Trať na Krumlov se bude u Budějovic kvůli obchvatu překládat do nové stopy
Omezení čeká i automobilovou dopravu a MHD, neboť v místě stavby bude uzavřena provizorní komunikace.
Cestující využívající vlaky z Českých Budějovic směrem na Český Krumlov a dále na Šumavu čeká koncem prázdnin komplikace v podobě výluky. Na jižním okraji Budějovic budou stavbaři od 26. srpna překládat krumlovskou trať do nové stopy. Stane se tak v rámci budování nové silniční Jižní tangenty.
Práce na přeložení trati do konečné polohy na nové mosty budou probíhat od 26. srpna do 13. září, výluka železničního provozu začne 29. srpna. Společnost GW Train Regio, která provoz na trati zajišťuje, zavede náhradní autobusovou dopravu mezi Budějovicemi a Boršovem nad Vltavou. Některé autobusy budou jezdit bez zastávek jen mezi Budějovicemi a Krumlovem. Podobné to bylo loni, kdy muselo kvůli stavbě tangenty dojít k přeložení tratě do provizorní polohy.
Omezení čeká i automobilovou dopravu a MHD, neboť v místě stavby bude uzavřena provizorní komunikace mezi Budějovicemi a Včelnou. Provoz bude veden po objížďce, přičemž bude využita nově vzniklá okružní křižovatka na silnici I/3 a na ní navazující již hotová část Jižní tangenty.
Tříkilometrová Jižní tangenta (přesněji její západní větev) je jednou z nejdůležitějších investic Jihočeského kraje. Od loňska ji za 845 milionů korun staví společnosti Colas a FIRESTA-Fišer. Hotovo má být příští rok. Tangenta propojí nynější silnici I/3 s nově budovanou dálnicí D3. Začínat bude v lokalitě mezi Planou a Včelnou, na dálnici se pak napojí v křižovatce Roudné. Propojení hlavního tahu z Budějovic na Český Krumlov s dálnicí do Rakouska má výrazně ulevit krajskému městu.