„Tři dny nikdo nenastoupil.“ Vlaky v Lokti skončí před Ohří, z trati do Horního Slavkova má být cyklostezka

Motorový vůz 810 ve stanici Loket předměstí. Foto: Martin Vrut / Wikimedia CommonsMotorový vůz 810 ve stanici Loket předměstí. Foto: Martin Vrut / Wikimedia Commons

Současná krajská vláda má v programovém prohlášení obnovení provozu na trati do Horního Slavkova.

Odebírat
Upozornit na
guest
131 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtěch

Tam bude jezdit na kole úplně stejně lidí, jako jezdí vlakem 😁

Martin

Mmch. vi nekdo, proc je trat v nesjizdnem stavu mezi Slavkovem a Loktem? A proc tak nejezdi vlaky ze Slavkova do Varu pres Loket?
K cemu jsou pak dve kuse trati, kdyz vlakem se neda nikam jinam dostat nez k trati kde se musi prestoupit?

Pája

SŽ se opět nechce dělat to, co je její zákonnou povinností. Evidentně dostává z rozpočtu zbytečně moc prostředků.

Martin

Me zaujala informace, ze by mela byt vyuzivana v souvislosti s tezbou lithia, to pak budou vozit auty?

Marťas

Na kolech 🤪🤪🤪🤪🤪🤪

Oreo

To je zajímavé vlaky se ruší ale že jezdí poloprázdné autobusy to kraje nese..

Air Traveller

Nebude to tom, ze km autobusu vyjde kraj levnejc, nez km vlaku?

Zesp

Tady ještě malá fotogalerie dopravny (?) Loket a úseku z Lokte po tunel směr Loket předměstí:

Úsek Loket – Loket předměstí:
https://www.rajce.idnes.cz/dopravnizesp/album/tu-loket-loket-predmesti

Zesp
likvidátor shotoushků

Potenciááááál 🤣🤣🤣

Pája

Tolik hodin a už nalitej 🤔

Martin

Já nechápu, jak může státní organizace kašlat na zákony (udržování tratí ve sjízdném stavu) a prochází jí to úplně bez problémů. Když se obyčejná osoba (FO i PO) vykašle na nějakou zákonnou povinnost (třeba placení daně), tak na ní státní aparát nastoupí do několika dní.

A jinak samozřejmě že když trať není provozní ve svém potenciálu, tak tam bude doprava skomírat. Viz nedaleká Protivec – Bochov, kde pro Bochov jsou spádové spíš Karlovy vary, ale trať se tam už nikdy nepostavila a proto to s osobkou bylo marný už začátku.

Marťas

Paradoxně trať Protivec – Bochov je ve výborném stavu na hodně vysokém náspu – jeli jsme tam pár let zpátky fotopárou… Udržována byla hlavně kvůli vojákům. Jinak osobní doprava naprosto nemá opodstatnění a náklady sem tam dřevo z Bochova

Ondřej Wagner

Trať z Protivce do Bochova by bylo nejlepší prodat tomu, kdo by o ní měl zájem.

likvidátor shotoushků

A kdo by jako o ní měl mít asi tak zájem? 🤪🤣

Ondřej Wagner

Obce, spolky, nákladní dopravci apod.

Michal

Trať se obnoví, ne kvuli lidem , v oblasti se bude výhledově těžit Lithium. Státní úředníci si nevidí ani na špičku vlastního nosu a to mají dostat přidáno ! Za co !

Ondřej Wagner

Nemělo se lithium spíše těžit v Krusnych horách a to zejména v okolí Cinovce?

Petr Šimral

Ve Slavkově už je vytěžené a substrát leží na výsypce. Je ho tam troška – 5 miliónů tun.

Alibaba

Fascinuje mě množství příznivců cyklostezek, jakoby se nedalo jezdit po normální silnici, ta se stavět už nemusí a určitě v tomto místě není vytížená na krev.

