Ťok jako poklepávač základních kamenů. Stříhání pásek se nedočkal

Ministr dopravy Dan Ťok s kladívkem na D3 Hodějovice - Třebonín. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMinistr dopravy Dan Ťok s kladívkem na D3 Hodějovice - Třebonín. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Ministr dopravy Dan Ťok po více než čtyřech letech ve funkci dnes oznámil rezignaci. I tak je porevolučním rekordmanem, kterému

90 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DRABADURA

Už sám nadpis říká, jaký byl Ťok ministr – poklepávač je nejvyšší třída mistra dopravy.
Nižší třídy jsou: přestřihovač, zastavovač staveb, bránič staveb a nakonec přetrhdílo.

Jiří Kocurek

Co se Ťokovi povedlo: 6. Fotografie…

Děkuji, jen více pořádného birstkého humoru. Zcela souhlasím s tím, že toto je úspěch hodný vyjmenování před širokou voličskou obcí. Prostý občan si pak mnohem lépe dokáže udělat představu o tom, kolika a jakým problémům musí čelit minustr vládnousí desetisicihlavému úřadu.

Hanzi

Zas tak hrozný nebyl. Rozjela se D35, maká se na D6, D3 je nejrozestavěnější dálnicí vůbec a D1 se alespon modernizuje ač s obtížemi ale přece. Rozjela se docela i ve velkém údržba silnic, s mýtem si myslím to měl trochu ztížené protože tam zřejmě byli zájmy někoho zcela jiného. Z té široké plejády ministrů posledních let bych mu dal tak za 2- .

Jméno

Počkejte, on místo Ťoka přijde nějaký dlouholetý, ideově prověřený, správně orientovaný modrogum z Pobřeží Chujoviny (socialisti s komunistama nikoho progresivního nepustí) a ještě si budeme říkat „zlatej Ťok“… ale šotoušci mu určitě budou tleskat, protože zarazí tu ošklivou liberalizaci a koženka forever.

Gwann

Dejte si prášek.

Tester

Na Ťokovi je vidět, že ani úspěšný manažer nadnárodní stavební firmy z oboru nedokáže vzhledem chaosu v českých zákonech, pomalém konání soudů a dalších institucí, dosáhnout radikální změny v systému budování liniových staveb v ČR. Navíc chybějící shoda politiků na strategii rozvoje liniových staveb a rozvoji dopravy v ČR, diletantství některých politiků a tvrdý lobbismus v oblasti dopravy (viz. ČESMAD, KAPSCH apod.) neumožňují již několik desetiletí navést systém v této oblasti. Myslím si, že Ťok udělal v daných podmínkách co uměl a mohl a uvidíme kdo ho nahradí a co dokáže. Zejména dostavba D35 a VRT na straně jedné a… Číst vice »

Matoo

Problémem s přípravou staveb je, že prakticky nic v legislativě nepřipravil, což měl být jeho hlavní úkol. Stále povolení k dálnici (koridoru) řeší stavební úřad v Horní Dolní, který nedokáže rozumně zvládnout povolení RD natož cokoliv složitějšího… Navíc v ŘSD dělají „odborníci“ za 20 hrubého, kteří mají na starosti stavby za miliardy. Opět se jenom X let mluví o transformaci a skutek utek.

Gwann

Zákony o stavebním řízení, územním plánování apod. jsou v primární gesci Ministerstva pro místní rozvoj. Obraťte se na paní ministryni Dostálovou, teda pokud už má nový laptop místo zabaveného. Za tohle Ťok nemůže.

Co se týká dalších restů – chybějící cokoliv na trase Brno-Vídeň, R43, D3 ve Středočeském kraji, Pražský okruh, tak vězte, že hlavní problém jsou územní plány krajů a obcí. Za to MD NEMŮŽE. Když si kraj neumí ani schválit zásady územního rozvoje (Jihomoravský kraj – Vídeň i R43, asi i Středočeský kraj, šašci v Běchovicích i Suchdole – Pražský okruh), tak s tím MD nic neudělá.

