Třetí tramvajový tunel v Brně během pěti let. Začala stavba nové trati na sídliště Kamechy
Trať Ečerova - Kamechy, vizualizace. Pramen: Město Brno

Stavba vyjde na necelé dvě miliardy.
Stavba vyjde na necelé dvě miliardy.
Výstavba nových tram tratí by v Brně měla jít rychleji. Jako použitelná alternativa k ucpaným silnicím.
Trochu mě uklidňuje, že má být protažená každá druhá trojka. Zvlášť z posledních článků to nevypadalo jako samozřejmost
Já tam čtu polovina spojů linky 3, ale to za mě nemusí znamenat pravidelně/neustále každý druhý spoj, ale klidně všechny spoje jen v tzv. provozních dopravních špičkách pracovních dní (cca 6 – 10h ráno a 14 – 19h odpoledne) a tedy žádný o víkendech, prázdninách a zejména žádný večer.
Verstehe, to by bylo krapet horší
Já jen popsal druhý možný význam v článku napsaného, ale vámi neuvedený.
Přičemž v Praze to tímto způsobem funguje zrovna u linky 3 mezi Nádražím Braník a obratištěm Levského (výstupní Sídliště Modřany).
Kvitují, že dle vizualizace bude na současném konečném obratišti otočen směr průjezdu TRAM, aby ty v něm jely tzv. po směru hodinových ručiček za účelem samostatné výstupní zastávky, ale zejména společné jejich nástupní zastávky s nácestnou zastávkou od nové konečné Kamechy, aby cestujícím z Ečerovy směrem do centra jely všechny spoje z jednoho místa.
Po směru hodinových ručiček? To se asi díváme na jinou vizualizaci.
Také nechápu jak to Milan myslel. Dle vizualizace je provoz točny proti směru hodinových ručiček. Dvě výstupní hrany a jedna nástupní.
On mluvil o smycce na Ecerove, tedy soucasne konecne, ktera je na vizualizacich ve smeru hodinovych rucicek, tudiz otocena proti soucasnemu stavu
Mluvím o přestavěné Ečerově a nikoliv nové konečné Kamechy!
Člověk by čekal, že výraz „současné konečné obratiště“ nenechává prostor pro mýlku a hle
Mluvím o přestavěné Ečerově a nikoliv nové konečné Kamechy!
Loni se narodilo nejmíň dětí za celou dobu, po kterou se vede statistika, tedy od 18. století. Čeká nás populační imploze, místo plánování výstavby sídlišť 10 kilometrů za městem je potřeba začít plánovat jejich demolici…
Situace na realitním trhu tedy zatím populační implozi neodpovídá. Jednak je tu migrace, jednak první budou „implodovat“ odlelehlé vesnice (což už se děje pár dekád), naopak velká města dál porostou.
Situace na realitním trhu implozi nepřipomíná protože zatím jsou významnější jiné faktory (porodnost se projevuje s dost velkým zpožděním, vliv rozvodovosti a single života atd.). Jinak souhlas že zrovna v Brně s vylidňováním problém úplně nebude.
On tak nějak vymře spíše ten venkov… Všude autem, nejsou tam služby, doktor, minimum práce a ta vyšší přidanou hodnotou skoro žádná.
Twl, to je objev. Lidi sice nemaj v Brne kde bydlet ale myslitel z diskuze chce demolovat sidliste.
V Brně. Z Kamech je to do Brna časově asi tak stejně daleko jako z Hustopečí, ve kterých je tedy alespoň nějaká občanská vybavenost…
Navíc do tohoto výpočtu nebyla připočítána docházková vzdálenost k výchozí zastávce, kde v případě Bystrce je to vícero tramvajových zastávek, zato v případě Hustopečí je to jedno jediné vlakové nádraží.
Je třeba plánovat demolici některých příspěvků tady….
Kromě toho co napsali předřečníky bych ještě doplnil, že v tom 18. století byla jedna věc počet narozených dětí a druhá věc počet z nich, kteří se dožijí dospělosti.
A obecně – k demolici je určeno něco, o co není zájem. Což u bydlení v Brně a okolí FAKT nehrozí (možná vyjma některých „fakt špatných lokalit“ východně od centra Brna, ale to je samo o sobě neuvěřitelná anomálie).
Cejl je lokalita s potenciálem, může z toho být časem normální čtvrť, širší centrum města. Z Kamech nebude nikdy nic. Noclehárna.
Nicméně i tak velmi žádaná noclehárna.
Noclehárna proti centru s klidem i mezi zástavbou, ale hlavně lesem co by tzv. kamenem dohodil – kde se chcete v centru projít či přímo proběhnout a při tom nedýchat výfukové zplodiny z aut? 🙂 🙂
V Hustopečích můžete běhat mandloňovejma sadama…
Do lesů je v ČR volný vstup, ale do polí, vinohradů či pravě sadů tomu tak fakt není!
