Toyota vyhrála dvě velké zakázky na elektromobily pro stát, dodat jich může až 436
Elektromobil Toyota BZ4X. Foto: Toyota
Stát dosáhl centrálním nákupem výrazné slevy oproti akčním nabídkám.
Stát dosáhl centrálním nákupem výrazné slevy oproti akčním nabídkám.
Tak musím zareagovat na hate na toto auto. Do naší firmy jsme v červnu zakoupily 2 na dotaci, skladovky modelový rok 22 ale s velice důležitým update sw na 24, tak z r.22 tam zůstalo jen pomalé AC nabíjení 7,6 kW. Auta jsme koupily za 595 bez DPH, po dotaci za 395, tedy lépe, než stát 😀 Mimo super cenu jsme toho od aut moc nečekali, ale pak nás auta pozitivně překvapila, dá se jezdit v létě mimo dálnice i pod 13 kWh/100 km, kolegyně otočily i Náchod Krnov bez nabíjení po cestě. Dá se ujet úsporně i 500km. Při… Číst vice »
Tak nikdo netvrdi ze je to vyslovene spatne auto, ale neni jedine ve vesmiru a ve srovnani s konkurenci zkratka dnes kulha ve vsech parametrech. Cena za kterou ho mate toto vse ale kompenzuje. Otazka je co si statni urednik vymyslel za vybavu, kdyz to maji drazsi.
No je rozdiel v roku 2024 kúpiť skladovku MY2022 a novovýrobu. V Červenci začali platiť povinné výbavy vozidiel (čítanie značiek a zvuková výstraha, povinná navigácia atď) čo autá predražuje. Vozidlá, ktoré bolo dovtedy potrebné predať sa predávali s výraznými zľavami. Samozrejme rozdiel bude aj vo výbave, ale oproti cenníku aj tak dosť ušetrili.
Mě tohle auto příjemně překvapilo velmi komfortní jízdou i po hodně rozbitých cestách, to je v dnešní době nízkoprofilových pneumatik spíše výjimkou.
Osobne jsem netusil o co jde a podle teto recenze to nemusi byt az tak spatna zkusenost:
https://www.garaz.cz/clanek/testy-nova-auta-elektricka-toyota-bz4x-je-skvele-auto-s-jednou-jedinou-chybou-dost-zasadni-chybou-21012240
Tak zrovna BZ4X je hodne prapodivny elektromobil, vyhrali to jednoznacne na cenu, tech aut maji plne sklady. A nemuze byt priznacnejsi a vetsi ironii, ze nejvetsim odberatelem bude SZ.
Ti by meli vsude povinne jezdit vlakem, aby konecne vystoupili z tepla svych kancelari a videli, do jakych nesmyslu sypou penize a s jakou mizivou efektivitou.
Lidi co se starají o stanice si pořád představuju jako uložený památkáře…
Jinak souhlas, EV od Toyoty v testech úplně neexceluje – musel to být výprodej skladu za nesmyslné ceny.
Pro Toyotu to je ale slusny uspech ve smyslu flotilovych emisi CO2. Ta auta jsou totiz jinak opravdu lezaky, prestoze maji sve specificke prednosti.
Mimochodem ted Enyaq uspel ve Svycarsku velkou zakazkou pro CocaColu
https://fdrive.cz/clanky/svycarske-zastoupeni-coca-coly-hromadne-nakupuje-elektricke-skodovky-13516
Tak musí ty ležáky někdo koupit 😉. A se SŽ souhlas, mají koleje, tak ať je používají …
Jo to bude skvělý výkon práce, když bude celý den rozvěšovat výlukový jízdní řád po všech zastávkách osobáku. Oblepí jednu a za hodnu mu jede vlak do následující. Druhý den opačný směr a má hotovo.
Jasně, mohl by si na to vzít MUVku a kolejová povinnost bude splněná. Jen netuším proč tahat vozidlo s 8litrovým motorem.
kratší vzdálenost může jít pěšky, delší se sveze :)) případně kumulace funkce a udělat na zastávce i další věci 😀
Ještě může jet na kole. To je prý taky alternativa k autu, pokud zrovna nestěhujete těhotnou babičku v pianu.
Taky je možnost to objet na skútru a být stejně rychlý jako autem, ale s třetinovou spotřebou, ať si na tu eko jen nehrajeme. Po vesnických cestách ideál za hezkého počasí.
Už si jazdil v prosinci na skútri?
V prosinci, v lednu, v únoru… jezdím celoročně.
Efektivita služební cesty na jednání s obcí či správcem sítě, kam koleje nevedou (Pustiměř) bude velice špatná.
PS: Nevím jestli pan Radek Mátl jezdí vlakem, ale vyhazovat ho v předstíhu?
jednání elektronicky. Stát to sám tlačí 😉
Tohle auto je absolutne mizerny! Bohuzel to povede k tomu, ze zase spousta lidi dostane pocit, ze elektro je k nicemu, protoze budou mit zkusenost jenom s timhle modelem 🙁
Tak az zas takova hruza to neni, ma to jenom sva specifika. Nicmene to bude asi nejvetsi koncetrace techto vozu na svete 🙂
To auto je bohužel použitelné tak jako elektromobily první generace, tedy bez požadavku na dobíjení na cestě, jen má delší základní dojezd. Pokud tedy bude mít SŽ dobře vyřešené nabíjení v místě trvalého parkování a třeba 50kW DC nabíječkyv místech kam jejich zaměstnanci jezdí, tak to bude ok.na dlouhé cesty přes celou republiku předpokládám u zaměstnanců SŽ použití vlaku.
Otazka je s cim prisli ostatni, za tu cenu to neni uplne spatny pomer cena/vykon na poli EV.