Jiří Kocurek

Pro (železniční) koridor je stavebním úřadem Drážní úřad.
Wilsonova 300/8
Praha 2 – Vinohrady
PSČ 121 06

Pravda, Královské Vinohrady jsou součástí Prahy až od roku 1929. Do té doby to byl venkov, první zatáčka před Vídní.

jan

Taky si myslím, že hlavně po dobách Řebíčka se staví dálnice podstatně levněji. Opravdu se zdá, že v ŘSD je nějaký tým, který se zabývá kvalitou a kontrolou. Dálnice Olomouc Ostrava není příliš stará proti D1 a už se dost rozpadá. D 47 za Lipníkem, taky nějaké podivné hupy u mostů.. A zhoršuje se to. A to to má jen cca 10 let. A to nejsme v Ostravě a za Ostravou na tom katastrofálním úseku. A to pokud si pamatuju některé úseky stály stejně nebo víc jako v Německu. 1 mld/km.. Takže podle mě jsme se posunuli… Dnes jsme tuším… Číst vice »

Gwann

Ano, ostravská dálnice je vskutku vydařená. Kdy se stavěla 🙁
A to si ještě vzpomeňte na Mildův pokud o tunel s těmi Izraelci.

Řebíček, Bárta, Dobeš, po tomhle ansámblu cokoliv převzít, to je za trest.

A.R.

Tak trochu se děsím, kdo přijde po něm.

Aslanex

Musím nesouhlasit s bodem Liberalizace železnice. Na to, jak mu ČD i zbylé politické strany házely klacky pod nohy, se k tomu postavil čelem a díky rozstřelům alespoň liberalizace začala. Kdyby se nesnažil, klidně se mohl vymluvit na právní nejistoty (třeba režijky) a soukromé dopravce nadále odmítat. Stejně tak pozitivně dopadlo mýto, kde i přes právní problémy prosadil trochu konkurence.

Oldřich Sládek

Liberalizace funguje skutečně pouze a jen v nákladní dopravě, a to velmi dobře. V osobní je to v současném pojetí totální omyl, viz fakt, že neexistuje v ČR skutečně komerční osobní doprava. Vše je nějak dotovano. Na rozdíl od nákladní, tam se jezdí pouze za své. Klidně mě uminusujte, je to pravda 😁😉 jediný skutečně soukromník je totiž nákladní dopravce, lhostejno kým je vlastněn.

AAA

Liberalizace v autobusech je taky totální omyl?

Oldřich Sládek

Rozumím železniční dopravě, nepredstiram odborníka na všechno. Tvrdím, že v ČR nic takového v současné době, na rozdíl od zahraničí, něco jako komerční osobní železniční doprava neexistuje, tudíž liberalizace v tomto našem pojetí je prostě omyl. Když to přeženu, tak se soutěží de facto jen barva a délka sukní vlakusek. Všichni dopravci touží být v závazku, byl to, je a stále bude od počátku do konce jejich hlavní a de facto jediný cíl. Logicky. Není třeba se nad tím pohoršovat. Vlastní tzv. komerční doprava nemůže být z podstaty věci v ČR zisková, zcela vyloučeno. Letos ke všemu platí hybridní model… Číst vice »

Flinta

Nemáte tak úplně pravdu. Jsou relace, kde jezdí soukromníci za své. Nezaměňujme proplácení státem nařízených slev s dotacemi.

Oldřich Sládek

Mám. To se totiž vůbec nevylučuje, otázkou je jen jak velká je jen ztráta z té dané relace a jak příslušní manažeři zajistí její pokrytí dotací z externích zdrojů.

Jiří Kocurek

No prostě vás odboráři ČD umínusují, za to, že stát zákonem nařídil proplácení slev. Za to přece může Jančura.

Jo a pak teda neexistuje ani komeční telefonní společnost. Neboť volání na tísňové linky je ze zákona zdarma a stát jej kompenzuje.

Alexandr Mikulka

Ježíšikriste, Oldo, nedělej si ostudu a neplácej nesmysly.

