Když se dak dívám na budoucí trutnovoskou D11/S3, nemůžu si pomoct, že prostě vede mimo hlavní dopravní proudy.
Že to kromě do Stětína nebude nejrychlejší cesta do žádné důležité destinace nebo regionu. A to ani z Čech, a ani z Moravy,. A je jedno jestli se bavíme o Wroclawi, Varšavě, Gdaňsku, Poznani nebo třeba Litvě.
Tipuji, že i po dokončení D11 bude víc kamionů a aut jezdit kolem Náchoda a Klodska než kolem Trutnova. Zejména pokud Poláci dostaví S8.
Koro
4 hodin
Velká část dopravy je v psychologii, tzn. zakroutit silnici tak, aby auto domněle pokračovalo např po hlavní, i když jede ve finále dál, ale je potřeba ho dostat mimo zástavbu. To mi u toho prvního kruháče prostě nesedí.
Doufejme ze alespoň ten prvni kruhač u Vysokova bude v budoucnu nahrazen mimoúrovňovou křižovatkou.Misto tam na ni je.
Vlastimil Nový
6 hodin
Zase ty kruhové objezdy na silnicích I. třídy, degraduje to i navrženou kategorii šířky S 11,5m. Raději ať je to S 9,5 a ušetřené prostředky se použijí na MÚK, které přispějí k plynulosti jízdy.
Také je to první věc co mě jako Náchodáka trkla už kdysi, hlavně si říkám jak to bude vypadat až se to zacpe a ty kamiony se tam budou rozjíždět v kopci a třeba v zimě kdy se tam nic zaseknout i bez kruháku…
Tak tomu nevěřte. Směr Praha – Varšava je pro kamiony nejrychlejší a nejkratší přes Náchod. Po obchvatu na hranice pojedou cca 7minut oproti aktuálním 30 – 40 minut Náchodem. Jediné zpomalení bude pak v Chudobě, a pak zase si budou svištět devadesátkou… Nikdo nemůže zakázat tranzit po silnici1.třídy, nebo dokonce i mezinárodní E, která stávající je i zůstane.
a jedou ty kamiony od Wroclavi nebo spíš od přístavů v Baltu? to jen tak k zamyšlení. Z největšího polského přístavu Gdaňsk do jižního Bavorska povede logicky cesta přes Trutnov, z Gdaňsku na Rakousko přes Ostravu a Brno, ze Štětína na Rakousko přes Trutnov, D35 a na Brno, ze Štětína do Bavorska úplně mimo ČR
Z Gdaňsku na jih pojedete přes Gliwice (A1) nebo Wroclaw (S5 nebo S8).
Pokud bude další směr HK, resp. Praha, tak bude platit to, co jsem napsal výše.
Z Gaňsku na jih nikdo (mimo vyhlídkové jízdy) nevyužije jediný úsek polské S3.
a proč by prosimvás někdo jel dobrovolně z S5 (Leszno) na D11 (Jaroměř) přes Klodzko a Náchod kde pojede 60km mimo dálnici (Klodzko-Jaroměř) přes polská města Kudowa a Doszniki když může u Leszna přejet 50km přes Glogow na S3 a pokračovat po dálnici a celkově ještě najede o 30km méně? (220 vs 250). Po dostavbě S5 od Wroclavi po Bolkow to bude po dálnici komplet
Kruhové objezdy na silnicích první třídy jsou běžné naprosto všude ve světě. Žádný stát, ani Švýcarsko, není tak bohatý aby si mohl dovolit mít na každé silnic I. třídy MÚK. Mnohem horší než kruhové objezdy jsou stykové křižovatky.
Stykové křižovatky jsou relativně ok, obzvlášť pokud se na nich udělá nepřímé připojení pro levé odbočení z vedlejší: https://mapy.cz/s/nazaroduja
Nevhodné jsou právě průsečné křižovatky hlavně kvůli bezpečnosti
Tak zrovna ve vámi zmiňovaném místě ta fronta aut z vedlešjí naznačuje, že zrovna zde by se kruhový objezd hodil. Už jen proto že je to v obci a rychlá jízda tam není žádoucí.
Spíše šlo o princip vhodného řešení, a že stykovka s ne nijak extra zatíženou vedlejší je v pohodě, zatímco průsečná je více o průšvih. Tady konkrétně nijak nepomůže žádné úrovňové řešení, jedině plánovaná MÚK nebo dálnice (na hlavní jsou šílené intenzity 25tis.).
David
6 hodin
Po dostavbě D11 pojede nejvíc dopravy po tomto obchvatu směrem na Hronov a přesto se počítá že připojení na obchvat bude přes stykovou křižovatku. Naprosto nepochopitelné.
