Tornáda, 810 nebo „koženky“. Podívejte se, která vozidla prodaly České dráhy do šrotu
Poslední den provozu jednotek 460 v běžném provozu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.cz
Hodnota smlouvy na odkup je 30 milionů korun.
Hodnota smlouvy na odkup je 30 milionů korun.
Ta 460 by ještě udělala službu v Praze, kde je nedostatek vozů…
Vozů je v Praze dost. Ovšem ne schopných jízdy po kolejích, většina má pneumatiky. Překáží skoro všude a kape z nich olej.
Třeba na den železnice jak nostalgicka jízda…
Není je kde deponovat a hlavně je nemá kdo řídit.
A tak raději budou stát lidi hlava na hlavě.
Já rozumím tomu, že jsou to muzejní kusy a že by bylo složité je dostat do provozu, ale v tomhle světle mi to brečení, že není dost vozů, přijde spíš jako plané výmluvy.
To je problém objednavatele nikoliv dopravce..
Rozumíte tomu, že v Praze není místo na deponování těchto vozů a hlavně dost personálu na jejich provoz? Mám vám to snad nakreslit?
OCÚ Praha teď vyfasovala hafo panterů, a není je kde odstavovat a není, kdo by je řídil.
Ne, prosím, to fakt ne.
Kdybyste si zaplatil tropickou dovolenou a místo toho vám na místě nabídli ubytovnu ve vnitrozemí v sousedství skládky, tak byste taky raději letěl domů a chtěl peníze zpět.
Určité soupravy už prostě nejsou použitelná alternativa, mj. kvůli garantované bezbariérovosti v JŘ. Nedostatek provozuschopných vozů jde na vrub dopravce a objednatel to má řešit sankčně, ale to neznamená, že má vyjet „všechno co má kola“, a už vůbec ne aby za ty výkony někdo platil.
To už fakt ne.
Ve 21. století požaduji (tak jako většina lidí) po železnici jen několik málo věcí. A to nízkopodlažní vozy, klimatizaci, WiFi, funkční WC a stanici/zastávku někde v civilizaci (což je spíš otázka SŽ). Pokud toto vlak nesplňuje není pro mě alternativou k mnohem pohodlnějšímu a rychlejšímu autobusu o autě ani nemluvím.
A kolik si na tom vydělali zloději… stačí se podívat kolem odstavených vozů ČD v mnoha lokalitách. Všechno z mědi, hliníku, nebo cokoliv co jde urvat nebo snadno vymontovat tak je během chvilky pryč. A zůstávají jen holé skříně plné výkalů a odpadků, plus na zemi v trávě hromady střepů a roztřískaných článků baterií s vylitým elektrolytem do půdy.
Když si dráhy neumějí ohlídat majetek, mají ztráty…
Bohužel ČD nezvládají ohlídat ani provozní vozidla. Ne tak nějaké šroty. To by se musela najmout armáda securiťáků a nakonec by to vyšlo dráž, než kolik je cena těch šrotů. A na dílně taky není zrovna přebytek lidí. Jsou rádi, když zvládají pravidelnou údržbu, ne tak rozebírat nějaké šroty. Akorát nechápu, proč se ta vozidla neprodají do kovošrotu hned po odstavení z provozu a nechávají se roky napospas těm zlodějům.
Taky to nechápu, kuce by měly mít sehnaneho ještě před vyřízením z provozu, ne to na dva roky odstavit nechat chatrat snížit cenu a pak to až prodat.
Kam se přesunuli 811 z Moravskoslezského kraje?
To je sice fajn, že se ČD zbavují šrotu.
Na druhou stranu jiný šrot České Dráhy natahaly do žst. Velká nad Veličkou, kde devět převážně rychlíkových vozů bude stanici hyzdit nejspíš několik příštích let. Proč se i tyhle vozy neposlaly do žst. Tlumačov? Tam jsou na to uzpůsobeni (Metalšrot).
Jojo, jen KŽC tento šrot (810) používá na městské lince do Čakovic a nikomu to nevadí.
U těch Bdt 280 jsem si kdysi říkal, jestli ještě nezažijou svojí zlatou éru v podobě přestavby na Bdpee nebo ABpee. Ale s přicházejícími ComfortJety by to vážně nedávalo smysl.
Je to zajímavé. Příbuzná řada Bdt279 byla z velké části rekonstruována na moderněší typy vozů, řada Bp282 byla modernizována dokonce celá, ale Bdt280 se v postatě nikdo nikdy nedotkl.
Neuvažovali.ČD o modernizacích někdy.v letech 2012 až 2014? Ale kvůli avizovaným soutěžím to odpískaly?
Nechápu, proč se ČD zbavují starších vozů. Na jednu stranu nedostačuje kapacita třeba u Západních expresů, na druhou stranu likvidujeme rychlíkové vozy? Ano, já vím, není v nich wi-fi…
Když se na vlacích R/EC/IC/EX oběví staré vozy tak si lidé stěžují. Když se napíše že to je lepší než zůstat na peróně nebo se mačkat jako sardinky tak je to blbě.
Pokud se vozy předělají tak mohou sloužit dále, viz. B²⁰⁹ (dříve A¹⁴⁹), dnes jsem v něm jel Rychlíkem Rožmberk.
Sice to není Bmz²⁴⁵ ale bylo to fajn.
Ovšem vozy jako 460, Bdt, atd. nemají už na kolejích co dělat.
Přesně, mohly by poslat ty Béčka do Mnichova, ať vidí, jak to u nás chodí… Jen je otázkou, zda by to vlaková četa na hranicích převzala 😄
DLB by to převzala, je to stejný hnus jakon ty jejich vozy
Protože jsme v 21. století? Pokud vidím že má jet šrot ani dopravu vlakem neberu jako možnost! Cokoliv co nemá klimatizaci, WiFi atd. (tedy to co má i ten nejlevnější bus) neberu jako možnost dopravy.
To, že má autobus klimatizaci, ještě neznamená, že je v létě v zapnutá.
Já v tom soupisu nijak velké zastoupení opravdu rychlikovych vozů nevidím.
BDs 450, 249 B RIC, 349 AB RIC – celkem 36 oddílových vozů. Vozy Bdt – celkem 49 velkoprostorových vozů. Otázka samozřejmě je, v jakém stavu ty vozy byly.
To jsou z většiny dlouho zchátralé vozy, které dávno nejezdí. ČD si drží hodně provozních starších vozidel.
Jsem v soku, ze 60% vozu na prodej jsou veci z CHV! proc se tak deje?
jsi se spletl
Nespletli jsou tam Bmx a i Baiky
Baiky jsou dle meho ulet…
Nevi nekdo proc? Bmx taky nechapu, co bude jezdit kolem Veseli?
se podivej na aktualni seznam k prodeji….
Každá nahrazená 810 je velké dopravní požehnání.
Jezdí ale za kýbl nafty…a ten valivý odpor!!!
Aha, takže beru zpět:)
Já se tím rád svezu někde na nostalgické jízdě, max na nějaké turistické lince. Ale kdekoliv to vidím jako běžný spoj neberu onen „vlak“ jako možnost dopravy.
A já ho zase vyhledávám. Svého času jsem měl oblíbenější vlaky, ale když klasiky výrazně ubývá, jsem za něj víc než rád.