Svojsin

Souhlas, nebál se udělat alespoň něco..

Souprava

To je velká škoda, jeden z mála ministrů, co měl odvahu se postavit šotouškům a odmítnout šíleně drahou opravu málo využívané tratě přes Středohoří. (dle krajských dat kolem 103 lidí denně průměr za směr) Mezi jeho další klady patří, že jako první skutečně pohnul s rušením billboardů (zde nesouhlasím s redakcí… než nastoupil Ťok, nezmizel žádný, lepší něco než nic, i to něco může zachraňovat životy) a že rozjel znovu silniční výstavbu, která je pro naši zemi stěžejní. Naše síť dálnic je stále příliš řídká ve srovnání se západem. Navíc v ČR stupeň automobilizace ještě zdaleka nedosáhl bodu nasycení, takže… Číst vice »

Souprava

Ještě jeden velký klad! Podařilo se mu zabránit zdražování dálničních známek. A to se počítá!

AAA

Blbost. Maximální výše je dána zákonem a je to …. tradá …. ANO, 1500 Kč. Takže na ministrovi to vůbec nezalezí, sorry jako.

Jan Šindelář

Dvě faktické poznámky: Zákon o odstranění billboardů byl schválen dávno před Ťokem, ale dával majitelům pětiletou lhůtu na odstranění. Ta uplynula za Ťoka (konec srpna 2017), kdy už žádné billboardy být neměly. A stále jsou. A druhá poznámka: cena dálničních známek už je dávno na maximu výměru ministerstva financí, tudíž ani s tímto nemá Ťok příliš společného. To je věcí MF.

Souprava

No já jsem rád, že se děje aspoň něco s těmi billboardy.. dovedu si představit, že by se nedělo nic, tak jsem rád, že Ťok to neignoroval. Do ceny dálničních známek určitě může MD konzultačně mluvit. Jízdné ČD je také dáno výměrem, ale věříte, že ho nekonzultují?

Souprava

Slevy v dopravě bych také měl za klad. Aby ČR jedním z mála států, kde senioři nemají ze zákona žádnou slevu na autobusy a vlaky se mi zdá velmi asociální. Tenhle bod bude řada lidí vidět jinak.

xyz

„Aby ČR jedním z mála států, kde senioři nemají ze zákona žádnou slevu na autobusy a vlaky se mi zdá velmi asociální.“ Falešné dilema mezi žádnou slevou vs. 75%ní slevou (kdy ve skutečnosti existuje daleko více řešení, kdy jedním z možných variant mohla být výrazně menší sleva atd.). Mimochodem, nejsou to všichni senioři – jen ve věku 65+, tzn. ne důchodci do „dne předcházejícího 65. narozeninám“ (aneb ze dne na den mají nárok na 4x nižší jízdné než o pouhý den dříve); stejně tak na 75%ní slevu nemají nárok invalidní důchodci (věku do 65 let) úrovně postižení TP, kteří tak… Číst vice »

Jan Sůra

Mohu poprosit o ten seznam států, kde mají důchodci státem nařízenou slevu? Projel jsem za poslední dva roky vlakem s tátou v důchodovém věku šest evropských zemí a ani ťuk. Ano, nebyli jsme na Slovensku ani v Maďarsku.

Trevor

To je chyba, protože Slovensko a Maďarsko jsou pro důchodce nad 65 roků /Slovensko nad 62 roků/ země zaslíbené. Např Budapest MHD zcela zdarma /i metro/ osobní vlaky zdarma, rychlíky se zcela směšným příplatkem.
Slovensko – osobní vlaky zdarma, rychlíky zdarma, EC s příplatkem 1 Euro /pohoda, klidně bych dal i dvě/.

