Tradiční značka Benzina definitivně zmizí. Polská orlice ji brzy nahradí na většině pump

Čerpací stanice Benzina se do konce roku téměř kompletně promění na Orlen. Foto: Orlen UnipetrolČerpací stanice Benzina se do konce roku téměř kompletně promění na Orlen. Foto: Orlen Unipetrol

Mořský koník zdobil Benzinu 70 let. Nyní musí ustoupit expanzi polské polostátní firmy PKN Orlen, která ovládla českou petrochemii.

153 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Konečně.

vagonář

Malou benzínku v Ostravě Hrabůvce předělávají zrovna teď.

vagonář

Je mi to jedno. Stejně budu brát benzín tam, kde bude levnější.

Xaver

Díky zničení tradiční české značky na Orlenu zásadně netankuju.

Honza St.

Další důkaz, že socialismus měl zůstat.

nowas

To bys neměl ani na auto, takže logo na benzince by tě vůbec nezajímalo.

T679.2

Ono snad bylo nemožné si auto za tehdejšího režimu pořídit a všichni museli chodit pěšky nebo jezdit Ikarusem 280 ?

Otakar

Každej neměl žaludek na udávání sousedů …

T679.2

To je ale pěkná hloupost.Spíše je třeba rozlišovat o jaké vozy se jednalo. Prostě to bylo jako dnes. Někdo má možnost si koupit auto nové a někdo holt musí používat auto 30 let staré. A přesně takhle to bylo i tenkrát. Pokud jste měl k autům vztah pořídil jste si starého Waltra a tím jste pak jezdil . Ale chápu, že třeba takový strojař co si na autě udělal uměl udělat první poslední to měl snazší než někdo jiný.
Takže ne. Pro to, aby mohl člověk vlastnit auto se udávat fakt nemuselo.

Pezos

Prosím, svobodně můžete odejít do libovolného socialistického ráje na zemi, soudruhu. Nikdo při odchodu na hranicích střílet nebude.

Synergy

Neboj se. Kapitál nemá státní příslušnost. 🙂

Martin Liška

Bylo by příliš ambiciózní napsat správně slovo „ambiciózní“?

Vít Jůza

Ale oni mají skutečně jen ambiózní plány.

Kopr

Konik za mne mnohem hezci, nez orli hlava, která IMO pusobi agresivne a vzbuzuje ve mne negativni emoce.

Joker

Pšonkové nejsou tak hustí, jak vypadají. Jen se chovají racionálně(na rozdíl od nás) a my je máme tendenci od pradávna podceňovat, protože přece kšeftaři a šmelináři. Pak se divíme, že staví VRT, centrální letiště a rychle budují infrastrukturu. Nastavují tak zrcadlo spíš naší vlastní iracionalitě a úřední neschopnosti než, aby byli na míle před námi.

Emil

ano, správně jste to napsal : iracionalita a infantilní dětské nedospělé emoce. To je to co se v našem národě odehrává. Plus samozřejmě psychické nemoci.
A to vše vede k tomu, že si český národ myslí, že je něco jako královna ze Sáby

R2R2

V zasade o nic nejde, na logo auto nejezdi, do kafe ho nemelou a Polakum tu patri uz roky, ale vcelku me prekvapuje to tempo, zatim to byla sem tam benzinka, jak je kupovali nebo v ramci nejakeho repasu a ted bum a za par mesicu se prebranduji skoro vsechny.

MPE

Ano v tom rebrandingu postupují opravdu rychle a nesmlouvavě. Jeden příklad za všechny (ne tedy od nás, ale přímo z „mateřského“ Polska): před cca rokem spojil polský stát obě do té doby samostatně působící rafinerie v Plocku (Orlen) a Gdaňsku (Lotos) do společného podniku Orlen. SÍť pump Lotos čítající několik set stanic byla prakticky okamžitě (během snad dvou měsíců, to tempo jsem vůbec nechhápal…) kompletně přebarvena ze žluté na na červeno-bílou. Například hned za hranicemi v Náchodě vyrůstala právě benzínka Lotos, která byla těsně před otevřením. Během dvou dnů to fungl nové vybavení se „špatným“ logem a barvou kompletně rozmlátili,… Číst vice »

T679.2

“ kompletně přebarvena ze žluté na na červeno-bílou.“
Aha. tak to se nyní nabízí otázka jestli kdyby byla Benzina v jiných barvách jestli by o ní měli vůbec zájem

Luk

Oni ten rebranding chtěli udělat rychlý už hned po akvizici, ale tehdy zjistili, že by to tradiční zákazníci Benziny nepřijali. Od té doby uplynulo cca 18 let a počet lidí tankujících u Benziny z nostalgie se nejspíš dost zmenšil. První krok na rebranding proběhl už před 4 lety, kdy začali přidávat logo Orlenu.

