Tři týdny do dokončení D1. Kilometrovou estakádu prověřila zatěžovací zkouška
Zatěžkávací zkouška na estakádě nového úseku D1. Zdroj: ŘSD

Most otestovalo 9 nákladních vozidel o celkové hmotnosti 288 tun.

Most otestovalo 9 nákladních vozidel o celkové hmotnosti 288 tun.
„…po 58 letech od zahájení stavby prvního úseku …“ – to zcela jistě ne. – 2.5.1939 zahájení stavby dálnice „západ – východ“ – takže to bude 86 let! – 1942: zastavení a konzervace stavby – pro nedostatek materiálu a pracovních sil – 50. léta: stavba D1 byla „u ledu“, s ohledem na počet aut (majetkové poměry po měnové reformě) nebyla nutná – 1963: vláda ČSR rozhodla o obnovení stavby dálnice v trase Praha – Brno – Žilina – Košice – hranice SSSR – 1967: znovuobnovení stavebních prací v úseku Praha – Brno, kde byla od roku 1939 rozestavěna asi jedna… Číst vice »
stavba dálnice pha brno začala 1938 na podzim