Třebíč si v sobotu připomene 70 let MHD. Akci organizují dobrovolníci

MHD v Třebíči. Foto: Město TřebíčMHD v Třebíči. Foto: Město Třebíč

Součástí oslav bude jízda historickými autobusy.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mašinka

Nemýlím-li se, uvažovalo se před lety se zavedením trolejbusů, včetně linky do Dukovan. Ale jen uvažovalo. Ačkoliv Třebíč sama by svým profilem pro trolejbusy byla ideální.

xyz

Reálná studie z roku 1991 již s tou trasou do Dukovan nepočítala – zde odkaz na navrhované linkové schéma http://www.trolejbusyvpraze.net/archeologie_trebic/trebic_trolejbusy_studie_1991.jpg, ta studie svého času taky byla na webu k dohledání. Co by pro trolejbusy bylo nevýhodou, by byla nemožnost projet podjezdem v Nádražní ulici. Přičemž jde o nejkratší spojnici z centra města (ale i z ostatních částí města) do Domků. Tehdy v roce 1991 tím podjezdem skutečně žádná MHD nejezdila – začala tudy jezdit až o pár let později. A jedna z páteřních linek tudy začala jezdit až od roku 2012 – a nadále jen ona, tzn. ostatní linky jezdí… Číst vice »

xyz

Vlastně ne, ta studie tam je odkazována taky http://www.trolejbusyvpraze.net/Texty/trolejbusy_trebic.pdf

Vypíchl bych z ní velmi závlekovou obsluhu Nových Dvorů, zato naopak velmi přímou (ještě přímější než je nyní) obsluhu Boroviny, a to dokonce za cenu demolic domů na Kanciborku za účelem vybudování podjezdu pod železniční tratí, kterým by trolejbusy jezdily

Michal Bartoníček

Ano, je to tak, jak píše xyz níže, ta studie je k dohledání. Dokonce jsou v blízkosti nádraží postavené i stožáry. Ale jak je dnes vidět, od realizace bylo upuštěno. A já chovám bláhovou naději, že se k nějakému zárodku Třebíč nakonec dopracuje. 🙂
Ale s tou linkou do Dukovan nevím. Odkud máte tu informaci?

xyz

Tu ilustrační fotku mají stránky o MHD provozované městem snad doteď, přičemž už od 1. 1. 2017 je, v souladu s „vysoutěženým“ (pokuta 1,5 mil. Kč od ÚOHS), požadováno, že „všechny autobusy musí mít jednotný nátěr. Barva je bílá s červeným pruhem“ (dohledatelné v Registru smluv).

Proto všechny autobusy byla na sklonku roku 2016 zbaveny modré barvy. Nicméně i poté nastala situace, kdy 2 – 3 vozidla měla v určitých obdobích celovozovou reklamu, takže dopravce toto pravidlo nedodržoval. A to i docela dlouhodobě.

praktik

To je sice zajímavá informace, ale s aktivitou místních dobrovolníků, bez nichž by se v Třebíči nic nedělo, to příliš nesouvisí: jen to snad ještě lépe ilustruje situaci, že město ani dopravce jako instituce připomínku výročí neorganizují.
Podobnou akci třebíčtí MHD-filové organizovali k připomenutí dřívějšího výročí už v minulosti a vydali k tomu výročí dokonce i brožovaný spisek o historii MHD v Třebíči.

xyz

Ano, před 10 lety to tento (tehdy budoucí, nyní současný) opoziční třebíčský zastupitel vydal. Přičemž tehdy i úzce spolupracoval s městským úřadem ve věci organizace té oslavy (přičemž i sama kniha přiznává, že ta linka zavedená zkraje podzimu 1954 byla pod „ČSAĎáckým číslem“, že skutečná MHD se samostatným číslováním + též jinak označenými autobusy byla zavedena až o více než 20 let později. K té fotce ještě dodám, že na ní je zobrazen autobus MAN, tedy typ, který v třebíčské MHD již několik let nejezdí, byť v jednu chvíli jich bylo v provozu asi 8 ks – z toho 7… Číst vice »

xyz

** Pardon, samozřejmě PRŮMĚRNÉ stáří max. 5 let coby jedna z podmínek kontraktu.

Jiří Kocurek

Díky za náhled. Nehezky nepěkně ušité namíru někomu, kdo může 5letý bus poslat na jinou zakázku.

xyz

Totéž (a toto ÚOHS uvedl jako bod, který byl předmětem pokuty) to zajištění „krytých stání“ + ve chvíli, kdy mezi „otevíráním obálek“ a začátkem jezdění podle nového kontraktu byly jen asi 4 měsíce (mínus čas na odvolání neúspěšných uchazečů, což ICOM a jeho dcery docela i využívají 🙂 ) a mnoho dalšího – ostatně viz i výše zmiňovaný podjezd v Nádražní ulici se zákazem vjezdu vozidel vyšších než 3 m, kdy někteří dopravci si mohli říct, že autobusy pod 3 m na to neseženou, zato TRADO MAD tam nasadilo (i na linku č. 1, která tudy jezdí) nová Conecta s… Číst vice »