Tramvajová vozovna Poruba prochází modernizací, do budoucna se má stěhovat
Vozovna Poruba. Zdroj: fajnova.cz

Skončila první část prací na modernizací technického zázemí pro údržbu tramvají. Další má následovat příští rok, rekonstrukce čeká i střechu.
Sice to není na pořadu dne, ale kam by se měla vozovna odstěhovat? Do Martinova?
Před pár dny jsem se tu na to ptal a bylo mi řečeno, že do Martinova 🙂
Já si pamatuji spekulace o globusu
Do Martinova mají jít porubské busy (mají teď společný areál s vozovnou) a u tramvají se počítá s přesunem za Globus… 🙂
Díky.
To připravují pro Stadler. Uz nyní tam bezplatně pronajímají pro podnikání tomuto subjektů několik koleji. No tak jim to jeste opraví a bude ruka v rukávu.
..pro dosažení úspor byl k zasypání montážních kanálů použit vytěžený (použitý) materiál pocházející z předchozích stavebních prací…
Toto smart řešení je první střípek k tomu budoucímu smart city.
Smart spíše v uvozovkách. Co je chytrého na vytváření monofunkčních území vymístěním jiných funkcí a tím vytvoření ještě delších dojezdových vzdáleností, kromě toho, že to bude napěchované moderními technologiemi (možná i bez ohledu na užitek), mi uniká.
Smart city musí být jako PR, bez toho by dneska progresivně pokrokově ta informace nemohla být podána.V podstatě jde o to co už bez ohledu na režim dělali naší předci tzn.Bydlení služby a zábava.Jenom teď po roce 89 v ranném kapitalismu, developer v maximalizaci zisku postavil bydlení a socializaci ztrát nechal na státu, kde často v rámci lokality i základní komunikace zajistil stát a služby (školy školky) s nimi nebylo počítáno vůbec.
protože v dnešním světě mít vozovny a autobusové garáže (což jsou defakto průmyslové areály) v zastavené oblasti jde všude okolo je bytová zástavba není úplně ideální. a to i z důvodu treba nájezdu na linky – viz v Praze – chyby vozovna Braník, protože z nejbližší vozovny je to do Libuše přes celé město. Pak tu máme Hloubětín, kdy se okolí změnilo tak, že původně zde byla džungle a zahrádkářská kolonie, potom území nikoho a dnes všude okolo vozovny jsou bytové domy a mají výhled na nevzhledný průmyslový areál vozovny. Naopak v Porubě mi ale přijde, že umístění je z… Číst vice »
No zrovna ten Hloubětín tak byl schválně postaven, ale i Motol či Vokovice. Trochu dál od bydlení, aby vyjíždějící nebo zatahující tramvaje nerušily. To, že tam tedy v blízkosti místní úřad povolil stavět bydlení a to, že si ho tam někdo poté i koupil, přesto, že ty vozovny tam již několik desítek let stály, není vina těch vozoven, ale úřadů a kupců. Jestli se jim tam teď vozovna nelíbí, nechť náklady na její přesun zaplatí ti, co ji tam teď nechtějí.