Tři koleje a tři čtvrtě miliardy. České dráhy zahájily stavbu opravárenské haly v Chebu

Opravárenská hala ČD v Chebu, vizualizace. Pramen: České dráhyOpravárenská hala ČD v Chebu, vizualizace. Pramen: České dráhy

ČD plánují do roku 2031 investovat do servisního zázemí přes 12 miliard korun. Mimo jiné hodlají vybudovat čtyři nové haly.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš

Podobné montované haly pro ty různé rozvážkové služby vyrostou na zelené louce za pár měsíců,a tady se bude budovat dva roky… taky drobnost aby v těch úžasných halách měl kdo dělat, věkový průměr a zájem o práci rukama je tragický…

Leinad

Taky aby měl dělníky kdo zaplatit. Na dnešní mašiny je nutné vzdělání (jak školní tak obnovovat specifika výrobců) a kdo to má tak nebude dělat zadarmo.

Jan Šlezingr

Tak já vidím malinko rozdíl v tom, jestli to má podlahu s jámou a portálový jeřáb nebo bouda s regály…..

král j

Nejsou to pro ČD zbytečně vyhozené peníze? Aby třeba s těmi InterJety nedopadly jako s Partnery v plzni, které jim sebrala Arriva.

El Barto

Sebrala Arriva? Ona za ně nezaplatila? A ČD nevěděly, že v případě vysoutěžení jiného dopravce je budou muset prodat?

V čem přesně vidíte křivdu nebo nějakou nepravost?

roman

Však volnou kapacitu mužou ČD nabídnout jiným firmám.

Leinad

To uvidíme, managing je i o předvídání a rizicích. 😀
Ale pochybuji že na to nemají podložené odhady. Spousta vozů je majetkem ČD (a ne vázaných podmínkami dotace jako panteři) a občas taky ČD něco kupuje za svoje. Taky ČD můžou nabízet kapacity (opravovat vlaky kobkurenci).

Jan

Tu Regionovu už prosím neresuscitovat…

Karl vB.

Škoda, že k obrázku 6/6 není video.
Mohli bychom komentovat:
– kdo poklepává nejelegantněji,
– kdo má největší frekvenci poklepů,
– kdo má nejsilněší úder,
anebo komu nervozita srazila umělecký dojem.
Aspoň, že se tentokrát všichni slavnostní poklepávači na fotku vešli.

petr

…až to bude zasraný od oleje

m.dyny

Troll smazán a zablokován

Avoda

755 mil Kč za tohle?
Opravdu bych chtěl vidět rozúčtování celé stavby do posledního šroubku, metru zábradlí a domíchávače s betonem.

Ale když ono se tak dobře saje, když státní cecek dává…

Stydlín

A vyznal by ses v tom troubeline???

Karl vB.

Ta vizualizaace haly v Chebu, je řekl bych kulantně „poněkud strohá“.
Zřejmě se bude jednat o skromnější verzi toho, co je na videu ÖBB TrainTech Floridsdorf.
Lze předpokládat, že samotná hala až tak drahá nebude, na rozdíl od jejího vnitřního technického vybavení.
Současná drážní vozidla jsou narvaná elektronikou a servis na to musí být připraven.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=92&v=aX1rZiRB9eg

Avoda

U nás vloni rekonstruovali dvě učebny ZŠ za cca 13 mil. Kč Už nějakou dobu se v tom hrabu, mnohé je předražené i 3x. Tunel jako ….. Ale žalovatelné to nebude, protože MMR ten projekt takto schválilo. V tom dotačním titulu bylo 2,1 mld Kč a když jsem viděl ty seznamy projektů tak odhaduji, že minimálně třetina z té částky byla vyhozená oknem, resp. kapříci pluli do těch správných kapes Asi by to bylo na postoupení k orgánům EU, která poslala peníze, ale bojím se papírování. Ještě to je otevřené. „Tohle je změna, vy jste změna, my jsme změna“. Pter… Číst vice »

Marcel

Mrkněte na Gomorru, je to pěkný seriál a dosaďte si tam českou komunální scénu, je to o vaší odvaze, určitě se vám chce v klidu dále žít a pracovat 🙂

Karl vB.

