Dostavba tunelu Višňové se přiblížila. Slováci dokončili vozovku v obou tubusech

Tunel Višňové. Zdroj: NDSTunel Višňové. Zdroj: NDS

Smluvím termínem dokončení je únor 2026, hotovo by však mohlo být už v prosinci.

Odebírat
Upozornit na
guest
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš M

Naši slovenští bratři šli do sebe a jejich tunely by se mohli stát naším vzorem. Výtečná zpráva pro všechny, kdo cestují do Tater či na Ukrajinu. Držím palce, ať se dílo vydaří! D1 od Žiliny po Spiš je oslavou lidského stavitelského umění zasazeného do pohádkově kouzelného prostředí. Well done!

Ing. Vladimír Bílý

Čili příští rok se nejslabším místem cesty do Tater stane na velmi velmi dlouho neexistující slušné propojení mezi českou a slovenskou D1. Tím nemyslím obchvat Hrozenkova, ale spíše D49, kde ještě ani nevíme, jestli to má být 1+1, 2+1 nebo 2+2:-(

Horizon

Skôr Turany – Hubová bude to citlivé miesto.

honza

Prý ušetří čtvrt hodiny. To tam jistojistě autor článku nikdy nejel….:o)

Ondris

Před lety jsem jel přes Žilinu ve špičce tři hodiny. 🙂

Ic540

Já minulý týden. Tedy naposledy…

E.T.

Nejméně = cas v noci, kdy neni provoz.
My tam nechali v zacpe asi hodinku, ale i tak tam autor nema chybu.

Jeffer

Praha–Košice za cca sedem hodín je v pohode a to i pri štarte z Prahy v piatok podvečer. Okolo šiestej Ruzyně, zasekaný okruh a D1, po deviatej prechod hranice Drietoma/Starý Hrozenkov, Žilina po desiatej s jedným zastavením na semafore Na Horevaží×Košická, Strečno a Ružomberok v pohode. Košice o jednej ráno.

Nehovorím, že v špičke by to nebolo… náročné.

highway

Tři hodiny z Ruzyně do Hrozenkova? V pátek, sice večer, ale D0, Šmejkalka a páteční D1? S modrým majákem by to šlo, ale normálně, při dodržování pravidel? To bude … náročné.

rumpeak

Jel jsem tama naposledy v sobotu do Turčianských Teplic a portál Dubna skála na mě nepůsobil, že by bylo skoro hotovo. Je tam ještě spousta práce.

Romino

to by som nepovedal, to sú už naozaj kozmetické veci, z auta to nevidieť. Treba si pozreiť video z dronu, je ich na youtube dosť. Stavebná časť je prakticky hotová, naozaj finišujú. Skanska zamakala, škoda že im to vtedy v 2014 nedali, keď to vyhrali prvýkrát, lebo kartel a pod. Tak to dostala 4.tá najdrahšia firma Dúha s Talianmi – šuflikanti z Prešova, tí Taliani aspoň vyrazili ten tunel, ale inak celé zle, veď to tak aj dopadlo. Ale naozaj je šanca že to dajú do Vianoc, MD SR asi aj dosť tlačí, nech je „vianočný darček“, ktovie, čo bude… Číst vice »

Horizon

Vzhľadom na povoľovačky a všetko okolo toho je december skôr sci-fi. Reálnejšia je tá jar.

Ketchup1970

Je mi padesátpět a se slzou v oku vnímám naději že s ejednou svezu po dálnici z Bratoslavy do Košíc v celku aniž bych musel vstoupit na uzemí Maďarska.

honza

taky 55 a už na to čekám 25 let…:o) Třeba se dočkáme. Ta cesta do Tater je peklo.

David

Díky ty dalnici budou jen Slováci rychleji opouštět zemi

Jeník

Jó, to u nás se přemýšlí jestli tu D3 stavět nebo jestli náhodou nestačí jezdit přes Benešov, stavíme tunely v močálech v rovině u Budějic a podobné ptákoviny… 😉

Roman

Na Slovensku jsou jiní střelci. Postaví obchvat hlavního města a zapomenou ho propojit s navazující dálnici.

Jakub

Blbosť, nezabudlo sa na to, akurát na to robili samostatnú súťaž a potom zistili, že bude treba dvihnúť diaľnicu D1, lebo je nízko. Čiže sa to len nezmyselne kuskovalo.

Pezos

Pokud si dobře pamatuji, původně měla vést D4 nad D1, takže by žádné zvedání D1 nebylo třeba. Jenže to se nelíbilo některým komunálním politikům a prosadili si toto.

Romino

presne tak. Vtedajší starosta Vajnor si to presadil, aby vraj tam „nemali bariéru“. Tak irónia je, že i tak je tam tá D4 na násype a ešte je tam na nej aj 3m protihluková stena, takže „dielko sa podarilo“,a le inak vôbec nie je bariéra :-). Čiže sme novú diaľnicu D4 „podliezli“ pod 50 ročnú D1, tiež unikát. No aby toho nebolo málo, niekto (MD SR) už nemal „gule“ na to, aby tím Španielom, ktorí za 2 mld EUR stavali obchvat D4 + R7 po Holice (60 km diaľnice a dali to za 3 roky) dodatkom rozširili kontrakt aspoň na… Číst vice »

Horizon

To nemá nič s kúskovaním.
Každému kto sa pohybuje okolo diaľnic bolo jasné, že to nebude, pretože príprava si vyžaduje určitú dobu.
Ak by to bolo vcelku, tiež by si moc nepomohli.
V tomto ohľade bol projekt D4R7 zo strany štátu nezvládnutý, pretože nie je doteraz naplno využívaný, čím vznikajú škody.