železničář v důchodu

Nepřehledné „hafo“ různých slev seniorům nabízejí minimálně třeba i polští dopravci – nevím samozřejmě, do jaké míry jde o slevy nařízené „státem“ nebo „vojvodstvími“ (jako součást objednávky dopravní obslužnosti), ale slevy existují a asi i pro občany jiných států než Polska, byť dosáhnout na ně je někdy komplikované (je požadován speciální průkaz s fotografií) = viz: https://www.infor.pl/prawo/prawa-seniora/ulgi-dla-seniora/2783653,Znizki-kolejowe-dla-seniorow-20182019-r.html

AAA

Ne, není žádný výměr, takže není do čeho mluvit ani konzultačně

Zákon č. 13/1997 Sb.
Zákon o pozemních komunikacích

Časový poplatek
§ 21

(1) Zpoplatněnou pozemní komunikaci lze užít silničním motorovým vozidlem nejméně se čtyřmi koly, jehož největší povolená hmotnost činí nejvýše 3,5 tuny (dále jen „vozidlo v systému časového zpoplatnění“), pouze po úhradě časového poplatku. Časový poplatek lze uhradit na kalendářní rok, jeden měsíc nebo na deset dnů.

(2) Horní hranice výše časového poplatku na kalendářní rok činí pro vozidlo v systému časového zpoplatnění 1500 Kč.

mgr.pavel

Jste rád, že Ťok neignoroval nelegální billboardy?

Mno, já zase NEJSEM rád, že jeho ministerstvo zatím rok a půl není schopno ukončit nelegálnost těchto billboardů. Od čeho jsou zákony, když je ministerstvo nedokáže vymáhat?

Gwann

Hlavně, že tam máte napsáno „šotoušek“…jinak klasická sbírka nesmyslů.

MOT

V tom co se Ťokovi nepovedlo podle mě chybí byť jena jakýkoliv náznak výsledků v otvírání monopolů, zejména na SŽDC. Pražce, kolejnice, zabzař, projektování…

Trevor

Spíše si myslím, že byl pro naši politiku moc slušný a měkký a dojel na žaludek…

Oldřich Sládek

Zavěštím. Zůstane dál.

VRT

Vedle.

Ondra Vaněk

K těm slevám: Spíše mu můžeme být vděční, že Babišovi rozmluvil bezplatné vlaky a nahradil je slevou, kterou se může využívat všude a skončila tak byrokracie se studentskými a žákovskými průkazy.

xyz

Že Babišovi rozmluvil tzv. bezplatné vlaky, je rozhodně dobře. Ke druhé části nicméně doplním, že ona „byrokracie“ přinejmenším zčásti nadále platí (studentské průkazy jsou nadále v prodeji; využijí je přinejmenším ti SŠ studenti, kteří již dosáhli 18 let).

Také doplním, že před cca 15+ lety platil stav, kdy neexistovalo žádné žákovské/studentské jízdné, zato existoval tzv. příspěvek na dopravu (tzn. sociální příspěvek bez konkrétního adresného určení). V té době nejenže neexistovala byrokracie se žákovskými průkazy, ale stejně tak neexistovala byrokracie mezi jednotlivými (železničními i autobusovými) dopravci ohledně vykazování prodaných jízdenek a následné platbě kompenzací z veřejných peněz směrem k jednotlivým dopravcům.

DT1

Do úspěchů lze zařadit jako bod 7. (určitě více významný než bod 6) otevření bočního vchodu na MD. Do neúspěchů lze zařadit výběr státního tajemníka, kde ze dvou špatných variant vybral tu o dost blbější. Bude zajímavé sledovat jestli s DŤ odejde i neviditelná náměstkyně tak jak DŤ avizoval.

Jan Sůra

Na to jsme také zvědavi. Zvláště, když je pro ní vytvořeno už na ČD místo:)

os.ka.rek

Pardon za OT, ale neví někdo, jak to vypadá s opravou té železnice co se sesunula s D8?

Souprava

Ta oprava by byly vyhozené peníze z okna. Bohužel to vypadá, že se asi z okna fakt vyhodí. 🙁

Gwann

Rozhodně učelněji vynaložené prostředky než na studii proveditelnosti kanálu Miloše Zemana. Nebo spousta staveb ve vodní dopravě – např. ten nesmysl kdesi u Temelína, kde je při nižší stavu vody komora na suchu, takže investice v Hluboké je dost na ****, zvedání mostů na dolní Vltavě / plavebním kanálu atp.

