Tramvají do Zdib do čtyř let. Středočeský kraj schválil i pokračování do Odoleny Vody
Vizualizace tramvajové trati Kobylisy - Zdiby. Foto: Středočeský kraj
Kraj dokončil dokumentaci pro územní rozhodnutí. Ve hře je prodloužení do Líbeznic a Odoleny Vody.
Na východ rozšiřovat síť nelze, před Brnem čekají zástupy bojových šalin, tak tedy do Zdib
Šaliny jsou v menšině, takže na východ to nejde z důvodu ochrany tohoto ohroženého druhu.
Ještě pls nějak zrychlit spojení z Mělníka do Prahy :- )
Placete dobre, ale bohuzel na spatnem hrobe
Myslím že by si autor ze společnosti Dipro, měl opravit označení dálnice. D1 ?
a co takhle tramvaj do Kladna , taky by tam mohla byt dřív než „rychlodráha“ z Masaryčky
To bych neřekl, vzhledem k faktu, že ta „rychlodráha“ už je místy ve fázi navážení štěrkového lože.
No ale tunel pod Prahou 6, kde je to neustále blokováno, asi jen tak nebude.
Každopádně tramvaj je kravina pro tak velkou intenzitu a vzdálenost
Štěrkové lože se zatím naváží jen ve stanici Kladno, hl. n. . Takže zatím nic významného, nic, co by nešlo změnit 😉
A kdy se dočká Beroun? Každý rok tam čekají na tramvaj a pořád nic. http://patrikparizek.com/?p=467
já slyšel že tam protáhnou metro ze Zličína
Vtipné. 🙂 A v jádru pravdivé. Železniční tunel Praha-Beroun se sice ještě nestaví, ale současně povolované dopravní stavby už ho berou v potaz, aspoň co jsem četl.
Tak to je logické, ne? Ještě aby ho nebrali v potaz a museli se zbourat. To neustálé stěžování na stavbu někoho, kdo si postaví dům velde té desítky let plánované stavby, je takový evergreen.
Přesně tak. Do Berouna bylo v plánu Dycky Metro!
Stejně jako Dycky Tunel!
Pokud bude jezdit midibus pouze k tramvaji a ne k metru, tak mají Dolní Chabry kromě okruhu další bod k řešení.
Bohužel pro většinu obyvatel Zdib dojde ke zhoršení dojezdu do Prahy, budete muset navíc jednou přesedat u Zdiby u Celnice,tudíž se prodlouží dojezd do práce. Navíc dnešní třistovky za Vozovnou Kobylisy zastávky projíždějí, po změně na tram tam přibudou další to jsou další minuty 😞 což když to dobře půjde tak jedna cesta cca 10 min navíc.
A to ještě při rychlém přestupu. Pro Klíčany, Odolenu Vodu a další to bude ještě víc. Ráno budou autobusem poskakovat až ke kruháku u Staré Pošty a pak zajížďka k terminálu Sedlec. Přestup a zpět nad kruhákem do Kobylis. Minimum 15 min. navíc. Děkujeme.
Máte pravdu. Ať se na ty obce všichni vykašlou, protože vše u nich všechno zhorší. Radši ať ty peníze dají na lepší spojení Předboje s Čakovicemi a Mělníkem. Ideálně hned.
Do Zdib tramvají, do Bohnic autobusem. To dává smysl 🤦♂️
Ani jedna z techhle tramvajovych trati nedava sebemensi smysl.
1. Dotáhnout si dálnici až k baráku.
(„Tramvaj je hlučná a všichni stejně jezdíme autem!“)
2. Stěžovat si na přílišný provoz a hluk.
(„Nečekali jsme, že to bude využívat i někdo kromě nás!“)
3. Stěžovat si na nedostatek parkování.
(„Nečekali jsme, že dojíždějící rádi zastaví blíž centru!“)
Mám to správně?
Slyšel jsem, že se teď něco podobného odehrává v Horoměřicích, tak doporučuji pozorně sledovat.
Pro většinu obyvatel Zdib je tramvaj k ničemu, jen se jim o hodně prodlouží cestování MHD tak proč máme být rádi.
