Třetí kolej a tunelomost. Správa železnic předělala plány na trať v Polabí včetně Libické spojky
Libická spojka. Vizualizace: RT Next / Správa železnic

Plány počítají se zrušením některých přejezdů, dalších osm kilometrů bude tříkolejných.
Chápu změny a většinou se zdají být k lepšímu… ale i tam ně neskutečně štve, že tahle velmi důležitá stavba ještě nestojí!
Nevíte někdo, zda se plánují 3 koleje i v úseku Poříčany – Kolín?
Víme, neplánují.
A dvě?
Víme, plánují. Schválilo to MD.
Obávám se třetí kolej Nymburk Kolín nikdy nebude protože Poděbradský starosta jasně řekl že to nikdy nedovolí a naopak chce železniční obchvat a vyhnat z Poděbrad všechny vlaky které tam nestaví.
To už je lepší je všechny zahrabat pod zem a udělat podzemní vlakovou zastávku.
A on bude starostou navždy?
Trochu mi vrtá hlavou, proč tu spojku nepostavili už tenkrát místo toho příšerného oseckého obchvatu. Vždyť by to snad bylo i stavebně kratší …
Pokud tenkrát (obchvat se stavěl někdy za Protektorátu, tj. cca 1940) jezdily osobní vlaky od Hradce Králové pouze do Velkého Oseku a ne dál, odpadla nutnost objíždění soupravy. Ale je otázka, zda zrovna to byl relevantní důvod.
důvod byl ten, že Velký Osek byl tenkrát vlakotvornou stanicí, ve které se řadily vlaky směr H.Králové až Přerov z vlaků přijíždějících od Ústí nad Labem a uhelné pánve (v opačném směru se rozřazovalo/přeřazovalo v Nymburce). Tedy nedávalo smysl ho v této trase objíždět.
Můžete se s nimi zkusit spojit pomocí Ouija tabulky a zeptat se 🙂
Smutný příběh, tahle spojka už měla být dávno hotová, klidně v minimalistické variantě. 200 km/h se tam stejně nikdy jezdit nebude, tak jestli místním samosprávám přejezdy vyhovují, ať si je užijí.
Jo, je víc takových staveb, co by udělaly hodně muziky. Hlízovská spojka v Kolíně, třeba. A jistě někdo napíše i další.
Nabízí se třeba z Pardubic hl.n. do Chrudimi. I se snad zvažovala, spolu s právě dokončenou rekonstrukcí, ale když viděli tu cenu, tak radši úvraťujou. Další místo kde by se spojka hodila je před Čelákovicemi, kde by umožnila linku z Prahy do Brandýsa (dlužno dodat že tam je v úvahách celá nová trať)
samotný Brandýs vlaky nenaplní, tedy má smysl úvrať v Čelákovicích – která u ucelené jednotky muže trvat jen pár minut.
Pardubice – Chrudim nešlo o cenu, ale všechny varianty Medlesicke, Ostresanske a kdovi jake spojky bojkotovali obyvatele tamních satelitů
Nevíte náhodou zda Lysá Nymburk nebude také náhodou na 3 koleje?
Ano ,bude.
Chce to 4 koleje a co nejvíc zlevnit a zrychlit stavbu a idealne uz prevzit polsky model pravidel
Polský model pravidel/zákonů je v podstatě v rozporu s naší ústavou, takže jeho implementace bez zásadních změn je nemožná.
Jestli myslíte článek 11 LZPS, tak tam nevidím žádnou zásadní překážku k reformám.
Vyvlastněný majitel dostane náhradu na základě zákona, to je dnes v Evropě celkem samozřejmost. Nikde není psáno, že ji musí dostat už před začátkem stavby, nebo že tomu musí předcházet pět let tahanic u soudů.
Psáno to nikde sice není, ale vypořádat se s majitelem nemovitosti předtím, než mu jí zboříte, vnímám jako základní slušnost. Souseda se snad taky nejdřív zeptáte, zda si od něj můžete půjčit např. vrtačku. Nebo si jí nejdřív vezmete a když mu bude pak chybět, jeho problém? Jak to vidíte?
Spíš jde opravidla o umístění stavby.
Pokud si SŽ vymyslí tak velké změny, že předchozí povolení zneplatní, tak není chyba v zákonech. Přece není možné vyvlastnit nějaké pozemky a pak stavět jinudy, když to přeženu.
Libice nad Cidlinou je rodu ženského.
A především čísla jednotného.
https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=Libice
tak jako jo, ale zhruba od roku 995 n.l. je to už celkem nepodstatná informace. jít dějiny jiným směrem, tak se dneska hlavní město rozkládá na pohodové rovince někde v trojúhelníku nymburk-kolín-městec králové a z prahy by byl takovej zatoulanej trochu míň kopcovitej krumlov 😀
Já bych řekl, že spíš více kopcovitej Krumlov, ale budiž 😀
Upřímně nechápu že nejdou rovnou do čtyř kolejí, alespoň mimo Poděbrady. Přeci jen se bavíme o de facto souběhu dvojkolejné trati Kolín – Ústí a brzy snad taky dvojkolejné trati Praha – Hradec. Jasně, Kolín – Ústí není vytížená úplně na krev, takže se to nějak zvládne, ale přišlo by mi moudré mít alespoň tam kde je prostor přípravu na čtvrtou kolej
Jen počkejte. Za pět let dojde SŽ, že tři koleje nestačí a znovu to celé přeprojektují s odsunem zahájení stavby na rok 2040…nechápu, že SŽ tento přístup stále všichni tolerují.
Tak se přejmenují, na Sny železnic…
A pokud budou ve svém přístupu pokračovat, skončí s názvem Sprasení Železnic.
To ještě není?
Doufám, že dřív než za 5 let se rozeběhne proces výstavby VRT (plánování, projektování a projednávání), pak by mohly 3 koleje v klidu stačit.
Domnívám se, že nejvetší problém je tady hlavně při vyloučení jedné koleje na dvojkolejce, což ta 3 kolej řeší.
To je zajímavý náhled na věc, dává to smysl, díky. Jen teda doufám, že bude konstrukce taková, aby umožňovala práci na prostřední koleji a zároveň zachování provozu na kolejích krajnicích.
co projekt, to provize – velmi prosté fungování státu
v Poděbradech 4 koleje už jsou, tam by stačilo udělat ze stanice zastávku na čtyřkolejce.
Ostatně, ten přejezd na Libickém zhlaví je potřeba odstranit/nahradit bez ohledu na počet kolejí.
Škoda toho odkladu.
Škoda může být toho, co je reálné. Tohle bych spíš přihodil na hromadu věcí jako arabelin prsten, artefakty z říše pohádek…