Autobusy Doprava ve městě Elektromobilita Infrastruktura

Trutnov podepsal desetiletou smlouvu s Arrivou, elektrobusy dodá Škoda

Elektrobus Škoda. Zdroj: Škoda Transportation
Elektrobus Škoda. Zdroj: Škoda Transportation

Šest linek MHD v Trutnově bude po dalších deset let zajišťovat společnost Arriva Východní Čechy. Město s firmou podepsalo smlouvu s platností do konce roku 2027, která rovněž obsahuje kompletní obnovu vozového parku.

V trutnovské městské dopravě už se přitom nepočítá s diesely. Arriva nakoupí čtyři elektrobusy a tři vozidla na stlačený plyn CNG. Město bude na MHD doplácet 13 milionů korun ročně, na investici ve výši 83 milionů do vozidel přispějí z 85 procent evropské fondy.

„Požadovali jsme, aby všechny vozy byly nízkopodlažní, aby byly vybaveny klimatizací a měly GPS nebo obdobné zařízení umožňující jejich sledování a lokalizaci, což využijeme v naší nové městské mobilní aplikaci,“ uvedl starosta Ivan Adamec.

Arriva už zadala objednávku čtyř elektrobusů Škodě Transportation. Elektrobusy Škoda 26 BB by se měly objevit v trutnovském provozu už v říjnu. „Elektrobusy jsou velký trend v oblasti veřejné dopravy. Jsou tiché, v místě provozu bez emisí a infrastruktura k jejich dobíjení není komplikovaná,“ uvedl člen představenstva dceřiné Škody Electric Karel Majer.

Vozy budou mít klimatizaci pro cestující i řidiče, jejich dojezd bude až 200 kilometrů, nabíjení bude možné ve dvojím režimu: denním a nočním. Primárně se nabijí přes noc, přes den budou moci zajet k rychlodobíječce. Ve městě vznikne i nové dobíjecí depo.

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tak by me zajimalo kolik za to radni dostali…
    Je blbostí si platit prostředníka jezdiciho na zisk kdyz si když můžu jako město MHD provozovat sam.. Nota bene zrovna Arrivu- tedy Deutsche Bahn (německé státní drahy)
    To jee stehna kravina jako si brat Veolii jako provozovatelé vodovodů…

    • Dříve tamní MHD provozovalo Osnado, které ale Arriva koupila…

  • V Trutnově jsem si vždy představoval trolejbusy na hlavní tepně od náměstí (Lípové) v Poříčí až po Zelenou louku, kde se odehrává největší objem dopravy MHD. A největší úlet by pak bylo prodloužení až do Jánských Lázní. A za hranici trolejbusové sítě by pak mohli jezdit ty trolejbusy na baterky (nebo pomocný diesel)

    • Když jim stačí 7 vozů a mají 6 linek, tak je otázkou, jaká to vůbec je MHD: provozovat v tak „intenzivní“ MHD (a navíc v podstatě na rovině) jakékoli trolejbusy by byl nesmysl – ale elektrobusy + „plyňáky“ tam přínosem být mohou.

      • Tak pokud bychom to srovnali s Mariánskýma Lázněma, tak tam maj taky asi 7 trolejbusů.
        Jinak si nemyslím, že jsou elektrobusy dobrá volba.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora