Ještě štěstí, že auta nepotřebují pulsní měniče a trakční transformátory, to by se přestala vyrábět natrvalo. Člověk se začíná zamýšlet nad tím, jak dlouho ještě vydrží civilizace, která není schopná bez čipu vyrobit ani jízdní kolo. Ba ani pěšky už dnes nejde bez čipu chodit, neb bez ověšení elektronikou a dráty si to mnozí nedokážou představit. Možná ještě rádi oprášíme projekt Favorita s karburátorem Pierburg, kde bylo všechno staré dobré mechanické. A jezdilo to a velmi solidně!
Čipy z praček jsou takový mem. Reálně z pračky nejde nic použít, jsou tam jednoúčelové obvody, které se jinam nehodí. Mohou tam být procesory, které jsou programovatelné jedenkrát, nejde v nich přehrát firmware. Možná nějaké relé nebo tranzistor, ale to jsou zase obyčejné součátky, do aut se dává (nebo mělo by se) automotive grade s vyšší spolehlivostí a vyšším rozsahem provozních teplot.
Potvrzuji. Obcas se z novych pracek da pouzit displej (pokud neni custom), obcas nejake tocitko / digipot, pak mozna jeste tlacitka, ale uz ani motory kolikrat ne. Proste uz se to vubec nevyplati kuchat ;(
To je divné, v novinách píšou, že se používají do raket.
Jan Sova
1 rok
Je na čase se v Evropě zamyslet nad pojmem recyklace. Všude po vrákáčích/sběrných surovinách tuny šrotu, součástek, materiálů, ale pořád se to musí dělat z nově ukutého/dovezeného materiálu, kdyby čert na koze jezdil.
Proč myslíte, že sběrny vykupují šrot? Aby ho hromadily na dvoře? Ne – aby ho dál prodaly do hutí a tam ho použily k výrobě nových kovů. V Evropě je podíl šrotu na výrobě nové oceli asi 55 %, v Číně 20, v Turecku 80, v USA 70. Rozdíly jsou samozřejmě dané tím, jaký je daný osoud oceli v té které zemi (auta, stavebnictví, obaly – každý ten výrobkový cyklus je jinak dlouhý), kam se vyváží, jak teče obchod se šrotem atd. U hliníku je to globálně asi 70 %. Všichni vědí, že recyklovat kovy je výhodné, z mnoha důvodů,… Číst vice »
Zlatou korunu získává redaktroka ČT, která v reportáži informovala, že důvodoem zastavení výroby je nedostatek komponentů do polovodičů.
Jen pro doplnění https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/223411000100124/ čas 16:00
Ještě štěstí, že auta nepotřebují pulsní měniče a trakční transformátory, to by se přestala vyrábět natrvalo. Člověk se začíná zamýšlet nad tím, jak dlouho ještě vydrží civilizace, která není schopná bez čipu vyrobit ani jízdní kolo. Ba ani pěšky už dnes nejde bez čipu chodit, neb bez ověšení elektronikou a dráty si to mnozí nedokážou představit. Možná ještě rádi oprášíme projekt Favorita s karburátorem Pierburg, kde bylo všechno staré dobré mechanické. A jezdilo to a velmi solidně!
A ještě tu s těmi internety.
U Vás je jich víc?
Věra Pohlová…
Tohle smrdí obrovským průserem. Jak dlouho to ty fabriky ještě vydrží ?
Konto pracovní doby fakt chceš. V únoru budeš sedět doma a do konce roku přesčasy. No fuj. Není snad podle zákona 60%?
Pokud je to možnost, jak si zachovat roční příjem, tak věřím, že část zaměstnanců to tak chce.
Je to lepší pro všechny. Ta fabrika by třeba mohla přistoupit k masovému propouštění…
Spíš se budou v automotive prodlužovat zimní dovolené a zkracovat letní.
To nejde čipy vybrat z praček na šrotišti?
Čipy z praček jsou takový mem. Reálně z pračky nejde nic použít, jsou tam jednoúčelové obvody, které se jinam nehodí. Mohou tam být procesory, které jsou programovatelné jedenkrát, nejde v nich přehrát firmware. Možná nějaké relé nebo tranzistor, ale to jsou zase obyčejné součátky, do aut se dává (nebo mělo by se) automotive grade s vyšší spolehlivostí a vyšším rozsahem provozních teplot.
Potvrzuji. Obcas se z novych pracek da pouzit displej (pokud neni custom), obcas nejake tocitko / digipot, pak mozna jeste tlacitka, ale uz ani motory kolikrat ne. Proste uz se to vubec nevyplati kuchat ;(
To je divné, v novinách píšou, že se používají do raket.
Je na čase se v Evropě zamyslet nad pojmem recyklace. Všude po vrákáčích/sběrných surovinách tuny šrotu, součástek, materiálů, ale pořád se to musí dělat z nově ukutého/dovezeného materiálu, kdyby čert na koze jezdil.
Proč myslíte, že sběrny vykupují šrot? Aby ho hromadily na dvoře? Ne – aby ho dál prodaly do hutí a tam ho použily k výrobě nových kovů. V Evropě je podíl šrotu na výrobě nové oceli asi 55 %, v Číně 20, v Turecku 80, v USA 70. Rozdíly jsou samozřejmě dané tím, jaký je daný osoud oceli v té které zemi (auta, stavebnictví, obaly – každý ten výrobkový cyklus je jinak dlouhý), kam se vyváží, jak teče obchod se šrotem atd. U hliníku je to globálně asi 70 %. Všichni vědí, že recyklovat kovy je výhodné, z mnoha důvodů,… Číst vice »
Cina? A kovidek?
Všechny díly totiž vykoupil Citroén 🙂