Třetí pokus vyšel. Lokomotivu Conrad Vorlauf zrenovují v Kolíně
Lokomotiva 411.019 Conrad Vorlauf z roku 1873. Pramen: ministerstvo kultury
S třetí nejstarší dochovanou lokomotivou v tuzemsku počítá scénář nové expozice NTM na Masarykově nádraží.
Našel jsem doma certifkát na příspěvek na jednu trubku kotlovou… cosi nepublikovatelného pomyslel a šel renovovat něco jiného, též už historického a hlavně svého…
Taky jeden mám. Ale aspoň mi stále uznali vstup zdarma, i když to už je taky pár let
Nevíte, jak je to u ostatních typů dopravních prostředků? Jeslti i tam se NTM zarputile snaží zabránit, aby jakékoliv ještě vyjelo vlastní silou?
U leteckých také. A pak je tu kolotoč.
Proč tady máme vůbec mašinu pojmenovanou po vídeňským starostovi někdy z dob hlubokého středověku? A je to Konrad Vorlauf, ne C…
Středověk skončil v r. 1492.
Konrad Vorlauf (* um 1335; † 11. Juli 1408 in Wien (hingerichtet))
Otázkou je, zda je to tento pán, nebo někdo úplně jiný.
Je to s C.
A co byste navrhoval? Sešrotovat, nebo by vám stačilo přejmenovat to po někom aktuálnějším?
Nějak jsme to těm Vídeňákům museli natřít, ne ?
In der zweiten Hälfte des 19. Jahrhunderts wurde Vorlauf als Vorbild des liberalen Bürgertums populär.
v druhé půlce 19.století byl Vorlauf jako vzor liberálního mestanstva/burzoazie popularni.
praví zdroj z rakouska.
prostě máme společnou historii, vědí?
Lokomotivy v majetku NTM již nikdy nevyjedou. Bohužel.
No to se veleodborník Novotný vycajchnoval. Za 7,5 mega dodělat to co by se dalo zmáknout za tak 3,5….To je zase šméčko na kvadrát. Podotýkám, že v osmdesátých letech byly téměř všechny neprovozní exponáty pohyblivé po vlastní ose. Pan Novotný blábolí opět nesmysly. Jo a tenkrát ty mašiny opravovali v depech dobrovolníci a zdarma . Zmíněná 411.019 byla opravena v Šumperku partou okolo strojmistra pana Březiny. No a tady se veleumělci ze SEY Kolín dali dohromady s pitomcem z NTM. Jinak SEA dokázala na EP1000 perfektně zfušovat kotel, to samé platí i o 411.019 a nyní za finanční raketu to… Číst vice »