Letectví

Travel Service definitivně ovládl České aerolinie, získal souhlasy úřadů

Airbus A330-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: ČSA
Airbus A330-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: ČSA

Letecká společnost Travel Service ovládla definitivně České aerolinie. Firma získala potřebná povolení od antimonopolních úřadů, Korean Air Lines a státem vlastněná společnost Prisko tak dnes prodaly své podíly právě Travel Service. Naplnila se tak transakce oznámená loni v říjnu.

Oznámila to dnes v tiskové zprávě mluvčí Travel Service Vlaďka Dufková. Cenu za akcie žádná ze stran nezveřejnila. „Podmínkou prodeje ze strany Priska bylo, že za svůj menší akciový podíl dostane za 1 akcii stejnou cenu jako Korean Air Lines,“ dodala Dufková.

Travel Service kupuje od Korean Air Lines 44 % akcií, 19,74 % prodalo Prisko. Travel Service bude mít po této transakci 97,74% akcií ČSA.

Podle informací deníku Zdopravy.cz by už tento týden mělo vedení obou firem řešit model dalšího fungování. Předseda představenstva Travel Service Jiří Šimáně ale vyloučil, že by před letní sezónou došlo k personálním změnám. „

Značka ČSA má zůstat zachována, stejně tak má být i ČSA dál samostatnou firmou. Oba dopravci spolupracují už několik let, sdílí si například lety nebo půjčují letadla. „Rádi bychom během letošního roku přešli na koncernové uspořádání,“ řekl Šimáně.

Společnost Travel Service dlouhodobě usilovala o vstup do Českých aerolinií a svůj zájem vyjádřila již v roce 2009 účastí v privatizačním procesu. Cílem získání majoritního podílu v ČSA je vybudovat silného leteckého dopravce provozujícího flotilu 70 až 80 letadel,“ řekl loni v říjnu Jiří Šimáně, předseda představenstva Travel Service.

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • ad Duchoň:
    no, je to možná vysvětlení, ale příliš strohé, chtělo by to rozvést v argumentech…
    Díky.

  • Může mně, prosím, někdo fundovaně a srozumitelně vysvětlit, jaký věcný a logický smysl má pro Českou pojišťovnu držet v ČSA 2,265 % podíl akcií ? Mně to hlava nebere…
    Dík.

    • Co třeba z důvodu rozložení svého akciového portfolia? Tedy diverzifikace

  • S ČSA to jde už nějaký rok co se týká kvality z kopce.
    Teď z toho bude definitivně takový dobytčák jako je sám Travel Service. Úroveň služeb na palubě nulová.

    • Nulovou uroven sluzeb na palube maji csa (a vsechny dalsi aerolinky v evrope) uz nyni, takze tam uz toho mic zhorsit nejse. Je to celoevropsky trend.

      Bud budeme litat levne nebo se sluzbami.

      Apropo – na tech max 2 hodinovynch letech… jake sluzby vlastne tak moc potrebujete?

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora