Teprve jsou ve výrobě. TSK nezvládla instalovat značky na nové pražské školní ulice

Budoucí školní ulice. Foto: MČ Praha 6, Ondřej Matěj HrubešBudoucí školní ulice. Foto: MČ Praha 6, Ondřej Matěj Hrubeš

Fenomén školních ulic se v Česku úspěšně rozšiřuje.

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
bubik

Jojo, u nás taky uzavřeli prostor pro zaparkování mamataxi před školou. Tak maminy a taťkové parkují za rohem na chodníku těsně za křižovatkou. Zatočíte a metr od hrany sjíždí z chodníku SUV. To ovšem nevadí ani radnici ani škole ani měšťákům, kteří hlídají, aby nikdo před školou, na rovné přímé ulici, nezastavil a navyložil dítě

M. M

Školní ulice je u nás už třetí rok každé září, ale na mámataxi to vliv pramalý. Naopak ještě víc ucpávají okolní jednosměrky.

L. P.

Mamataxi je zlo. Opravdu chceme dětem už od útlého věku vštěpovat, že individuální doprava je první/automatická volba?

N.N.

Pěšky, to je taky individuální.

Zbyněk

Na kole, skejtu, člunu nebo rogale taky.

Kapka

I vlak může být IAD. Kim Čong Un na delší vzdálenosti jinak necestuje, možná proto ho neokomunisti jiným vnucují, s tím rozdílem, že ostatní musí čekat až vlak přijede a ne kdy oni potřebují.

david

Presne, deti by mely od mala byt vedeni k tomu, ze je uplne jedno, ze treba maminka pracuje pobliz a diky individualni doprave je muze vyzvednout pro ni v hodnou dobu a nemusi mit snizeny uvazek.

Deti by se meli co nejdrive naucit, ze o jejich potrebach nelip rozhodne nejaky centralni planovaci urednik!

Jan Tichavský

Já třeba nepracuju poblíž, ale jelikož většina dětí chodí do spádové školy, tak poblíž bydlí a není problém je tam zavést (tedy pěšky, nikoliv autem) a pak jít na zastávku MHD směrem do práce. Od jistého věku pak už můžou chodit sami (nebo s kamarádem) nebo dokonce pár zastávek popojet MHD. Za mého mládí to bylo běžné. Spíš rodiče by se měli naučit, že není potřeba vodit děti za ruku až do šatny nebo nedejbože až do školní lavice.

david

Je videt, ze do skol uz moc nechodite, a to je dobre. Ne vyjma prvnacku na zacatku roku nikdo do satny za rucicku nevodi.

Jakub P

Individuální doprava nic špatnýho není. Doprava dítěte autem až před vchod do školy naopak problém je, protože to ohrožuje ostatní děti. Školní ulice rozhodně nejsou o zákazu individuální dopravy. Na kolech/koloběžkách nebo pěšky tam rodiče můžou individuálně dopravovat děti bez omezení. A ani individuální automobilovou dopravu to nezakazuje/neznemožňuje. Jen ji to přesunuje mimo bezprostřední okolí vchodu do školy, aby neohrožovala ostatní děti. Ani se školní ulicí není problém dítě dovézt autem, zastavit v sousední ulici a vypustit ho tam nebo zaparkovat a dítě těch pár desítek metrů dovést pěšky. V tomto minimálním provedení to ani nijak (což IMO není dobře,… Číst vice »

Igelkott

Radního Hrubeše opravdu nemusím. Kdykoliv použije slovo pendler, tak to působí pejorativně a mám osypky (a to jsem z Prahy). Nicméně jeho boj za školní ulice se mi líbí a fandím mu v tom. A TSK je trapná, že to není schopná dodat k novému školnímu roku!

Kapka

Především se mělo napřed zavést dostatečné množství školních autobusů v rodiči požadovaných časech a trasách a teprve pak zakazovat IAD. Toto je klasická arogance moci, ostatním auta zakázat, ale sami si na ty svý služební sáhnout nenechají.

Jan Tichavský

Jaké území je neobslouženo stávající nabídkou MHD?

Kapka

Například linka 269 v propíraném Radotíně, spoj je nabízen v nevhodný čas a pouze jeden. Požadujeme o 10 minut později. Autem to problém není a jak jsem uvedl, autobusová náhrada není nabízena v požadovaném čase. Hlavně, že radnice si na svá služební auta z našich daní sáhnout nenechá.