Ve skutečnosti se zkrátí ve špičkách, kdy jezdí drtivá většina cestujících. Vzhledem k tomu, že na Zdibské silnici jsou kvůli D8 v tomto čase věčně zácpy. Docela mne dostalo, že autobus, který měl jet asi 30 minut měl v Kobyliscích asi 30 minut zpoždění. A většina z toho zpoždění byla získána při jízdě ze Zdib do Kobylis
Autobus ma zpozdeni,protoze na celem 2proudem useku ze Zdib az na Kobyliske namesti je nepocitane omezeni,ktera vymyslela presne ta radnice Prahy 8,ktera ted vymysli jak zlepsit co zhorsila.A mimochodem-staci zavolat na PCR a zeptat se jake je stanovisko policie napriklad k nesmyslnym obrubnikum,ktere na 3 mistech zuzuji komunikaci kvuli prechodu pro chodce aby vzapeti opet pokracovaly 2 jizdni pruhy.Na takove komunikaci chodce krome semaforu stejne nic neochrani a autobusy mohly mit suj vyhrazeny pruh uz ze Zdib.Odbocka do pole a zebra v autobusovem pruhu pred D.Chabrama je pripad spis pro psychiatrii nez pro magistrat,ale jak rekl jeden klasik-laik zasne,odbornik se… Číst vice »
Nikomu v Praze nejde o blaho lidi zijicich v prilehlych obcich.Jsou dokonce politici,kteri by mimoprazskym zakazali vjezd do Prahy(hledej vyjadreni starostu Prahy6 a Suchdola)Nez vedeni techto obci podepsalo s Prahou nejakou smlouvu,tak se melo na vlastni oci presvedcit jaka zverstva pacha Praha 8 a Magistrat hl.m.Prahy v doprave.Tato tramvajova trat ma opravdovy smysl pouze pro dojizdejici delniky do prumyslove zony Zdibsko(pravdepodobne dostatecne prolobovano majiteli teto zony).Hlavni ucel je vsak ten,ze vedeni Prahy 8 se snazi vytlacit parkujici auta ze sveho uzemi.Nikdo na jednani ve Zdibech nechtel slyset na tento argument a vsichni naivne veri prislibu vystavby P+R parkoviste.Bohuzel zkusenosti z… Číst vice »
Do Bohnic, lze i sanitkou.
Do Bohnic budete mít lanovku a když budete hodní, tak možná i ruské kolo.
Bohnice se projektují také.
Bohužel, tramvaj do Bohnic je blokována městskou částí.
A uvažuje se u těchto TT mimo zastavěné území s nějakou vyšší rychlostí? Třeba „ostravských“ 80 km/h?
Tak pojďme uvažovat kolik sekund to ušetří s tím, že jízdní řády budou stále po minutách. To by musel být delší úsek mezi zastávkami, aby se to vyplatilo.
Tak taky tam je. Mezi Zdiby, U Celnice a Prunéřovskou je celkem dlouhý úsek a busy, co můžou, tedy využívají maximální rychlost. Stejně tak dlouhý úsek bude mezi Zdiby a Klíčany, no a pak mezi Klíčany, možná i Panenskými Břežany(tady záleží, jak se to udělá, nová trať se nemusí striktně držet silnice 608, tady je spíš jen otázkou, jestli by se vyplatilo udělat smyčku u zámku v Panenských Břežanech, protože protahovat tramvaj dolů je blbost, pro místní řidiče je to asi nejhorší místo), a Odolenou Vodou.
Teoreticky by jedna z linek mohla být „expresní“ a jedna zastávková. 😈
Obádám se, že terminál P+R ve Zdibech bude mít jeden problém, který se jmenuje pásmo 1. Lidem kteří tam nechají auto a budou pokračovat do Prahy tramvají to dost zdraží jízdné.
tak asi není problém prohlásit rozsah té tramvajové linky za pásmo 0
Pokud to tak ale skutečně bude. V PIDu zatím pokud vím nic takového není.
Tarifních výjimek máte mraky. Např. Šestajovice jsou současně v pásmu B (Praha) a 1 (své). Donedávna byly Kbely až k bývalému PALu také B (své) a 1 (pro dojezd do dávno mrtvé fabriky).
