Trh s novými auty v Evropě: Škoda za celý rok třetí nejprodávanější značkou, baterky překonaly diesel
Výroba modelu Octavia v Kvasinách. Foto: Škoda Auto
V prosinci překonal objem registrací hybridů počet nově přihlášených benzinových aut.
A kolik je vozidel na LPG, CNG?
Když dříve bylo málo aut na baterky, tak se o nich taky psalo.
O plynu se nic moc nepíše…
O CNG ted jinde byl clanek, ze uz jejich cisla nerostou a budou vymirat.
Sorry, ale tady je zase blábolů. Výroba a prodej aut není nic jiného než byznys. A pokud se škodovce daří, poté je to o tom, že je dobře nastavená a jde dobrým směrem. Víc netřeba komentovat. Jestli se Pepovi líbí a Frantovi nelíbí je celkem jedno.
a firmy
kdyby nebylo policie a fermy tak nemaji takovou prodejnost , kdo si ty predrazene kramy koupi ?
A firmy nejsou zákazníci? Prodejní výsledky ukazují, že to předražený krám asi nebude.
Firmy kupují za jiné ceny než běžný zákazník.
No a?
No a tak padá ta předraženost. Chytrému napověz, …
Mno ja nevim, neskladali se nahodou danovi poplatnici na dotace „elektroauto do kazde firmy“?
Neni on nahodou zrovna v Nemecku trosku problem, ze prodeje elektroaut sly po zkrouhnuti dotaci do kopru?
Neprisel nahodou tedka Scholz za sefkou ojrokomise s tim, ze ma „vynikajici“ napad na podporu evropskeho autoprumyslu, totizto celoevropske dotace na elektroauta?
Slovo dotace se tahne jak cervena nit taknak vsim, co se elektroaut tyce…
vyrobci je jedno, kdo to kupuje. vyrobce chce vydelat.
Do jiste miry ano, ale rozdil neni zasadni. Ani opravdu velka firma s rozsahlym car-poolem neusetri tolik, kolik si zrejme predstavujete.
Škodovka se v historii nechala opakovaně slyšet, že jejich (tehdy) nejprodávanější model Octavia je zacílen na korporátní flotily. Takže firmy nejen, že jsou také zákazníci, ale dokonce zákazníci dosti významní.
A mimochodem, u aut na operativní leasing (rostoucí segment trhu) se rozdíl mezi korporátním a individuálním zákazníkem stírá. Alespoň v těchto přehledech.
Zajímavý že o hybridních vozech se moc nemluví, i když jejich podíl roste.
Hybrid to nemá ve statistikách lehký – padají tam i mild hybridy. Osobně beru hybridy za něco, co by mělo být podporováno mnohem víc.
Plug-in hybridy jsou samostatná kategorie a meziročně klesly, takže to jsou mild hybridy a klasické hybridy (nevím, jak těm se oficiálně říká)
Mild hybridy tam asi (snad)započítané nejsou-mild hybrid je dneska v podstatě každé nové auto, to je jen vylepšený stop-start.
Tak se podívejte na data svazu dovozců třeba na Škodovku a oktávku… Plug-in je tam zvlášť a klesá a pak v hybrid kolonce je přes 3k vozu. Má škodovka klasický hybrid? Nemá… Jsou to ty 1.5tsi mild hybridy. Úplně stejně u BMW.
Tak v tom případě jsou ty statistiky k ničemu. Mild hybrid ušetří asi tak decku až dvě benzinu na 100km. Normální hybrid vám může ušetřit klidně 2L.
Ale myslím si, že klasických hybridů taky velmi přibývá-především díky Toyotě a Francouzům, kteří oba v podstatě normální spalovak nevyrábí.
hybrid je naprostá kravina..ale než to lidem dojde, tak se jich ještě něco prodá..a pro dost lidí to představuje prostě mezistupeň přechodu na elektro, když už hybrid, tak alespoň jen dobíjecí agregát..ale i to je prostě jen „specialitka“ pro úžší využití
Výroba aut v Česku zaznamenala loni rekord. 1,453 milionu vozů, meziroční nárust o 3,9%. Sama Škoda v ČR vyrobila 897 tisíc aut.
Škodovce to přeju. Také objednáváme novou Octavii po faceliftu, za ty peníze vynikající auto s dokonalou technikou.
Dokonalá technika…:-D Pro běžného zákazníka za ty peníze předražená průměrnost. Jinak samozřejmě každý dle svého gusta.
Ty palubní systémy plně chyb mají fakt doprasene a u Superbu by v té cenové kategorii taky nemusela bouchat zadní náprava.
Palubní systému v aktuální Octavii jsou ok, co dělá Superb nevím, ale vím, že každý auto má hromadu věcí, který se méně či více nepovedou. A škodovka je v tomhle hodně v pohodě, když se budeme dívat na auta do milionu. Nevím co pro Pepu Nováka není průměrnost, ale co si mám místo toho koupit? Subaru BRZ? 😄Toyotu co je rádoby moderní ale zestárne za 5 let? Hnusnýho Golfa? Dacii nebo snad francouze?? 😄 Hele takových hospodských rad už jsem slyšel. Za mě je Octavia jedno z nejlepších aut střední třídy celosvětově a to už pěkně dlouho a u čtyřky… Číst vice »
Ovce jako auto střední třídy – já myslím, že to mluví samo za sebe 🙂
Omg tak nižší střední, fakt je tohle to nejpodstatnější na mém sdělení? Handrkovat se o názvosloví? 😄
Již dlouhou dobu jsi novou oktávku neviděl, viď pepíčku, pro tebe je pořád octavia ta první generace. Co se ti v životě stalo, že plýtváš časem na nějaké hejtování nějakých aut.
