Tendr na trať přes Václavské náměstí finišuje, při hladkém průběhu začne stavba v březnu

Návrh podoby Václavského náměstí s tramvajemi. Pramen: IPRNávrh podoby Václavského náměstí s tramvajemi. Pramen: IPR

Nové tramvajové propojení z Vinohradské do Jindřišské a Vodičkovy ulice by mělo odlehčit přetíženým tratím v centru.

238 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtech

A kde budeme dělat celonárodní demonstraci, když tam budou saliny ( pardon tramvaje) kapacita Vaclavaku je cca 30-100 tis lidi, Staromak je moc velký ( ten da i 250 tis lidi)

Vojtech

😺

Miloš Kariera

Zlatý oči. než to bude hotové budou mojí budoucí vnukové v důchodu.

Vrták

Má to jednu vadu na kráse. Nevede to na hlavní nádraží, takže palec dolů.

Facepalm

To dává stejný smysl, jako dávat palec dolů tunelu Ejpovice, protože ta trať nevede na Jihlavu.

Na Hlavák povede jiná trať, néasi?

Jasu

Kdyby ste raději dokončili okruhy okolo Prahy. Tahle stavba dopravě v centru vůbec nepomůže,je to úplný logistický nesmysl. Zásadně to zpomalí magistrálu a zvětší kolony od Pankráce i od Holešovic.
Ale to je přece oč tu běží milí Piráti, čím hůř v automobilové dopravě v Praze tím líp pro vás a vaše ekologické teroristy.

Filip Jirsák

Máte pravdu, že okruhy okolo Prahy dopravě v centru vůbec nepomůžou. Magistrálu okruhy asi zásadně nezpomalí, tramvaje na Václaváku ji nezpomalí vůbec.
Čím víc automobilové dopravy v Praze, tím horší je doprava v Praze – úplně pro všechny, i pro automobilisty. A tím hůř i pro ostatní, kteří se ani zrovna nikam nedopravují.

Facepalm

Si místo toho směšnýho prskání běžte do papírnictví koupit kalendář, ať víte, že druhá polovina 70. let je už pár desítek let historií, hostejno, že ve vaší hlavě stále jede v plný parádě.

Škrpál

Nejodpornjěší na tom je, že i po těch téměř padesáti letech, kdy tam tramvaj nejela, tam stále budou jezdit T3.

Eso363

Nádhera. Nejsem Pražák, ale tohle si VM zaslouží. Udělat z toho pěší zónu, vysázet stromy a rostlinstvo a nahradit auta tramvajemi to místo pozvedne na zcela novou úroveň.

PS. Jsem si vědom, že to nebude 100% bez aut, ale každé omezení automobilové dopravy v centrech měst je velké plus a to to říkám jako milovník aut a „petrolhead“.

Petr

No a co si od toho kdo slibuje? Odkud kam se vyrazne zlepsi spojeni?

Michal

Na Vinohrady, obvzlášť když je výluka nebo mimořádnost v Ječný.

interval

Na Vinohrady jezdí metro A.

Pat

Podívejte se, jak jezdí tramvaje přímo nad metrem B v Karlíně a pak se zamyslete nad tím co plácáte za nesmysly

Facepalm

Zamyslet? I vy fantasto…

Tomáš Záruba

To jezdí hluboko pod Vinohrady.

Filip Jirsák

Z Václavského náměstí a na Václavské náměstí. A pomůže to při odklonech.

Frantík

Právě že zrovna na Václavák moc ne, ten je skutečně dobře obsloužený. Ale skrz nej to bude potřeba větší.

Filip Jirsák

Dobře obsloužený? Jediné zastávce povrchové dopravy na jedné trati říkáte dobře obsloužený? Vždyť Václavák má na délku 700 metrů, je do kopce a je tam hodně lidí. Na takovou vzdálenost máte jinde 3 tramvajové zastávky, v nijak exponované ulici na rovině.

Petr

Z nám. republiky na Muzeum, z Muzea na národní tř.

Škrpál

Tak asi po miliardté. Umožní to vedení některých linek mimo přetížený úšek Tylovo – Karlovo náměstí a tím např. posílení dnes kapacitně nedostačující linky 10 atd.

Vladimír

Budou zároveň stavět i trať kolem Hlavního nádraží?
Asi by bylo dobré, postavit je najednou.

Frantík

Ouřadové tomu nepřejí…

Jirka Z

Nejen najednou, tu by bylo vhodné stavět jako první, vzhledem k předpokládanému užitku.

soumar

Tramvaje jednoznačně plus, naopak parkování v nejužším centru metropole patří pod zem nebo na okraj.

Musí se nutně celé náměstí vydláždit, aby se stalo v létě horkou vyprahlou plochou? Nebylo by možné zvýšit porci zeleně, přidat vodní prvky a být trochu moderní?
Hloučky stromů uprostřed, s lavičkami, kašnami a posezením… tak bych si to představoval já.

Nose Peak

Taky bych uprostřed čekal ještě alej platanů…

vlachjan

Předpokládám, že to co vídite na vizualizacích vychází z více než deset let starého výtězného návrhu v architektonické soutěži na rekonstrukci Václavského náměstí. V soutěži bylo uvažováno ze zcela jiným typem stromů, než jaké již nyní byly vysazeny ve spodní části VN, kde již došlo k vysazení nového stromořadí. Původně zvažovaný strom (omlouvám se, ale nevzpomenu si druhový název) měl být strom, jenž by ve dvou stromořadích umožnil zastínění většiny václavského náměstí, a je mimořádně vhodný do horkého městského prostředí. Tento však nebyl vysazen. Výsledný strom je zde bohužel na přání památkářů, kteří si přáli zachovat pohledy na fasády náměstí.… Číst vice »

Marťas

Doufám, že nám milostivě povolí jezdit přes to dolní dlouhé křížení 20. Jako je to dnes kvůli pěší zóně. A ne 15. Už takhle je to ucourané až hanba… A baví mě na obrázcích ty té trojky se zhasnutými světly 😀