Radek Janata

Opravit škodu způsobenou stavbou dálnice z rozpočtu té dálnice (příp. z pojištění) by měla být samozřejmost. Nechápu, jak se o tom vůbec nůže diskutovat.

A je jedno, zda se jedná o železnici, nebo rodinný domek.

Karlos

Když si vzpomenu na jeho předchůdce, Šimonovského, Bártu atd., tak si myslím, že zase tak špatný nebyl. A teď mě ukamenujte…

Karel

Já to vidím také tak, některé ty „proti“ možná spíš vypovídají o postojích autora článku. Podle mě byl nadprůměrný ministr a obávám se, že jeho nástupce může být horší. Cením si, že jako první ministr zase rozjel klíčovou D35 (!), slevy v dopravě částečně odlehčili silniční síti a učí lidi užívat vlaky (to je věřím účinější ekoprogram, než posedlost elektroauty). Liberalizace železnice se zadrhla hlavně na odborech ČD a jejich propojením s koaličními socany. Takto by se dalo pokračovat, ale nechci sem tahat politiku. Z čistě dopravního hlediska bych mu dal známku 2, maximálně 2-.

xyz

„slevy v dopravě částečně odlehčili silniční síti“ Platí pouze v případě, že: – oni žáci (!) a studenti předtím jezdili autem (navzdory nároku na slevu; navzdory tomu, že většina z nich ani nemůže z věkových důvodů mít ŘP) a nově díky slevám (přestože již předtím při cestě do/ze školy nárok na přiměřenou slevu měli) začali využívat železniční či linkové autobusové dopravy. – oni senioři 65+ předtím jezdili autem (navzdory tomu, že provoz automobilu je relativně drahý, kdy i nezlevněné jízdné u železničních i autobusových dopravců je levnější než byť jen variabilní náklady na pohonné hmoty u automobilu) a přesedli do… Číst vice »

Karel

Většina těch studentů ve vlacích (aspoň co vídám na trase Praha Brno) jsou vysokoškoláci, co předtím také něčím jezdili, tipnul bych si autobusy a auty. Co se týče seniorů, myslím, že si slevu zaslouží. Když už jsou u nás nízké důchody, aspoň si mohou dovolit si udělat výlet. Uvědomte si, kolik využíváme toho, co naši předkové, často v mnohem chudších poměrech, vybudovali.

xyz

„vysokoškoláci, co předtím také něčím jezdili, tipnul bych si autobusy a auty.“ = předtím jezdili v autech, přestože měli nárok na i tak relativně jízdné pro cestování do/ze školy (jakož i jiné jízdy v trase mezi bydlištěm a sídlem školy), zato při 75%ní slevě už autem jezdit přestali. Pokud předtím jezdili autobusem, přešli jen z jednoho druhu veřejné dopravy do druhého (přičemž takto přešli navzdory tomu, že 75%ní sleva se vztahuje i na autobusy – ?). „Co se týče seniorů, myslím, že si slevu zaslouží. Když už jsou u nás nízké důchody, aspoň si mohou dovolit si udělat výlet.“ Úhybný… Číst vice »

Jan Prachař

Malá prosba, nepište prosím patvar 75%ní. Stačí napsat 75% bez mezery. 75 % = 75 procent, 75% = 75procentní.

Lech Malý

Trochu jiný pohled na věc: Těm studentům na to jízdné zhusta dávají rodiče, a těm to dost uleví, kdo má doma náctileté děti ví, o čem píšu.
A vývoj seniorského jízdného v posledních třiceti letech by byl možná na samostatný článek.

ČD4ever

Zasloužil se o zvýšení pokut, negativní změny v bodovém systému. Připravoval 2. své zvýšení pokut a další buzeraci řidičů.

