Tři roky bez železnice. Návrat vlaků na Hlučínsko potrvá

Poškození trati Opava - Kravaře. Zdroj: SŽPoškození trati Opava - Kravaře. Zdroj: SŽ

Nejvíce voda poškodila trať mezi Opavou a Malými Hošticemi.

Odebírat
Upozornit na
guest
39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kviki

jako laik, který se v tom nevyzná se ptám, zda by nešlo dostavět koleje z Hlučína do Ostravy a napojit tu trať na ostravskou tramvajovou síť, resp. nešlo by po té trati vést tramvaje až do Opavy? pokud si dobře vzpomínám jezdili tam motoráky, takže asi žádná závratná rychlost, a navíc tramvajová trať, která dnes vede z Poruby do zastávky Budišovice-Zátiší byla původně, pokud se nepletu, taky stavěná pro vlaky, dnes je elektrifikovaná a jezdí tam tramvaj, takže analogie by tu byla

Karel M

Z Hlučína do Ostravy jezdila tramvaj. Tuším, že jezdily do roku 1982. V Hlučíně se přestupovalo. Koleje pak zrušili a nahradily tento provoz autobusy.
Jinak otázka opětovného obnovení a pak zavedení tramvají až do Opavy je spíše otázka na krajský úřad.

Roman

Ne, místo tramvajové trati je tam silnice I/56

Marian Kechlibar

Ta se bude časem nahrazovat novou čtyřproudovkou v jiné stopě, navazující přímo na dálniční křižovatku. To by byla možnost ji „recyklovat“ zpět do tramvajové trati.

roman

Dřív jak za 10 let to nebude

Michy

Bude to „jen“ dvoupruh až třípruh.
Ale samozřejmě s mimoúrovňovými kříženími a mimo obce, což je hlavní stávající problém.
Takže by se stávající I56 opravdu mohla pro účel vedení trati využít.

Pan průvodčí

Aby to nedopadlo stejně, jak na 097 po sesuvu v Dobkovičkách, kde se na opravu kdysi relativně využívané regionální tratě čeká 12 let.

Achilles

A už se nedočká…

David

Lokálky se za nějaký stovky milionů pro pár lidí nevyplatí opravovat…pokud vám teda náhodou netryskají penize ze země, což úplně není problém Ostravského kraje.

platamond

To,že to je trať skoro nikam, tak myslím, vozila lidí za týden co 097 za rok…

roman

Kde se nachází Ostravský kraj?

Aaabbb

Kdyby se chtělo, všechno by mohlo a mělo jít minimálně o rok rychleji…

182-097

To už můžou rovnou ti nýmandi ze SŽ rovnou zakonzervovat a nahradit cyklostezkou…
Nákladní dopravu už to zabije definitivně, cestující z osobní si zvyknou na cestu autem, nebo autobusem.

Frantisek X

Může (nemusí) to být i účel. Když si vzpomenu na trať do Nového Jičína směrem od Valašského Meziříčí (ale přímé spoje/vozy zavádět nebudeme, aby tím snad někdo nejel – a jak se teď ujaly třeba do Koutů nad Desnou…), kde už byly vyčleněny peníze na opravu, a nakonec i armáda (ráda) jezdí po silnici, protože počty lidí v motoráčku… Ostatně takový spoj z Lovosic kolem Milešovky do Teplic čeká dosud marně. Opětovné spojení s Ostravou bylo též dávno „zazděno“ (přece nemůžeme omezit auta, byť pak nevíme, kam s nimi), o propojení sousedních zemí jinak než po silnici nemluvě. Čechozemí žije… Číst vice »

Mynic

Tak to jsem zvedav, jak budou fungovat ty nově instalované PZZ po tolika letech nečinnosti. Už teď si lidé na autobus zvykli.

N.N.

Zvykli .. když jiná volba není, tak co mají dělat. To už můžeme s nadsázkou říkat, že si lidé zvykli na trolejbus na LKPR.

David

Není to spíš na zrušení? Stavět to pro par lidi co se za ty roky nenaučí používat autobus na paralelní I55?