Marťas

A za co ty mínusy? Nechápu 😀

Škrpál

T3 je božstvo a vždyckysetotakdělalismus je náboženství pražských šotoušů. Proto mínusy. 🤪

Facepalm

Nejsem šotouš ani milovník starého za každou cenu, ale je holej fakt, že T3 byla nejpovedenější tramvaj, co po Praze jezdila. Design o stopadesát řádů vejš než 14T či 15T od Velkého Patláka, stejně tak ergonomie z hlediska cestujícího. Jasně, jsou vysokopodlažní a z dnešního pohledu tedy anachronický, jsou odlítaný a tak vůbec, takže je jasný, že tu nebudou věčně aje to samozřejmě logický.
Jen je bohužel škoda, že jejich nástupci ani zdaleka nejsou v kontextu doby taková pecka, jakou byla T3 v době vzniku. Holt Kotas nebyl, neni a nikdy nebude Kardaus…

Škrpál

T3 z roku 1961 je o 62 roky později zhmotněním úpadku za vlády rudých fašounů. Stačily mi tři týdny s nohou v dlaze nemáte žádnou šanci mě přesvědčit o tom, že přes všechnu Kotasidiocii a požadavky města na vysoký podíl míst k sezení nejsou 15T a v omezené míře i 14T uživatelsky mnohem přívětivější, než ta skákavá koza, do níž se člověk musí sápat po strmém žebři.

panda

Byly, nebyly, byly…
Za pár let opět nějakou pomazanou hlavu napadne, že tam tramvaje něčemu škodí nebo překáží a s velkou pompou je zase vykopou.

Michal M

Kup si ginko, mysliteli.

Trumway

Tak tohle už tady taky jednou bylo

Michal Bartoníček

Bylo a je to tady zase. Ta trať nikdy neměla zaniknout.

Tojejedno

Naopak..ta trať se tam nikdy nemá obnovovat….mělo by to by komplet pěší zona s odpočinkovými prvky, stromy apod.

Filip Jirsák

Václavák s tou spoustou domů okolo vždycky bude dopravně rušné místo. Stromy a odpočinkové prvky máte hned vedle ve Františkánské zahradě. To, že Václavák není obsloužen MHD, je ostuda. (Tramvajová trať Vodičkova–Jindřišská není relevatní obsluha Václaváku – obsluhuje jen jeden bod a vede jenom do dvou směrů.)

interval

Na Václaváku jsou v tom směru stanice metra Muzeum a Můstek.

Filip Jirsák

Pražské metro je určené pro dopravu na větší vzdálenosti. Na Václavák se nechtějí dostat jenom lidé ze Smíchova nebo z Libně, ale také lidé z Náměstí Republiky (a dokonce mohou chtít nahoru), z Vinohradské, z Karlova náměstí. Dokonce se lidé mohou chtít dostat z úrovně Vodičkovy k Muzeu.

interval

Z náměstí Republiky na Můstek bych právě jel metrem a ne už tak přeplněnou tramvají, která by pak byla ještě víc přeolněná a kde hlavně ani v 21.století nemám jistotu, že v létě půjde klimatizace.

Pat

Souhlas, měli bychom vytrvat všechny tramvaje mezi Palmovkou a Florencí. Nebo mezi Andělem a Smíchovským nádražím. Počkat, ona už teď jezdí tramvaj z IPP na Muzeum? ZRUŠIT. Pražského Povstání – Pankrác, tam taky určitě nikdo nejezdí. Trať na Evropské už je úplně zbytečná, a když už jsme u toho tak z Hradčanech na Dejvickou taky ty lidi mohou jet metrem. Palackého most zbořit, je pod ním tunel metra. Ve Vinohradské ty tramvaje taky zrušíme, ale budeme hodní a počkáme, až se otevře Jiřího z Poděbrad. A když už jsme u toho, tak od Nádraží Vršovice přes Eden na Zahradní město… Číst vice »

Filip Jirsák

Nebo taky můžete jít pěšky – na počet kroků to nebude zas o tolik delší, než cesta metrem. Pražské hluboké metro je nevhodné na krátké cesty, protože to, co ušetříte jízdou metrem, ztratíte tím, než se dostanete k metru a zase od něj.

Škrpál

Cesta z náměstí Republiky nebo z Perštýna na Vinohrady k Italské je pro člověka s pohybovými problémy či s kočárkem úpravdu skvělá. Když máte francouzské hole, tak vámn to zabere tři čtvrtě hodiny. S kočárkem byste mohl zasportovat za 30 minut. Největším problémem pražské tramvajové sítě je ale úsek Tylovo – Karlovo náměstí, který znemožňuje kultruní cestování v Korunní a Francouzské. Kudy by podle vás tedy měla vést trať schopná tento problém vyřešit?

Vojtech

Než vlezeme na nám republiky do metra, jste na Můstku pěšky ( a to mám teď berle) , tak proto tramvaj

viridis

Velice trefné a přesné. Metro je samozřejmě na dlouhé vzdálenosti. Doprava v centru v okolí Václavského náměstí není vlastně žádná, protože extrémně hluboko vybudované stanice metra nemohou povrchovou dopravu nahradit. Metro je super, ale tramvaje (a také trolejbusy) v centru se nikdy němly rušit!!!

Blažek z výtopny

Z úrovně Vodičkovi k Muzeu to je 300, 350 metrů?
To dole co ti vyrůstá ze zad se jmenuje nohy. Zkusil jsi je někdy použít?

Filip Jirsák

Vy zkuste někdy použít to, co vám vyrůstá ze zad na opačném konci. Jsou lidé, kteří nohy nemají. Jsou lidé, kteří nohy mají, ale použít je nemohou. Jsou lidé, kteří nohy použít mohou, ale je to pro ně podstatně namáhavější, než pro vás.
Navíc na úrovni Muzea není nic. Pod úrovní Muzea je metro, kam musíte sejít po dvou pevných schodištích. Mimochodem, je to 400 metrů.