Pat

V Železném Brodě benzínku přestavěly, přejmenovali a zrušili myčku.

T679.2

Takže tam už je čistě Orlen?

Martin Prager

Ach, ta gramatika …🙈

T679.2

Polské orlice přestavěly a jejich majitelé přejmenovali a zrušili myčku ;- )

ketchup1970

Když koupila Živnobanku , peněžní ústav s tradicí z 19. století italská Unicredit tak , že vymazala její jméno, bylo mi smutno a teď mi je podruhé. Rozhodně netankuji u Maďarů a ani u Poláků. Jsou to moje peníze.

ohrineves

Pak na co jezdis a vodkad jsi?

MajsterN

Mam auto s motorem na drevo z ceskych lesu.

T679.2

Takže dřevoplyn. Super, palec nahoru

Ketchup1970

Třeba na elektrinu , nebo na kole , případně CNG ? Mimochodem netykame si , husy jsme spolu nepasli ..

Faktura

Když už jste začal, tak dokončím, protože jsem u toho byl. Živnobanku vlastnila Unicredito už od privatizace, ke změně názvu došlo při fúzi s HVB, kdy docházelo ke sloučení rakouských a českých aktiv. A zrovna pro Živnobanku to byla záchrana, protože to byl moloch plný bývalých komunistů, kteří jen nostalgicky vzpomínali a s peněžním ústavem 19.století neměl společného vůbec nic. Ono je taky zvláštní, že komunisti zlikvidovali živnostníky, ale název jim pro svoji prominentní (běžný člověk tam za minulého režimu účet mít nemohl) banku nevadil.

Ketchup1970

Já neřeším efektivitu toho ústavu, ani záchranu nezachranu bank včetně ČS . Jde jen o to že jde o jméno . Snad asi jediné co by z našich značek zůstalo by bylo OK u letadel .. 🙂 nemají problém koupit a odsunout do zapomnění cokoliv. Jo a asi má pro amiky cenu Budvar .

Pezos

To je zas šovinistických výblitků. A tak šup za levnými potravinami do polských obchodů, kde se chovají jako dobytek a dělají Česku ostudu…

T679.2

O fakt jezdí někdo nakupovat do Polska jen proto, že je to tam levnější? Já myslel, že to je jen nějaká kachna. Mě osobně by to ani ve snu nenapadlo a to to mám co by kamenem dohodil a zbytek došel pěšky.

Pezos

Pokud někdo v polském obchodě blokuje uličku napříč postaveným vozíkem, řve na celý obchod a strká se ve frontě, na 99 % bude mluvit česky.

Kamil Maršálek

Nechci se zastávat Čechů v Biedronce, ale co mám zkušenost, tak všude řvou a dělají bordel hlavně Poláci. Nejhorší zkušenost je pak z přírody, kde jsou slyšet km předem, cpou se, jsou důležití a po nich zůstane jen ticho a odpadky. Dodnes jsem přesvědčen, ze cesta (droga) je v jejich významu všechno, co lze projet. Už je jedno, jestli je to A2, trávník, nebo záhon s tulipány.

Pražan

Doporučuji vyzkoušet. Maso prakticky za 1/2, tytéž privátní výrobky v Lidlu jako čokoláda o třetinu levnější než v ČR. Před 3 týdny mrkev v Lidlu ČR 44,90 Kč, Lidl PL 3,99 PLN (cca 21,50 Kč). Samozřejmě chce to mít štěstí, ale výhodnější je to vždy.

Bohužel ta ostuda s Čechy je pravda.

superhero

však vy tu slevu projezdíte u Orlenu 🙂

Pražan

Těžko, cestu platím jen za hranicemi. A sleva/úspora je tak velká, že fakt ne

Goldsztajn

Poland is the best!!!!