Označit něco za průměrné, tedy vlastně dobré, je prý hejtování – být fandou značky Škoda je fakt diagnóza 🙂 Oktávky a Škodovky obecně znám díky firemnímu vozovému parku velmi dobře – od haťapky po RádobySportovní modely, od jízdně tragické O1, přes asi nejpovedenější druhou generaci, až po tu kvalitativně ošizenou současnost.
Jinak dokonalou techniku mezi mainstreamovými auty lze obecně těžko očekávat, ale výrazně více ti nabídne třeba benzínová Mazda nebo zmiňovaná Toyota, u které nevím, co by mělo za 5 let zestárnout. Hnusný Golf? A jak se ti líbí ty obludné převisy u Ovce z profilu? Na hospodského mudrlanta, co nikdy neřídil nic lepšího než Škodovku, tak vypadáš spíš ty;-)
Design je subjektivní, ale já japonce nemůžu právě kvůli němu. V Toyotě se mi ani dobře nejelo, když sem si jich pár zkusil, nelíbí se mi to v interiéru. A nařídil sem se hodně větších aut, proto mi domů přijde ta O4 jako úplně v pohodě auto když hledáme něco do milionu na víkend z města a na nákupy.
To beru, ale nepiš o špičkové technice u auta, co má gumové řízení, i se zadním výceprvkem plave v zatáčkách a interiér mu vrže od novoty. Prostě je to technicky průměrné auto pro nenáročného řidiče.
Já tam tu špičkovou techniku vidím, vyznám se v technice i mechanice a prostě na těch strojích vidím špičkovou práci evropského průmyslu a vývoje. Máloco tak složitého je tak spolehlivé. Samozřejmě vím v jaké je to cenové a že je na každém dílu kompromis, ale pořád osvědčený a dobře fungující, pár se jich nepovedlo, ale u konkurence vidím často mnohem větší rezervy. Vrzání aut, to je takový evergreen poslední doby, to řeší každý, ale proboha kdo ty plasty v běžném provozu mačká? A já když jedu, stejně mi hraje hudba nebo podcast, nebo kecám se spolujezdci a fakt netrpím averzí… Číst vice »
Jak souvisí vrzání interiéru a mačkáním plastů? 🙂 Vidět tam můžeš, co chceš, stejně jako si o sobě myslet, jaký jsi znalec techniky, ale na Škodovkách žádná špičková technika není, resp. není tam nic, co by za často lepší peníze nenabízela i konkurence (pokud tedy nemáš na mysli tu simply clever škrabku u víčka nádrže :-D)
Teda Josefe, Vy máte ale trpělivost. Na druhou stranu tady pana Škodováka s Octavií ze střední třídy se špičkovou technikou přejíždíte rozdílem několika argumentačních tříd. A hlavně máte pravdu.
Sranda musí být a u zarytých fanoušků této značky je vždy zaručena 🙂
Pan Novák nejspíš ve škodovce v životě neseděl.
vypadá na takového toho remcala, co si ji nemůže ani dovolit, a tak jenom remcá a opakuje poářd dokolečka pseudoargumenty jiných 🙂
Zrovna Toyota není vůbec špatná, ale chápu.
Moc nechapu to nadavani na Skodu. Mel jsem trojkovou Fabii kombi v plne vybave a byl jsem s ni moc spokojeny. Pro me hezke auto s krasnym lakem, kolama i interierem. Jedine co mi vadilo, ze motor znel jak od sekacky😅, ale jinak byl zivy a dynamicky. 81kw na tunove auto je naprosto v pohode. Ted mam Mazdu 3, taky v plne vybave a jsem s ni taky moc spokojeny. Ale v nekterych vecech byla Fabia lepsi. Lepsi parkovaci senzory ( Mazda zacne pipat v dobe, kdy uz byste davno promackly narazniky😁), zadani adresy bez dotykove obrazovky je taky zazitek,… Číst vice »
Označit něco za průměrně dobré je nadávání?
Je česká, je úspěšná .. a to dráždí.
Podívejte se do každé diskuse o čemkoli českém a úspěšném .. a nemusí to být jen smartwings, a škodovka .)
tak Škodovka je průměrné, poslední dobou spíše už podprůměrné auto, za lehce nadprůměrnou cenu, ale to nic nemění na jejím úspěchu, když je dobrý marketing, tak se dobře prodává téměř cokoliv, ale zvlášť v česku se z těch aut dělá naprostá modla absolutně zbytečně
Infotainment v O4 je jedním slovem příšerný. Co může být v autě horšího, než dotykové ovládání…? Přece dotykové ovládání, které laguje. :-/
o4 s nima mela na zacatku proboem. uz je davno vyreseno.
superby z prvniho pulroku produkce mely proboemy se zadnimi dcc tlumici. od cervna vyreseno.
od remcalu to budeme ale nejspis poslouchat dalsich deset let.
faktem je, ze jak o4 tak s4 jsou dobry auta, s odpovidajici cenou. a na tom skarohlidi nic nezmění, i kdyby se snazili sebevic.
Jo, tak nechodím ty auta zkoušet co půlrok, jestli náhodou už … Úplně stejně u mě dopadla i A6, která po uvedení na trhu po kickdownu čekala kdo ví na co… Těm co si mohli dovolit počkat a nebo hledají nové auto až teď gratuluji!
Jasně. Infotainment laguje a zasekává se jak Windows 95. GPS občas vůbec nenaběhne, občas udává chybnou polohu. Mechatronika v DSG občas spadne do nouzáku a řadí jen na liché nebo sudé hřídeli. Tak neremcat a za půl roku si stejné auto pořídit znova – třeba už to v nové výrobě odstraní.
To snad ne.
pry vynikajici auto haha
a ne snad?