Škrpál

Máte tam hrubku v i/y. Ze zastávky Vodičkova je to ke vchodu do Národního Muzea 680 m. Ze zastávky Vodičkova je to ke vstupu do zastávky metra Muzeum 520 m.

Filip Jirsák

Od pondělka můžete poměřovat i další trasy – jak daleko je to pěšky od Jindřišské věže k Muzeu, z Lazarské k Muzeu, z Lazarské k Hlavnímu nádraží. A než budete namítat, že kolejnice se mění jednou za několik let, uvědomte si, že jsou i jiné důvody odklonů. A hlavně se zamyslete nad tím, jestli je Václavák fakt tak bezvýznamené místo, že má být v takových případech zcela bez porvchové MHD.

Trumway

6 mínusů za pravdu 🙂

Leštění

Spíš za hloupost

Trumway

Co je hloupého na tom říci, že se buduje něco co už tam v minulosti bylo a sloužilo?

Filip Jirsák

Je to absolutně zbytečný komentář. Všichni to vědí. Na tom, že to komunisté zrušili a jejich pokračovatelé v ODS neobnovili, to nic nezmění.

interval

Pokračovatelé komunistů jsou dnes strana Zelených a light verze Piráti.

Filip Jirsák

Ne, Zelení ani Piráti netvrdí, že se v Praze musí vše podřídit autům, a ostatním že musí stačit metro.

interval

To netvrdí ani ODS, za to Zelení chtějí otevřeně znárodňovat a Piráti aspoň zavádět progresivní zdanění = více okrást pro sebe chytré a úspěšné.

Tomáš Adámek

Chytré? Jezdit obřím SUV po Praze mi moc chytré nepřijde.

Filip Jirsák

ODS to netvrdí, ona tak jenom koná.

Progresivní zdanění tu dávno máme, schválené i ODSkou. Mezi chytrý a úspěšný není moc velká korelace, pokud je tam vůbec nějaká. A mezi chytrý a bohatý též ne.

Škrpál

Když vezmu v úvahu platy vysokoškolských pedagogů, pak tedy jistou korelaci mezi inteligencí a výší platů vidím. Jedná se ale o úměrnost nepřímou.

Michal Bartoníček

Budete jich mít daleko víc. Ta vaše absence logiky je za pravdu jen převlečená.

Trumway

Absolutně zbytečný příspěvek.

Diesel

Ten pruh pro auta a tramvaj se určitě měl rozdělit na dva pro každý dopravní prostředek, parkovacích by mělo být určitě víc, po celé délce náměstí z obou stran. Ten odbočovací pruh nahoře pro auta směrem doprava je moc krátký (za předpokladu že budou jezdit po stejném pruhu.

Diesel

A samozřejmě víc zeleňe.

Šalina na Špilas

Náměstí má být zejména pro lidi, ne pro parkování aut a segregované jízdní pruhy různých dopravních prostředků. Pokud se tam nesvede nějaký transit, tak si auta s tramvajemi vystačí s jedním pruhem.

milan

Auta s tramvajemi vystačí s jedním pruhem, zvláště pokud se někdo bude třeba stěhovat, tak si lidé v tramvaji holt počkají.

Šalina na Špilas

Jo, protože pro tyto případy tam nebude ani jedno parkovací místo, že?
Diskutující výše chtěl VÍCE parkovacích míst, na což narážím. Nechci 0 parkovacích míst, ale ne zase příliš moc a nějak je rozšiřovat.

Diesel

Až budou čekat jak někomu nejde zaparkovat tak to bude zábava. A ne, toto by určitě neměla být pěší zona

Filip Jirsák

Kde jinde by v Praze měla být pěší zóna než na Staromáku, na Karlově mostě a na Václaváku?

praktik

Já bych jich především v centru uvítal klidně víc, samozřejmě třeba i za cenu povolení výjimek pro nezbytnou dopravní obsluhu těch prostor (ale skutečně nezbytnou a inteligentní, aby toho nikdo nezneužíval).

Tojejedno

No a proč tam rvete tramvaj???

Filip Jirsák

Aby bylo jak se tam dostat.

interval

Třeba na Loretánském náměstí, kousek od hradu. Zatím je tam ohyzdné parkoviště, kdy si někteří odstavují své tunové šroty ve veřejném prostoru. Tam bych začal.

Filip Jirsák

Tam pěší zóna může být, ale jeho význam je nesrovnatelně menší, než význam Václavského náměstí.

interval

No jo, ale nějak to nechápu, na Loretánském náměstí dělají jen pirátští politici, tak by měli jít příkladem. Přeci nemůžete chtít něco po plebsu, když vrchnost nejde příkladem a to je to důležitější.

Filip Jirsák

Zůstal bych u toho, že to nějak nechápete.

Juraj

Naopak, auta na Václavák vůbec nepatří a primárně byla chyba v minulosti obětovat velký kus veřejného prostoru pro odkládání vozidel.

Nose Peak

Historicky tam byl koňskej trh. Takže dneska by tam měl bejt autobazar….

Marťas

Jako vtip dobrý. Dřív ovšem nevlastnil koně zdaleka každý a dělal se také koňský salám… Nehledě na mnohem ekologičtější stopu, kterou za sebou v přírodě zanechává kůň oproti automobilu!

Filip Jirsák

Jenže pak se to změnilo na náměstí. Pak na parkoviště s dálnicí a teď se to zase mění zpět na náměstí.

Tojejedno

S tramvají??? Není jediný rozumný důvod aby se tam trvala tramavaj….Václavák má být komplet pěší zóna…

Filip Jirsák

Tramvaj je tam proto, aby to území mělo dopravní obsluhu. Václavák je příliš velký na to, aby byl obsluhován jenom pěšky.