T679.2

JJ. Jen my jsme takoví hňupi, že vyměníme svůj funkční telefon za šmejd s chlapem převlečeným za stromeček. :- )

Goldsztajn

True, you aren’t too intelligent. Czechs are for hard work, we, Poles are for bussines.

bently

lol 😀

T679.2

Hele už jsme viděli že to Česky jde a tady jste na českém portálu tak pěkně česky ;- )
Když už jsem zmínil „fazole jantarove, lyzaky malinove“ je zajímavé, že se z této reklamy udělala reklama zakázaná. Přitom byla naprosto geniální. Holt škoda.
Co se týče bussinesu….jj, to by vám šlo. Ale my v tomto směru také nejsme žádná ořezávátka
Na bitte :- )
https://youtu.be/EAZi1c083gw?t=11

mlokXCM

Myslíte třeba i v otázce umělého přerušení těhotenství a dalších kontroverzních otázkách?

Goldsztajn

The Czechs were the farmhands of the Germans, but soon they will be our farmhands.

T679.2

O tom si nechte jenom zdát.

Martin Prager

Klídek, to jen jakási polská psychiatrická léčebna pustila klienty na vycházku … Pán je tu od toho, aby prudil, urážel a jinak uzemňoval svoje zjevné psychické potíže. 🤗

Martin Prager

Tvl, ty už to nezobej! Máš z toho jen halušky.

El Barto

Další trol, nekrmit.

JGR

prej privatizace….. orlen je ale státní podnik. Vstup Poláků do našeho chemickýho průmyslu bylo neštěstí

bently

Ano, privatizace české strategické státní firmy „zahraničnímu investorovi“ v podobě polské státní firmy bylo opravdu české unikum, které způsobuje mírně zdvižené obočí dodnes 😉

Faktura

A to ještě byla první varianta, že to zakoupí Kostelecké uzeniny.

Otakar

Ano, původně to měl koupit pekař z Kosteleckých uzenin (za vlády dědka Chcanky Bechera), ale nesehnal pro to dost prachů. Tak se dohodl s Polákama, že jim to dohodí a oni mu z toho prodají pár firem. Poláci souhlasili a pak mu ukázali jak se dělá obchod po polsku a nic mu neprodali. Pekař se pak soudil, vymámil z nich 2,7 miliardy a tím to skončilo.

bently

Aneb ukázková východoevropská „byznysová“ taškařice 😉

jan

The reason of the domination of polish jesters is our fault. They have never been comparable with us, but now, they suck EU donations. Without it they would be nothing as usual, however, they are a „big“ nation. The idiot became a king because he is of
hyena nature, as well as W.Churchill already said. Unfortunately, our companies are blind and stupid. Everything will be much more clear in the future. For me, it is an insult. To be under pšonks role in whatever – disgusting and absolutely unnatural.

Goldsztajn

How could your parents father an amoeba like you?

T679.2

„They have never been comparable with us“…“Without it they would be nothing as usual“

It is not true!
https://youtu.be/gxFeLqvrKjw?t=736
Let’s not forget!

jan

Fuck off Poles

Goldsztajn

We, Poles are the best, much better than you.

T679.2

Remember the 13th century
https://youtu.be/fe7sospJ_FA?t=196

Goldsztajn

13th century? Why not 6th or 10th?

T679.2

6th century? Animated History of Poland starts 800-900.
https://www.youtube.com/watch?v=7SpddNW7a3k
10th century it was more or less the same everywhere.
13th century because a large part of Poland was ours.
I’m a patriot too ;- )

Gwann

Dejte si obklad a telefon odevzdejte

Goldsztajn

Go Poland!!!

Mysel

Z marketingoveho hlediska je to zavazna chyba. Ale jeji vyznam bych neprecenoval, protoze stejne na ceskem trhu nepredstavuji cenove konkurenceschopnou nabidku.

Kubrt

„Je to závažná chyba, ale její význam byste nepřeceňoval“
Takže to zas tak závažná chyba nebude že. Dle mého názoru, je to úplně jedno. A pokud se pletu a změna způsobí odliv zákazníků, je to problém vedení Orlenu a akcionářů, nikoliv můj.

Mysel

O tom, ze to neni Vas ani muj problem, snad netreba diskutovat.
Chyba to je. Spousta konzervativcu (neinformovanych lidi?) tam nakupovala drahe palivo jen kvuli te znacce. Vsimnete si, kolik takovych lidi prispelo mj. nize do teto diskuse.