Za mě obnovit trať, aby měla smysluplné ukončení/propojení ve Slavkově, na předměstí Lokte to opravdu nemá smysl.

libor

ono dnes se jezdí víc autem než vlakem, tím jsou silnice více vytížené a tím je méně bezpečné pro kola, tj. cyklostezka věc dobrá a často slouží i pěším… 😉

Oreo

Silnice jsou přetížený ..hromada kamionu co vozí zboží přes půl světa a auta v kterých sedí jeden člověk.. protože lidé jsou líní použít MHD. Cyklostezku ať si postaví ale vedle trati.

firon

Po normální silnici se jezdit dá, ale je to někdy o život. Jezdí tam náklaďáky, rodinu s dětmi byste tam asi neposlal.
Už v druhé půlce 90. let bylo nádraží ve Slavkově a dokonce i mosty na trati zarostlé náletem a nepoužitelné. Už tehdy se řešila přeměna, nic z toho nebylo, trať se taky neobnovila, ztracených 30 let…

Shodou okolnosti jsem tam byl nedávno na kole, Slavkov jak po vymření, kdo by se tam přes ty kopce tahal. Pokud bude atraktivní cyklotrasa, určitě to tam ožije.

https://gbartos.blogspot.com/2024/07/xc-slaffkovsky-les-z-kavecka-notorickou.html

Brzda dopravy

Ono se totiž hodně ušetří, když se za den najezdí zhruba o 6 km méně, řekl bych tak kolem 3 litrů nafty…
Zase se budeme mít lépe, kraj ušetří sto korun denně a určitě je dobře investuje…

Ovšem záleží, jestli chtějí šetřit, nebo vozit lidí. Kdyby postavili dočasnou zastávku u mostu přes Zahradní ulici, určitě by tam vystoupilo víc lidí než 0. Ale to je zase nápad, který by neprošel proti drážně-krajské byrokracii, protože proto…

noerf

Problém je, že máte náklady na dopravce. U 810 okolo nad 100 Kč/km a nezanedbatelné náklady na údržbu tratě, kterou chce SŽ prodat. Na výstavbu cyklostezky lze získat dotaci a materiál lze získat i z likvidace stavební sutě (cihly, tašky), za jejichž likvidaci stavební firmy obvykle platí a nemusí se dávat na skládku. A veřejná zpráva bude mít příjem z nájmu ploch pro občerstvení a DPH z prodeje. V případě odkoupení trati a jeji obnovy by to znamenalo investici v řádu stovek milionů Kč a náklady na provoz dopravní cesty (údržba, řízení) v řádu milionů Kč ročně a náklady na… Číst vice »

Oreo

Proč v Polsku obnovují tratě.pokud by se celá trať opravila a zmodernizovala ..taky má potenciál ..alespoň turistický.810 nejezdí za 100kc na kilometr to je kravina.

Pája

Takže bude vlastně nejlepší v celé ČR všechny tratě přebuddovat na cyklostezky? 🤔

Sova

Pokud bude SŽ dále tolerováno kašlat na své povinnosti a propojení z Lokte do Slavkova zůstane nefunkční, tak asi vážně nemá smysl udržovat v Lokti tunel, most přes Zahradní ulici a most přes Ohři. Jenom kvůli tomu, aby se dalo zajíždět o pár set metrů dál na Loket předměstí a zpět (kam stejně jezdí jen menší část vlaků, které Loket během dne obslouží – nevím jestli je to nějaký záměr nebo o to fakt prostě není poptávka). Spíš by stálo za úvahu udělat zastávku blíž centru, pro lepší využití místními i turisty. A pro místní obsluhu by mohla vzniknout zastávka… Číst vice »

Sova

Podotýkám že by to samozřejmě byla náhrada, dvě nové zastávky za dvě původní, hůře umístěné.

Zesp

Tak to tedy byla náhoda, že jsem při letní dovolené v těchto pro mě vzdálených krajích při cestě z parkoviště do města zrovna natrefil na 810 do předměstí a neváhal ho zvěčnit… A počkat si chvíli na zpáteční spoj. Ani jsem netušil, že to bude za chvíli asi už nevratná historie…

https://youtu.be/Tk4odP30qp8

Pastýř

„Správa železnic konstatovala, že most přes Ohři nebude opravovat“

Skáza železnic přímo deklaruje, že bude kašlat na své povinnosti provozovatele dráhy týkající se její provozuschopnosti?

standa

takže když budete mít provozuschopnou dráhu kde nikdo nejezdí budete spokojený ? bude vám to dávat smysl takto utrácet peníze? najednou je vám fuk že se vyhodí miliony z okna?

D1

Tak tahle trať nejezdí vlastně kvůli tomu, že se neudržovala delší dobu. Absence neúdržby vedla k horším jízdním časům a k menší atraktivitě spojení. Pak se provoz přerušil a už nikdy neobnovil. No a nyní ty pahýly nedávají dopravně smysl. Tak se to zase nebude udržovat a následná oprava bude tak drahá, že nakonec nebude vůbec nic. Takže je jedno, že je tam nízký provoz, je povinností SŽ to udržovat!