Trumway

Jenže to parkoviště tam bylo už za první republiky. V době kdy po tomhle náměstí jezdily tramvaje.

Diesel

Tady to náměstí je dost široké takže se tam vejdou všichni.

Trumway

Vešli se a zase vejdou. Stejně mě to fascinuje. Ta tramvajová trať prakticky povede v těch samých místech co kdysi vedla. Rozdíl bude jen v tom, že tam bude jen jedna na jedné straně a ta druhá co byla na opačné straně se vypustí.

Trumway

Tak oprava. Nevypustí. Nedalo mi to a koukl jsem na fotky z vizualizace a je tam i ta druhá. takže vlastně super, že se to vrátí na stav jak to bylo.

Granja

A co vzít v úvahu přilehlé ulice?

Marťas

Možná. Ovšem to na každém rohu nestálo deset aut pěti vlastníků, kteří samou rozežraností už nevěděli co by…

Diesel

3 pruhy byly moc 2 z toho jeden vyhrazený pro mhd my přijde ok. Parkovací místa bych nechal bydlí zde i rezedenti (kupodivu). Nikomu ty parkovací narozdíl od těch xxl záhonů nepřekáží.

Filip Jirsák

Ta zaparkovaná auta překáží všem lidem, kteří se po náměstí pohybují.

Diesel

Mě kupodivu jako většině lidem nepřekáží. Ale chápu že někdo kdo neudělal autoškolu tak musí tady prudit.

Jan Sůra

Mohu poprosit o důkaz, že pan Jirsák neudělal autoškolu? Až ho dodáte, tak zase ban s radostí zruším. Ale pro retardy, kteří při ztrátě argumentů začnou prudit, tu opravdu místo není.

Filip Jirsák

Překáží pěším, kteří se jim musejí vyhýbat. Překáží řidičům, kteří by na daném místě chtěli zaparkovat. Že vy jste si na to zvykl a ani to nevnímáte, to neznamená, že vám nepřekáží.

glosátor

Opět někdo, kdo (buď záměrně, nebo z vlastní hlouposti) plete dohromady parkování a „garážování“: parkování je krátkodobé zastavení pro vyřízení potřeb souvisejících s konkrétním místem, odstavení vozidla k jeho „ubytování“ je „garážování“ (byť třeba pod širým nebem), nikoli parkování, a to si má každý vlastník vozidla zajistit na vlastním (nebo najatém) pozemku, nikoli na veřejném prostranství.

Granja

Proto i norma hovoří o „odstavných a parkovacích stáních“.

Diesel

Opět ekonomický uchyl co musí vysvětlovat své nesmysli. Platíme na to daňe

Filip Jirsák

Ne, takhle daně nefungují. Nesmysly píšete vy. Daně platí všichni a používají se pro věci, které jsou prospěšné pro všechny. Případně jako kompenzace nějakých nevýhod v sociálních případech. Ani jedno není případ parkování aut.

Michal Bartoníček

A pruh pro auta by tam byl k čemu? Není nutné mít na Václaváku auta.

Diesel

Proč by nebylo?

Mvek

Spíš mi chybí parkování pod zemí, když se ten střed bude celý měnit. Vestibul není pod celým náměstím.

Diesel

Super dobrý nápad 👍

MSVoboda

Proč to má trvat 4 roky? když je to pár set metrů?

Kubrt

Bude to kompletní rekonstrukce horní půlky náměstí, zdaleka ne jen pár set metrů TT.

Jiří 3

Řekl bych, že se bude stavět na rušném místě, co se týče úphybu chodců.

milan

Za 4 roky se dříve stihlo postavit metro, dnes už jen tramvajovou trať.

Juraj

Píše se tam mj. „rekonstrukce stropních desek stanice Muzeum“. Kdybychom uzavřeli magistrálu na několik měsíců, třeba by to šlo i rychleji, ale takový křik ještě nikdy nikde nezažili 🙂

thegrid

Kdyby byl okruh jak měl být dávno aby nemusel tranzit přes město tak by žádný křik nebyl. Ale protože naši politici neudělají základní síť okruhů a tandent tak bude jen bordel.

Juraj

Ale prd. Skutečný tranzit na magistrále tvoří necelá 4 procenta. Drtivá většina jsou dojezd do širšího centra a efekt sběrné komunikace.
Schválně, jak se na vás budou dívat všichni ti borci jedoucí z Radlic do Karlína, když jim řeknete, aby použili okruh 🙂

Tojejedno

Když by nějaký okruh byl tak by jo většina použila….ale on nějak není….

MartinR

A už je to tu zas, okruh, každodenní stěhování babiček a tedy potřeba parkovišť a jízdních pruhů,…

Michal M

Nářadí veze. A křišťálovej lustr, 2x tydně…

Granja

Sítě, sítě a zase sítě…

Osamělý Vlk

Ta silnice by mohla úplně zmizet a sem by mohlo víc stromů. Ale chápu, památkáři by to nepovolili.

milan

A celou plochu zatravnit. Mohla by tam být pastvina s pěšinkami.

Vladimír

A studánka, nebo jezírko se žabičkami.

Osamělý Vlk

Tak zase by tam nebylo tak horko.

interval

I ty koně se tam zase mohli pást.

Pako

Celý svět lobuje za modro-zelené mikroklima ve městech, ale u nás dláždíme náměstí. Nejenom v Praze.👎

TnM

Kdyz uz tu argumentujete zahranicim, tak jiste dokazete uvest nejake priklady podobnych rusnych centrálních namesti ze sveta a jake mají podoby. Nemyslim si ze by Trafalgar, Concorde nebo Alexanderplatz byly buhvijak parkove.
Naopak namesti je namestim od toho, ze poskytuje velky otevreny prostor

glosátor

Presentujete jen jednostranný pohled: zkuste hledat i opačné příklady – doporučuji například Vídeň a další města.

