Dostavba tunelu Višňové se přiblížila. Slováci dokončili vozovku v obou tubusech
Tunel Višňové. Zdroj: NDS

Smluvím termínem dokončení je únor 2026, hotovo by však mohlo být už v prosinci.
Smluvím termínem dokončení je únor 2026, hotovo by však mohlo být už v prosinci.
Naši slovenští bratři šli do sebe a jejich tunely by se mohli stát naším vzorem. Výtečná zpráva pro všechny, kdo cestují do Tater či na Ukrajinu. Držím palce, ať se dílo vydaří! D1 od Žiliny po Spiš je oslavou lidského stavitelského umění zasazeného do pohádkově kouzelného prostředí. Well done!
Čili příští rok se nejslabším místem cesty do Tater stane na velmi velmi dlouho neexistující slušné propojení mezi českou a slovenskou D1. Tím nemyslím obchvat Hrozenkova, ale spíše D49, kde ještě ani nevíme, jestli to má být 1+1, 2+1 nebo 2+2:-(
Skôr Turany – Hubová bude to citlivé miesto.
Prý ušetří čtvrt hodiny. To tam jistojistě autor článku nikdy nejel….:o)
Před lety jsem jel přes Žilinu ve špičce tři hodiny. 🙂
Já minulý týden. Tedy naposledy…
Nejméně = cas v noci, kdy neni provoz.
My tam nechali v zacpe asi hodinku, ale i tak tam autor nema chybu.
Praha–Košice za cca sedem hodín je v pohode a to i pri štarte z Prahy v piatok podvečer. Okolo šiestej Ruzyně, zasekaný okruh a D1, po deviatej prechod hranice Drietoma/Starý Hrozenkov, Žilina po desiatej s jedným zastavením na semafore Na Horevaží×Košická, Strečno a Ružomberok v pohode. Košice o jednej ráno.
Nehovorím, že v špičke by to nebolo… náročné.
Tři hodiny z Ruzyně do Hrozenkova? V pátek, sice večer, ale D0, Šmejkalka a páteční D1? S modrým majákem by to šlo, ale normálně, při dodržování pravidel? To bude … náročné.
Jel jsem tama naposledy v sobotu do Turčianských Teplic a portál Dubna skála na mě nepůsobil, že by bylo skoro hotovo. Je tam ještě spousta práce.
to by som nepovedal, to sú už naozaj kozmetické veci, z auta to nevidieť. Treba si pozreiť video z dronu, je ich na youtube dosť. Stavebná časť je prakticky hotová, naozaj finišujú. Skanska zamakala, škoda že im to vtedy v 2014 nedali, keď to vyhrali prvýkrát, lebo kartel a pod. Tak to dostala 4.tá najdrahšia firma Dúha s Talianmi – šuflikanti z Prešova, tí Taliani aspoň vyrazili ten tunel, ale inak celé zle, veď to tak aj dopadlo. Ale naozaj je šanca že to dajú do Vianoc, MD SR asi aj dosť tlačí, nech je „vianočný darček“, ktovie, čo bude… Číst vice »
Vzhľadom na povoľovačky a všetko okolo toho je december skôr sci-fi. Reálnejšia je tá jar.
Je mi padesátpět a se slzou v oku vnímám naději že s ejednou svezu po dálnici z Bratoslavy do Košíc v celku aniž bych musel vstoupit na uzemí Maďarska.
taky 55 a už na to čekám 25 let…:o) Třeba se dočkáme. Ta cesta do Tater je peklo.
Díky ty dalnici budou jen Slováci rychleji opouštět zemi
Jó, to u nás se přemýšlí jestli tu D3 stavět nebo jestli náhodou nestačí jezdit přes Benešov, stavíme tunely v močálech v rovině u Budějic a podobné ptákoviny… 😉
Na Slovensku jsou jiní střelci. Postaví obchvat hlavního města a zapomenou ho propojit s navazující dálnici.
Blbosť, nezabudlo sa na to, akurát na to robili samostatnú súťaž a potom zistili, že bude treba dvihnúť diaľnicu D1, lebo je nízko. Čiže sa to len nezmyselne kuskovalo.
Pokud si dobře pamatuji, původně měla vést D4 nad D1, takže by žádné zvedání D1 nebylo třeba. Jenže to se nelíbilo některým komunálním politikům a prosadili si toto.
presne tak. Vtedajší starosta Vajnor si to presadil, aby vraj tam „nemali bariéru“. Tak irónia je, že i tak je tam tá D4 na násype a ešte je tam na nej aj 3m protihluková stena, takže „dielko sa podarilo“,a le inak vôbec nie je bariéra :-). Čiže sme novú diaľnicu D4 „podliezli“ pod 50 ročnú D1, tiež unikát. No aby toho nebolo málo, niekto (MD SR) už nemal „gule“ na to, aby tím Španielom, ktorí za 2 mld EUR stavali obchvat D4 + R7 po Holice (60 km diaľnice a dali to za 3 roky) dodatkom rozširili kontrakt aspoň na… Číst vice »
To nemá nič s kúskovaním.