Oreo

Radši budu dávat peníze na trať než třeba na ty černé nefakcenka

Pája

Ona spíš ten navazující úsek, který je oficiálně 26 lež ve výluce měla dávno zprovoznit, ne?

likvidátor shotoushků

Prosě se zruší a bude to 🙂

standa

takových tratí je.

libor

Správný hospodář by to zrušil celé v úseku Sedlo – Loket. Ta trať je stejně v takovém dezolátu, že jízda vlakem je otřesná. když chcete jet KV (popř. Sokolov) – Loket, stejnou parádu udělá bus s mnohem větším počtem zastávek a doveze vás na místo (lákavější) a bez přestupu. Letos jsme byli navodě – Ohři a potřebovali se dostat Vojkovice -Loket, vlak nejel, ale bus jel přímo. Super! a když někdo chce relaci Kyselka – Loket, opět je potřeba vzít bus. Takže vlak opravdu nemá smysl… Ať se bus s vlakem hezky doplňují, někde je lepší vlak, jinde zase bus.… Číst vice »

Honza

Určitě jste nejeli přímým busem mezi Vojkovicemi a Loktem, leda že by to byl váš osobní/pronajatý. A Kyselka? Asi tím, že tam nejezdí osobní vlaky.

libor

jeli, byly to sice dvě linky, ale už ve Vojkovicích přijel bus a měl tam nápis Sokolov. Prostě linka číslo 421307 2 a 421304 9 jel jeden bus, na jednu jízdenku! 😉

libor

a ta Kyselka byl příklad toho, že ne všichni chtějí jezdit na výlet jen tam, kam jezdí vlak, co vozí lidi. Jsou i jiná místa 😉

khahi

Nerozumím proč není provoz zastaven k 1.9.2024, když je tam nulová frekvence cestujících. Neskutečné mrhání penězi daňových poplatníků. Cyklostezku aspoň někdo využije…

David

Asi tak, pokud to nezkazí a místo štěrku tam bude hladky asfalt, přitáhli by i lidi na bruslích.

Navíc cyklostezka pak může mít význam i pro místní přepravu, stačí třeba místním přispět na elektro kolo/nabíječky … Mnohem lepší než to cpat do nepoužívaného vlaku co nejezdí podle potřeb těch lidí.

Chleba Nakup

Ještě pak provést sčítání cyklistů, ať se vidí, jestli i cyklostezka byly účelně vynaložené peníze.

Antonín Prokop

Ne do Horního Slavkova…jezdilo to dál. Rozkradeno neúdržba a nezájem politiků…Taková dotace na cyklostezku to slibuje bakšiš

likvidátor shotoushků

Tak si to zaplať a pak si tam jezdí vlakem až do aleluja… Jinak to dědkovské šotokecy

likvidátor shotoushků

*to jsou

Oreo

Tento stát peníze má ale nakupuje nesmysly jako f-35

Někdo

Tak uvidíme co po volbách.Za mě by to byla škoda.

Herold

Škoda (a vyhazování peněz) je, že to ještě pořád jezdí.

Někdo

Dávám palec dolů.

Někdo

No tak promiňte.

Herold

Je mi to úplně jedno.

likvidátor shotoushků

Kvůli tomu dneska neusnete 😭

Clovek

Příznivci železnice to neradi slyší, ale po cyklostezce by se pohybovalo násobně víc lidí, než jezdí po trati. Taky je jednodušší na údržbu, a její uživatelé v kraji víc utratí. A neplatí to zdaleka jen o této trati.

Frantisek X

Ten konec je pěkná blbost. Utratit mohou úplně stejně, od vlaku se dá jet na kole někam dále, a lidé bez kola nemusejí přijet vůbec, případně vyžadují provoz parkoviště. Je smutné, když kraj (okres, obec) chce turisty, ale neumí nabídnout nic než stezku pro kola, navíc přestavěnou z funkční železnice. Jako jo, pokud srovnáváte nesmyslný cancour do Lokte předměstí, který dále nepokračuje do Horního Slavkova a Bečova nad Teplou (!), se stezkou pro kola, která tam povede, tak asi ano. Ale tady je problém úplně jinde. Zajímavé také je zřízení nového ‚autobusáku‘ v Lokti úplně mimo železniční stanici, od níž… Číst vice »

Herold

O jaké funkční železnici přestavěne na cyklostezku je konkrétně řeč?