Pako

Jak je vyřešen průjezd tramvají v případě demonstrací a nepokojů obyvatelstva? A že jich bude čím dál víc.

Frantík

Demonstranti nemají co chodit na koleje, místa je na náměstí dost. Ale jestli policisté budou názoru jiného, asi se to bude odklánět jako při (bohužel) jiných akcích probíhajících na kolejích.

Frantík

čili jako v dnešní době, třeba na Národní

Původní Pražák

Tramvaje budou mít místo obvyklého zvonku sirénu a pred sebou budou tlačit vozík s pluhem, který bude pod proudem.

petr

Demonstrace stejně probíhají většinou ve svátek nebo o víkendu, takže prostě odklonem – v budoucnu má být TT okolo Hlavního nádraží.

Frantík

Ale moc nechápu proč… to je tak těžké vyhradit koridor pro tramvaje?

Marťas

Jak jako „vyhradit“? Když mám noční na Silvestra, tak už jsem párkrát zažil kordon policistů navzájem se držících, kteří mě umožnili průjezd z Václaváku na Jindřiškou nebo opačně v tu pravou chvíli po půlnoci. Bránili slavícím ožralům spáchat sebevraždu pádem po má kola. Jel jsem krokem a těžko. Neumím si představit takový koridor od koně až k současné trati. To by nezvládla ani Urna!

Filip Jirsák

Ano, v případě velké demonstrace to těžké je. Jenže takové demonstrace jsou jednou za několik let, takže fakt nemá smysl kvůli nim nějak speciálně řešit tramvaje. Prostě budou tři hodiny jezdit odklonem, stejně jako když je tam stržená trolej nebo někdo blbě zaparkuje.

Frantík

Jednou za několik let? Na webu PID je jednou za měsíc nějaký odklon kvuli demonstracím….

Filip Jirsák

Na Václaváku? Kdy tam naposledy byla demonstrace s odklonem tramvají?

Pat

Celý střed náměstí podle vašich návrhů nahradíme sadem a jezery, aby se tam nikdo neshromažďoval a bylo příjemné klima

Ondra K.

Jednoduše. Tramvajový provoz se odkloní na náhradní trasy.

Michal M

Líbí se mi, jak russácká filcka přijde řešit své vlhké sny na dopravní web.

Pražec

Ale kuš. Není to tak dávno, co se chodilo demonstrovat proti Ondráčkovi (obušku z pytle ven) a Babišovi.
Po příštích volbách se všechno může otočit zpátky. A v jiném komentáři se dočteme, že brusselské filcky a pravdoláskaři nemají na dopravním webu co dělat.

MP22

Jestli ti leží v žaludku pravda a láska, tak s tebou bude něco hodně špatně..

Pražec

Mě ne, já jsem na ten Václavák chodíval s Milionem chvilek. A právě proto se mi nelíbí paušalizování, že demonstrovat chodí jen dezoláti.

Karel Kučera

Tak jak to vypadá na obrázcích , je to holej nesmysl. Nikdo si nedá kafe mezi kolejema , nikdo vám ho tam nedonese,klid veškerej žádnej,traamvaje dělaj rámus, lidí je tam mraky.
Kdysi dávno byla blbost s magistrálou kolem muzea a teď ještě tohle…

Frantík

Máte pravdu, ale ty tramvaje za tu realitu nemůžou – mohly by tam jezdit i dnes, kdyby se do jízdních pruhů nainstalovaly koleje

Jan T.

Kupodivu i dnes si lidi dávají kávu kolem dvou starých tramvajových vozů mezi několika pruhy pro auta.

Pako

To je ovšem trochu něco jiného, že?

Filip Jirsák

Je to trochu něco jiného, auta klidnému posezení vadí víc.

Šalina na Špilas

Byl jste někdy v Brně? 😆

Pako

Jo a větší kr,,,,u jsem neviděl.

Jyřýk

Kde? 🙂

kairos

Zahrádky restaurací budou mezi domem a kolejí (stejně jako je ani dnes neodděluje silnice). A promenáda uprostřed? No proč ne? Třeba na nám. Republiky jezdí tramvaje tak, že si jich skoro nevšimnete.

Pako

Mínusující už si berou židličku a jdou si tam sednout. Dobrou chuť! Na tom rozpáleným placu +40° vám určitě jen tak rychle nevychladne.

milan

https://maps.app.goo.gl/pC2Rp4ysF7a11rJC9 – tramvajová trať ve Vídni v úzké ulici a zjevně těsně po obou jejích stranách předzahrádky místních restaurací apod.!

Juraj

Tak já nevím, byl jste někdy v Praze?
V Korunní jezdí tramvaje, lidé tam na zahrádkách běžně sedí, před Lokálem si dávají pivko.
V Sokolovské jezdí tramvaje, lidé tam venku běžně sedí a před Lokálem si dávají pivko.
V Moskevské jezdí tramvaje, venkovního sezení jsou tam mraky.
Na Malostranském náměstí a v Karmelitské jezdí tramvaje, běžně se tam na zahrádkách sedí.

Taková místa jsou po celé Praze a nikde to nevadí. Ono totiž tramvaj jednou za pár minut je ve skutečnosti mnohem víc v pohodě, než souvislý proud aut.

Luk

V některých městech (ne u nás) bývají předzahrádky rozdělené tramvajovou tratí a tramvaje tam doslova projíždějí mezi stolky. Lidem, kteří u těch stolků sedávají, to zjevně nevadí.

milan

Pokud jim noha židle nezapadne do žlábku kolejnice.

Richard Fiala

Všude v Praze je na tramvajových stanicích zábradlí ( ne že by se mi líbila) a tady to bude bez nich?? Jaké tam potřebujeme korzo když tam jsou dost široké chodníky? A jak budou zásobovány tamní obchody? Nejde spíš než o vylepšení tramvajové sítě o to omezit tamní masové demonstrace?

