„Terminál“ Lískovec. Brno tři roky po otevření zastávky neví, jak propojit vlaky s MHD
Zastávku mělo využívat tisíce lidí denně, nyní to jsou spíše jednotlivci.
Tři roky po otevření železniční zastávky Brno-Starý Lískovec vedení Brna stále neví, kdy k ní budou zajíždět trolejbusy a autobusy MHD. Město v říjnu vybralo firmu, která zajistí aktualizaci projektu a snaží se vyřešit složité majetkoprávní poměry, napsal ČTK mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek.
O tom, že zastávka ve Starém Lískovci vznikne, se vědělo před více než deseti lety. „Při přípravě projektu pro stavbu terminálu vyvstaly problémy s případnou úpravou ulice U Leskavy pro provoz trolejbusů a napojením terminálu. I přes veškerou snahu tato záležitost není řešitelná bez úpravy a aktualizace celého projektu,“ uvedl Poňuchálek. V březnu 2022 město dokončilo dokumentaci pro posouzení vlivů na životní prostředí, v níž už počítalo s novou silnicí západně od ulice U Leskavy. Loni v květnu také město informovalo o tom, že směnilo pozemky tak, aby mohlo novou obslužnou silnici postavit.
Nyní Poňuchálek napsal, že město naráželo na složité majetkoprávní vztahy v lokalitě. „Ty se nyní snažíme vyřešit při posouzení technických a legislativních podmínek alternativního napojení stavby terminálu,“ doplnil. Aktualizace projektu má vyhodnotit dosavadní podklady včetně upřesnění koncepce a dopravního napojení terminálu. „Součástí veřejné zakázky je také vypracování technické studie s cílem snížit hluk v zástavbě tím, že se prověří další možné varianty napojení a uspořádání terminálu,“ uvedl Poňuchálek. Nadále se počítá s tím, že nová silnice bude napojena na ulici Elišky Přemyslovny.
Že zastávka vznikne, se plánovalo už na začátku druhé dekády, kdy Správa železnic připravila modernizaci a elektrizaci tratě z Brna do Zastávky u Brna. Hotová bude v polovině prosince a očekává se, že lidé ze západního Brněnska budou jezdit mnohem více vlakem než dosud. Zastávka Starý Lískovec by umístěním terminálu získala na významu, protože by sloužila jako rychlé propojení do celé jihozápadní části Brna, v níž je kampus Masarykovy univerzity, fakultní nemocnice i kanceláře pro tisíce lidí. Před lety se počítalo s tím, že zastávku by denně mohlo využívat 3 500 až 4 000 lidí, dnes jsou to spíše jednotlivci.