Jakub P

Od vlaku by se dalo na kole dojet nekam dale, kdyby ty vlaky mely rozumnou kapacitu pro kola. Zatim je to u nasich zeleznicnich dopravcu dost bida. Leckde furt sukafony pro prepravu kol naprosto nevhodny a v mistech, kde by byl zajem velky, vagon s par ks haku…

Jakub P

Kombinace kolo a vlak ma skutecne obrovsky potencial jak pro rekreaci a turistiku, tak pro beznou dopravu. Bohuzel u nas to zatim lide od zeleznice spis sabotuji. Jak dopravci (zminena vozidla, byt to se napr. u CD pomalu zlepsuje), tak „dobra sprava“ moznostmi bezpecneho parkovani kol u nadrazi…

Sova

Jednodušší na údržbu je určitě, protože po vyčerpání dotace a splnění jejích podmínek už tu cyklostezku nikdo udržovat nebude. Jako jiné podobné nebo řadu dotačních rozhleden, z nichž mnohé musely být následně pro špatný stav uzavřeny nebo odstraněny.

Děkujeme pěkně…

Elb

Vždyť ten cyklo fetiš tady posledních 10 let taky skomírá..

Oreo

Jo máte na to data ? Cyklostezku Nový Jičín – Hostašovice využívá denně pár desítek lidí a to hlavně v létě jinak je to mrtvé..

Ojin

Co takhle zkrátit jenom o 300 metrů a udělat koncovou zastávku v místě mostu přes ulici Zahradní?

Roman

Trať po které bude v sezóně jezdit nějaký historický vláček a vozit některé ze statisíců turistů kteří během roku navštíví Loket by určitě smysl měla a určitě i generovala nějaký zisk. Pokud trať zruší je to nevyužitá příležitost která jinde nemá obdoby. Pro osobní přepravu to ale asi smysl nemá, to je pravda.

Frantisek X

Že by se jeli projet z nádraží, kam musejí dojít pěšky nebo dojet autem, přes Ohři na předměstí a zpět? To nevím. Většina by dost možná ráda navštívila také Bečov nad Teplou, jenže tam koleje chybějí. Co uděláme? Vytrháme je, donutíme lidi přelézt na kola (pokud tam na nich nejsou primárně) a pošleme je na zámek zpocené? Asi ne, že… Buď počkají na krajský (nově) mikrobus (?), nebo – tradá auty. Místo, aby na silnici bylo místo třeba i pro ty cyklisty – a náklady se vozily vedle po kolejích. Logika tohoto systému mi přijde být kdesi…

Petr C.

Nevíte někdo jak jsou na tom vlaky na druhé straně trati, tzn z Krásného Jezu do Horního Slavkova Kounic? Jezdi v těch turistických vlacích někdo kromě strojvedoucího?

Frantisek X

O tom už se také dlouho mlčí. Inu – přerušeným korytem řeky také mnoho vody nepoteče.

Strojvedoucí_z_Kounice

Na Kounické je to nárazově, jeden pár se jede s 1-3 lidma a další 2 páry klidně po 10 – 30 lidech. Jeden víkend je dohromady 25 lidí, další víkend jen za jeden vlak 20 lidí a celkově vyšší desítky lidí. Ovšem kdo chce jezdit do Kounice, na předměstí plné indů a ničeho.

pepaH

Záleží na tom,jak často jezdí vlaky.Pokud pojede vlak tam,tak budu poptávat vlak zpět.Když vlak nebude,tak pojedu jinak a ani vlak tam nebude mít cestující.Další otázka je jaký potenciál provozu má úsek do Slavkova

Frantisek X

Určitě větší, než na loketskou periferii za řekou. A dále máme Bečov, do Lokte by se dalo (s přestupem či spojením vlaků) dojet od Mariánských Lázní… Po cancourech je to mrtvé. Podobně jako od Rakovníka přes Mariánskou Týnici do Plas. Slavkov navíc, pokud vím, dosud generuje i nákladní dopravu…