Y.K.

Zábradlí jsou jen tam, kde je za ostrůvkem frekventovaná silnice. Pokud tam je chodník atp, žádná zábradlí se nedávají.

Jan T.

Všude rozhodně není a tam kde je tak se spíš odstraňuje. Ideální množství je jako u Národního divadla, tedy malý kousek kolem předních dveří. V pěší zóně to ani nemá smysl, tam nebude velký provoz aut kolem. https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=94846206&newest=1&yaw=2.051&fov=1.257&pitch=0.112&x=14.4139377&y=50.0814755&z=16

Filip Jirsák

Vaše masové demonstrace čítající až sto účastníků to rozhodně neomezí, ti se pohodlně vejdou pod Václava.

Diesel

Pokud se nepřilepí zrovna na vozovku/koleje.

Jan Kavan

Mimochodem – co je pravdy na tom, že pokud Penta zastaví Hlavák

Jan Kavan

…je ve hře další TT při východní hraně kolejiště jako prodloužení dnešní trati u Muzea?

Filip Jirsák

Myslíte trať Italskou (případně Španělskou) ulicí?

Jan Kavan

Ano, v její ose na nové platformě nad kolejemi.

Filip Jirsák

To by se tam musela vybourat ta nová výstavba a VŠE a postavit místo toho nové minisídliště, aby se vyplatilo extra tam tahat tramvaj, když už je v Seifertově a Vinohradské a spojka mezi nimi povede na druhé straně hlaváku.

praktik

Propojení tramvajových tratí Italskou ulicí by sice nemuselo být pro cestující špatné, ale vzhledem k využití té ulice nekolejovou dopravou to asi už nikdy reálné nebude.

Změna je na dohled

Pěkné a vlastně takovej návrat ke „starému dobrému“. To by měly konzervy podporovat. Ale jen mi vrtá hlavou co teď budou dělat všechny ty devadesátileté babičky bydlící na Václaváku, které potřebují, aby je někdo odvezl k lékaři a cestou zpátky ještě vzal 3 pytle cementu 😳😄

Pako

Budou bydlet na krásném náměstí. I když pochybuji, že tam bude někdo bydlet. Budou tam prázdné předražené baráky jako „výhodně“ uložené prachy. Bez možnosti zajet autem a zaparkovat před domem tam žádná firma ani zbohatlík chtít být trvale nebude.

Michy

Ten, kdo má doopravdy prachy, nebude doma své auto samozřejmě parkovat jak nějaký vekslák na ulici.

Pako

A do garáže dojede jak? Po kolejích nebo vedle, kde to bude zaštosovaný taxíky a zásobováním? O tom, že tam budou služby jezdit v určenou dobu v noci si nechte zdát.

Diesel

Když ty domy nemají garáže jak to udělá? Má je zbourat?

Martin Hroch

Stále si myslím, že ve středu měl být ještě jeden pás se stromy nebo nějaká voda 🙂
Ale i tak to vypadá pěkně a těším se až to bude hotové a stromy trošku vzrostlé 🙂

q89

Jasně, protože mít ve městech prostor kde se dá shromažďovat je fujky, všude musí být aspoň les, nebo fontána Di Trevi

Jan T.

Fontána je už pod muzeem. Dvě řady stromů za mě stačí, zelenější náměstí je o pár zastávek dál na Karláku.

Diesel

Nebo nahoře vpravo u muzea

Martin Hroch

Ah on by ten pás stromů strašně vadil při pohledu dronu na demonstraci co? 🙂
Nebo jak si predstsvujete, že ten jeden pás stromů vám zabrání ve shromažďování?
Myslím, že tam vysází klasické stromy nikoliv Enty nebo nedej bože vrby mlátičky 🙂

bvovka

A co ta trať ve Washingtonově ulici?

Marek Kubík

Ta by měla být ve fázi sběru různých povolení.

Ficus

Jednou zrušit, pak zas budovat, měnit, utrácet, probendit prachy, který jsou v podstatě na dluh, žádná prosperita, ekonomika, selský rozum, jen díra v rozpočtu bez jakékoli odovédnosti.

Jan T.

To si stěžujte vedení, které to rušilo před desítkami let, stejně jako u trolejbusů. Ne, metro tramvaje nenahradí (viz Sokolovská) a jedna trať centrem, respektive dvě klíčové křižovatky za sebou, na kterých závisí půlka tramvajového provozu ve městě, nejsou spolehlivé řešení.

Michal M

Omlouvám se, váš nick jsem omylem četl s P na začátku. Seděl tak víc k textu.

Michal Bartoníček

Ten dluh na stavbu tramvajové trati se rychle vrátí. 🙂 A o selském rozumu bych ve vašem případě raději nepsal.

Pako

Ukázka naprostého nepochopení funkce jednotlivých typů dopravy. V podstatě jedno velké nedomyšlené a neřešitelné kolizní místo. Předpokládám, že tramvajáci budou pobírat za průjezd příplatek na prášky na nervy. Pobíhání dětí, psů a jiných nevyzpytatelných jedinců, pohyb stovek aut, protože zde jsou kanceláře a hotely a lidi do nich pěšky chodit nebudou, zapomeňte. To bude každodenní peklo okořeněné minimálně jednou mimořádností za hodinu. Děkujeme!
PS: Opravdu je mým dosud nenaplněným snem a vytouženým přáním posedět uprostřed obří vydlážděné a rozpálené plochy nacházející se mi dvěma pásy tramvaje! Si děláte 🦌

MildaIV

Ta zeleň tam uprostřed chybí, ale co se tramvají týče to bych byl v klidu. Přijeďte se někdy podívat do Brna.

Pako

Tam jezdí šaliny!

Michal Bartoníček

Nejezdí. To jste zase někomu skočil na špek.

Jan T.

