Tornáda, 810 nebo „koženky“. Podívejte se, která vozidla prodaly České dráhy do šrotu
Poslední den provozu jednotek 460 v běžném provozu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.cz

Hodnota smlouvy na odkup je 30 milionů korun.
Hodnota smlouvy na odkup je 30 milionů korun.
V seznamu nevidím skvost ARmpee
220 vozů? jenom … vynásobte to min. 3x a měl by to být roční průměr aby se vozový park obnovoval a proměnil se ten skanzen co tu máme.
Za část z toho právě náhrada přišla, proto se vyřazujou, ne?
Kdy jste naposledy jel vlakem?
Proč vyřazují Bee273? Rozhodně by na IC/EC Ostrava – Praha byly důstojnější, než B249.
Protože je to totální vrak. Stojí na hřbitově v ČT víc jak 4 roky a už když tam přijel, byl dost nekompletní a se zničeným interiérem. Proč se do toho stavu dostal, to je otázka na brněnské depo.
Bee(r) jsou mimořádně nezdařilé vozy, spojující nevýhody kupé a velkoprostoru. Snad druhá nejhorší věc na kolejích, tedy po tom jídeláku, kde se do jídelny chodí jako „do skříně“ (bohužel teď nemohu najít označení…).
Ta 460 by ještě udělala službu v Praze, kde je nedostatek vozů…
Vozů je v Praze dost. Ovšem ne schopných jízdy po kolejích, většina má pneumatiky. Překáží skoro všude a kape z nich olej.
Třeba na den železnice jak nostalgicka jízda…
Není je kde deponovat a hlavně je nemá kdo řídit.
A tak raději budou stát lidi hlava na hlavě.
Já rozumím tomu, že jsou to muzejní kusy a že by bylo složité je dostat do provozu, ale v tomhle světle mi to brečení, že není dost vozů, přijde spíš jako plané výmluvy.
To je problém objednavatele nikoliv dopravce..
Rozumíte tomu, že v Praze není místo na deponování těchto vozů a hlavně dost personálu na jejich provoz? Mám vám to snad nakreslit?
OCÚ Praha teď vyfasovala hafo panterů, a není je kde odstavovat a není, kdo by je řídil.
Je deponovani externalita železniční dopravy? Stejně jakou u těch překážejicich aut?
Respektive to je taky potřeba započítat do nákladů o obého a je to nemalá částka?
A kdo za to může? Opravdu teda chybí vozy, nebo chybí něco jiného? Teď najednou máte pantery a nemá je kdo řídit a není je kde odstavit? Vy nemáte žádný plánování? Ono se to nedá navážet třeba z Nymburka?
Tak jistě, když se kolejové kapacity ruší. Vršovice, Smíchov, Bubny a desítky kilometrů vleček. Pak logicky není parkovací kapacita pro vlaky.
Ne, prosím, to fakt ne.
Kdybyste si zaplatil tropickou dovolenou a místo toho vám na místě nabídli ubytovnu ve vnitrozemí v sousedství skládky, tak byste taky raději letěl domů a chtěl peníze zpět.
Určité soupravy už prostě nejsou použitelná alternativa, mj. kvůli garantované bezbariérovosti v JŘ. Nedostatek provozuschopných vozů jde na vrub dopravce a objednatel to má řešit sankčně, ale to neznamená, že má vyjet „všechno co má kola“, a už vůbec ne aby za ty výkony někdo platil.
A kam byste kvalitou zařadil honeckery a patra? Pravda patra prošly opravou v PRAS (PSRS) Šumperk a mají WiFi a zásuvky.
A jak ty sankce pomohou těm lidem, kteří potřebují dojet třeba do práce?
Tohle jsou všechno idealistické řečičky a hraběcí rady.
Dobře nastavené sankce motivují dodavatele aby měl připravené náhradní řešení a k tomu že lidi neodveze vůbec nedošlo.