Napadá mě asi tak 3000 obcí, které by dávalo smysl zdemolovat dříve, než Brno.
Já bych zdemoloval ty jeho Hustopeče. Očividně je tam stejně jako na Kamechách, tak proč to dublovat.
Ne jen tak pro nic za nic se Brnu přezdívá druhé největší Slovenské město… I to Brno je asi lepší než Slovensko.
Nic moc benchmark, mezi náma…
Třetí tunel? Takže už kompletní síť metra. Linky A, B a C.
Spíše A a B, jedna se o 2. tunel na lince
1.
Nešlo by prosím taky napsat, proč se celá ta legrace na x let zastavila?
Největší zdržení má na svědomí naprosto zásadní změna koncepce řešení celého sídliště, která odsunula stavbu sídliště o nějakých 20 let. Nová realizovaná podoba nechala pro trať prostorovou rezervu. Novodobá příprava trati byla zahájena v roce 2014 a od té doby víceméně souvisle pokračuje. Nějakou dobu zabralo „oponentní“ ověření původně navrženého podzemního řešení, a nakonec Voda z Tetčic napadla rozhodnutí, podle kterého trať nevyžaduje posudek EIA.
Myslel jsem samozřejmě to poslední zdržení.
Protoze probehla sametova revoluce a nastoupil kapitalizmus, ktery vystavbu sidliste zastavil. Behem dalsiho deni se uvazovalo jen o navyseni nakladu a take o tom, jdo se na akci napakuje.
Ještě kilometr a jsme v Žebětíně.
Propojení až do Bosonoh k nové vozovně je v plánech od 70. let minulého století.
S tím nikdo nepočítá. To je totiž kardinální blbost.
Nebude konečná ležet už v Žebětíně?
Ano.
V Brně by se hlavně hodil tunel skrz centrum, aby tramvaje dosáhly nějaké akceptovatelné rychlosti.
Jako třeba metro?
Jako třeba podzemní tramvaj, podobné úseky jako ve městech Kraków nebo Linz.
Aby to nebylo za cenu zhoršení jejich dostupnosti (schody, výtahy) a čas pak nevyšel přinejmenším starším lidem stejně… Podle mě by bylo lepší – když už – vrátit se k podzemnímu úseku příměstské železnice, která by fungovala zčásti jako metro. Pravda, jen v severojižním směru; o moc více zahrabávání by asi ale nehrozilo ani tramvajím; ty mají ale dále k okrajům už většinou samostatná tělesa na povrchu, což v zásadě stačí.
Na jih od centra by se dalo hloubit. Snadno a levně, kdyby se chtělo. Ale ono se nechce, nejdřív to musíme zastavět kanclama…
Akorát zrovna jižním směrem to není potřeba, neboť tam bude stačit vedení tramvají po povrchu.
Stačilo by, kdyby nebylo křižovatek s malým okruhem. Ty budou kolabovat už jenom kvůli dopravní obsluze nádraží , pokud se tedy někdy nějaké nádraží postaví…
V Norsku toto vyřešili krátkodobým zahloubením IAD. Okruh by šlo na té jedné křižovatce zahloubit taky, ne? A chodci a šaliny ať jsou na povrchu.
Okruh pod Petrovem nezahloubíte. A právě tam má ústit ten “Bulvár”…
Zpod Petrova by ale auta měli vyhnat úplně, než tam další bulvár zaústit. To jako mají pak jet na Šilingrák nebo kam?
Okolí je přeplněno už dnes.
Problém centra je spíš v tom, že víceméně všechny tramvajové tratě jsou už dávno přetížené a tramvaje leckde už zdržují samy sebe. Tohle vyhnání IAD nevyřeší.
Auta pod zemí a chodci na povrchu? To je na českou republiku příliš radikální. A hlavně by to dávalo smysl takže to tak určitě nebude.
Jednu dobu se uvažovalo o zahloubení Opuštěné v budoucí křižovatce s Bulvárem. Nicméně, z urbanistického hlediska by to byla úplná blbost, která by akorát degradovala veřejný prostor nové čtvrti. Navíc v situaci, kdy provoz na Opuštěné má být do budoucna převeden na novou trasu VMO.
Kolik lidi bydli na jih od centra? Pokud myslite primo ma jih, tak akorat sidliste v komarove a ghetto na plotni a dornychu. Ty neprilis lidnate ctvrte rodinnych domku se daji ignorovat. Jak oboje Herspice, tak Turany, Brnenske Ivanovice, domky v Komarove. Tohle fakt neni misto na rozvoj dopravy. Akorat spojka k dolnimi by davala smysl
Je to místo plné brownfieldů a zpustlých zahrádkářských kolonií, ale blízko centra, které má při správném postupu zástavby potenciál srůst s městem. Narozdíl od míst typu Kamechy.