Vaše zkušenosti ze školství nijak nepopírám.
Možná bude zajímavé pozorovat, až se zas nějaký dopravní podnik bude zajímat o koupi trolejbusů, o kolik a jakým směrem se posunuly ceny oproti dosavadní úrovni… 🙂

Marcel

Tak je to i s nářadím

vlachjan

Jsem si jistý, že dodavatel dokumentace pro provedení stavby ji ČD dodal včetně položkového rozpočtu, v němž jednotlivé položky najdete.

Lubomír

Hlavně, že se v minulých letech zrušily Železniční opravny a strojírny, opravarénská depa, které byly vybaveny i moderní technologií na opravu nových souprav i vagonů . ted se budou stavět za miliardy nové haly a opravny , ty původní leží ladem , nebo se znich staly průmyslové , skladové haly, nebo byly zbourány.Jedná se o DEPA a ŽOSKY Česká Lípa – Liberec – Děčín – Louny – Krnov – Ostrava . České Velenice ,Třebová a mnoho dalších…Ted kupujeme soupravy za miliardy z ciziny , mnohdy jen zrepasované , viz ARRIVA ,LANDESBAHN , které jsou 20 let staré, jen upravené ,… Číst vice »

Kubrt

To je dobrá snůška blábolů. 1. Která depa a opravny vybavené moderní technologií byla zrušena? 2. „ŽOS“ Děčín, Louny, Krnov, Ostrava fungují. 3. V České Třebové funguje CZ loko. 4. Liberec a Česká Lípa skončily, ale to už v 80. letech nebyly opravny vozidel, ale dílny s jiným programem – spádoviště, slévárna, zvedáky. 5. České Velenice – to je asi jediná kapacita ze zmíněných, která by dnes mohla být relevantní. Ale není to to tak, že by prostě byly jen tak zrušeny, nýbrž zkrachovaly. Pokud tam přijde investor, řekl bych, že majitel se toho areálu rád zbaví. 6. Švýcarsko, Anglie,… Číst vice »

Jurášek2

Ty České Velenice byl tunel.. a co zoska v Praze Bubnech..to bylo poněkud zvláštní .. likvidace

Kubrt

Nevím, nemám informace. Každopádně všechny ty opravny vstupovaly do 90. let podinvestované a někdy mezi lety 1990-2010 poptávka po jejich práci byla nižší než předtím a někdo přežil, někdo ne. Na rozdíl od jiných průmyslových odvětví, železniční opravárenství nebylo zajímavé pro zahraniční investory, v té době bylo v krizi i v západní Evropě. Dnes je po celé Evropě poptávka vyšší, může se zdát že řada dílen byla nesmyslně zrušena, ale nikdo už neříká, jak všechny ty někdejší dílny měly přežít ty dvě dekády nižší poptávky a ještě udržet krok s dobou, moderní technikou. Že se ve Velenicích opravovaly parní lokomotivy… Číst vice »

VTT

Pozemky v Bubnech jsou příliš cenné na to, aby na nich stály polorozbořené haly opraven z 19. století.
Jiná věc je, že za tyhle pozemky mohla dráha (ať už to byla jakákoliv organizace) vyinkasovat dost peněz na to, aby si postavila moderní opravárenskou základnu někde jinde.

petr

a plno dalších pracovišť půjde do kopru..a my s nima..

El Barto

To je tak „krásně“ tragický komentář…

Hon

Landesbahn? Kdo to je?

petr

to bude asi Landerbahn

Jurášek2

Depa mají staré vybavení. Zos česká Třebová funguje je z ní cz Loko. A ostravská taky tss. ČD má přes 80 procent trhu . Českých výrobců je ..např škoda transportation ,Dako ,borcad ,bonatrans.atd.

PvvS

V depech pro parní provoz se budou udržovat hypermoderní 854/843 nebo luxusní 814 ne ?