Nesouhlasím za odreknuti vlaku by měla být mnohem vyšší sankce než za nedodržení řazení. Protože nedostat se do práce/školy/ kamkoliv jinam je nasobně horší než se tam dostat nepohodlně.
Nebavíme se o odřeknutí vlaku.
Řeč je o tom, zda má objednatel akceptovat úplně libovolnou náhradu jen proto, že to jezdí.
Když si u stavební firmy zaplatíte novou střechu a oni dovezou vlnitý plech s tím, že přeci vám neprší do ložnice, tak sice mají pravdu, ale taky to není v pořádku. Jsou věci, které ČD v PIDu neovlivní, ale 25+ % neschopnost vozidel už je donebevolající.
Není to v pořádku, ale neprší vám do baráku. Nebo je lepší si nechat rozmočit všechen majete a nemít kde bydlet? Asi ne, že…
To už fakt ne.
Dej si hadr na hlavu…
vtipe… to ani náhodou . Do šrotu s tím
Tornáda bych poslal do Práglu hned 3 ks. Mohly by tam svorně hučet před Nábřežím Ludvíka svobody za větší optimalizaci/rozšiřování stávajících vytížených tratí pro zvýšení konkurenceschopnosti železnice. A pěkně v době, kdy má pan tiskový mluvčí poradu….
Ve 21. století požaduji (tak jako většina lidí) po železnici jen několik málo věcí. A to nízkopodlažní vozy, klimatizaci, WiFi, funkční WC a stanici/zastávku někde v civilizaci (což je spíš otázka SŽ). Pokud toto vlak nesplňuje není pro mě alternativou k mnohem pohodlnějšímu a rychlejšímu autobusu o autě ani nemluvím.
V autě máte WC, jo?
Síť benzínek je v ČR nadstandardně hustá. Navíc si můžete naplánovat cestu s rezervou a nenervovat se z toho, jestli bude 30 minut na neznámé stanici stačit na přestup.
Souhlasím, ještě bych přidal rozumnou cenu, aby rodinný výlet nestál víc, než cesta autem/autobusem.
Prosím, započítejte také psychickou zátěž, kdy nikdy nevíte, jestli 20 minut na přestup z rychlíku stačí a pak se, světe div se, rozsype tříhodinový výlet vlakem na 5 hodin. Úžasný zážitek!
psychickou zátěž máte v autě taky..naopak jet vlakem je větší pohoda
Vlakem??? 😀 při mimořádnosti jste uvězněn a odkázan na železnici, tak ztratite i několik hodin zbytecne… autem musíte mít dost smůly, abyste nemohl překážku důstojně objet
Jak objedete překážku v koloně na dálnici? Při kolapsu dopravy, kdy jsou všude auta? Vytáhnete vrtuli?
řeklo by se lidově po staré… Ale u Brna to neplatí, tam to stojí i na staré.
Nesmysl naprostá většina lidí auto už má. A tudíž se nerozhoduje stylem o víkendu pojedeme na výlet, pojedeme vlakem nebo si koupíme auto.
to bohužel není pravda, u čtyřčlenné rodiny to vyjde klidně levněji než vlakem…ono palivo se dá srazit pod vlak často i v jedné osobě, takže na ten servis tam zbývá dostatečná rezerva a to ještě nemluvíme o EV a nabíjením z FVE nebo doma, kde máte náklady paliva na km pod 1 Kč
Vaše rozumná cena se jmenuje Skupinová víkendová jízdenka.
Ta, ale vzhledem k ústupu ČD má stále omezenější použitelnost
V první řadě bych napsal spolehlivost, poté rychlost
A kolik si na tom vydělali zloději… stačí se podívat kolem odstavených vozů ČD v mnoha lokalitách. Všechno z mědi, hliníku, nebo cokoliv co jde urvat nebo snadno vymontovat tak je během chvilky pryč. A zůstávají jen holé skříně plné výkalů a odpadků, plus na zemi v trávě hromady střepů a roztřískaných článků baterií s vylitým elektrolytem do půdy.