Ať si tomu klidně říkají metro, i když to je podzemní tramvaj. To by nebylo v Evropě nic neobvyklého, např.: https://maps.app.goo.gl/VYnGvhJWLbo2x6968
I v Grazu jsem něco podobného viděl 🙂
Jako třeba Mendlovo náměstí – hlavní nádraží.
jakože ražba pod Pekandou a pod Petrovem? No to potěš koště 😀
A proč ne? Slovákům docela závidím ten tunel pod Bratislavským hradem.
No, anebo udělat z Hybešky dopravně něco jako Renneskou a podél plotu špitálu prorazit novou ulici na Mendlák. Tuším je to i v územním plánu…
Ano, k tomuto záměru byla přibližně před 50 lety vyražena i průzkumná štola.
A co tak pro spojení od Kamechy přes Pisárky po Mendlak dále využit ze 70.let zakonzervovanou průzkumnou štolu pro tramvajový tunel Mendlák (resp. spodní konec Pekařské) – Komenského náměstí a dále samostatně povrchové drážní těleso přes uzel Česká, Mendlovo nám , podél Koliště, a dále vést prostorem současných kusých železničnich kolejí jižně od starého autobusového nádraží a dále dokonce nad povrchem po železnicí opuštěných náspech/viaduktech až ke Svratce, u niž by se stočilo západně k novému Hlavnímu nádraží a za ním stočilo jižně do stávající tratě.sukončenou obratištěm Komořany, která by také stala prodloužit – tentokrát jižně/jihozápadně? + Další trasa tzv.… Číst vice »
Jenze jak tu tramvaj na mendlaku dostanete pod zem a za nadrazim nad zem? Nebo izolovany podzemni pendl?
Jste v terenu, kde jakykoliv tunel bude velky problem – ricni naplaveniny, donedavna nahony a vedlejsi ramena svratky, nejspis vysoka podzemni voda, hodne zastavene uzemi, tady neco dolovat v hloubce par metru bych se bal.
Tam by to stačilo poslat rovně kolem nemocnice a nastavit preference na Nových sadech
Rychlost je třeba zejména ve vztahu do centra, kde se obrovská část lidí vyměňuje. Problém zejm. bystrcké trati je opravdu ta pomalost ve vztahu do centra. A řešení jsou jiná: 1) preference s dynamickým řízením (zde zejm. Hlavák – Mendlák) místo pevných cyklů, v dnešních JŘ jsou na SSZ značné rezervy v jízdních dobách. 2) Příliš mnoho zastávek po trase (trojice slabších Branka-Podlesí-Kamenolom). Je otázka, jestli jsou všechny nutné na všech linkách (+ souběžný trolejbus). 3) Nezrizovat další! (zbytečná Sochorova místo chodníku k nejbližší zastávce) 4) Zrychlit aspoň na 70 km/h v delších mezizast. úsecích (rekonstrukce tratě, postupně probíhá, ale… Číst vice »
Ja vam nevim. Reckovice hlavni nadrazi to byvalo 18 minut. Tam nic vymyslet netreba. Prusvih je spis Stare Brno, krizovatka Krenova Koliste, Husova. A tam moc tunel k nicemu neni, neni odkud kam postavit, jak udelat vlezy dovnitr, proste nic. A trasu Rola – Čára fakt nikdo jezdit podzemim nebude. Spis je treba vyhnat maximum aut z rampy pod Petrovem, Pekarske, Husove. Pak se vse zrychli i bez tunelu. „Metro“ v trase Krenova- Rola-Ceska-Konecneho namesti-Zabiny-Komin by bylo sice fajn, jen pochybuji o ekonomickem smyslu. A dalsi problem je, ze koncove useky by nedavaly uz vubec smysl, nicemu nepomuzou, tramvaje tam… Číst vice »
V minulosti jsem v referendu hlasoval proti novému nádraží, ale když jsem se dověděl, že má v projektu podzemní stanici pro severojižní diametr, tak jsem změnil názor, jako další lidé. Byl by to obyčejný železniční tunel, jen pod centrem města a zmizela by zajížďka přes Lesnou, Maloměřice a Židenice. Toto má podle mě šanci v budoucnu, 3 podzemní zastávky, místo osobních vlaků by klidně mohly jezdit tramvaje.
Ve skutečnosti jsou v tom sklepě nového nádraží navržené dvě kusé koleje pro vlaky od Křenovic. Pokračování pod centrum a do KrPole je fikce.
Dost by pomohla opravdová preference vozidel MHD
Šalimetro coming soon…
Jako marketing proč ne. Jako brňák se tím identifikuju a hlásím se do akce Z!