David

56

Karel M

Zrovna na této dráze jenom pár lidí nejezdilo. Vlaky bývaly slušně obsazené.

Apten

Kdyby se v 97 udělalo vše dobře tak to nemuselo být.Už tehdy byla trať podemlela stejně a nové pole mostu se nepostavilo.V historii tam byl o jeden most vic a trať odolávala povodním.

ruzian1

Ideální příležitost k tomu, aby se trať elektrifikovala a některé zastávky přesunuly blíž k zástavbě. Například v Dolním Benešově vidím příležitost přesunout zastávku, například k přejezdu P7883.

Opavák

Zastávka je v plánu u přejezdu P7881.

JanM

A zvýšit rychlost. Trať je téměř rovná a jezdí se tam 50 km/h

jenki

Aha. Takže 2 roky tam nic nepojede, spíš 3 nebo 4. Takže by stálo za to: – zakrýt dopravní značení související se železničními přejezdy, aktuálně akorát někdo vypnul pozitivku, takže přespolní tam jezdí 30 a místní na ně troubí co to je za blbce – nakreslit, schválit a postavit nabíjecí stanice pro BEMU v Hlučíně a v Kravařích – nebo co takhle nějaká lehká elektrizace 750V pro vlakotramvaje – přemístit, popř. vybudovat nové zastávky do lepších poloh vzhledem k osídlení kolem trati – hluboce se zamyslet nad ukončením trati v Hlučíně, stávající poloha nádraží je úplně na prd. Aha jo… Číst vice »

Opavák

Přejezdy souhlas, nová zastávka je v plánu v Dolním Benešově u sídliště, ale pochybuju, že to někoho napadne během těch 2,5 let udělat. BEMU v pohodě zvládne jet z Opavy do Hlučína na otočku, takže dobíjecí stanice jsou k ničemu. Budeme rádi, když někoho napadne předělat Kravaře na dálkovinu a zrušit a předělat D3 do Hlučína na trať D1, tak jak se o tom mluví. Jinak na trati už párkrát projela sekačka a kabely jsou na mnoha místech úspěšně přemístěny do sběrných surovin.

Apten

A zjistil jste si důvod ,proč se trať zrušila?

Marian Kechlibar

Vidím, že netušíte, kdo je jenki 🙂

MiNo

Třeba já to nevím. Kdo je to?

N.N.

S fyzicky nesjízdnou tratí můžeme spíš čekat dodatečné STOPky na přejezdech, než zneplatnění křížů po vypnutí PZZ.

Zdeněk

a jak dlouho to potrvá ? Pokud to SŽ hodlá řešit stejně jako železniční trati mezi Lovosicemi a Teplicem tak stačí hrát mrtvého brouka dost dlouho a pak prohlásit trať za nerenatbilní

Mirek3

Nejsem znalec této trati ale bylo by fajn kdyby jezdil přímý vlak

Proton

Tady se na opravě dělá. Mezi Chotiměří a Radejčínem se neděje vůbec nic a SŽ se k té trati vůbec nehlásí.

Zoffrey

Přitom je to zvláštní, neřekl bych ze by se vytížením kdo ví jak lišily. To samé Kralovice – Mladotice kde Plzeň chtěla přímé spojení s Rakovníkem a SŽ tam dělá mrtvého brouka.

Pavel

ČD mají do Hlučína hodinový takt v každém směru, nejčastěji nasazovaly dvě spřažené Regionovy, na nynější NAD jsou ve špičce vidět 3 autobusy za sebou.

Svojšín

Vytížení na Hlučín bylo mnohonásobně větší, než trať přes Kralovice.

Svojšín

Je děsný, když se tu k vytíženosti vyjadřují lidi, co o ní neví absolutně nic.

MilanSima

A to sám nejvyšší SŽ Svoboda, myslím ze dokonce i ministr Kupka, deklarovali opravu této tratě.

Prednosta

Však co, do Prahy daleko, tak vyzkoušíme, kolik let musí být výluka, aby lidi na vlak zapomněli….
Nebo takový Loket No.2 ? Možná je tu ještě málo cyklostezek, a takový úsek Malé Hoštice – Velké Hoštice může být vyloženě turistickým magnetem…..