IGCT

Zvyseni pokut je zcela na miste. Lidi jezdi jak hovada. To, co si dovoli u nas, si nedovoli v rakousku

ČD4ever

A zvýšení pokut nějak pomůže? Ti největší závodníci se stejně sami namotají na strom. Jen přitom nesmí sejmout nevinné.

AAA

třeba jezdit stovkou na okrsce jako v rakousku?

Jiří Kocurek

Jenomže to nepomůže. Takhle budou prudit u značky 200 metrů před prvním domem a vybírat si jednoduché „oběti“ za to že mimo zastavěné území obce jedou 57 km/h. Zatímco právník v Mercedesu tam vklidu projede zcela bezpečných 80 km/h. A když na to přijde, tak soudně napadne umístění značky Začátek obce 200 metrů před začátkem zástavby, neb taková značka je umístěna v rozporu s účelem značky. Asi jako STOPka mimo křižovatku/přejezd. No a kolegu v jeho osobním civilním voze, který pojede středem obce 80 km/h, nechají městší strážníci jet. Jeho RZ totiž mají v systému, stejně jako synátora primátora a… Číst vice »

Jan Sova

No to bylo tím, že ty zákony mu diktovalo policejní prezidium. Ani jedna z novel zatím neprošla. Z legislativního hlediska totiž obě stály za starou bačkoru. Ona vůbec ta jeho superstrana prosazuje tu buzeraci řidičů, kde se dá….

pawel

malá oprava: to datum (nikoliv ten datum), tedy „datum nebylO oznámenO“

Karel

Máte pravdu, i když užívání datumu v mužském rodě se v některých případech akceptuje, například, že mezi daty v souboru jsou uvedeny typy událostí, jejich datumy a příslušná místa. To ale není tento případ 🙂

Jaroslav

Ať už byl jako ministr jakýkoli, cením informační hodnotu jeho odchodu a vymezení se vůči premiérovi ČR.

Karel

Nemám pocit, že by se Ťok nějak výrazněji vymezoval proti Babišovi. Myslím, že když je slušný ministr, používali jej nepřátelé Babiše jako nástroj proti němu. To myslím bude hlavní důvod jeho odchodu, už toho musí mít dost. Je to pracovitý člověk, ale prát se s opozicí mu moc nejde.

Anonymni Petr

„Povedlo se“:
Ad 1) Ředitelství ČD pracovalo (a dle mého názoru dobře) a bylo za to odměněno obměnou personálu. Nějakou dobu tak ČD ruším nemohlo ani uzavírat obchodní smlouvy. To nebyl popisovaný úspěch.

„Nepovedlo se“
Ad 1) Nevím jak se mohl Ťok chovat liberálněji, selhání je spíše dopuštění vzniku toho bordelu co vznikne železnici.

PS.: Pane Sůra, přestaňte se schovávat za labelem „redakce“ 🙂

Tronda

Tak jako anonymní Petr to ale vidí pouze pár zhrzených šotoušků…

Jan Sůra

Autorem většiny textu je kolega Šindelář, nicméně jsme spolu text konzultovali, proto podpis redakce, pane anonymní hrdino.

Anonymni Petr

Za tu hloupou poznámku se omlouvám.

Tomáš

Za největší Ťokovu slabinu bych označil transpormaci ŘSD, která uvízla na mrtvém bodě (nebo snad ne?). Protože ta organizace ve svém dnešním nastavení a s takovým platovým ohodnocením (jaký to nepoměr vůči SŽDC!) jen těžko může přitáhnout špičkové pracovníky, kteří jsou klíčoví při přípravě tolik potřebných staveb!

Jan Sova

Situaci na ŘSD detailně neznám, ale jestli to nebude i stavebním zákonem. To je totiž v poslední době takový strašák pro úředníky, že na různých stavebních úřadech už podalo dost lidí výpovědi. Týká se to pochopitelně i silniční výstavby.

Petr

Spíš se ptejme, bude nový ministr lepší nebo horší?