Překryv pásem bych nenazýval „výjimkou.“
Pokid projíždím, je to jedno(zaplatím obě sousední pásma), pokud tam nastupuju nebo vystupuju tak se ze sousedních počítá to výhodnější.
Do Dolních ChabER a do OdolenA Vody.
Do Odoleny Vody je také správně, obě slova se skloňují podle vzoru žena. Varianta s neskloňováním slova Odolena je také možná, ale uznávanější je ta skloňovaná.
Myslím si, že správně je pouze „do Odolena Vody“, jakkoliv to zní divně. Je to totiž ve skutečnosti Voda pana Odolena, takový je původ názvu. Takže slovo „Odolena“ je už samo o sobě v 2. pádě, takže se při skloňování slova „Voda“ už dále nedá skloňovat.
Zatím jsem nenarazil na novináře, který by tento název dokázal správně skloňovat. Možná by bylo lepší, kdyby došlo k přejmenování na „Odolenova Voda“, což je dnešním lidem mnohem přirozenější tvar, s jehož skloňováním už nikdo nebude mít problém.
No a to je právě ta chyba – slovo Odolena ve skutečnosti není druhý pád, ale zkrácenina slova Odolenova. Takže proto se i to slovo Odolena správně má skloňovat.
Domníváte se špatně: https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=390
Nijak vám to sice nebráni poučovat tu zcela suverénně, ale nic to nemění na tom, že se mýlíte.
Zkazil jste mi iluze! Celý život žiju v tom, že je to Voda – koho čeho – Odolena, jako náměstí Václava nebo vítězství Pyrrhy. A ona je to jen blbá zkrácenina.
Jenže to město je pojmenováno podle muže jménem Odolen, ne ženy jménem Odolena. Přivlastňuje se pak druhým pádem jména Odolen, tedy koho čeho Odolena, a to nezávisle na pádu přivlastňovaného jména.
To, že se neznalostí a komolením přijaly oficiálně i další patvary neznamená, že je to dobře; stejně jako třeba dnes už oficiálně přípustné, přesto odpudivé „bysme“.
Ano, je to tak. Odolena je zkrácený tvar slova Odolenova, proto také má při skloňování stejné koncovky. Tedy 2.p. – do Odolen(ov)y Vody, 3.p. – k Odolen(ov)ě Vodě atd.
Je to ten Odolen. Do Odoleny Vody je schválená a správná varianta. Logické to podle mě, ale není 🙂
Vtipné, když se nad neznalostí pohoršují ti, kdo jsou sami neznalí.
Na bysme nesahejte, to je cesta správným směrem.
Je to prostě Vodolka. 🙂
To bude vyplejtvanejch peněz. Někdo objevil dojnou krávu v budování teamvajových tratí. Trolejbusy by to zvládly za polovinu peněz.
Tady nejde o elektrifikaci, ale o zavedení kolejí, vyšší kapacity vozidel a lepší spojení s centrem.
Lepší spojení s centrem tramvají Trojskou a pak po nábřeží, kde víceméně nic není? Nebo s výletem přes Libeň, Žižkov a Vinohrady? Nenechte se vysmát a srovnejte to s dnešním přestupem na rychlejší a ještě mnohem kapacitnější metro.
A ta tramvaj jako nebude mít přestup na metro?? Jde o naprostou přetíženost autobusových linek, kde navíc chybí řidiči. Takže je nasnadě zvýšit kapacitu přepravy na 1 řidiče. Jen je mi trochu líto lidí z Klecan a okolí, kterým se přidá další přestup.
Těch je mi líto také. Ve Zdibech měla být odbočka a přec celé Zdiby dojet do Klecan – špička 8 min (druhá půlka 17), sedlo 15, možná víkend po ránu 30. Na busy do Máslovic přestup až u Klecan.
Ideální by bylo natáhnout tramvaj všude tam, kde dnes jezdí několik plných busů. I jako pouhý napaječ k metru by to bylo spolehlivější a rychlejší.
Máte pravdu, vše by to mělo směrovat k tomu aby cestující co nejvíce využili ty nejvíce kapacitní prostředky. Za velký problém pražské MHD považuji nesoulad jejího plánování s územním plánováním. Příliš dlouho to trvá, než MHD zareaguje na rozvoj čtvrtí, kde dochází k velkému rozvoji, ať už jde o bytovou výstavbu nebo pracovní místa a služby. Dokonce se to už i stává argumentem argumentem proti nové výstavbě, místní už vůbec nepočítají, že by jim tam město dopravu posílilo.
