Trosky cisteren měly den po požáru teplotu 300°C. Hasiči porazili plameny, začali přečerpávat chemikálii
Požár cisteren nákladního vlaku u Hustopečí nad Bečvou. Foto: Hasiči SŽ

Bylo rozhodnuto, že práce na přečerpávání se provedou za denního světla.
Nezávidím hasičom, z vlastnej skúsenosti viem, čo je to likvidovať podobnú nehodu v atombordeli a plynovej maske. Zúčastnil som sa ako príslušník dhz Žilina na likvidácií podobnej nehody v Trnovci nad Váhom v roku 2019. Povolali nás z dôvodu striedania miestnych hasičov, z nášho dhz boli nasadené žeriav AMK 60-41 s nosnosťou 40 ton a rýpadlo UDS 114 oboje na podvozku Tatra 815. Žeriavom sme pomáhali s odpratávaním zbytkov vagónov, rýpadlom sme po ich odstránení nakladali rozsypaný hydroxid sodný. Aj keď pri našom príjazde už boli zbytky benzénu a anilínu zo zbytkov cisterien už odčerpané, stále boli na mieste ešte… Číst vice »
Jediná výhoda je ta, že není 38°C. Ale jinak souhlas.
Ešte môžem ako dobrovoľný hasič povedať, že je obrovské šťastie, že k tomu došlo na voľnom priestranstve a nie napríklad v neprístupnom záreze, na násype, na moste alebo v tuneli. Neviete niekto, ako je to u iných dopravcov, kamarát pracujúci ako rušňovodič pre ZSSCS mi povedal, že všetky ich rušne nasadené na preprave nebezpečných látok sú povinne vybavené ochrannými plynovými maskami a ochrannými protichemickými jednorazovými pláštenkami (s ochrannými návlekmi na obuv a rukavicami patriacimi k pláštenke), pre prípad nutnosti prebehnúť cez povrch zamorený škodlivou látkou alebo cez oblak škodlivej látky alebo toxických splodín jej horenia pri opustení rušňa po nehode,… Číst vice »
Lidi si budou tak dlouho hrát, a znásilňovat přírodu, až někdo syntetizuje látku, která zahubí veškerý život. K čemu je porřeba benzen, nebo benzol? K výrobě umělých hmot, nebo lepidel, barev? Svět by se měl vrátit k přírodním materiálům. Na vozech EČS byly izolátory z bukového dřeva a taky jezdily.
Proč mít lepší nehořlavý materiál. EČS bylo plný azbestu a taky jezdilo..
Jj, nebo drevene prazce impregnovane dehtovymi oleji.
Je to jedna ze složek ropy, čistě přírodní látka. 😉 A využívá se při mnoha syntézách například léčiv.
Na zrovna benzol je produkt výroby koksu. Chcete zkusit veškeré železo vyrábět pomocí dřevěného uhlí? Nebo se vykašlem na železo a nahradíme ho kamenem?
V zásadě tu mohou být jen 4 viníci: 1) fíra. Ten bude vinen jen, pokud jel vyšší rychlostí než měl. To se dá prokázat velmi snadno a proto nepředpokládám, že to bude příčina nehody, protože to už by se vědělo. 2) závada na voze. Tohle se bude prokazovat velmi špatně, ale dá se to vyloučit až zjistí způsob vykolejení. 3) závada na vyhýbce, kde došlo k vykolejení. 4) závada na zabzař. To znamená, že to ukazovalo něco jiného, než mělo a fíra se řídil pochybnými pokyny. Toto se bude těžko prokazovat, poněvadž SŽ s pochopitelných důvodu nebude mít zájem, aby… Číst vice »
Ešte to môže byť cudzie teleso na trati ako v Trnovci nad Váhom v roku 2019, (kus metrovice, spadnutý z nákladného auta na prejazde, 1. vozeň vykoľajil 2 nápravami a 2. vozenň 1 nápravou, na 1. výhybke v Trnovci sa vykoľajili úplne, viac som o nehode v Trnovci písal v komentároch k minulému článku o tejto nehode).
5 je správně.
Otázka je odkud kdo čerpá…
Když starostka řekne, že to fíra odpojil… tak to evidentně být pravda nemusí…
DI by nic říkat neměla, pač vyšetřování není uzavřené…
Ale byla to rychlost… kdyby jel pomalu tak by zůstala lokomotiva u vagónů
Teď ještě zjistit proč jel rychle…
1)
Bude to nejspíš za 1 bohužel.
Ahoj Petře. Dnes, 28 hodin po nehodě ses probudil a začal psát?
Nyní je 31 hodin po nehodě a je zcela evidentní, že vlak jel do stanice rychleji, než bylo možné a k žádnému hrdinskému činu nedošlo.
Neměl jsem prostě čas sledovat tento web, já v podstatě mám čas na podobné věci, jen když sedím ve vlaku a mám vše ostatní hotovo. A pravda, cizí těleso ve vyhýbce mě nenapadlo, i když už jsem to osobně zažil.
Připadá mi to jak v Americe
Asi inspirace Norfolk Southern. Ještě převléct ODOS do černého kabátu.
Mám laickou otázku. Kdo to všechno uhradí? Má dopravce tak vysokou pojistku, pokud to bude jeho chyba?
Uhradí to viník. Tj. nejdřív pojistka, pak vlastní majetek a co zbude s odepíše jelo ztráta.
Viník to uhradí, pokud se najde. Ale možná budou všichni nevinní.
Jakože strojvedoucí má podepsanou hmotnou zodpovědnost?
Předpokládám, že pan Jan měl na mysli firmu, která je viníkem. Tedy pokud se nejednalo o prokázanou sabotáž a dokáže se zavinění z nedbalosti, bude škodu muset do výše svého majetku uhradit provozovatel vlaku, vagónů nebo infrastruktury. Pokud se nedokáže nic, tak to bude „zajímavé“.
Tiež môže byť vinník úplene iný napríklad v roku 2019 v Trnovci nad Váhom došlo k tomu, že na priecestí z nákladného auta spadol náklad (kus metrovice), vykoľajili na ňom 1. vozeň dvomi a 2. vozeň jednou nápravou a až na 1. výhybke stanice Trnovec nad Váhom došlo k vykoľajeniu, viac som o tej nehode písal v komentároch k predchádzajúcemu článku o tejto nehode.
Ano, samozřejmě tam může být další cizí zavinění.