FR 8519

Podle jizdniho radu linka 269 zastavuje v 7:42, k zakladni skole je to 155 metru, coz jsou 2 minuty, pro deti pocitejme 3, dojit do satny, prezout se, vysvleknout se z bund rekneme 3 minuty, prejit do tridy (2), pripravit si pomucky na hodinu (1), tj. 7:51 pripraveno k vyucovani, 9 minut rezerva na zpozdeni je primerena (zacatek vyucovani predpokladam 8:00). Co by se tam melo presouvat o 10 minut?

Kapka

A nechcete si třeba své sociální inženýrství nechat pro své vlastní děti? Požadavek je příjezd ke škole 7.52, začátek vyučování v 8.00. Když to stihne za 8 minut, tak vám do toho ale vůbec nic není. Naopak, stát to nařídil, teď omezuje dopravu, tak má v požadovaném čase zajistit z daní autobus, místo auta pro starostu.

Twix

A ten požadavek je od koho? Od většiny rodičů a MČ? Já jako rodič bych považoval příjezd 7:42 za naprosto ideální, hlavně v zimě, kdy to déle trvá v šatně. Moje děti jsou obvykle u školy už když v 7:40 otevírá a po 7:50 už tam skoro nikdo nevchází, rozhodně ne ti co dojíždějí.

podiven

Není to ode mě moc pěkný, ale musím říct, že vaše problémy bych chtěl mít. U nás do sousední obce, kde máme školu, vlak přijíždí 40 minut před začátkem vyučování. A i když to tu jinak jezdí pravidelně podle intervalu, zrovna v tento čas jede po 40 minutách, tedy těsně nestíhá. A posunout čas vlaku nejde (technologické důvody) a začátek školy také ne (nikdy se to tak nedělalo a hlavně, stejně všichni jezdí autem – každý den šňůra z obce do obce). Autobusy z dalších okolních obcí to mají obdobně nesmyslně. Stáváme v 5.50.

Hafan

Ze TSK dlouhodobe nezvlada zajistovat i ty nejjednodussi realizace mistnich uprav nebo to udela blbe a nema se k odstraneni vadneho (i velmi nebezpecneho) stavu dalsi dlouhe mesice, je bohuzel prosty fakt. Dluh je leckde mnohalety. Vyvetrani zatuchlych kostlivcu ve skrini je tam velmi treba.

A tohle konkretne je zrovna neco, co by si mela IMHO resit MC (je to casto s narocnosti par znacek, tedy marginalni polozka i zakazka) a pak to pripadne TSK predat do pece a nebo si to jet jako vlastni projekt na vlastni triko.

Ondra

Hlásím že se to nestihlo i na Praze 4

Sch

Domnívám se, že TSK jako servisní organizace měla schválenou úpravu provozu v požadovaném termínu zajistit jakýmkoliv způsobem. V tomto případě se nabízí dočasné dopravní značení.
Aby se reálné změny schválené voleným zastupitelstvem a schválené úřady zaváděli podle schopností servisní organizace zařídit trvalou úpravu je podle mě zcela nepřípustná.

Bobek

TSK by jistě zasloužila pravidelně větrat faldy.

Pro úplnost by mě ovšem zajímalo, kdy došlo k projednání ze strany úřadu MČ – pro daný účel stačí zveřejnění rozhodnutí. Ublognutí pana zastupitele je v tomto poněkud nekonkrétní a úřední deska bohužel archiv nemá.

Kapka

Opravy výtluků nezvládá TSK už 30 let a nikoho to netrápí.

Kafro

Na Twitteru pana Hrubeše kritizoval pan Zelenka (jeho kolega z P7), který píše, že značky mohla objednat přímo MČ z vlastních zdrojů, jako to prý udělali právě na P7

PavelH

Nespravuje ale dopravni znaceni TSK? To ze to MC umi driv nez TSK ale neznamena ze to tak musi delat. Akurat to ukazuje na celkovou neschopnost a tezkopadnost TSK.

Václav Pašek

Zelenka je tlučhuba, jehož vlastní MČ vypadá jako skládka nepotřebného dopravního značení, bez jakékoliv koncepce a jednotného řešení.

Zbynek

Cela Praha vypadá jako skládka zbytnych dopravních prostredku, bez jakékoliv koncepce a jednotného řešení.

Mysel

Zbytne jsou pro Vas. Podle toho, kolik jich v ulicich (i pres neustalou tupou buzeraci ze strany mesta) vidite, celkem dobre poznate, pro kolik obyvatel jsou NEzbytne.