Leštění

Podvědomě jsem Benzinu kvůli názvu preferoval a pár kilometrů na ni klidně počkal. Teď už mi to bude jedno. Takže pár korun kvůli tomu ode mě ztratí 🙂

T679.2
T679.2

Cože? Inu, já si nemyslím že to je dobrý tah. Nebudu li mít možnost jezdit k Benzině začnu holt jezdit k Shellu. Možná tak kdyby ještě existoval ARAL přemýšlel bych kam, ale takhle už je to vyřešené.

Pavel

A aky je v tom pre vas rozdiel ked tu Benzinu vlastni Orlen uz 20 let a zmeni sa logo? Aj tak na tej Benzine/Orlene alebo Shellke je benzin z rovnakej rafinerie.

T679.2

Rozdíl je v tom, že už tam nebude BENZINA, chápou? Jaký byl smysl v tom aby se po federalizaci a rozdělení distribuční sítě si podnik udržel v Čechách a na Moravě název Benzina a na Slovensku po 16 letech byl opět obnoven původní název Benzinol, který tam máte dodnes?
https://www.benzinol.sk/historia

Honza

Jasně. I po třiceti letech je stále ještě co rozprodávat. Čekám kdy nějakou vyčůranou hlavu napadne třeba prodávat obrazy z Národní galerie. Nebo že by o tom již Pekarová či jí podobní výtečníci přemýšleli?

Lukáš F.

Možná jste nezachytil, že Benzina už byla prodaná dávno, nyní jen nový vlastník mění název stanic.

p.ondrash

Jdete diskutovat na Novinky.cz, tam jste mezi svými

flinta19

Unipetrol, jehož součástí byly i čerpací stanice Benzina prodala vláda pramiéra Špidly a ministra financí Sobotky v roce 2004.

Majkl

No a taky se do toho montoval p. Babiš, má na tom taky zásluhu. Tehdy pomáhal Polské straně.

Gwann

Ktera ho pak vysplouchla a chemicky si nechala

Gwann

Kde se podobni lhari, tupohlavci a demagogove furt berou, mi neprestava byt zahadou

MPE

Mmch, naprosto stejnou konsolidaci provadeji aktualne v Nemecku, kde ze znacky Star presli na Star/Orlen a nyni postupne nahrazuji za ciste Orlen…
Na nemecky trh vstoupil Orlen v r. 2003 nakupem cca 500 pump od BP (jednalo se o antimonolnim uradem „narizeny“ odprodej casti site BP a Aral pote, co BP prevzalo Aral a Veba Oel).

MPE

A to jeste tohle provedeni loga (bile obrysy a cervene pozadi) docela ujde, v Polsku daleko vice pouzivaji inverzni provedeni (cervene obrysy na bilem pozadi) – a to je namisto orla proste slepice jak vysita…

medvěd

Takže si cizina bude diktovat ceny sama. Bravo jsme závisláci na dovozu = ceny porostou.

Kubrt

No jo, kde jsou ty roky, kdy jsme v ropě byli soběstační, že.
Cenu určuje zdanění, cena ropy a konkurence na trhu, takže můžeš být v klidu, ty cizino. Ostatně Orlen tu je 20 let, ještě před ním měly podíly v rafineriích i další zahraniční investoři, ale medvěd se probral ze zimního spánku.

Martin Hanzal

Chybí mi tu zmínka o vrazích z vólstrýtu a šorošovi! Takhle vás na politbyru nepochválí!!

Gwann

Rafinerie jsou v CR dve, Kralupy a Litvinov. Obe patri Orlenu.

Takze jste akorat zamindrakovany cechacek bez jakekoliv znalosti a schopnosti vyhledavat informace ci premyslet. Coz kompenzujete nadutosti.

rastr

A bude polská firma nabízet i polské ceny? 🙂

T679.2

Nyní je u nich tady N95 za 39.50Kč a nafta za 37.50Kč (Shell N95 39.90, Nafta 37.90)

A zajímalo by mě proč je pro ně takový problém zveřejňovat na mapě ceny jako to je možné třeba u Shellu. A poslední zajímavostí je fakt, že stanice Benzina nejsou na mapě v přiblížení na kterém jsou vidět ostatní stanice (Shell, KM Prona…) vidět a je nutné výrazné přiblížení než se objeví ikona (seznam mapy)
Moc hezky je to vidět třeba na příkladu Mladé Boleslavi kdy čerpací stanice na D10 nejsou vidět.