Když si dráhy neumějí ohlídat majetek, mají ztráty…
Bohužel ČD nezvládají ohlídat ani provozní vozidla. Ne tak nějaké šroty. To by se musela najmout armáda securiťáků a nakonec by to vyšlo dráž, než kolik je cena těch šrotů. A na dílně taky není zrovna přebytek lidí. Jsou rádi, když zvládají pravidelnou údržbu, ne tak rozebírat nějaké šroty. Akorát nechápu, proč se ta vozidla neprodají do kovošrotu hned po odstavení z provozu a nechávají se roky napospas těm zlodějům.
Přesně tak.
Minulý týden dosmýkali 9 rychlíkových vozů do žst. Velká nad Veličkou. Pro zloděje není nic lepšího, než takovà malá ospalá stanička kdesi na Česko-slovenském pomezí. Ideální místečko na rozkrádání.
Vozy se rozkrádají i v Bohumíně, co není žádná ospalá stanička…
Obávám se, že co šlo, se z nich rozkradlo už v Brně, odkud je přivezli. Stačí se projít kolem a člověk vidí všechny ty ustřihané dráty a někde chybí i kryty ložisek. A zase tak ospalá stanička, to tam není…
Taky to nechápu, kuce by měly mít sehnaneho ještě před vyřízením z provozu, ne to na dva roky odstavit nechat chatrat snížit cenu a pak to až prodat.
Kupec by na to mnohdy i byl, ale když dostane cenu třeba 800 tisíc korun za vagón, který už utrpěl nájezdem nepřizpusobivých, tak si to rychle rozmyslí. A za pár měsíců vagón shoří a řekne se že žádná škoda nevznikla.
Nechci ani vidět jak dopadnou ty Bdtn pohozené na jižní Moravě svému osudu. Přitom vozy relativně nedávno po dílnách, zmodernizované…
Kam se přesunuli 811 z Moravskoslezského kraje?
Kam by se mělY přesouvat? Jezdí stále na S10, S15, S32 a S33.
Možná špatně položená otazka, myslel jsem z tratě, kde byli nahrazené bateriovými vlaky. Ale děkuji.
To je sice fajn, že se ČD zbavují šrotu.
Na druhou stranu jiný šrot České Dráhy natahaly do žst. Velká nad Veličkou, kde devět převážně rychlíkových vozů bude stanici hyzdit nejspíš několik příštích let. Proč se i tyhle vozy neposlaly do žst. Tlumačov? Tam jsou na to uzpůsobeni (Metalšrot).
To je sociální program ČD, ať si z jejich majetku můžou užít taky socky a zloději.
Jako by ten automobilní šrot jistého „sběratele“ za plotem vedle stanice tam to okolí hyzdil méně…
Toho ale nemusím ze svých daní dotovat.
Jojo, jen KŽC tento šrot (810) používá na městské lince do Čakovic a nikomu to nevadí.
U těch Bdt 280 jsem si kdysi říkal, jestli ještě nezažijou svojí zlatou éru v podobě přestavby na Bdpee nebo ABpee. Ale s přicházejícími ComfortJety by to vážně nedávalo smysl.
Je to zajímavé. Příbuzná řada Bdt279 byla z velké části rekonstruována na moderněší typy vozů, řada Bp282 byla modernizována dokonce celá, ale Bdt280 se v postatě nikdo nikdy nedotkl.
Neuvažovali.ČD o modernizacích někdy.v letech 2012 až 2014? Ale kvůli avizovaným soutěžím to odpískaly?
Nechápu, proč se ČD zbavují starších vozů. Na jednu stranu nedostačuje kapacita třeba u Západních expresů, na druhou stranu likvidujeme rychlíkové vozy? Ano, já vím, není v nich wi-fi…
Když se na vlacích R/EC/IC/EX oběví staré vozy tak si lidé stěžují. Když se napíše že to je lepší než zůstat na peróně nebo se mačkat jako sardinky tak je to blbě.
