Třetí tramvajový tunel v Brně během pěti let. Začala stavba nové trati na sídliště Kamechy

Stavba vyjde na necelé dvě miliardy.
Dopravní podnik města Brna dnes oficiálně zahájil stavbu další tramvajové trati. Sdružení firem ze skupiny Vinci Construction Eurovia CZ, TuCon a Marti Tunnel má za necelé dva roky postavit prodloužení tramvajové trati z Bystrce ze zastávky Ečerova na sídliště Kamechy.
Stavba vyjde na 1,842 miliardy korun (73 % předpokladu, tedy 2,5 miliardy korun). V prosinci 2027 by měli tramvají již jezdit cestující. DPMB spustil nové speciální stránky, kde lze výstavbu sledovat. Trasa povede od stávající tramvajové smyčky Ečerova kolem ulice Vejrostovy a dále podzemním tunelem pod ulicí Říčanskou. Zakončí ji nová smyčka u křižovatky ulic Hostislavova a Kamechy. V rámci stavby vzniknou tři nové zastávky: Ruda, Říčanská a smyčka Kamechy.
Z celkových 320 metrů tunelu bude 242 metrů ražených. U obou portálů se pak zbylé tunelové metry vybudují vyhloubením jam, vytvořením betonové konstrukce a následným zasypáním.
V Brně jde o třetí nový tramvajový tunel za posledních pět let. Jeden vznikl v Žabovřeské při stavbě velkého městského okruhu, další na nové tramvajové trati na Kampus.
Součástí projektu jsou i úpravy dotčené pozemní komunikace, mosty, přeložky inženýrských sítí a další stavbou vyvolané investice.
Místní obyvatelé nyní musí přestupovat a využívat autobusové linky 52 a 54. „Po prodloužení tratě bude tato lokalita obsloužena primárně tramvajovými linkami 1 a 3, které nabídnou dostatečnou kapacitu a krátký interval bez nutnosti přestupu,“ řekl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek. Linka 1 bude jezdit v intervalu jako dosud, linka 3 bude i nadále končit na Rakovecké a na Kamechy bude zajíždět zhruba polovina spojů.