Jungr

Nádherná trať s fantastickýmui raritami – například s ukradenýmn mostem ( kterému asistovalka policie ČR!! přijela a lustrovala účastníky aby mohli v kráděži a sdělila ,že mohou !!!) https://www.lidovky.cz/svet/cesti-zlodeji-ukradli-desetitunovy-most-a-zaujali-cely-svet.A120502_102446_ln_zahranici_mtr , ale třeba také v zajímevém přechodu přes „horský“ hřeben z Lokte do Krásného jezu. Histrocky je také zajímavá kvůli důlní činnosti (důl Stannum – těžna wolframu), následně i kriminálu v Horním Slavkově a související těžké výrobě. Dnes trať už nikdo nepotřebuje (doly skončily, výroba skončila) – paralelně je přece silnice – i když se serpentinami či zatáčkami. Proto i cyklostezka je jen iluzorní zástěrkou – nikdo ji nebude udržovat. Tunely… Číst vice »

boční zájmy

tři dny to je opravdu vypovídající časový úsek

jva

Jistě, budeme ty nuly evidovat měsíc, pak do cestujících započítáme sčítače a budeme jásat, jak jezdíme vytíženi…

Krasnolipak

Už se těším na cyklostezku. Snad zastupitelé a radní nepodlehnou šotořevu, případně nostalgickým vzpomínkám místních důchodců, kterým bylo před 50 lety ve vlaku krásně. Paralelou je Kozí dráha ve stavu klinické smrti a kraj doplácející x set Kč na jednoho cestujícího v relaci Děčín – Telnice (kde je ta péče řádného hospodáře?). Už tu mohlo být pěkné cyklospojení s využitím 100x více lidmi. Kladným příkladem budiž cyklostezka Varhany po bývalém tělese trati Česká Lípa – Kamenický Šenov, hojně využívaná.

Krasnolipak

Mínusující osoby zdvořile žádám, aby se svezli Kozí dráhou a projeli/prošli po stezce Varhany. Lze to hezky v jeden den a třeba sami změníte názor. I pokud ne, tak je to hezký výlet 🙂

tondovo

Můžu potvrdit. Vloni jsem tam šel a stezka byla plná cyklistů, běžců i pěších.

Frantisek X

Snad jste tam měl kde zaparkovat a cyklisté Vás ani jednou neporazili, když jich tam byly takové davy. 🙂 Jo, holt „po silnicích nelze, protože auta“, tak zrušíme vlaky, aniž bychom se je snažili udělat použitelné. Výsledkem je krajina plná dalších asfaltových lánů.

tondovo

Můžete být klidný, přijel jsem vlakem a všichni jsme se chovali ohleduplně.
Ale hlavně: „Pravidelný osobní provoz na trati byl ukončen roku 1979 a úsek trati Kamenický Šenov – Česká Lípa byl snesen.“ Tolik Wikipedia. Takže už tenkrát, kdy nebyla IAD tak rozvinutá jako dnes, ta frekvence cestujících asi nebyla nic moc.

Petr

Ano také se těším na cyklostezku Tochovice-přehrada. Jenže jsme jen dokázali vytrhat vlečku. Až skončí dotace na cyklostezky, tak bude konec s jejich stavbou do polí.

Staňa

Velké nadšení provázela i přeměna trati Nezamyslice – Morkovice. Několikrát jsem si ji projel, vždy 17 km bez kontaktu s cyklisty. Smysluplně vysypané milióny na cyklostezce odnikud nikam.

Pavel

Já jsem tam jel a lidí na cyklostezce jsem tam potkal víc než v šukafonu. Pro děcka do školy to slouží.

Twix

To věřím že tam jezdí cyklistů málo, ale to velké nadšení tam opravdu někdo prezentoval, nebo jste si to vymyslel? Nebylo to spíš tak, že vlak je tam úplně k ničemu, tak holt aspoň cyklostezka bude lepším využitím tělesa?

Vesper

Ono je víc drah s pochybnou užitností. Třeba trať do Sedlčan, tam pendluje 810, nějaké cestující asi vozí, ale celá trať vede v bezprostředním souběhu se silnicí I. třídy. Pokud do Sedlčan nejezdí nezanedbatelné množství nákladních vlaků (o tom pochybuji), tak se 810 dá nahradit 1:1 autobusem a ušetří se za údržbu dvojí paralelní infrastruktury.

Ingip

Problémem silnice 18 z Olbramovic do Sedlčan je z hlediska veřejné dopravy to, že se až na jednu výjimku vyhýbá obcím. Ve 30. letech ji postavili „podle pravítka“ jako vojenskou silnici. Trať taky není trasovaná úplně ideálně, ale přece jen nějakou místní dopravu pobere.