MajsterN

A proc ne ceny rovnou americke?
Muzes napsat na vladu at tolik nezerou a bude to levnejsi.

Panoramix

Smutné na tom rozprodeji čerpacích stanic a rafinerií cizím majitelům je, že nákupem pohonných hmot u dvou největších sítí v ČR dnes plníme státní pokladny Polska (Orlen) a Maďarska (MOL). 🙁

Ondra

.. proto jezdím nejčastěji k EuroOilu, kde mají navíc také naftu bez biosložky..

Jan Hojsák

O EuroOilu jsem slýchal a teprve nedávno jsem zjistil, že ho skrze ČEPRO vlastní náš stát. Až budu mít auto, budu právě toto brát v potaz. Neboť když si v Česku vydělám peníze, je fajn je zase utratit za služby u české firmy. V tomto směru jsem patriot. A to mám zahraniční výrobky velmi v oblibě, například právě automobily, konkrétně japonský import.

Georg

tak to je uvaha jako stehno. nejste babisuv bratr?

Gwann

Tak tohle neni tak spatna uvaha, fakt je to 100% statni firma. Pokud tam stoji phm stejne, proc neprispet bezbolestne do statniho rozpoctu (zprostewdkovane)

MajsterN

dane muzes platit i vyssi nez vymer

Georg

tam nejde o podporu statnich firem, ale o myslenku „jsem patriot“, pricemz si koupi japonske auto, ktere „cizakum“ da vydelat mnohem vic nez tech par korun v marzi na benzin. 🙂

Faktura

Pro jezdím k tank-ono, kde ji maji levnější než neschopný statní moloch Čepro, který dle svých tvrzení nemá marže (ONO je má) a je dražší.

MilanFox

.. a který bere pohonné hmoty od Orlenu (Litvínov, Kralupy) nebo MOLu (Vlčie Hrdlo). Takže vaše peníze stejně skončí v Polsku nebo Maďarsku..

Ondra

Ale pořád o cosi míň než kdybych to kupoval přímo u Orlenu/MOLu.. 🤷‍♂️

Sch

Nákupem u skoro jakékoliv pumpy platíte Orlenu do Polska, místy MOLu do Maďarska a OMV do Rakouska. Ale vzhledem k naší poloze a možnosti importovat pohonné hmoty i od našich sousedů působí naše rafinerie na dost konkurenčním trhu a k jejich státnímu vlastnictví není důvod.

Georg

nakupem benzinu u jakekoliv pumpy platite 15.50 za litr ceskemu statu, pak neco arabum nebo russakovi, neco rafinerii a nizke jednotky korun z litru tomu orlenu jako retailovou marzi.

Jindra

U nás ve městě Benzina cenově nekonkurenceschopná. Pro benál jsem tam nebyl roky. Nevidím důvod pro ni brečet.

Black

To je jak kde. U nás samoobslužná Benzina Expres 24 zase dost často konkuruje benzince Tank Ono, cca tak o 50 hal., párkrát i stejná cena.

Mendy

Jednou, když jsem tankoval na Tank ONO v Brně, byly tam fronty až na cestu u všech stojanů. Kousek vedle Benzina – ani jedno auto.

Kuba

Záleží jak v kterém městě, já čerpám téměř výhradně u nich na samoobslužných, kde cena benzínu vychází levněji (někdy až nejlevněji, před nedávném zdražování za 35,5), ale často tam jsou fronty.

Paddy

To bylo keců Poláků , že ponechají název Benzina – Orlen. A je to tady.
Dá se ještě vůbec někomu věřit ?
Politikům vůbec, manažerům už také ne.
Lež a nenávist zvítězila nad pravdou a slušností.

Igor Mauricio

Tak pokud Vás trápí jen toto, tak jste šťastný člověk.

Ondra

Stačí přehnaně nezevšeobecňovat a svět bude zase pěknej 🙂

Georg

ze by komunisticka nostalgie po tech hnusnych a umastenych pumpach, co mely neustale zavreno?

Faktura

Pumpaři od Zlaté Podkovy

T679.2

No jasně, že musely být umaštěné, když se tam dalo přímo ze stojanu natankovat MIX

El Barto

Jé, to by byla paráda, kdybych se svým Simsonem mohl dojet na pumpu a natankovat už rovnou MIX 🙂 A dokonce bych ten stojan měl dost možná celý pro sebe, případně se o něj dělil s jednotkami lidí z okolí. To by pro tu pumpu byl kauf.

