dpp

Tornáda dojezdila i na Slovensku, v Česku po oficiální rozlučce zaskakují na rychlících

Elektrická jednotka 460 dopravce ZSSK a nádraží Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýElektrická jednotka 460 dopravce ZSSK a nádraží Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Na Slovensku má o poslední jednotku zájem košická dětská železnice.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vypravila minulý týden naposledy v pravidelném provozu jednotku řady 460. Se stejným typem přezdívaným v Česku například Tornádo se nedávno oficiálně rozloučily České dráhy, cestující je ale přesto ještě v provozu potkají.

Jednotka 460.043/460.044 jezdila pod přezdívkou „Posledný Mohykán“ v okolí Košic. Naposledy vyjela jednotka 13. 5., oficiální rozlučka proběhne o víkendu na košické Rušnoparádě. O ukončení provozu informoval server Korzár.

Poslední vlak byl nasazen na trasu z Košic do Čierné nad Tisou. O poslední jednotku, která je na Slovensku nejčastěji přezdívána Pantograf, projevili zájem dobrovolníci Dětské železnice Košice.

V Česku již oficiální rozlučka proběhla, jednotky jsou ale stále v provozu nejméně do července. Jezdí mezi Opavou a Ostravou na výkonech linky R27. Důvodem je výluka traťového úseku Opava – Krnov v období od 20. 5. 2024 do 26. 7. 2024. V úseku Olomouc – Krnov jezdí plánovaná souprava, v úseku Krnov – Opava je NAD, v úseku Opava – Ostrava bude nasazena náhradní souprava v el. trakci, což budou jednotky 460). Následně se předpokládá definitivní odstavení a vyřazení zbylých jednotek 460 z provozu.

Tagy České dráhy jednotka 460 Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK
45 komentářů