu – je to taková blbost, že by se toho mohl někdo chytit.
Ty technologie Muskovy společnosti, které pomůžou snížit náklady jsou co? Sibiřské gulagy, ignorace bezpečnostních předpisů a náhrada kolejí asfaltem? Nebo co?
Kdyby někoho zajímalo, jak Muskovy tunely dopadly ve Vegas: https://youtu.be/VPjODKUxV5g
Myšlenka zrychlit tunelování byla dobrá. Dělat menší tunely proč ne. Ale zabili to tím, že tam jezdí jednotlivá auta po jednom cestujícím a jednom řídiči, místo minibusů s autonomním řízením. Tím klesla kapacita tunelu na směšně nízkou úroveň.
K tomuto jsem narazil na tento vtip: Co se stane když zkombinujete rasistického miliardářského chlapce, vágní chápání dopravních systémů s hromadou ketaminu? Boring Company…
112 km vyrubat za 8 let a stálo by to 8 miliard dolarů a v den otevření budou lítat pečení holubi a nastane světový mír.
Jasně.
Projekt, jehož každý jeden z hlavních parametrů je minimálně „fraglich“ pokud ne rovnou „impossible“…
Jé, o tom už jsem dlouho neslyšel! 🙂
Ale jo, Trump, Musk, Putin… tak to jsem bez obav.
Kdyby se to náhodou bralo seriozně, tak možná větší problém než samotný tunel(y) bude těch asi 2,5 tisíce km z Čukotky do Jakutska, a bez zajímavosti by nebyl asi ani názor Kanady (byť tam by to asi mohlo být v rovině „za USA peníze cokoli“).
A co ty tisíce kilometrů navazujících tratí na obou kontinetech? A jaký dopravní problém tato akce vyřeší? Eh co, o to zjevně vůbec nejde, vracíme se mentálně někam o 80 let tomu nazad, abych použil stylově rusismus.
Tohle není vůbec nový nápad. Akorát to většinou bylo prezentování jako spojení Číny a USA. A smysl to dává, toho zboží se přepraví mezi Čínou a USA docela dost.
Zboží se přepraví hodně, ale za jakých okolností by tato cesta byla pro přepravce výhodnější, než lodní doprava? Jen pro ilustraci, vykládat kontejnery z lodí na západním pobřeží a pokračovat vlakem přes hory je ekonomicky zajímavé jen pro oblasti na západ od Mississippi (zhruba), jinak se vyplatí projet Panemou a vykládat na východním pobřeží.
Ano, neboli když už to jednou je na lodi naloženo, vychází líp dojet do přístavu co nejbližšího, než jet daleko po kolejích… a zde by se sice potencionálně nemuselo vůbec překládat, zato by to bylo kua dlouhý kus po kolejích… a převážně totální divočinou.
Tunel Donalda Trumpa. To si myslím, že tomu kašparovi úplně stačí (a netřeba ho ani dostavět…).
… a pak je Musk přesvědčí, aby tam nerosty místo vlaků vozily Tesly.
Jestli vydrzi -60’C a uvezou ty miliony tun / litru zbozi, tak mozna …
Dobrý. A k tomu tak 5 tisíc kilometrů tratí na každý straně aby se ten tunel napojil na zbytek sítě…
Kdyz vyresi vystavbu tunelu, tak napojeni na dalsi koleje uz bude „brnkacka“.
to se vyřeší za pochodu 😉
To byl ale večírek!
Tunel Seikan v Japonsku je sotva poloviční a na dnešní peníze by stál okolo 30 miliard USD, tak to budou chlapci muset přitlačit. Jedině, že by The Boring Company najala ruské mužiky.
A nakonec se ukáže, že tunel je jen spojnice Ruska s – opět ruskou Aljaškou 😀
Naprosté směšné peníze když se podíváme na to kolik tady stojí studie a vyhozené peníze díky chybám v zákonech a možnosti terorizovat nás dětmi země apod.
To ano, jsou uvedené úplně směšné peníze, za které (skoro) nikdo nevěří že by to byli schopní realizovat…
V Číne je jeste levnejsi … 😵💫☹🤕👎