Dálnice

Pokud mate na mysli D3 v StC tak tam uz bezi pruzkumne prace na tunelech a rozbihaji se vykupy pozemku…

Martin

Tak hlavně že Žilina už má obchvat. Snad se sever Bratislavy taky za 30 let dočká 😂

Flinta19

Žilina obchvat má tak akorát z D1 na I/11. D1 končí u Žiliny na MÚK Lietavská Lúčka, takže při cestě do Tater stejně musíte přes Žilinu.

Flinta19

Oprava: Ten obchvat je D3 – I/11.

Pepa

Jj, je to stavba století…

Nose Peak

Čtvrtstoletí. 100 let to ještě nekopou…

Alfons

Žilinu o 15 minut.??
Ten čas měřili 25.12.? 03:48h?

PetrN

Ve směru na východ to přes Žilinu a následně Strečno bývá docela v pohodě klidně i v pátek kolem 18h tak že od Hrič. Podhradie (rozplet D1xD3) – Dubna skala se jede 30 minut, což znamená přesně těch 15 minut rozdíl oproti dálnici. V opačném směru samořejmě horší, ale zase jak kdy. Rozhodně neplatí že rozdíl 15 min bude jen v noci…

autobusik2

Ale to je len v prípade, že sa nič nestalo na ceste pod Strečnom…

Často tam padajú kamene, lebo celý kopec s hradom pomaly padá na cvestu. Boli by tam potreba značné stabilizačné práce, ale to by znamenalo cestu I/18 zavrieť čo jednoducho nejde pokiaľ nie je tunel…

Horizon

Lenže to je mimoriadnosť.
Tu sa hovorí o priemere.
To je rozdiel.
V špičke je žilina – Vrútky za trest. Mimo nej v pohode. Ak nie je mimoriadnosť.

Bedarewar

To je jasné že to ušetrí viacej času ale jedná sa o čas v prípade že sa ide podľa maximálnej pov. rýchlosti

PetrN

Tak doufejme že do konce roku klapne i Hubová – Ivachnová (obchvat RK) a bude to dvojnásobná úleva…
Otázka jen co udělá doprava v tom posledním chybějícím úseku Turany – Hubová, která je ještě velmi v nedohlednu. Ve špičkách se to tam kvůli nárůstu dopravy bude nepochybně štosovat, ale věřím že ne zdaleka tolik jak nyní kolem Strečna, přecejen provoz tam je o poznání slabší, přes Strečno jezdí i silná lokální doprava Martin-Žilina a zpět.

q89

Není důvod proč by mělo, víc aut než dnes tam nepojede a špunt jako Strečno či Ružomberok tam není.

Michal

Nesúhlasím. Veľa ľudí čo dnes jazdí východ-BA juhom cez RV/RS/LC, Čertovicu alebo Donovaly bude zvažovať ísť po D1.

PetrN

přesně tak, zrovna Bratislava-BB-Donovaly/Čertovica-Liptov/Šariš se používá dost. S obchvatem RK a tunelem Višňové bude cesta přes Žilinu už atraktivnější

Jirka

Navíc určitě bude možné regulovat dopravu v tunelech Višňové, a Čebrať a okolí (100/80 km/h), aby špunty na vjezdech a výjezdech na/z dálnice nevznikaly. Motoristi zjistí, že jezdí nejen rychleji, ale i úsporněji 🙂

Romino

Ak bude spustené Višňové, teda obchvat ŽIliny a Čebrať s obchvatom Ružomberka, nebude dôvod ísť cez Donovaly, resp. Čertovicu. Ono väčšina pôjde severom, ale Košičania si stále môžu vybrať, či nepôjdu aj juhom, i keď tej diaľnice je tam menej, ale o 30 km kratšie. Zasa ale spustí sa aj na jeseň R2 Kriváň – Mýtna, čiže prakticky od Lučenca bude diaľnica, s výnimkou Zvolena, ale ten sa dá v pohode prejsť. Od Košíc po Lučenec je to +/- pohoda, cesta je po komplet rekonštrucii, akurát teda nechytiť kamión na Soroške, ale v podstae je to „romantishe strasse“ a tých… Číst vice »

Dejf

V klidu, ještě zapomínáte na jenom jednu trubku v branisku, ta nakonec taky zahraje nějakou epizodní roli…

Don Pedro

No Branisko bude vůbec průšvih, protože ta jedna roura už dožívá a je zralá na rekonstrukci a druhou se stavět nezačalo (a v nejbližších letech ani nezačne). Při představě že všechen provoz pojede po staré cestě přes průsmyk se mi dělá lehce nevolno.

Romino

Presne tak. Problém ani nie je kapacita (zatiaľ), ale jeho vek 22 rokov a že je zrelý na reko…