Každému kto sa pohybuje okolo diaľnic bolo jasné, že to nebude, pretože príprava si vyžaduje určitú dobu.
Ak by to bolo vcelku, tiež by si moc nepomohli.
V tomto ohľade bol projekt D4R7 zo strany štátu nezvládnutý, pretože nie je doteraz naplno využívaný, čím vznikajú škody.
Pokud mate na mysli D3 v StC tak tam uz bezi pruzkumne prace na tunelech a rozbihaji se vykupy pozemku…
Tak hlavně že Žilina už má obchvat. Snad se sever Bratislavy taky za 30 let dočká 😂
Žilina obchvat má tak akorát z D1 na I/11. D1 končí u Žiliny na MÚK Lietavská Lúčka, takže při cestě do Tater stejně musíte přes Žilinu.
Oprava: Ten obchvat je D3 – I/11.
Jj, je to stavba století…
Čtvrtstoletí. 100 let to ještě nekopou…
Žilinu o 15 minut.??
Ten čas měřili 25.12.? 03:48h?
Ve směru na východ to přes Žilinu a následně Strečno bývá docela v pohodě klidně i v pátek kolem 18h tak že od Hrič. Podhradie (rozplet D1xD3) – Dubna skala se jede 30 minut, což znamená přesně těch 15 minut rozdíl oproti dálnici. V opačném směru samořejmě horší, ale zase jak kdy. Rozhodně neplatí že rozdíl 15 min bude jen v noci…
Ale to je len v prípade, že sa nič nestalo na ceste pod Strečnom…
Často tam padajú kamene, lebo celý kopec s hradom pomaly padá na cvestu. Boli by tam potreba značné stabilizačné práce, ale to by znamenalo cestu I/18 zavrieť čo jednoducho nejde pokiaľ nie je tunel…
Lenže to je mimoriadnosť.
Tu sa hovorí o priemere.
To je rozdiel.
V špičke je žilina – Vrútky za trest. Mimo nej v pohode. Ak nie je mimoriadnosť.
To je jasné že to ušetrí viacej času ale jedná sa o čas v prípade že sa ide podľa maximálnej pov. rýchlosti
Tak doufejme že do konce roku klapne i Hubová – Ivachnová (obchvat RK) a bude to dvojnásobná úleva…
Otázka jen co udělá doprava v tom posledním chybějícím úseku Turany – Hubová, která je ještě velmi v nedohlednu. Ve špičkách se to tam kvůli nárůstu dopravy bude nepochybně štosovat, ale věřím že ne zdaleka tolik jak nyní kolem Strečna, přecejen provoz tam je o poznání slabší, přes Strečno jezdí i silná lokální doprava Martin-Žilina a zpět.
Není důvod proč by mělo, víc aut než dnes tam nepojede a špunt jako Strečno či Ružomberok tam není.
Nesúhlasím. Veľa ľudí čo dnes jazdí východ-BA juhom cez RV/RS/LC, Čertovicu alebo Donovaly bude zvažovať ísť po D1.
přesně tak, zrovna Bratislava-BB-Donovaly/Čertovica-Liptov/Šariš se používá dost. S obchvatem RK a tunelem Višňové bude cesta přes Žilinu už atraktivnější
Navíc určitě bude možné regulovat dopravu v tunelech Višňové, a Čebrať a okolí (100/80 km/h), aby špunty na vjezdech a výjezdech na/z dálnice nevznikaly. Motoristi zjistí, že jezdí nejen rychleji, ale i úsporněji 🙂
Ak bude spustené Višňové, teda obchvat ŽIliny a Čebrať s obchvatom Ružomberka, nebude dôvod ísť cez Donovaly, resp. Čertovicu. Ono väčšina pôjde severom, ale Košičania si stále môžu vybrať, či nepôjdu aj juhom, i keď tej diaľnice je tam menej, ale o 30 km kratšie. Zasa ale spustí sa aj na jeseň R2 Kriváň – Mýtna, čiže prakticky od Lučenca bude diaľnica, s výnimkou Zvolena, ale ten sa dá v pohode prejsť. Od Košíc po Lučenec je to +/- pohoda, cesta je po komplet rekonštrucii, akurát teda nechytiť kamión na Soroške, ale v podstae je to „romantishe strasse“ a tých… Číst vice »
V klidu, ještě zapomínáte na jenom jednu trubku v branisku, ta nakonec taky zahraje nějakou epizodní roli…
No Branisko bude vůbec průšvih, protože ta jedna roura už dožívá a je zralá na rekonstrukci a druhou se stavět nezačalo (a v nejbližších letech ani nezačne). Při představě že všechen provoz pojede po staré cestě přes průsmyk se mi dělá lehce nevolno.
Presne tak. Problém ani nie je kapacita (zatiaľ), ale jeho vek 22 rokov a že je zrelý na reko…