Jurášek2

Která depa jsou pro parní provoz? Ten skončil 1980. A 854 budou končit

PvvS

A kolik těch dep se postavilo po roce 1980 ? Většina z nich byla podstaně starší. A k těm 854. Jaképak motoráky se u nás vyrábí ? Když si předřečník stěžuje na dovoz..

petr

žádné

Jurášek2

ČSD depa uměly dělat
. valmez dělal 753/750

PvvS

A byly by schopný i dnes udržovat moderní jednotky a lokomotivy ? Solidní kanál pro údržbu podvozků a motorů pod NP jednotkama, zároveň lávky pro práce na střechách. A k tomu v aspoň trochu kulturních podmínkách ? Ne na promaštěný podlaze a trvale v průvanu ?

Kubrt

Pro parní provoz jsou koncipovány všechny rotundy. Těch pár dep, co se u ČSD postavilo pro nové trakce, už jsou všechno haly s podélnými kolejemi (Maloměřice, Leopoldov, Prešov, Humenné, Libeň). Lokomotiva se ještě v té rotundě nějak opravovat dá, ale jakákoliv jednotka už je problém. Regionova se ještě dá rozpojit, ale u modernějších souprav, neřkuli souprav s Jakobsovými podvozky, už fakt s depy z parních času nevystačíme.

petr

s těma už se taky nepočítá

Jiří Kocurek

V té staré rotundě by se 844/847 servisovat nedaly, nevešly by se dovnitř ani na točnu s délkou 44 m. To venku je Hurvínek? https://mapy.cz/s/mabopamuhe
Stavět dopravu na Hurvíncích a Šukafonech, protože nic novějšího se do depa nevejde, i ta Regionova se musí rozpojit?

VTT

Argument, že „na horním Pacifiku musí jezdit pořád 810, protože nic jiného se nevejde na točnu v Čerčanech“ jsem už taky slyšel.
Takže stavět dopravu na 810 někdo evidentně chce.

petr

čerčany končí

Twix

Kdyby jen na horním Pacifiku, trpěly tím i Sedlčany a Vlašim. Teď by to měly zachránit RS1 udržované v Táboře.

vapa

Svým způsobem máte pravdu, ale uvědomte si, že to co zmiňujete bylo postaveno pro parní lokomotivy. Takže tyto správkárenské haly pohodlně posloužily i pro motorovou a elektrickou trakci. Ale současné ucelené soupravy a elektrické či motorové jednotky potřebují poněkud větší prostor. Daly by se udržovat i ve stávajících prostorách. To je však časově náročné, neboť každou jednotku musíte rozpojit a poté zase spojit a je potřeba mít odstavné koleje atd.

petr

já znám jen Landerbahn

Karl vB.

Pane Lubomíre, část vámi zmiňovaných provozů přežila (v různých formách existence a vztahu k železniční dopravě) a část (ta neživotaschopná) šla zkrátka do jablek.
Novou výstavbu dle současných požadavků považuji za mnohem lepší řešení, než na něco starého (1869), od čeho ani nemusí být pořádná dokumentace skutečného provedení, roubovat modernu. Levnější to nebude a nějaký kostlivec a stará ekologická zátěž se vždy najde.
Navíc jste neobjasnil, kde by do těch zkrachovalých a znovu otevřených ŽOSek nabrali pracovní sílu.
Ohledně pořizování železničních vozidel vám doporučuji samostudium, než tady zas něco dojemného plácnete.

Avlaky

Krásná vizualizace s regionovou

Pája

Tohle mně praštilo do očí taky hned. Přitom v článku se píše o jiných soupravách. /tu fotku s bandou koloťuků jsem raději rychle zavřel

Granja

A stačil jste si všimnout jak jsou při té „práci“ šťastni, i když někteří kvůli této kratochvíli museli absolvovat nemalý kus cesty?

Jiří Kocurek

Alespoň se tam vejde celá, bez rozpojení.
Délka nové haly je vpohodě na dvě 844/847 popřípadě 2x dvouvozového Regiopantera. A jelikož je to k hranicím blízko, tak si říkám, že i zahraniční zákazník není nic nemožného.

petr

a chodit se tam bude v ponožkách