Jouda

Po odkupu všeho možného v devadesátých letech západními a americkými firmami teď v posledních letech končí v rukou i ty poslední ikonické značky, tentokrát v rukou tehdy našich východních kamarádů. A to není jen o Orlenu. Chtě nechtě stává se z nás jen průmyslová špína a křižovatka v Evropě plná montoven a sendvičových skladů. ….zatímco my stále zůstáváme sebestředným arogantním národem, stačí poslouchat keci premiéra Fialy, jak jsme lídři v kde čem, tak ostatní vedle nás makají a šlapou na plyn, viz Polsko, Maďarsko a podobně. No, škoda. Co dodat

Gwann

Nomen omen…

PS: to Madarsko – nas vzor si nechte do dezolatskeho krouzku

Georg

madarsko slape na plyn leda v lezeni do zadku putlerovi a v inflaci. komu tohle chybi, neni jouda, ale kreten.

Juraj

Jojo, kdepak dneska jsou klenoty české ekonomiky jako ČKD, ČSA nebo Tesla, které unikly vstupu strategického partnera?

Úplně ignorujete realitu, že v Česku se dnes díkybohu daří vývoji, výzkumu a odvětvím s vyšší přidanou hodnotou, jako je např. software nebo konstruktérství. Absolutně bych neměnil s maďarským zaměřením na umírající ropný průmysl, budovaný v úplné závislosti na ruských surovinách.

Leštění

ČKD lokomotivku koupil Siemens, některé mensi zavody funguji dodbes. Fungující podniky Tesly take koupily zahraniční obchodníci,ale dnes už název Tesla nikdo nepoužívá.

Leštění

Tak pardon , spoustu firem je teslu je stě používá.
Jejich poměrně dost.

Leštění

Tesla Hloubětín – oběť developerů Tesla Karlín – dnes Tesla Karlín a.s. Tesla Vršovice- dnes Tesla Electrobunes s.r.o. Tesla Strašnice – zanikla Tesla Holešovice – dnes Tesla Lighting s.r.o. Tesla Radiospoj – zanikla Tesla Blatná – dnes Tesla Blatná a.s. Tesla Brno – dnes TESCAN Brno a.s. Tesla Hradec Králové – dnes ELCERAM a.s. Tesla Jihlava – dnes Kolektor Tesla Jihlava s.r.o a TT Klávesnice a.s. Tesla Kolín – dnes ETK Kolín a.s. Tesla Lanškroun – dnes AVX Czech republice s.r.o. Tesla Liberec dnes LITES Liberec s.r.o. Tesla Litovel – dnes SEV Litovel s.r.o. Tesla Opočno – zanikla 1994 Tesla… Číst vice »

Kubrt

Kdyby (pozdější) ČKD Dopravní systémy bylo dovoleno koupit Siemensu (nebo komukoliv jinému) o pár let dříve, bez toho marného Marouškovského intzermezza, mohlo to celé dopadnout lépe. No jo, rodinné stříbro se neprodává. Pak by samozřejmě ještě bylo žádoucí, aby si u toho privatizovaného ČKD něci kupovali i tuzemští zákazníci, to byl kámen úrazu číslo 2 (Siemens na Zličíně).

PetrM

ten člověk nemá dostatečnou intelektuální kapacitu ani na to, aby vstřebal základy mateřského jazyka, a vy s ním chcete debatovat o národním hospodářství? nechte ho být 🙂

Dalnice

Kecy jako hrady, nauč se česky, tatare…

Jouda

Tak teď si mě úplně rozložil pane nikdy nechybnej ….

Joker

Děkujeme Standu Grossovi, Zemanovi a všem dementním blbům z kauzy Pět na stole v českých, že rozprodali naše rafinerie pšonkům.

bently

Nemá cenu Poláky zesměšňovat. Ale je pravda, že privatizace podniku typu rafinérií „strategickému zahraničnímu investorovi“ v podobě Poláků se stejnou postkomunistickou minulostí, jako jsme měli my, dodnes budí oprávněné rozpaky.

Ondra

Ale zrovna tady bych tak hluboko do historie při hledání viníka nezabíhal, je mraky českých fabrik, kterým i přes zahraničního majitele zůstal původní český název či značka, namátkou třeba Škodovka, Pilsner Urquell, Savo atd..

Jiří Kocurek

Baťa… totiž Svit Gottwaldow.