Clovek

Koukl jsem se do mapy a trať se vyhýbá sídlum víc než ta silnice.

Bakiy

A i ten manipulák tam jezdí…

Michal M

To není úplně pravda. Sice v minulém GVD rozjebali návaznosti na rychlíky v Olbramovicích, ale špičkové vlaky jezdily tak plné, že se v sólo šukafonu snad i stálo.
Navíc je snad celá po opravě, má bezstykovku a zprovozněnou výhybnu někde v půlce. Kdyby tam jezdil Regioshuttle, asi tomu není co vytknout.

Frantisek X

Ještě krátké prodloužení přes řeku blíže těm Sedlčanům (a „autobusáku“), kdyby se povedlo. Delší docházka podél (možná i proto) frekventované silnice může odradit.

Twix

Ten Regioshuttle tam co nevidět vyjede, vozy jsou už dodané, v Benešově byl prezentován. Souhlasím že sedlčanka smysl má a využívaná je, do Benešova člověk dojede rychle a bez přestupu (kromě toho se i z obcí ve směru do Sedlčan spíš nastupuje), dál po koridoru do Prahy je to taky slušné, zvlášť když člověk chce třeba na Prahu 10. Autobus ze Sedlčan do Prahy se motá přes Cholín a Štěchovice, podél Vltavy silný provoz a pořád uzavírky kvůli padání skal, žádná velká výhra to není.

Alibaba

Na silnici I/18 došlo k několika zlepšení parametrů silnice (přeložky). takže by to i na této trati chtělo zlepšit přeložkami parametry a pak třeba propojit vlaky se spěšňákama jako přímé do prahy.

Tomáš

Jestli chtějí cyklostezku, tak ať si jí postaví úplně celou taky za vlastní. Ne že zase budou parazitovat na drážním tělese. A ti cyklisté, kdy ti se kdy finančně na něco sami složí?
Když ale místní nejsou ochotni se dopravovat vlakem aby podpořili zachování spojení, tak to je ale také problém.
Ta trať je krásná, nechápu proč o ní nemá zájem nějaký železniční spolek.

Clovek

Jestli se cyklisté mají skládat na cyklostezku, kdo se podle vás má skládat na vlak, do kteŕeho tři dny za sebou nikdo nenastoupil?

Frantisek X

Ukončete spoje na periferii za Loktem a na periferii před Horním Slavkovem a počítejte frekvenci v koncových úsecích, pak vám nutně vyjde, že to k ničemu není. Musíte to vůbec počítat? Řeč byla pravděpodobně o tom propojení, do nějž se teď chce investovat v asfaltové formě (aneb v podstatě paralelní silnice k té stávající).

Jakub P

Houby paralelní silnice. Cyklostezka paralelní k silnici, na kterou bych si třeba s dětmi asi na kole netroufnul (úzká, plná zatáček, do kopce).

janvagala

Nechápete. A to je přesně ono. Proč to jiní neudělají, vždyť je to přeci škoda. Tak to zkuste sám.

Karl vB.

1. „Jestli chtějí cyklostezku, tak ať si jí postaví úplně celou taky za vlastní“. Dotazy: – Podle této vaší teorie si má VRT v nové trase „úplně celou taky za vlastní“ postavit kdo? – Jaká železniční trať „za vaše vlastní peníze“ byla postavena? 2. Dopravovat se vlakem z důvodu zachování spojení. 🙂 Takový hlubokomyslný postulát ve zdejší diskusi už dlouho nepadl. Tak tam koukejte mazat a denně „z důvodu zachování spojení“ se dopravujte alespoň 2x (oběma směry)! Místní mají v hlavě mozek a k volbě jiného druhu dopravy mají očividně pádný racionální důvod. 3. Založte si vlastní železniční spolek (když… Číst vice »

Frantisek X

Tak jistě, když není vlak, dopravují se jinak. Třeba pak i na tom kole, když už je to po silnici „o hubu“, protože motivace jezdit všude auty.

Karl vB.