To že je metro kapacitnější je nepodstatné, omezuje to kapacita autobusů. Navíc z tramvaje na metro přestoupíte úplně stejně. Ale než sfáráte v Kobylisích dolů a metro přijede, tramvají už jste v Holešovicích. O přímém spojení na Palmovku a snad i do Karlína není potřeba mluvit. To nejsou oblasti kde nic není.
Ano, na Kobylisích bude tramvaj projíždět, aby lidi nemohli přestoupit. Teď jste na to kápnul pane mudrc.
S poloviční kapacitou… 😂
Aneb jak vyhnat lidi z třístovek do aut. Každý si představuje jen špičku, ale co mimo ni, čekat někde na poli u Sedlce 10 minut na tramvaj (a směrem zpět možná i déle kvůli jistotě, že 3xx člověku neujede), v zimě večer to bude ale lákadlo. Např. předpokládám, že tam budou jen ty malé nové přístřešky do kterých prší, ale jsou designové… Dnes pohoda přímá cesta 10 minut bez řady zastávek, nově 12 min tram + 5-15 min čekání a nepohodlí. Ale tramvajoví nadšenci a lidé, kteří vidí jen tramvajovou síť a okolo „prázdno“ tleskají. Občan pláče. Ne jen občan… Číst vice »
Všiml jste si,že do Sedlce to nyní jezdí v taktu 30 a 60 minut? To si klidně těch 10 minut počkám.
Středočeský kraj staví lokálku.
Rezistor bude mít blíž na tramvaj.
Proč je na plánku zastávka V Rybníčkách? Tu už máme tady ve Strašnicích. To ji snad zruší či přejmenují, aby mohli označení použít jinde? Nebo se jenom plánovači zapomněli podívat do seznamu již použitých názvů stanic a zastávek?
Tu původní přejmenují na Ve Starých Rybníčkách.
Zastávky mají být jinak. Plánovači od stolu v kanceláři namalovali zastávky samozřejmě zcela bez ohledu na místní vazby, neb vidí jen trať a okolo nic.
MČ D.Chabry k tomu dala připomínky, např. jedna zastávka má být přímo na mostě přes Spořickou kvůli přestupu na 202 ap. MČ to má na webu jako vyjádření k projektu. Nerozumím proč vazby na bus linky projektantům nedojdou automaticky.
Protože to jsou vocasové na úřadě,kterým práci nikdo nehodnotí z hlediska smysluplnosti. Když to zfušujou,bude se to muset předělat,což se bude fakturovat a bude snazší obhájit existenci.
Přesně tak, je to jako s májkou, když si tu zastávku nebudete hlídat, přijdete náklaďák a člověk s flexou a co půjde odvezou.
Nejvýznamnějšími body smlouvy o spolupráci se Zdiby výstavba nové komunikace Nová Průběžná, která povede po jižní straně obce. Na silnici II/608 se napojí mezi jižním okraje obce a Celním úřadem. Zaústěna bude do ulice Chaberské. Byl se nekdo z tech pitomcu do te Chaberske aspon JEDNOU JEDINKRAT podivat? To opravdu nevite, ze je to jednosmerna ulicka, v ktery se dve protijedouci auta v zadne pripade nevyhnou, a rozsirit ji je bez bourani rodinnych domku zcela vyloucene? Navic stavet tramvaj pred tim, nez bude hotov zmineny terminal a P+R je naprosta hloupost. O tom, ze kecy o kapacitni nedostatecnosti Prubezne jsou… Číst vice »
Počkat, takže na příjezdu do Prahy jsou už teď kolony, ale tramvaj bude tak pomalá, že všichni pojedou do Prahy jedině autem? A kam s ním pojedou a kde ho nechají? (i když už bude okruh)
Tam kde ho nechavaji dnes.
Ale to se bude časem trochu měnit. Okruh část aut z Ústecké odvede, ale jinou část zase přivede. Když srovnám stav před 10 lety a dnes u nás na opačné straně Prahy, jak moc jsou ucpané silnice (hlavně ty radiály, existující a pravidelně stojící okruh je další věc) a jak jsou obsazené vlaky, přijde mi ten názor, že tramvaj bude zcela neatraktivní, docela odvážný.