Pokud se vozy předělají tak mohou sloužit dále, viz. B²⁰⁹ (dříve A¹⁴⁹), dnes jsem v něm jel Rychlíkem Rožmberk.
Sice to není Bmz²⁴⁵ ale bylo to fajn.
Ovšem vozy jako 460, Bdt, atd. nemají už na kolejích co dělat.
Přesně, mohly by poslat ty Béčka do Mnichova, ať vidí, jak to u nás chodí… Jen je otázkou, zda by to vlaková četa na hranicích převzala 😄
DLB by to převzala, je to stejný hnus jakon ty jejich vozy
U nás to chodí líp než u Alexu, takže bych byl v klidu.
Protože jsme v 21. století? Pokud vidím že má jet šrot ani dopravu vlakem neberu jako možnost! Cokoliv co nemá klimatizaci, WiFi atd. (tedy to co má i ten nejlevnější bus) neberu jako možnost dopravy.
To, že má autobus klimatizaci, ještě neznamená, že je v létě v zapnutá.
V podstatě to nemusí ani jet, jen když to chladí a má to internet. 🙂 No nejlevnější busy zažívám i dnes zpravidla bez klimatizace.
Já v tom soupisu nijak velké zastoupení opravdu rychlikovych vozů nevidím.
BDs 450, 249 B RIC, 349 AB RIC – celkem 36 oddílových vozů. Vozy Bdt – celkem 49 velkoprostorových vozů. Otázka samozřejmě je, v jakém stavu ty vozy byly.
Někdo je dnes tak zpovykaný, že se ve vlaku bez wifi a klimatizace prostě neobejde:-(
Na WiFi kašlu. Ale když je ve vlaku +55 st. C (opravdu to tak někdy v horkém létě je, když před cestou stojí souprava odstavená se zavřenými okny – kamarád si schválně vzal to vlaku teploměr), je to o zdraví. Ale to ti, co jezdí klimatizovanými vozy běžné, prostě nepochopí.
Řeč je ale o starých vozech, kde se dají okna otevřít a během chvíle jízdy je vychlazeno. Není to sice zrovna lednička, ale zase lepší, než bez možnosti okna otevřít, když se výbava porouchá. Jasně, že lepší by bylo mít víc vozů pohodlnějších, leč když se jich nedostává a všichni chtějí furt někam jezdit…
Pokud se klima rozbije a nejdou otevřít okna, je to horší než starý vůz, který má oteviraci okna
A kupé po osmi taky cajk, Zdendo?
Lepší, než natěsno v chodbičce, když další vozy nejsou. Sice to není nic moc, ale my štíhlejší se vejdeme. 🙂
Jak jako „nejsou další vozy“? 🙂
Hele taky už nepráskám bičem nad koníky. Doba je prostě jinde. To není o zpovykanosti, to je pokrok a standart.
Jsem v soku, ze 60% vozu na prodej jsou veci z CHV! proc se tak deje?
jsi se spletl
Nespletli jsou tam Bmx a i Baiky
Baiky jsou dle meho ulet…
Nevi nekdo proc? Bmx taky nechapu, co bude jezdit kolem Veseli?
Dle nařízení MD se má CHV zbavovat duplicitních exponátů…
mají jich dost . Na jeden historický vlak stačí 5kusů
se podivej na aktualni seznam k prodeji….
Každá nahrazená 810 je velké dopravní požehnání.
Jezdí ale za kýbl nafty…a ten valivý odpor!!!
Aha, takže beru zpět:)
Myslíte to zlořádské palivo, které má na svědomí tolik válek? No do Bundestagu s váma….
Já se tím rád svezu někde na nostalgické jízdě, max na nějaké turistické lince. Ale kdekoliv to vidím jako běžný spoj neberu onen „vlak“ jako možnost dopravy.
A já ho zase vyhledávám. Svého času jsem měl oblíbenější vlaky, ale když klasiky výrazně ubývá, jsem za něj víc než rád.
Jedině za předpokladu, že nebude nahrazena regionovou, což je z hlediska hlučnosti, ještě daleko horší svezení.