Křižovatky zjevně někdo zapomněl aktualizovat pro 21. století. Křížení dvou jedniček téčkem je taky výživné, po zkušenostech s neMÚK Dolany to bude nejnebezpečnější místo široko daleko. Na novostavbě… Takhle je to u nás s tou neustále proklamovanou bezpečností ve skutečnosti…
Jan
7 hodin
Na cestě z Pardubic do Polska je Náchod jediná a poslední obec, kterou musíte projet, ale ta stojí za to…
Náchod je větší ostuda, minimálně z hlediska intenzit nákladní dopravy – Náchodem projíždí přes 2500 kamionů (návěsových souprav) v pracovní den, Znojmem ve směru silnice I/38 je to přibližně polovina. Na druhou stranu skrz Znojmo je ta silnice klikatější, vede vyloženě kolem centra a přes několik světelných křižovatek, v Náchodě je to „aspoň“ za železnicí.
Ve Znojmě je ještě další tranzit přes přilehlé obce po silnici II/408 mezi I/53 a I/38. Kamarad bydlí v Suchohrdlích přímo u silnice a už se nemůže dočkat obchvatu.
Suchohrdly (a Kuchařovice), a tím pádem i směr na Brno, by měl být zvětší části vyřešen do 2028 napojením na Družstevní, což se ještě relativně dá (pokud do toho zahrádkáři nějak nehodí vidle, díky nim teď obchvat končí v polích), ale naprosto nechápu, proč směr na Vídeň má být až 2032 (resp. 2034 až na hranice).
Zlín je průšvih, to ano, ale proto se staví D49. K. Vary a Liberec jsou na tom mnohem lépe, protože je to samostatná čtyřpruhová komunikace s MÚK. To se nedá s Náchodem a jeho 3 kruháky srovnat.
Když se dak dívám na budoucí trutnovoskou D11/S3, nemůžu si pomoct, že prostě vede mimo hlavní dopravní proudy.
Že to kromě do Stětína nebude nejrychlejší cesta do žádné důležité destinace nebo regionu. A to ani z Čech, a ani z Moravy,. A je jedno jestli se bavíme o Wroclawi, Varšavě, Gdaňsku, Poznani nebo třeba Litvě.
Tipuji, že i po dokončení D11 bude víc kamionů a aut jezdit kolem Náchoda a Klodska než kolem Trutnova. Zejména pokud Poláci dostaví S8.
Velká část dopravy je v psychologii, tzn. zakroutit silnici tak, aby auto domněle pokračovalo např po hlavní, i když jede ve finále dál, ale je potřeba ho dostat mimo zástavbu. To mi u toho prvního kruháče prostě nesedí.
Doufejme ze alespoň ten prvni kruhač u Vysokova bude v budoucnu nahrazen mimoúrovňovou křižovatkou.Misto tam na ni je.
Zase ty kruhové objezdy na silnicích I. třídy, degraduje to i navrženou kategorii šířky S 11,5m. Raději ať je to S 9,5 a ušetřené prostředky se použijí na MÚK, které přispějí k plynulosti jízdy.
Také je to první věc co mě jako Náchodáka trkla už kdysi, hlavně si říkám jak to bude vypadat až se to zacpe a ty kamiony se tam budou rozjíždět v kopci a třeba v zimě kdy se tam nic zaseknout i bez kruháku…
Zase dostaví D11, tak tam bude jezdit minimum kamionů.
Tak tomu nevěřte. Směr Praha – Varšava je pro kamiony nejrychlejší a nejkratší přes Náchod. Po obchvatu na hranice pojedou cca 7minut oproti aktuálním 30 – 40 minut Náchodem. Jediné zpomalení bude pak v Chudobě, a pak zase si budou svištět devadesátkou… Nikdo nemůže zakázat tranzit po silnici1.třídy, nebo dokonce i mezinárodní E, která stávající je i zůstane.
Poláci dostaví S8 Wrocław – Ząbkowice v roce 2028, tj. stejně nebo dříve, než bude hotova česká D11.
A to už bude v provozu právě i obchvat Náchoda.
Kamiony směr HK – Wroclaw nebudou mít žádný důvod trasu D11-S3-A4 využívat, protože bude delší i pomalejší.
a jedou ty kamiony od Wroclavi nebo spíš od přístavů v Baltu? to jen tak k zamyšlení. Z největšího polského přístavu Gdaňsk do jižního Bavorska povede logicky cesta přes Trutnov, z Gdaňsku na Rakousko přes Ostravu a Brno, ze Štětína na Rakousko přes Trutnov, D35 a na Brno, ze Štětína do Bavorska úplně mimo ČR
Z Gdaňsku na jih pojedete přes Gliwice (A1) nebo Wroclaw (S5 nebo S8).