Ne do Odoleny Vody, ale do Odolena Vody. Totiž, to byl kdysi jistý rytíř Odolen … 🙂 takže je to vlastně Odolenova Voda, stejně jako Jindřichův Hradec nebo Hrochův Týnec.
Koukám, že je dobré si nastudovat skloňování tohohle města.(Prosím nebrat jako hejt, vím, že tohle jméno je šílené.) Opravdu je správně do Odoleny Vody. Je to vlastně snadné, jen je třeba si dát pozor na to, co někdy svádí(ne opravdu není v Odolené Vodě, ale v Odoleně Vodě).
To určitě. A kdyby to byl Richard,tak je to v Richardy Vodě, případně DickyVodě, žejo? 🤦
Skloňování je „úředně“ povoleno jako úlitba lenochum, kteří zapomněli, že „Odolena“ je nesklonné pojmenování obce. Bohužel to pak sklouzne ke skloňování jako „mladá“. Hrůza, jako místnímu mi to vadí. Ale co nadělám proti všem znalcům, že?
Původ máte správně, ale jinak se skloňují obě slova podle vzoru „žena“.
https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=odolena+voda
Ano, právě proto, že je to kvůli snazší výslovnosti „zkomolená“ Odolen(ov)a Voda, tak se taky tak skloňuje: do Odolen(ov)y Vody, v Odolen(ov)ě Vodě, atd.
Do Odoleny Vody je také správně, obě slova se skloňují podle vzoru žena. Varianta s neskloňováním slova Odolena je také možná, ale uznávanější je ta skloňovaná.
Prostě do Odolenky.
A co tramvaj do Letňan/Čakovic?
V plánech je zanesena jako prodloužení tratě ze Sídliště Ďáblice.
Jo jo z dablc, tunrlem pod dalnični křizovatkou mezi kikou a decatloneme a pak skze nove sidliste na nadrazi cakovice s prestupem na VRT…
Už aby to bylo.
Jo a s pokračováním do Brandýsa.
Kéž by.
Tramvaj 17 se tím pádem stane bezkonkurenčně nejdelší tramvajovou linkou v České republice, přes 30 km.
Belgická pobřežní tramvaj je ovšem ještě asi dvakrát delší.
Ale ta je metrového rozchodu, takže žádná konkurence 😉
Jak to? Základ je, že je to nejdelší tramvajová trať. O rozchodu se nic nehovoří. Tyto polemiky nad rozchodem jsou jen úlitba, aby navrhovatel odůvodnil odůvodnil svoji tezi 😉 a co teda normální rozchod, kde je nejdelší linka /trať trať..? Nebude to třeba někde ve Švýcarsku, kde jsou i mezinárodní tratě /linky?
Nojo, desítka bude mít po prodloužení „jen“ 26km 🙂
No je to celé jinak – tváří se to jako chvílihodný projekt a příkladná spolupráce mezi Hl.m. Prahou, Středočeským krajem a místními obcemi s rezidenční zástavbou, ALE… Hlavní účel a prioritizace tohohle projektu je napojení Letiště Praha – Odolena Voda kolejovou dopravou do centra
To by ale museli u té Odolky zase překročit dálnici opačným směrem.
1.) A to je nějaká nepřekonatelná překážka??? Okecá se to jako návoz zaměstnanců na letiště a odvoz a návoz cestujících – ekologická doprava. 2.) Navíc zdalipak víte/tušíte, proč by to zrovna mělo mít navíc odbočku do Líbeznic??? No tak třeba proto, že tam bydlí bývalý starosta, Líbeznic a bývalý hejtman středočeského kraje pro dopravu a současný minstr dopravy – to vše v jedné osobě – pan Kupka… ale to je jenom náhoda…
Ale kdepak, ve skutečnosti je to první úsek VRT do Ústí!
Na konečné bude přestup na dokončovaný hyperloop do Brna.
To letiště ve skutečnosti nikdy nebude. Vzhledem k plánům na Ruzyni je to nesmysl, a i kdyby, tak pořád bude chybět rozumné spojení letišť. A Praha není tak velká, aby byla velkým cílem.
