Tunel Blanka má po pěti letech od podání žádosti kolaudaci v celé délce
Nezkolaudovaná část tunelu se dosud užívala na základě povolení k předčasnému užívání, jehož platnost by vypršela s koncem letošního roku.
Pražský tunelový komplex Blanka, který mohou motoristé využívat od září 2015, má pravomocné kolaudační rozhodnutí v celé délce a lze jej tak trvale využívat. Vyplývá to z úřední odpovědi magistrátu na občanský dotaz na základě zákona o svobodném přístupu k informacím. K odpovědi na úřední desce magistrát přiložil i kolaudační rozhodnutí.
Městu chybělo kolaudační rozhodnutí k úseku Špejchar – Pelc-Tyrolka. Žádost o kolaudaci tří úseků byla podána v srpnu 2019, následně v říjnu pak byla kolaudační rozhodnutí vydána. U zmíněné stavby ale kolaudaci na popud spolku Holešovičky pro lidi (a jedné fyzické osoby) zrušil Městský soud a jeho verdikt potvrdil i Nejvyšší správní soud.
Spor se vedl o protihluková opatření u severního výjezdu z komplexu. Stavební úřad proto v září 2022 vypustil jednu z podmínek pro povolení stavby, která se týkala protihlukových opatření, a zároveň vydal kolaudační rozhodnutí. V červnu 2023 kolaudaci znovu zrušil Městský soud a vrátil ji k dalšímu řízení. Mezitím se řízení několikrát přerušovalo.
Nové kolaudační rozhodnutí vydal stavební úřad koncem října 2024. „Stavební úřad na základě v řízení předložených a získaných podkladů dospěl k závěru, že k dnešnímu dni jsou splněny všechny podmínky pro to, aby stavební úřad mohl vydat kolaudační rozhodnutí umožňující trvalé užívání stavby,“ stojí v rozhodnutí.
Nezkolaudovaná část tunelu se dosud užívala na základě povolení k předčasnému užívání, jehož platnost by vypršela s koncem letošního roku.
„Případné podání žalob proti kolaudačnímu titulu (nebo jinému správnímu aktu) ze stran účastníků nelze předjímat, neboť taktéž lhůty pro případné podání žaloby jsou vázány na objektivní okamžik, kdy se o vydání rozhodnutí případná žalující strana dozvěděla. Takové předjímání možných lhůt možných odpůrců vskutku nelze ze strany stavebního úřadu pojmout. Žádná žaloba však nyní vůči postupu správního orgánu v této věci podána nebyla,“ sdělil na dotaz deníku Zdopravy.cz vedoucí Oddělení stavebního úřadu pražského magistrátu Filip Gottwald.
Ulice V Holešovičkách, odkud pocházeli žalobci, navazuje na tunel Blanka. Její obyvatelé dlouhodobě kritizují míru dopravy ve frekventované ulici a požadují její zahloubení. Město na silnici nechalo položit tzv. tichý asfalt a zaplatilo výměnu oken v okolních domech.
Stavba komplexu Blanka začala v roce 2007 a postupně nabrala několikaleté zpoždění. Denně třemi tunely, které jej tvoří, projede na 80 000 aut.
Tunelový komplex Blanka opět přišel o kolaudaci. Praha se snažila obejít problémy s hlukem