V dobách mého mládí (hluboko v 20. stol.) jsem tam jezdíval. Jezdily tam myslím vykloktané Singrovky, při jízdě do kopce se třásly, jak v posledním taažení, stoupání trati do Slavkova jim dávalo řádně zabrat. Jednou jim tam motorák kleknul. V Krásném Jezu, kde se vlaky setkávaly, sečetl výpravčí lidi a ten zbylý funkční motorák vypravil tam, kam jela většina cestujících. Tu jednu paní, co chtěla jet jiným směrem, výpravčí přesvědčil, ať se vrátí domu a jede na nákup zítra. Tak strašně moc to bylo za staré doby vytížené.

libor

Lidi nejsou blbci, vyberou si nejvhodnější způsob dopravy a nepojedou pomalým, drahým vlakem s přestupem a ještě půjdou 2km na nádraží (místo třeba 400m na bus zastávku). Ten vlak nemá snad žádnou výhodu krom záchodu ( ale třeba při cestě 30min se to dá vydržet i s prostatou v 70ti letech) 😉

Poutnik99

Nemá smysl provozovat dráhu v místech, kde je zájem mizivý. Alespoň peníze půjdou na tratě, kde to má větší smysl.

Všichni ti odpůrci rušení by především měli sedět v těch vlacích, které tak urputně brání, ne jen za klávesnicí…

Marťas

Aby mohly téct řeky, musí přitékat potůčky. Navíc nahoře kolem Horního Slavkova je velký těžební i výrobní potenciál, takže se bavme především o dopravě nákladní a během sezóny o dopravě turistické.

Krasnolipak

A je ten váš potenciál dopravy něčím podložený nebo jde o pohled do mapy „hele tady jsou nejaky fabriky a kamenolom“?

Marťas

Podložený je za prvé tím, že jsem tam mnohokrát byl (nádherná příroda a veliký turistický potenciál) a za druhé tím, že už byla obnovena část trati z Krásného Jezu do Slavkova – Kounic kvůli fabrice, dopravu poptávala i další fabrika o kus dále ke Slavkovu (tam se bohužel nic neděje) a dále plánovaná těžba lithia… O pravidelné dopravě je asi blbost se bavit, možná vlaky ve špičkách a o víkendu z Lokte do Horního Slavkova, ovšem coby turistická linka přes sezónu jednoznačně… Držet se názoru odborníků na kola, už hafo tratí, kde dnes s úspěchem jezdí turistické linky, neexistuje… Namátkou… Číst vice »

smasska

Hostivice – Rudná je možná „silný“ provoz a utopené peníze v nových zastávkách, jen je škoda, že si toho za ta léta nestačili všimnout i cestující.

Twix

Jak to, že nestačili? Z Chýně to jezdí dost obsazené (minule jsem tam ráno jel asi s 35 lidmi), dál na Zličín taky. Až se vylepší trať z Hostivice aspoň na Veleslavín, včetně samotné stanice Hostivice, kde S65 nebude muset 10 minut hnít z dopravních důvodů, bude to ještě atraktivnější. A samozřejmě chtělo by to kulturnější vozidlo.

smasska

Ta trať (v úseku Rudná – Hostivice) je doslova vedle milionové Prahy a vytíženost má srovnatelnou jako jiné lokálky někde v lesích. Jaké lepší podmínky už má mít? Tohle je vyloženě „depotenciál“.

Ondřej Wagner

Podle mne bude trať Hostivice – Rudná mnohem více využívána jakmile bude v provozu rychlá moderní železnice z Prahy do Kladna. A kdyby na této trati byl časový prostor, jakože nebude, a trať by umožnovala po elektrizaci přímé spojení z Masarykova nádraží až do Rudné, tak by ještě více byla využívána obyvateli Chyne.

Alibaba

Takže bude dobré ji zase smysluplně propojit do Slavkova.

Oreo

Cyklostezku si strčte.. ukončení vlaku v lokti to je kravina.

Marťas

Ruší se lehce, obnovit už nepůjde… Zničit dříve krásnou trať s tunely v nádherné přírodě s obrovským turistickým potenciálem je totální zhovadilost. Všechny věci se nedají přepočítávat na peníze…

Poutnik99

Požádejte o odkup a začněte tu “perspektivní” dráhu provozovat…

Michal M

Kolik přispěješ?

noerf

Historicky byla zvyklost, že pokud je průměrná obsazenost spojů alespoň 15 osob, lze objednat vlak. Rušení objednávané dopravy na železnici bude častější vzhledem k přesunům obyvatel mezi obcemi a regiony.
Jiná věc je, že nové tratě se reálně nestaví a optimalizace stávajících tratí a uzpůsobení přepravním proudům je nízká.