Klidně můžeme jít do historie i hlouběji.

Leštění

Škodovka i Pilsner jsou ale taky značky se dvetovym přesahem, to byl vlastník magor aby se jich vzdal.

Jiří Kocurek

https://cs.wikipedia.org/wiki/Benzina#Historie

Možná kdyby to soudruzi v 45. roce neukradli… Firma začala už v roce 1923

Ale v roce 1989 neměl Joker, Jouda ani nikdo jiný v ČR finance na to, aby si takovou značku mohl koupit. Byli jen chudí lidé a pak Straníci, jako jistý Motýle Bureš.

Joker

Na soudruh se vymlouváme už příliš dlouho. Vládneme již stejně dlouho jako oni.

Georg

no hruza.

bently

No jo, to je život. I když zrovna u Benziny zánik značky trochu zamrzí. Ten název i logo jsou vyloženě nadčasové.

Jiří Kocurek

Otázkou je, zda by si ji někdo koupil … a koupit chtěl, když on je „benzín“ vlastně absolutně špatně.

A nabíjet elektromobil na benzínové stanici? Přecitlivělého by to mohlo přivést do nepříjemného stavu vědomí s těžkým nutnkáním vzít si prášek cizí život do ruky.

Jack

Vy si raději vezměte prášek nebo změňte doktora. Jedno, druhé nebo obojí Vám pomůže.

jal

Konečně. Teď ještě splnit přání šotoušů a uvidět nad Plzní vlát vlajku s logem https://pesa.pl/

Ondra

🙁

PAN

Česká ikona, značka Benzina, tradiční název známí všem motoristům, slovo odvozeno od benzínu….(benzín nakupuji na Benzině). Ať firmu vlastní, zahodit znalost a povědomí je cesta proti proudu. Orla i s PKN vynechávám a budu tankovat jinde.

bently

Ano, to je zcela legitimní způsob vyjádření nesouhlasu, na který má každý motorista nezpochybnitelné právo 🙂
Konkurence na českém trhu je naštěstí slušná, takže alternativních možností, kde natankovat, je dost.

jal

Ano, alternativa je – rovnou jezdit na benzin do Polska. Tam ta orlice při pohledu na čísla na stojanu nikoho iritovat nebude.

bently

Nejezdili náhodou Poláci v posledních měsících kvůli ceně spíš na naše pumpy? (aspoň po znovuzavedení daně, která ceny pohonných hmot v ČR znovu táhne nahoru, tedy spíše na „standardní evropskou úroveň“).

bently

* do znovuzavedení

jal

Proč by to dělali? Při nejhorším to bylo krátkou dobu stejné, takže pokud jste viděl Poláka tankovat u nás, tak jedině proto, že by už domů nedojel.

Ondra

Asi tak, nikdy sem sice Benzinu nijak zvlášť nepreferoval, ale ani neměl nic moc proti, službama zcela srovnatelná s Shellkou, OMV i MOLem, ale teda k Orlenu se mi chtít jezdit moc nebude..

Gwann

A vite ze drtiva cast paliv alespon v Cechach je stejne z rafinerii – co patri Unipetrolu RPA?

Takze palivo stejne…jen jine logo na totemu

PAN

Reagoval jsem na brand, tradiční a osvědčenou 🇨🇿 značku 🤷‍♂️

Georg

ja teda nevim, jestli vam to dochazi, ale ta „benzina“ je uz docela dlouho orlen, jen to nemeli napsany na strese a na totemu…

Ondra

Vím o tom samozřejmě, šak mě mrzí jen ta značka, firma je mi vcelku jedno, stejně jako původ benzínu, abych odpověďel i na dotaz kolegy.. neberu to ryze racionálně a prostě jako člověk, co vyrůstal ve zdejší kotlině v době kdy nic jiného než Benzina nebylo, mám k té značce nějaký emocionální vztah.. 🙂

Gwann

Ze je to marketingove asi blbost zariznout starou tuzemskou znacku, o tom zadna, ale nemeni se nic

T679.2

To sice ano, ale stále tam bylo napsáno BENZINA

PAN

Dochází… přečtěte si znovu článek. Reakce na celkový rebranding a zrušení známé značky 🤷‍♂️

T679.2

Po napsání příspěvku jsem došel jsem až sem a jsem rád, že můj názor , který jsem napsal nesdílím sám.

PetrM

národní patriot a neumí ani mateřský jazyk 😀