Pokud bude další směr HK, resp. Praha, tak bude platit to, co jsem napsal výše.
Z Gaňsku na jih nikdo (mimo vyhlídkové jízdy) nevyužije jediný úsek polské S3.
a proč by prosimvás někdo jel dobrovolně z S5 (Leszno) na D11 (Jaroměř) přes Klodzko a Náchod kde pojede 60km mimo dálnici (Klodzko-Jaroměř) přes polská města Kudowa a Doszniki když může u Leszna přejet 50km přes Glogow na S3 a pokračovat po dálnici a celkově ještě najede o 30km méně? (220 vs 250). Po dostavbě S5 od Wroclavi po Bolkow to bude po dálnici komplet
Ale relace z Pobaltí /Varšavy, Lodže/ do jižního Bavorska táhne na Wroclav a to bude svádět na Náchod, na S3 a Trutnov jen pokud se dodělá spojka S5
Kruhové objezdy na silnicích první třídy jsou běžné naprosto všude ve světě. Žádný stát, ani Švýcarsko, není tak bohatý aby si mohl dovolit mít na každé silnic I. třídy MÚK. Mnohem horší než kruhové objezdy jsou stykové křižovatky.
Stykové křižovatky jsou relativně ok, obzvlášť pokud se na nich udělá nepřímé připojení pro levé odbočení z vedlejší: https://mapy.cz/s/nazaroduja
Nevhodné jsou právě průsečné křižovatky hlavně kvůli bezpečnosti
Tak zrovna ve vámi zmiňovaném místě ta fronta aut z vedlešjí naznačuje, že zrovna zde by se kruhový objezd hodil. Už jen proto že je to v obci a rychlá jízda tam není žádoucí.
Spíše šlo o princip vhodného řešení, a že stykovka s ne nijak extra zatíženou vedlejší je v pohodě, zatímco průsečná je více o průšvih. Tady konkrétně nijak nepomůže žádné úrovňové řešení, jedině plánovaná MÚK nebo dálnice (na hlavní jsou šílené intenzity 25tis.).
Po dostavbě D11 pojede nejvíc dopravy po tomto obchvatu směrem na Hronov a přesto se počítá že připojení na obchvat bude přes stykovou křižovatku. Naprosto nepochopitelné.
Křižovatky zjevně někdo zapomněl aktualizovat pro 21. století. Křížení dvou jedniček téčkem je taky výživné, po zkušenostech s neMÚK Dolany to bude nejnebezpečnější místo široko daleko. Na novostavbě… Takhle je to u nás s tou neustále proklamovanou bezpečností ve skutečnosti…
Na cestě z Pardubic do Polska je Náchod jediná a poslední obec, kterou musíte projet, ale ta stojí za to…
Jo odpolední náchod a nejlépe Páteční, to je soda.
Náchod velké a páteční malé, stačí obyč pátek nebusí být svátek
Dosavadní tranzit přes Náchod je ostuda mezinárodní… snad ještě větší ostuda je tranzit přes Znojmo, kde se teda se stavbou nějak extra nepospíchá….
Náchod je větší ostuda, minimálně z hlediska intenzit nákladní dopravy – Náchodem projíždí přes 2500 kamionů (návěsových souprav) v pracovní den, Znojmem ve směru silnice I/38 je to přibližně polovina. Na druhou stranu skrz Znojmo je ta silnice klikatější, vede vyloženě kolem centra a přes několik světelných křižovatek, v Náchodě je to „aspoň“ za železnicí.
Ve Znojmě je ještě další tranzit přes přilehlé obce po silnici II/408 mezi I/53 a I/38. Kamarad bydlí v Suchohrdlích přímo u silnice a už se nemůže dočkat obchvatu.
Suchohrdly (a Kuchařovice), a tím pádem i směr na Brno, by měl být zvětší části vyřešen do 2028 napojením na Družstevní, což se ještě relativně dá (pokud do toho zahrádkáři nějak nehodí vidle, díky nim teď obchvat končí v polích), ale naprosto nechápu, proč směr na Vídeň má být až 2032 (resp. 2034 až na hranice).
ostuda je Zlín, a průpchy okolo center Varů a Liberce
Zlín je průšvih, to ano, ale proto se staví D49. K. Vary a Liberec jsou na tom mnohem lépe, protože je to samostatná čtyřpruhová komunikace s MÚK. To se nedá s Náchodem a jeho 3 kruháky srovnat.