Letecké společnosti Letectví

Tigerair končí, nový majitel Virgin Australia druhou značku utlumí

A320neo v barvách Tigerair. Foto: Airbus
A320neo v barvách Tigerair. Foto: Airbus

Ze seznamu leteckých společností mizí další značka. Nový majitel Virgin Australia se v rámci restrukturalizace australského dopravce rozhodl kromě rozsáhlého propouštění také zcela utlumit provoz pod značkou Tigerair.

Virgin Australia prošla ochranou před věřiteli, novým majitelem se stala společnost Bain Capital. Ta včera představila svůj restrukturalizační plán: celkem 3000 lidí přijde o práci, firma pozastaví všechny mezinárodní lety a utlumí svoji nízkonákladovou značku Tigerair.

Značka původně patřila pod Singapore Airlines, ty ale samotnou aerolinku začlenily nakonec pod svoji značku Scoot a prodaly jen značku Virgin Australia.

Noví majitelé vysvětlují konec značky tím, že na trhu není dostatečná poptávka pro uživení dvou značek. Samotnou licenci si ale nadále nechají. Dopravce má ve flotile 9 letadel Airbus A320 a 6 Boeingů 737-800.

Virgin Australia jsou prvním z dopravců, který v koronavirové krizi prošel ochranou před věřiteli a podařilo se najít pro něj nového investora. Ten propustí zhruba třetinu zaměstnanců a dočasně z aerolinek udělá čistě vnitrostátního dopravce. Podle vedení firmy čeká firmu dlouhá cesta k návratu na provozní čísla před krizí. Už před koronavirovou pandemií nebyla firma v dobrém stavu, dlužila téměř 7 miliard australských dolarů. Firma bude zatím létat jen s Boeingy 737, ostatní letadla uzemní. Vedení firmy si pochvaluje, že se jim podařilo s leasingovými společnostmi dosáhnout výhodnějších podmínek pronájmů.

2 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Škoda Tygříků, měli hezké livery. 2x jsem s nimi letěl v AU tak člověk zavzpomíná 🙂 Nicméně vnitřní uspořádání a místo mezi sedačkami je srovnatelné s WizzAirem, takže katastrofa na sezení pro větší lidi jako jsem já, služby horší než Ryanair (při posledním letu už „předstihli“ Ryan…vážili i příručáky na letišti :-D). Ale zase ty ceny za vnitrostátní lety byly prakticky směšné (od 50 AUD), takže chápu i utlumení aerolinky. Na ty krátké lety to bylo datelné.

MPE

Neni tak uplne pravda, ze konci „znacka“ Tigerair. Pod stejnym brandem stale existuje na Taiwanu (jako low-costova odnoz China Airlines – kdysi to byl spolecny podnik, dnes je to 100% dcerinka CA).
Jinak ale „puvodni“ singapurske Tigerair uz neexistuji (sloucily se se Scootem) a cinnost ukoncila i filipinska pobocka.