Petr

Tak ona ta laťka při příchodu nebyla moc vysoko nasazena od ministra Prachaře, ten jí měl dokonce při svém nástupu po „expertech“ Žákovi a Stanjurovi položenou na zemi. Myslím, že je jedno, kdo tam nastoupí, dálnice a železnice se dál budou stavět/opravovat stejným tempem, stejně, jako se dál budou pouze plánovat stavby typu VRT, dráha na letiště atd.

Petr

Platí, že vždycky může být hůře. Vzpomeňme jen namátkou Říman, Řebíček nebo Bárta.

Souprava

Říman byl nejlepší ministr dopravy, jediný s odvahou k nezbytným reformám. Nekoukejte na to zaujatě. Ze staveb rozjetých Řebíčkem pak těžilo hned několik jeho nástupců. Bárta byl ňoumovitej, to jo.

xyz

„Bárta byl ňoumovitej, to jo.“
Děkuji za vyjádření názoru, že onen ministr Bárta, který krátce po svém příchodu na ministerstvo v létě roku 2010 nechal vypracovat „seznam tratí na odstřel“ (přičemž následně došlo k zastavení osobní dopravy na tratích do Jemnice, Vidnavy, Netolic či z Chrudimi do Heřmanově Městce; vzápětí i k znesjízdnění tratí do Vidnavy, z Chrudimi do Heřmanova Městce, dále do Uhřic u Kyjova, úseku Teplice lesní brána – Telnice atd.), byl (cituji) „ňoumovitej“. 🙂

Jan Sova

Říman, to myslíte toho jouzu, který svěřil stanice technické kontroly do soukromých rukou? No tak ještě že jste to napsal jako apríl….. Jo a jak dělal průmysl a obchod, tak to ty živnosti těch tunelářů jenom kvetly….

Ulafme

Byl to špatný ministr dopravy. Ale ten způsob odchodu, kdy je de facto „odejit“ proto, že zkřížil cestu arcikmotru Faltýnkovi, je dost trapný a pro ANO signifikantní.

VS

Vážená redakce,

děkuji za stručné shrnutí (a za rychlost tohoto shrnutí). Rád sem chodím.

Byl bych současně vděčen, kdybyste si v prvním odstavci opravili: … ,,nebylO oznámenO datum … (slovo datum je rodu středního).

Předem děkuji a přeji hezký den.

železničář v důchodu

A také jeden bývalý ministr dopravy se jmenoval Milan Šimonovský, nikoli Šimanovský …

Jan Šindelář

Opraveno, díky.

Jan Podlesak

Kolik staveb novych zeleznic pan pripravar a poklepavac Tok zahajil?

Jan Šindelář

Spustila se zakletá část koridoru Hostivař – Vršovice, podobně Sudoměřice – Votice, etapy uzlu Plzeň, centrální komise schválila UCHo a NemaŠe …

Jan Podlesak

Psal jsem novych zeleznic, ne rekonstrukci…

Jan Podlesak

Jedine UCho je fakticky nova trať… Neni to malo Antone Pavlovici?

Tomáš Záruba

IV. TŽK bych za ni také považoval.

MOT

U IV. TŽK se stará trať ruší tedy žádná nová kapacita nevzniká. Na rozdíl od dálnic.

Tomáš Záruba

Nová kapacita tam tedy rozhodně vzniká. Z jednokolejky na 60-90 km/h jít na dvoukolejku se 150-160 je u mě „vznikem nové tratě“ přinejmenším v množině tratí rozumně použitelných. Tu starou dočasně jakž takž zachraňuje dosud neexistující D3, jinak by srovnání vlak/auto bylo stejné, jako u Turnova.

Jan Podlesak

On je dost podstatny rozdil polozit druhou glajzu (i kdyz trochu ryvhlejsi) nez k I/3 postavit 4 dalsi pruhy…

AAA

Co je ovšem občanu platné že cena značky poklesla o polovinu když on za ní zaplatí pořád stejně….

Poudy

Pro občana platícího daně to podstatné je.

AAA

Tak určitě. Třeba by mohli za ušetřené peníze udělat pár genderových auditů nebo tak.