Od každýho přistavšího soukromýho tryskáče pojede do centra salonní 15T s kurvama, koksem a chlebíčkama.
Úplně to vidím: Umbrtka sedí na pytli slévárenského koksu, krmí se chlebem s tlačenkou a u toho nadává.
A co vozový park… Co takhle vyřadit T3. A mít moderní odpovídající 21.století????
Má se teď něco začít kupovat, takže část R.P. asi půjde do háje než se začne stavět. A část se vyřadí po přijití tuším, že Pes.
Staré tramvaje se můžou vyřadit až přijdou ty nové, to je celkem logické. Zanedlouho snad bude oznámen vítěz tendru a pokud se zdraží jízdné z levných 10 korun za den, tak si bude moct Praha dovolit nákladnější, moderní stroje dodané v plné opci. Nicméně T3 s námi zůstanou ještě dlouho, protože stále běží dodávky 40 nových nízkopodlažních T3R.PLF.
Nebo pokud se přestane dotovat IAD.
Mohu si tady objednat článek/rozhovor na téma, zda už tyto předmětné stavby mají pozitivní ekonomické hodnocení podle příslušné rezortní metodiky, aby mohly být financované z OPD3? Děkuji.
Tramvaje v Praze se roztahují radiálně, do dálky. Chtělo by to i nějaké tangenty spojující okrajové části. Takhle je ta síť strašně náchylná.
Nejde jen o náchylnost, ale i o nabídku spojení. Jako tangenta se s trochou fantazie staví Dvorecký most, dále se tu mluvilo o propojení Motola s Vypichem (což nevím jestli je ten nejpřínosnější úsek) a pak samozřejmě z Podbaby do Kobylis, ale to bude ještě náročné.
Tangenta je v plánu i od Vltavy nahoru přes Budějovickou až na Spořilov a ještě dál, ale to místní z Prahy 4 nesměly blokovat výstavbu.
Totální nesmysl. jen vyhozené peníze….kdo to tam zná, tak ví proč.🤢🤢🤢
Tak co to objasnit pro ty, co to neznají?
Ale to by se zase nemohl cítit výjimečně jako „ten, co ví“..
Vy to tam evidentně neznáte.
No, bez pokračování do Odoleny Vody relativně ano, byť to bude mít pořád přínos samostatného tělesa. Ve chvíli, kdy to bude dál, už se to vyplatí, protože obě obce jsou celkem sídliště pro Prahu
Naozaj ma zaujima vyznam TT az do Libeznic. Chapem ze tramvaj nestoji v zapche ako autobus ale celkovo ta TT ide z Libe trosku obklukou cez Sedlec do Prahy oproti autobusom ktore idu z po 243 a Dablickej na Ladvi. Ale necham sa prekvapit.
Ono se to nezdá, ale Líbeznice už dokáží celkem dost lidí vygenerovat. Navíc, zkrátí se většina busů od Mělníka.
Ulice Průběžná ve Zdibech „kapacitně nestačí“ jen v době ranního návozu školáků do zdibské školy z tamní totálně nezvládnuté zástavby v Brnkách a spol. Její problém je spíš celková stísněnost, úzký chodník, plus jedna blbá objíždka kolem jednoho domku. Ale samozřejmě chápu, že jí obec chce doplnit novou komunikací.
On problém je s IAD, jinak komunikace stačí. I když je teda otázka, jestli to nebude oser s kloubáky, ale měly by tudy projet. Kdysi se na 371 zkoušela C 943, a tehdy to byl snad jen kapacitní nesmysl.
Bydlím tam, takže si troufám říct, že běžná IAD (a bus už vůbec) není na Průběžné kapacitní problém, ten nastává právě jen ráno, v době návozu školáků do zdibské školy. Kloubové autobusy se kdysi před covidem na 371 zkoušely, teď se o tom zase mluví. V Klecanech byly zrušeny retardéry, právě (údajně) kvůli nasazení kloubáků na 371. Ve špičce by tam klouby dávaly kapacitně smysl.
V oblasti mezi Brandýsem, Roztoky, Kralupy a Neratovicemi se postupně vytváří hustě osídlená aglomerace, která se do 15 – 20 let spojí s Prahou.
