Trolejbusovou trať do Brandýsa vyprojektuje Metroprojekt, hotova má být na přelomu let 2025 a 2026
Troleje nebudou v celé trase, linku budou zajišťovat parciální trolejbusy, které se budou dobíjet za jízdy v zatrolejovaných úsecích.
Středočeský kraj udělal další krok k výstavbě trolejbusové trati z Prahy do Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi, když po osmi měsících završil tendr na projektanta. Dokumentaci ke společnému povolení a pro výběr zhotovitele připraví Metroprojekt za 20,6 milionu bez DPH, což zhruba odpovídá předpokládané ceně.
Výběr firmy schválili radní kraje. Jako zadavatelé zakázky jsou uvedeny Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje (KSUS) a Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), vznik projektu zaplatí v poměru 3:7. Jako administrátor má celou akci na starost KSUS, která je příspěvkovou organizací kraje.
Trolejbusová linka 375 bude začínat u pražské stanice metra Českomoravská (jako současná autobusová), pokračovat bude přes Kbely do Dřevčic a dále ve směru Brandýs nad Labem-Stará Boleslav. Troleje nebudou v celé trase, linku budou zajišťovat parciální trolejbusy, které se budou dobíjet za jízdy v zatrolejovaných úsecích.
Z celkové délky tratě 22 kilometrů bude pod trolejí 12,65 kilometru (ve směru Praha – Brandýs na Labem-Stará Boleslav) a 11,54 kilometru (ve směru Brandýs na Labem-Stará Boleslav – Praha). Trolejové vedení bude zavedeno až k železniční stanici ve Staré Boleslavi.
Troleje byly přitom kvůli připomínkám obcí oproti původním plánům o několik kilometrů zkráceny. Původní plány hovořily o tom, že pod trolejí bude 16,9 kilometru (ve směru Praha – Brandýs na Labem-Stará Boleslav) a 15,3 kilometru (ve směru Brandýs na Labem-Stará Boleslav – Praha).
„Pokud vše dobře půjde, první cestující by se měli novou trolejbusovou linkou dopravovat na přelomu let 2025 a 2026,“ oznámil Středočeský kraj.
Právě troleje a jejich vedení skrze obce jeden plán na novou trolejbusovou linku zhatily. Středočeský kraj předloni ustoupil od zavedení trolejbusové dopravy z Prahy do Kostelce nad Labem.