Tři měsíce do úlevy od tranzitu. ŘSD na šest hodin otevře lidem novou dálnici kolem Vysokého Mýta
Stavba D35 Vysoké Mýto - Džbánov. Foto: ŘSD

Dálniční obchvat bude zatím napojen provizorními sjezdy.

Dálniční obchvat bude zatím napojen provizorními sjezdy.
VM mělo mít obchvat nejméně 20 let třeba jako Louny nebo Veselí n. L. v polovičním profilu a následně z toho udělat dálnici…
Na druhou stranu se dočká dříve než desítky MČ v Praze…
Vysoký Mýto??? – Džbánov
Chyba se stane,ale takto okatá.
Dobře pro obyvatele VM, konečně! Nicméně pro řidiče se nic moc nezmění. Jestli chápu správně, nově otevřený úsek bude končit na tom novém kruhaci za VM. Takže nebudeme popojíždět přes VM ale po dálnici. Nedej bože, že tam bude zákaz předjíždění pro kamiony. Hloupí poctivci jako já se tedy dočkají pravděpodobně pouze nekonečného 6km dlouhého zipu před sjezdem.
Zajímalo by mne, jak budou teď řešit křižovatku u Džbánova. Protože tam to bude asi masakr, než se postaví dálnice dál k Litomyšli. Kruháč? Vyznačení hlavní silnice směr dálnice?
Tipoval bych to na přeznačení (jako v Kaplice-nádraží), stavět na takhle vytíženém místě kruháč by asi bylo docela těžké – myslím že tam není dost místa na to ho udělat jen z betonových zátaras
Je tam připravena normální T křižovatka. Jezdím tudy velmi často.
Spis nechapu ten neuveritelne poddimenzovany sjezd z D11 na D35. Vcera se to tam napr. uz pekne stosovalo a pritom provoz jeste zdaleka nedosahuje ocekavanych hodnot. To bude dost kriticke misti i co se tyce nehod.
To je jak u nás sjezd z D1 na D46 u Vyškova. Jasný, letos už možná polovina pojede dál, ale i tak…
Kdysi se ušetřilo. Teď to budeme za draho a za provozu řešit. Nejdříve si ale několik „vychutnáme“ kolony a pár nehod. Bohužel se stále takto draze šetří.
A přitom z hlediska uspořádání křižovatky je to řešeno dost maximalisticky (mít obě odbočení vlevo polopřímá u křižovatky T je docela luxus, zatím je to myslím jen na R35 × I/65 , kde to je zřejmě kvůli terénním podmínkám). Jen z nějakého důvodu je úsek těsně po spojení ramp z D11 na D35 jen dvoupruhý, takže je úplně k ničemu že jsou rampy široké na dva pruhy, protože tam chybí místo kde by se ty pruhy postupně ubraly. V zásadě stačí rozšířit prvních pár set metrů D35 o dva pruhy a rozšířit trochu D11 (místo odbočovacích pruhů mít dvojice odbočovacích… Číst vice »
Naprosto presne popsano, proc jsou rampy dvoupruhove, kdyz prijezd k nim je pouze odbocovacim pruhem a druhy pruh na rampe je oznaceny jako neprujezdny?
Kdy už se vyplatí nejet Praha – Ostrava po D1 kolem Brna ale po D35?
Za 3 měsíce.On už nyní je nárůst provozu v Sedlicich na odbočce z D11 na D35 obrovský.Ta D11 by si zasloužila z Phy do Sedlic třípruh.
Nevím přesně, jak to tam vypadá, ale uvědomte si, že každé takové rozšíření znamená komplet vyměnit všechny mosty na dálnici i přes ni, což je neuvěřitelná pálka.
Záleží kam a v kterou denní dobu jedete do Prahy. Na Černý most a sever Prahy se „vrchem“ z Ostravy jezdí posledních 10 let. Teď už se to vyplatí i třeba ze Zlína
Už teď… Jezdíme tak běžně.
Překvapuje mě, že zde nikdo nerozporuje stavbu D35 okolo VM, která uleví městu s intenzitou dopravy 20t vozidel denně, v diskuzi k D6 a intenzitě dopravy v KV ve špičce cca. 34t vozidel denně a diskutující zpochybňují přínos obchvatu města, popř. celé D6 do KV. Asi jiný metr. PS: Osobně vůbec nezpochybňuji žádnou dálnici a jsem rád, že se D35, D6 i další úseky konečně staví.
Možná pochopíte rozdíl mezi průtahem v KV, který je čtyřpruh a s MÚK a rozdíl oproti stávajícími stavu ve Vysokém Mýtě.
Jste blázen?? D35 je prostě potřeba, zdaleka ne jen kvůli Vysokému Mýtu. A jestliže je potřeba, tak je citelně lepší když vede dálnice okolo VM než prostředkem města…
Vy teda vymýšlíte ekvivalence přitažené hodně za vlasy. Ten významný rozdíl je mj. v tom že cesta okolo VM existuje, je schvalitelná a neobsahuje tunely.