Zeleň uprostřed nechybí, stále je to významné místo pro setkávání desetitisíců lidí. Naopak přibývá druhá řada stromů, které tam chyběly. Za mě je lepší stín vzrostlého stromu než záhon kytiček, který zabírá cenné místo pro chodce a ti musí chodit ve vozovce (i když dnes osloupkované aby na ně z tří jízdních pruhů nenajížděli řidiči). Stávající lavičky uprostřed jsou stejně na dlažbě a ne pod stínem. Ve všech ohledech to je zlepšení veřejného prostoru.

praktik

Ale nějakou zeleň bych tam stejně přidal (minimálně třeba velké květináče, ale stromy by byly lepší) – ten „beton“ se bude v létě příliš rozpalovat, když to bude tak velká souvislá plocha.

Ace

ten provoz v Brně je ale nesrovnatelně menší

Honza

Správně jste to řekl! Již nyní například na Náměstí republiky nebo Andělu každý den tramvaje přejedou v průměru 2 děti, 3 psy, jeden kočárek a také se srazí s auty, které vezoucími nemohoucí babičky a nutně musí do toho centra zajíždět.

Rampakk

A nebo stěhují klavír. Tehotnej.

Michy

„protože zde jsou kanceláře a hotely a lidi do nich pěšky chodit nebudou, zapomeňte. “
No, spíš na to budou muset zapomenout ti, co si z pohodlnosti vozí zadek všude po Praze autem.

Nose Peak

Pro provozy, závislé na intenzivní automobilové dopravě, lidstvo vymyslelo průmyslové zóny u dálnic…

Filip Jirsák

Pro provozy závislé na intenzivní dopravě lidstvo vymyslelo železniční vlečky.

Jan T.

Kolik přejetých lidí je denně při přecházení tramvajové trati vedoucí napříč Václavákem? A tam reálně chodí velké davy už dnes.

Nose Peak

Já bych měl k Pražanům přece jen trochu důvěry. V Brně šalina projíždí 11 m širokou pěší zónou, která je v libovolnou hodinu plná lidí, z valné části se nacházejících pod vlivem návykových látek. K žádným dramatickým situacím tam nedochází. Střízlivý Pražan nemůže být o tolik hloupější, než Brňák s dvojkou v žíle….

Michal Bartoníček

To máte pravdu, je to vše ukázka nepochopení funkce jednotlivých typů dopravy. Je vidět, že jste se od Sovětů v oblasti dopravy naučil mnoho. Škoda, že se to neprotíná s realitou.
Rozpálenou plochu si můžete na Václaváku užít i dnes. Ale budou okolo vás jezdit auta, která vám kafe obohatí ještě o zplodiny z výfuků a pevné částice z pneumatik. Dobrou chuť. 😉

Granja

Ten svatý boj za auta je sice urputný, avšak v tomto případě zcela marný.

Ondřej Jindra

Stavba bude trvat 4roky to je nějaký překlep?

Kubrt

Nevím, jestli 4 roky jsou či nejsou adekvátní, ale každopádně se bude jednat o kompletní přestavbu půlky Václaváku „za provozu“ po etapách, kde samotná TT bude jen třešničkou na dortu a její vlastní výstavba bude celkem rychlá (poté, co proběhnou všechny přeložky sítí a výstavba ostatních komunikací a ploch).

q89

+nové výstupy z vestibulů a rušení některých stávajících

Lukáš Kníže

Také bych si přál, aby byla realizace rychlejší. Na druhou stranu chápu, jak náročná a obsáhlá rekonstrukce to bude.

V. F.

Nikde není, že stavba bude trvat 4 roky. To jen ty nedokážeš pochopit psaný text.

Jan Kavan

Paráda

Tomáš Záruba

Určitě čím dříve tím lépe, ale nemluvilo se jednu dobu o tom, že první má být Opletalova/Washingtonova?

Frantík

Kdo ví, na čem to stojí… Ale vypadá to, že se jedná o provozně nezávislé useky.

Marek Kubík

Myslím si že nikoliv, co si pamatuji tak jsem vždy četl že se trať v horní části Václavského náměstí bude realizovat jako první.
Co jsem pochopil z několika posledních článků, tak trať kolem hlavního nádraží ještě nemá všechna potřebná povolení.

Frantík

Úplně všude ne, v starším článku Rozvoje PID byla právě jenom trať kolem hlavního nádraží, Václavák přibyl až v nové verzi (ale chronologicky dřív).

HK~

trať k hlavnímu nádraží stojí na projektu SŽ a ten nemá pomalu ani projekt, natož povolení a mnoho dalšího

trať přes Václavák se měla původně dělat už ze začátku roku 2021

Radek

To před mnoha lety, kdy Praha 1 trať na VN blokovala.

Pat

To je stejné, jako když se předpokládalo, že bude tramvaj k Zoo dřív, než do Suchdola. Ta druhá věc se s jedním nebo dvěma rozhodnutími silně posunula a vyskočila v pořadí výš

Leštění

Množství dotazů spíš svědčí o nekvalitní zadávací dokumentaci než o Množství účastníků. Na jednu chybu stačí jeden dotaz a jedna odpověď i při 30 účastnících. Na 30 chyb se zeptá i jeden účastník.

David

Jako fandím tomu docela dost, jen se mi nezdá furt ten přejezd přes magistralu. To tam budou pěkné zácpy.

Franta

Tramvaj to stihne přejet na zelenou chodců na přechodu magostrály. To tam je už teďka. Navíc směr magistrály za muzeem se stejně i teď zastavuje červenou, aby mohly najet ma magistrálu auta z Vinohradské.

Filip Jirsák

A zelená chodců také auta nijak neomezuje, jenom se využila fáze křižovatky, kdy tam auta stejně nemohla jezdit.

Honza

Už teď jsou tam semafory kvůli přechodům takže tramvaj může „přecházet“ spolu s lidmi.

gitare3

Tramvaje přejíždí magistrálu i u I.P. Pavlova, nevidím důvod, proč by to tady byl problém. Jak jiní zmiňují, stejně je tam semafor pro chodce.

