dkv-spojujeme

Tunel pro tramvaje v Brně se ŘSD prodraží, přišly jen dvě nabídky

Vizualizace další etapy městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici. Foto: BrnoVizualizace další etapy městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici. Foto: Brno

Jen dvě nabídky dorazily do velké soutěže na pokračování Velkého městského okruhu v Brně. ŘSD po otevření obálek už ví,

Jen dvě nabídky dorazily do velké soutěže na pokračování Velkého městského okruhu v Brně. ŘSD po otevření obálek už ví, že za stavbu zaplatí oproti předpokladům nejméně o 22,5 % navíc.  Vyplývá to z informací, které si vyžádal deník Zdopravy.cz od ŘSD.

Levnější je nabídka Společnosti Žabovřeská, v které je Eurovia, Hochtief a Subterra. Za zhotovení sdružení požaduje 1,948 miliardy korun. Druhá nabídka od Porru je vyšší: činí 2,214 miliardy korun. Sdružení nabídlo, že stavbu dokončí za 194 týdnů.

Jde o takzvanou druhou etapu velkého městského okruhu na Žabovřeské ulici, kde je nejzajímavější částí zbudování tramvajového tunelu. Kilometrová stavba druhé etapy zhruba dvoukilometrového úseku už má všech šest stavebních povolení, která jsou pravomocná.

Práce by měly začít v dubnu příštího roku.  Stavba zahrnuje přeložení tramvajové tratě do tunelu pod Wilsonovým lesem, což umožní rozšířit stávající dvoupruhovou silnici na směrově rozdělenou čtyřpruhovou komunikaci.

Trasa části Velkého brněnského okruhu v Žabovřeské. Foto: ŘSD

Trasa části Velkého brněnského okruhu v Žabovřeské. Foto: ŘSD

Investorem je z drtivé většiny Ředitelství silnic a dálnic, zhruba 80 miliony se ale bude podílet i město. „Zajišťujeme zejména obslužnost území v podobě doprovodných komunikací a tras pro chodce. V této fázi vybudujeme lávku, která propojí levý břeh řeky Svratky a Wilsonův les, zajistíme velmi rozsáhlou výsadbu zeleně a další vegetační úpravy za více než 13 milionů korun. Město také zajišťuje úpravu neogotické kaple svatého Antonína z roku 1884,“ přiblížila primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Zahájení prací přinese výluku tramvajové dopravy přes Žabovřeskou, která potrvá zhruba dva roky. „Díky ní se ale celková výstavba velkého městského okruhu v tomto úseku zrychlí a řidiči pak budou moci projíždět plynuleji,“ doplnil brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

První etapa na tomto úseku byla zahájena už v říjnu 2018. Práce se ale zdržely kvůli napadení jednoho ze stavebních povolení spolkem Voda z Tetčic. Právní moci tak stavební povolení nabylo až letos v červnu.

Velký městský okruh je jedním ze strategických projektů města. Na Žabovřeské je dlouhodobým cílem odstranit dopravní špunt, který způsobuje dlouhé kolony.

Stavba další části brněnského okruhu v Žabovřeské. Foto: ŘSDStavba Velkého městského okruhu v Brně v úseku Žabovřeská I. Ilustrační foto. Pramen: ŘSDVizualizace další etapy městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici. Foto: BrnoVizualizace další etapy městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici. Foto: BrnoVizualizace další etapy městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici. Foto: BrnoVizualizace další etapy městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici. Foto: BrnoŽabovřeská ulice v Brně. Pramen: ŘSDTrasa části Velkého brněnského okruhu v Žabovřeské. Foto: ŘSD
Tagy eurovia Hochtief I/42 VMO Žabovřeská Porrr Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Subterra Velký městský okruh Brno VMO VMO Brno
73 komentářů