Totální degradace mostního závěru komplikuje dopravu na průtahu Olomoucí, oprava potrvá půl roku

Uzavírka na Velkomoravské v Olomouci. Zdroj: ŘSDUzavírka na Velkomoravské v Olomouci. Zdroj: ŘSD

Poškozený závěr je starý 35 let, denně po něm projede na 38 tisíc vozidel.

Odebírat
Upozornit na
guest
6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

Nepřeháněl bych to s tím údajným stářím toho závěru. Nadjezd se stavěl až v roce 1994, takže 31 let, ať jsme féroví. A to ještě nevíme, zda už nekdy nebyl měněný v rámco nějaké opravy.

Karl vB.

Tři dotazy pro znalce z oboru:
1. Jaký je interval pravidelné prohlídky mostu na silnici 1. třídy, za který může dojít k totální degradaci mostního závěru?
2. Co je příčinou uvedeného stavu?
a) špatná údržba mostu
b) aplikace nevhodného MZ pro uvedený most
c) předchozí prohlídka, která neodhalila zhoršující se stav MZ
d) neřešení malé závady MZ zjištěné při předchozí prohlídce
e) nějaké, blíže neuvedené, místní specifikum
3. Nebylo by lepší řešení, u velmi zatížených komunikací, tyto namáhané prvky po určité době služby preventivně plánovaně měnit, než „ušetřit“ a čekat, kdy nás to překvapí?

Lysimachia

ad. 1 Záleží na stavebním stavu, I–III to je hlavní prohlídka 1× za 6 let, IV a V za 4 roky a u VI a VII za 2 roky. Přitom u VI a VII to bývají často i mimořádné prohlídky. Podle 73 6221 se např. při rychlém zhoršení stavu mostu může interval také snížit.

Karl vB.

Děkuji

Lysimachia

To je mi překvapení, u MZ se udává životnost kolem 20 či 25 let. Dnes možná i na 50, ale u stávajících konstrukcí bych s tím moc nepočítal…

Tomáš B

Jen bych doplnil, že většinu času zabere projektování a hledání zhotovitele, samotná oprava je pak cca. měsíc.