D6 je ze 75% pouze pro Karlovy Vary a tranzit dal je 25%. VM má 95% tranzitu. Takže jediný dvojí metr je naprosto logický, na D6 by stačila jednička se střídavým třípruhem.
Ano, uleví se od tranzitu, super. Ale ptejme se proč tam ten tranzit vznikl. A pak je tisíce dalších měst a obcí, které trápí tranzit a nikdo to neřeší. Např. obce okolo D49. Pokud chceme opravdu všude obchvaty, abychom občany bránili od následků dopravy, je třeba tempo asfaltování ztisícinásobit a rozpočet SFDI na silnice zestonásobit. Samozřejmě občany pořádně zdanit, aby dopravci měli na nové silnice.
Další co nepochopil že obchvat VM není prostý obchvat VM, ale část dálnice D35?? No a s těmi obchvaty obecně – ano, v daleké budoucnosti by měly mít obchvaty 99% obcí na silnicích I. třídy… a ne, pořád ještě ani takové řešení nepřidá víc zabrané plochy republiky než nízké jednotky procent…
To je ten problém když řsd a MD začalo úseky dálnic kolem měst nazývat neexistujícím pojmem „dálniční obchvat“, chápu že to začalo jako argument pro rychlejší schvalování „je to obchvat tak to přece stavíme pro vás a vaší radní to blokují“. Dálnice je silnice pro dálkovou dopravu tj. Hlavně pro tranzit stovky km před a za městem. Obchvat je silnice co začíná a končí před a za městem na „staré“ a nikdy se nepočítá s jejím pokračováním dal.
Ten tranzit vznikl, protože je 21 století.Samozrejmě ,že ve 13 století byl tranzit v okolí D49 minimální.
Paradoxem je, že v roce 2006 ŘSD otevřelo D1 ve směru na Kroměříž prodlouženou byť o 1 km na Vrchoslavice ve stejném časovém limitu, neboť obec Stříbrnice sjezdem z D1 by byla zahlcena. Prostě v té době se stíhalo. Dnes jsou s tím obstrukce – povídání a vymlouvání se na cokoliv.
V roce 2005
Aby to nedopadlo jak s D49
Všechny úseky D35 mají platné stavební povolení.
Co si mám představit pod tímto?
„Nová část dálnice D35 bude napojena na silnici I/35 zatím provizorními sjezdy“
Vždyť to jsou trvalé nájezdy na příslušné MÚK na obou koncích tohoto úseku dálnice.
Také jsem si tu větu musel přečíst vícekrát, abych pak konstatoval, že jsem to nepochopil. Předně z důvodu , který zmiňujete 😁
máte pravdu, nicméně to napojení není zdaleka stavěné na takové intenzity, půjde tak trochu o provizorní charakter. Očekávám že nemalá část tranzitujících aut bude ještě během celého roku 2026 stále jezdit přes město a půjde tak spíše celkově o provizorní stav než budou zprovozněny oba navazující úseky. Např. takový sjezd od VM před Litomyšlí bude z kapacitního hlediska úplně o něčem jiném…
Tak drtivá většina dálkového tranzitu půjde po dálnici, takže tyto dvě MÚK budou sloužit pro přivaděče, tedy především ten západní, co bude stahovat provoz od Chocně.
ano, po roce 2026 už opravdu půjde drtivá většina tranzitu po dálnici, ale během roku 2026 právě půjde spíše o to provizorium kdy nebude dálnice navazovat ani na jedné straně obchvatu…
Nebude provizorní, moje chyba, omlouvám se.
Řečnická otázka (nemyslím si že zde někdo bude znát odpověď): Bude už od zprovoznění obchvatu přes město vyznačen zákaz nákladního tranzitu? Nebo k tomu dojde logicky spíše až po otevření obou navazujících staveb, ke kterému by snad mělo dojít 12/2026?
Myslím si že kvůli ne ideálnímu dočasnému napojení bude zatím až do konce roku 2026 provoz přes Mýto rozmělněn mezi současnou trasu a novou D35. Díky uvolnění křižovatek se průjezd městem o něco zrychlí a bude část řidičů motivovat zůstat na stávající trase, i to ale bude znamenat pro město značnou úlevu. Komplet bude dokonáno o rok později
No já nevím, pokud si můžu vybrat, raději sjedu na dálnici, než vymetat červené na křižovatkách
Údajně dát zákaz nelze, až po dokončení navazujících úseků.
On v tom městě kupodivu průmysl je, to jako chce zastavovat každé nákladní auto a zkoušet, jestli náhodou špatně neodpoví na nějakou otázku policisty?
To jde řešit i kamerovým systémem na vjezdech do města jako to má například Velké Meziříčí…
Nebude. Protože VM slouží pro tranzit směr Choceň apod. Až po dostavení obchvatu na Choceň bude zákaz kamionů skrz VM.