Přesne tak, zvykněte si na fakt že v roce 2050 bude v Praze a Sč. Kraji žít 45+% populace Česka, proto mají smysl tyhle radiální tramvajové tratě, nové spojení 2, trasa D az do průhonic a okruh okolo Prahy včetně D3, D12, radiál atd. …
Jojo. Ono taky co máme dělat. Chtěl jsem si původně koupit bydlení v Praze a zůstat tam a ne to mít jenom jako na dojíždění do práce. Ale při těch cenách bydlení mi to nedávalo ekonomický smysl, když takto sem z Neratovic v centru za 35min vlakem a přitom je to tam výrazně levnější.
Ono by bylo správně správné, aby Prahu – Západ a Prahu – Východ, měla na starosti Praha a ne Stř. kraj. Naštěstí to propojování a komunikace mezi kraji začalo fungovat, ale do budoucna je to nevyhnutelný vývoj. Samořejmě budou obce, které s tímto souhlasit nebudou, protože jsou dostatečně bohaté samy o sobě (např. Říčany), ale pro fungování města by to bylo lepší.
Dalším posunem k lepšímu by byla redukce městských částí, protože současný systém je takový „stát ve stát“ (města ve městě). Jejich fungování by ale musela nahradit kvalitní spolková činnost obyvatel, která je ale bohužel na minimu.
Takže z Prahy bude ještě blbější místo k nežití.
Rozvoj tram sítě je dobra zprava. Čím se to všechno vyjezdi? Nějaké info o vyberku na nové tramvaje? Nemá někdo? Díky
Tak aktuálně DP hl.m.Praha výběrko již cca rok má vyhlášené na závazně odenbrání 40ti TRAMvají délky cca 30m s možností (dle své potřeby a schopnosti uhradit) odebrat celkem až 200 kusů – https://www.blesk.cz/clanek/regiony-praha-praha-zpravy/728708/dopravni-podnik-hodla-utracet-za-nove-tramvaje-do-prahy-vycleni-z-kasy-15-miliard.html !
To Vám připadá málo, když aktuálně ještě:
1.) zprovozňuje nové rekonstrukce obousměrných tramvají KT8RN2P z vozidel vyrobených ČKD, která před roky odkoupil od jejich dosavadního provozovatele v Maďarském Miskolci?
2.) obnovuje desíty tramvají délky cca 15m jejich modernizací doplněním nové částečně nízkopodlažní vozové skříně (cca délky 16,5m), aby za pár let těmito mohl zajistit plně nízkopodlažní provoz i nočních TRAMvajových linek provozovaných převážně tzv. s´sólo vozy?
teď se ve ve městě vyrojily T3 s prostřední nízkou podlahou – vypadají uplně kosmicky.
Co se týče nákupu nových – už by to vážně chtělo – tak snad nebude opět kus za 80 000 000 jako minule…
Ty starý KTčka z maďarska se postupně dávaj do provozu
Za každou novou kachnu jednu starou do hutí.
Teda ten Boreckej tu svoji snahu zlikvidovat verejnou dopravu v kraji kamufluje fakt dokonale!
Je to tramvaj, spiknul se s Leošem a RENFE!
Odolena Voda je podle rytíře Odolena, takže Odolena Vody. Ale detail 🙁
Co je to proti “mimoúrovňovému překročení dálnice D1” 🤦♂️
Ústav pro jazyk český uvádí variantu „Odoleny Vody“ jako správnou: https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=odolena+voda
Žil jsem v bludu, jsem poučen. Díky.
Nemusí se vám to líbit, ale mají to správně.
To nikdo nepochopí. Podle nich ta Voda něcemu odolala. Většina to ani nepoužívá, je to Vodolka.
Ne.
Ano, ne.
Ať počítám jak počítám, tak vidím 6 nových zastávek, ne osm. A chválím současné řešení prodloužení tratě, protože největší odpor tramvaje do Zdib co jsem zaznamenal byl ten, že zkrácení busů na terminál prodlouží dojezdové času díky dalšímu přestupu. Takhle bude moct lidi dojíždět z Líbeznic a od Odolene Vody, tedy z velkých sídel přímo tramvají.
