Infrastruktura Železnice

Thajsko a Kambodžu mohou po téměř půlstoletí spojit vlaky

Trať v Kambodži. Foto: พุทธพร ส่องศรี - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=20887821
Trať v Kambodži. Foto: พุทธพร ส่องศรี - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=20887821

Na mapu mezinárodních železničních spojení se nově vrátí vlaky mezi Thajskem a Kambodžou. Kambodža po devíti letech dokončila rekonstrukci tratě z hlavního města Phnom Phen.  První vlak po více než 45 letech od přerušení provozu vyjel minulý týden z kambodžské metropole Phnom Penh až na kambodžsko – thajskou hranici do města Poipet.

O obnovení provozu informoval server International Rail Journal.  Ten upozornil, že provoz na 385 kilometrů dlouhé trati přerušila v sedmdesátých letech minulého století občanská válka, během které došlo k jejímu poškození.

K návratu vlaků na trať došlo už letos v jiných úsecích: nejprve mezi městy Poipet a Sisoperé a Sisophon – Battambang letos v dubnu, jako poslední se otevřel úsek z Pursat do Phnom Penhu. Kambodžský ministr dopravy a veřejných prací Sun Chantol uvedl při otevření, že se potká s thajským protějškem a podepíšou memorandu o obnovení provozu, zatím v nákladní dopravě.

Thajský list Bangkok Post uvedl, že Kambodža už začala likvidovat na hranicích tradiční bránu, aby uvolnila prostor pro obnovenou trať. Thajský ministr dopravy Arkhom Termpittayapaisith uvedl, že k obnovení přeshraničního provozu mezi thajským městem Sa Kaeo a Poipetem by mohlo dojít už do dvou měsíců.

Opravu tratě financovala částečně Asijská rozvojová banka, která půjčila Kambodže 13 milionů dolarů.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
To
Host
To

Na fotce mě zaujalo množství štěrku, který se nachází na pražcích.

Ten_z_Bíliny
Host
Ten_z_Bíliny

To bude tím, že trať na obrázku ještě není hotová

Partneři



CSCARGO