Jan T.

Já nechápu jak může někdo stále opakovat tyhle obavy když už několik let jsou protiargumenty stejné, tedy Ječná, přechody, stávající fáze semaforů zastavující provoz na magistrále. Ale pořád tam někdo bude čekat kolaps dorpavy.

Frantík

Tak někdo může čekat, že té tramvaji bude ta zelená padat, jak si usmyslí, hned jak tam přijede.

Michal M

Tak to by byl ten někdo asi dost na hlavu padlý, když se nic takového neděje ani na zmiňovaném IP Pavlova. Copak tam máte dál?

Frantík

I když ono je to docela škoda občas, tramvaj zdola nahoru stojí v půlce, společně s auty ma červenou, a stejně zelená blknkne dřív autům odbicujici doleva…

praktik

Tak to je nevhodně nastavený program křižovatky, ale na tom, že křížení TT s magistrálou v jedné úrovni možné je, to nic nemění.

Granja

Asi obava z umístění závor a jejich sekvenčního sklápění…

Filip Jirsák

Za prvé se tam pro auta nic nezmění. Za druhé, i kdyby ano, není důvod, proč ve městě pořád ustupovat osobním autům. Osobní auta zajišťují malou část dopravy a dopravu ve městě převážně jen komplikují. Takže není důvod jim ustupovat, naopak je potřeba je postupně vykázat tam, kam patří.

Franta Jetel jr.

Já jen doufám, že autům bude povolen vjezd jen pro zásobování, nebo IZS (hlavně, ať tam udělají místa pro zastavení zásobování, ať nejezdí všude po chodnících nebo nezablokují tramvaje). 🤷🏼‍♂️

Jiří Kocurek

IZS žádné další povolení nepotřebuje už z podstaty věci.

Ikdyž dovedu si představit městapáka pod služební čepicí jak ukazuje na dodatkovou tabulku a říká státním policajtům po majáky: „Tady nemáte vjezd povolen, sem může jenom zásobování.“

Kamui

Ale jen s majáky. Docela často vidím odstavené policajty na jednom místě, kam je dle značky povolen vjezd pouze BUS a dopravní obsluze. Policejní auto s vypnutým majákem IMHO není ani jedno z toho. Stejně tak vozidla IZS s vypnutými majáky nesmí jet ani buspruhem, pokud není výslovně uvedeno BUS + IZS.

Frantík

Je to tak, stejně „revoluční“ bylo zrušení maximální rychlosti pro vozidla IZS (po zásahu).

Ondra

To by bylo fajn ale značky se v Praze dost ignorují

Jan T.

V centru zvlášť. Ve Vodičkově směr Václavák řidiči běžně odbočují nebo parkují na blikačky když jede kolem policie a po jejím průjezdu se hned vydávají do zákazu mezi tramvaje. Tam by to chtělo kameru když už ne strážníka s permanentním dohledem, zároveň by to chtělo monitorovat zastávky Václavské náměstí, ve kterých je nechvalně známé parkoviště dodávek.

Martin

Mě se líbí jak na tom grafickém návrhu pořad T3! 😀

Juraj

Žádný strach, T3 tam budou vesele jezdit.

Pako

T3 není nesplňuje vůbec podmínky pro snížení následků při srážce s chodcem. Průjezd pěší zónou by ji měl být jednoznačně zakázán!

Jan T.

V zahraničí jezdí v pěších zónách KT4 a jiné staré vozy a funguje to normálně.

Juraj

Schválně, kolik lidí za rok v Praze usmrtí T3 a kolik zemře pod koly SUV. To jen na margo toho zakazování.

Antonín

To je úplně fuk, co tam bude jezdit, T3 po Václavském jezdily kdysi, koleje též v prvopočátku provozu byly po straně, T3 je ikonická tramvaj, v době vzniku měla velmi nadčasový design, že i dnes nepůsobí staře, jako třeba pár zbylých a o minimálně 10-15 let mladších vídeňských tramvají (možná už nejezdí, ale před covidem se ještě objevovaly v provozu), tak proč ne. Stejně si tipuji, že T3, resp. její modernizace oslaví 100 let v ostrém provozu, moc jí do výročí nezbývá – tratě přibývají, nové vozy jsou drahé, dotace pro bohatost města nelze dosáhnout a v současnosti už je… Číst vice »

Kubrt

T3 vyjela v roce 1960, takže to stoleté výročí ještě úplně na spadnutí není.

Antonín

To je pravda, ale zbývá jen 37 let, už jsem v druhé polovině života a 37 let mi dozadu připadá jako by bylo včera, čas je relativní pojem. Leč T3 je stále něco kolem 400 a nové rekonstrukce, v podstatě nové vozy – jako wany, budou určitě v provozu minimálně 20 let, a pak do té stovky je to už „za rohem“.

libcha

Tento „optimismus“ s vámi nesdílím. Ale jestli se chcete svézt stoletou tramvají v normálním provozu, tak za pět let v Miláně by to mělo vyjít.

Noscortas

1) Design, kapacita i koncepce T3 jsou již naprosto zastaralé a nevyhovující,

2) Praha již po dohodě s Evropskou komisí na evropské dotace dosáhne, jen je směřuje do infrastruktury (např. tramvajová trať Modřany – Libuš), nikoliv do nových vozů.

Monorail do Bohnic

T3 je ostuda která ve 21. století nemá co dělat. Její provoz by měl být zakázán s okamžitou platností kvůli absenci bezpečnostních prvků. A když to nikdo neudělá, možná by se to dalo vyřešit i soudně.
Jezdit s tím je hazard se životem, zvláště pro řidiče.
Možná by stačila nějaká kampaň a lidi s tím přestanou jezdit a DPP to pak už prázdný provozovat nebude…