Největší sranda je, že se zřejmě Odolena Voda dočká tramvaje dřív než Bohnice, které jsou od Kobylis jen kousek, ale pár lidí si vyvzdorovalo dlouhodobý provoz jejich oblíbených autobusů.
V této souvislosti snad jen, je nelze generalizovat odpor bohnického sídliště („počtem obyvatel okresní město“) proti tramvaji. Je tam i dost místních, kteří vnímají, že by to naopak bylo fajn. Je tam na to velkoryse dimenzovaný prostor (srovnejte s Vlastinou), je to autobusodrom, v prezentacích jasně znělo, a mnozí z místních to brali jako velké plus, že by šlo o tramvajové linky, které je dovezou bez přestupu někam dál, s ideou propojení s Dejvicemi k tomu. A že by se to dalo postavit i celkem rychle, aby doba této zátěže nebyla neúnosná. Jen ta jiná část publika, samozřejmě hodně hlasitá,… Číst vice »
Ono je to celé jinak – je v tom velice šikovně skrytý jiný záměr… Nicméně v hranicích Prahy je to jistě chválihodné – například rozvoj bygtového kompolexu na Beranově – tomu to pomůže a bude to u těch skladů ve Zdibech…
Ty dva přiložený obrázky jsou snad nějaká historická prvotní varianta, kde byly zastávky umístěny v podstatě jen tak náhodně.
Jenomže ta tramvaj je tam navržená tak brutálně špatně, že jim to zhorší obsluhu (okraj sídliště), bude to pomalejší a ještě ve zbylé části sešktají busy. A jako bonus úvrať pro šílené škopky KT8, jelikož Praha moderní obousměrné tramvaje, které se dělají všude na světě, prostě nechce. To bych protestoval taky. Pro srovnání – je to asi tak podobně, jako by trať na Barrandov vedle místo sídlištěm ulicí K Barrandovu.
To je marny, k tramvaji do Bohnic se pochvalne vyjadruji vyhradne lidi, kteri tam nikdy nebyli, a nejsou schopni se ani podivat na mapu. Busy to tu obsluhuji zcela vyhovujicne, zadny upgrade netreba.
Koně fungují zcela vyhovujícně, žádný upgrade netřeba.
Ta šílenost a úvrať je právě důsledek toho, že proti té normální variantě někteří křičeli. No tak se to holt nemůže vzít skrz Sídliště a ani do místa budoucí smyčky. Oni by to v plánech všichni chtěli líp, ale něco lepší než nic.
To ale není pravda. Jediná smysluplná varianta je vedení s částečným zahloubením přes střed sídliště mimo uliční síť (to opravdu umí jen tramvaj, to je ta přidáná hodnota proti busu, když nedegraduje jednu z dvou autobusových os tramvají ve stejné stopě, což je pomalejší a dražší s nulovým přínosem a ještě tam pojedou místo nových busů i 40+ let staré tramvaje, které někteří považují za nadčasové a nechápou odpor normálních lidí proti nim). Taková varianta potom může nahradit jednou tratí obě autobusové osy při ještě přijatelných dochazkových vzdálenostech. Jakékoliv jiné vedení je prostě nic neřešící drahá kravina ve stylu tramvaj… Číst vice »
Tak z ekonomického hlediska bude tramvaj na provoz výhodnější než Bus vždy. Varianta pod povrchem středem Sídliště má mnohé výhody, ale nahrazení obou větví autobusu to není, 144 by jezdila stále.
A v neposlední řadě, jakkoli jsou proti lanovce odboje, Praha chce mít spojení VHD z Prahy 8 na Prahu 6 co nejdříve a vedení středem Sídliště neumožňuje napojení lanovky.
Nakonec, současně plánovaná 1. Etapa po jihu Sídliště je prosté jen výsledek práce MČ Praha 8, kde je vlastně skoro zázrakem, že k nějakému řešení vůbec přistoupila.
Mokrý sen.
Zaspal jsi dobu, tady se začne stavět za dva roky, nejdéle za tři, pokud se proces zpozdí.
On psal asi o sobě a svém nočním zážitku.
V tom případě zaspal dobu … zajít si na toaletu.
Mokrý sen by to byl před 5 lety, navíc to nestaví SŽ.