*h8*

problém je, že slovo optimalizace se dnes stalo synonymem pro rušení, příp. omezování provozu

Krasnolipak

Naprosto v pořádku. Je potřeba zrušit tratě s provozem 4 párů vlaků o víkendech á 10 osob a soustředit prostředky v těch ostatních.

Frantisek X

A hlavně přestavovat a stavět další silnice a parkoviště, že jo. Protože tak si to přece „společnost žádá“. Jak to už leckde vypadá, vidíme sami. Nebo někteří zaslepeni stále nevidíme, bohužel. Přizpůsobovat koleje, to ne.

Karl vB.

Pokud byste jezdil intenzivně vlakem a vaším výchozím bodem by byla Lysá nad Labem, tak by možná i ve vaší hlavě zatížené železniční obsesí, začal vrtat červ pochybnosti, jestli náhodou nezkusíte ten fuj!autobus, nebo dokonce auto.
https://zdopravy.cz/parodie-na-zeleznici-poctvrte-behem-peti-dnu-nejezdi-vlaky-pres-lysou-kvuli-strznemu-trakcnimu-vedeni-215469/

Alibaba

A co to opětně prodloužit do Slavkova?

Jakub P

Tu trat neznam, takze k jejimu potencialu se nebudu vyjadrovat.pokud ho ta trat skutecne ma a nejde jen o sotosny, at je zachovana a provozovana.

Ale pokud jsou jedine skutecne realne alternativy cyklostezka nebo trat zarostla naletovymi drevinami, je jednoznacne, pri ktere variante si tu malebnou trat s tunely a krasnou prirodu kolem uzije vic lidi…

Frantisek X

To právě vůbec jasné není. Srovnává se nulový či nouzový stav železnice s vidinou spásných kol. Nejde přece jen o to „užít si trať“…

Jakub P

Jak píšu, pokud má ta trať skutečně potenciál k železniční dopravě, ať to tak je. (Zrovna váš názor je v tomto nicméně pravidelně natolik zkreslený, že ho nebudu brát za bernou minci, to fakt ne, ale opakuji, pokud tam skutečně je potenciál pro fungující železnici a nejsou to jen šotosny, prosím).

Pokud jsou ovšem mnou výše zmíněné alternativy jediné reálné, jednoznačně volím cyklostezku namísto úplně zbytečně zarostlé trati k ničemu.

janvagala

Všechny věci se nedají přepočítávat na peníze…
A kdo to bude platit? Jestli máte plán jak to dělat, aby to vydělalo, tak z chutí do toho

Frantisek X

Ta cyklostezka sama o sobě bude také vydělávat? 🙂

Karl vB.

Asi by posloužila více lidem…

dizgrafy

„Všechny věci se nedají přepočítávat na peníze…“
Oblíbená hláška jedinců, kteří chtějí něco prosadit, ale z jejichž kapsy to placeno nebude. 😀

firon

Obrovský turistický potenciál, to jste trefil. Na kolech tam bude jezdit o několik řádů víc turistů, kteří tam nechají o několik řádů víc peněz. Viz velmi frekventovaná cyklostezka Vary-Loket, na kterou se to napojí. Všude v Evropě předělávají nevyužité lokalní tratě na cyklostezky, jsou obrovsky populární (např Alpe-Adria). Už se na to, že se našimi italskými tunely na této trase konečně projedu, velmi těším!

Frantisek X

A Evropa se topí v autech a kamionech. A tváří se, že převedením toho na elektřinu bude najednou vše svěží a zelené. 🙂 Ne, nebude. Jednotková spotřeba energie zůstane v podstatě stejná. „Všude v Evropě“ navíc předělávali tratě dávno zrušené, když nebyla vidina jejich brzké obnovy. O těch ‚několik řádů‘ (k nimž jste přišel jak?) nestoupnou současně náklady na údržbu silnic a parkovišť, zdraví místních apod.?

Alibaba

V úsecích, kde na cestě Alpe-Adria využívá železnici byla zpravidla železnice postavena novou lepší trasou (hlavně úsek od Tarvisia dolů na jih).

firon

Těch tratí je hodně, ve Španělsku, v Itálii, i na Balkáně. A cyklisté je vyhledávají, protože se po nich z pochopitelných důvodů dobře jede. A docela podpurují lokální turismus.

Pája

Už ani ne, tenhle trend se pomalu překlápí do obnovy tratí.